Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Start-Stop Faydalı Mıdır?


Burhan Bakar

Önerilen Mesajlar

Dün sabah işe gitmek için direksiyona geçtim fakat araç çalışmadı,sebep akü bitmiş ve üzerindeki akü orjinal akü imiş yani 7 yıllık akü.

Neyse komşu geldi konuştuk filan,tanıdığı varmış 200-250 liraya hallederiz dedi,dedim yalnız bunda start-stop var biraz pahalı,sordu ki gerçekten de öyle Varta 700 tl imiş.Sonra takviyeyle aracı çalıştırdık servise geçtim ve servis Mutlu akü için 850 tl istedi,fazla geldi bana ve sorayım dedim bikaç yere.

Bikaç yere sordum tabi ustalarla muhabbette ettik filan,hemen hepsi start-stobun pek iyi bişey olmadığını,karının kirini ödemediğini söyledi

Start-stoplu akü ile normali arasında 250-300 tl fark var(varta için)

Neyse netice itibari ile 665 tl ye Varta 70Ah E39 12V AGM Aküyü aldım ve sistem tıkırında çalışıyor.Hesap ettim bende bakalım ne kadar faydalı diye

 

Hesaplama yöntemi olarak birçok farklı yöntem denenebilir bikaç ufak bilgi verdikten sonra bana göre en az tasarruf yapan yöntemle hesaplayayım.

Bugün işe git gel öğle arası filan 44 km yol yaptım ve 22 dk civari çalıştı sistem,aslında bir sürü veri mevcut,araç rölantide şukadar yakar bukadar yakar filan diye,genel olarak 100 km 0.6 litre tasarruf ettiğini söylüyorlar,benim daha önceki tecrübelerim de bu yönde ama düz olsun diye 0.5 lt tasarruf ettiğini varsayıp hesap yapalım

 

Benim e-HDİ 2011 model C5 şuan 134 bin km de ve bu start stop denen zımbırtı yalnızca 100 bin km de aktif olmuş olsun,yani 100 km/0.5 lt den 500 litre yakıt tasarrufu sağlamış oluyor bu zımbırtı

500 x 5 den 2500 lira yapar.Bence büyük para

 

Sistemi birçok bileşen etkileyebilir,kimisi şehir içi pek kullanmaz,kimi sıcak memlekette kimi soğuk memlekette yaşar,kimi emniyet kemeri takmaz vs.

Sistem ve sistemin çalışması hakkında onlarca şey sayılabilir ama totale baktığımız zaman start-stop akü maliyeti dışındaki diğer yaratacağı masrafları dikkate alsak bile sistem her halükarda kar ediyor,bizler için pek önemli olmasa da doğayı da daha az kirletmiş oluyoruz.

 

Çalışma prensibi hakkında arabamı da biraz öveyim :)Bu C5 de daha önce kullandığım tüm araçlardan daha iyi çalışıyor bu sistem,istisnasız her durumda devreye giriyor,ilginçtir 60 derece muhabbeti de yapmıyor,yani kemer takılıysa ve sistemi kapatmadıysam sistem devamlı çalışıyor ve frenden ayağımı çeker çekmez devreye giriyor(bazı araçlarda böyle değil)

 

Neyse demem o ki

Biz bu sistemi sevelim ve sevdirelim,dünyaya ve kendimize bir iyiliğimiz dokunsun:clever:

 

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesabında hata var maalesef. Rölantideki tüketim saatte yakılan yakıttır. Senin örneğinde 44 km'de 0.2L tasarruf etmiş olacaksın. Şehir trafiğinde bu yol için ortalama 3.5-4L yaktığını var sayarsak yüzde beşlik bir tasarruf denilebilir. Trafik ne kadar yoğunsa bu tasarruf o ölçüde artar, tabii göreceli. 

Start-stopu münferit değil de eş zamanlı binlerce arabanın uyguladığı düşünülürse hem emisyon salınımı hem de yakıt tasarrufu anlamlı hale gelir. 

Açıkcası ben artık ışıkta beklerken motor çalışıyorsa rahatsız oluyorum. 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

37 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Hesabında hata var maalesef. Rölantideki tüketim saatte yakılan yakıttır

Üzgünüm Cem abi ama benim verdiğim verilerden bir hesap yapılması mümkün değil:smiley2k:Sebebi ise denklemde birçok eksik var.

Hesabımı da verdiğim değerler üzerinden yapmadım,sadece bugün sistemin ne kadar çalıştığını söylemek istedim.

 

Hesabı start-stop sisteminin ortalama olarak 100 km de 0.4-1.0 litre yakıt tasarrufu sağladığı iddiaları üzerinden yaptım ve benim gözlemimde bu yönde yani 100 km de yaklaşık 0.5 lt civarı tasarruf sağlıyor

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben ise ışık harici kendisini kapatmasını hiç sevmeyenlerdenim, ayrıca trafikte kullanılmasını da pek mantıklı görmüyorum :) Emisyon şartları olmasaydı, bu sistemin yayılacağını da hiç düşünmüyordum. Çevreyi düşünenler daha çevreci arabaları tercih edebilir dizel yerine. :) 

 

Ben olsam hesabı rölantideki harcamaya göre yapardım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Ben olsam hesabı rölantideki harcamaya göre yapardım.

Veriler sabit olsa kesinlikle:yeah:

 

Hiçbir koşuldan etkilenmeksizin rölantide saatte ne kadar yakar bu araç = X

Sistem mesela 100.000 km de kaç saat devreye girmiş = Y

Petrol kaç para = Z

 

Sonuç = X.Y.Z

 

Burhan Bakar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

dizeli bilmiyorum benim araçta star/stop da yok ama; 

kabaca kendi açımdan hesaplayacak olursam;

 

işe giderken 3 ışık trafikle beraber ortalama 90 saniye beklesem günlük 270 saniye. 

benim araç rölantide 0,6L/h (saatteki tüketim) tüketiyor.

270/3600 = 0,075 saat günlük x 7 (haftalık diyelim) = 0,525 saat x 52 (yıllık) = 27,3 saat. saatte 0,6 litre tükettiğine göre, 16,38litre benzin tasarrufu yapar.

 

Benzin de şuan 5.60tl olduğundan yıllık benzinden kâr 92tl. 

3yılda bir akü değişse 276tl benzinden kar , akü farkını kapatır mı? amaç ekonomik olmak mı? ya da çevre bilinci mi? Bu sadece benzinle kıyaslama o da benim güzergahımda.

 

Bu durumu birde yıllık 27,3 saatte rölantide çalışarak ne kadar CO2 ürettiğini bulmak lazım ama rölantideki değeri bulamadım. km de 139gr CO2 salıyormuş, km de karma tüketim 6lt olarak düşünüp oranlarsak rölantide de 13 gr kadar saatte CO2 salınımı yapar.

350gr kadar da yıllık CO2 salınımı azalmış olur.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 dakika önce, Yunus Emre Öztürk yazdı:

işe giderken 3 ışık trafikle beraber ortalama 90 saniye beklesem günlük 270 saniye.

Ne kadar stop ettiğini araç kendi hesaplamasa ve deseler ki ne kadar çalışmıştır sistem diye?Sanırım 3-5 dk derim ama tahminimizden fazla trafikte bekliyoruz.

Yinede güzergah ve yaşanılan şehir sistemi esas etkileyen unsur

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aldığım günden beri, (park ederken hariç) hep kullanıyorum. Evet dizel araba kullanıyoruz. 0.2-0.5 tasarruf herneyse. Aradaki 300₺ akü farkı evet ama doğaya olan borcumuz çok daha fazlası.. Doğacı bir adamım, ama greenpeace üyeside değilim. Start-stop yerine doğaya bıraktığımız çöplerimize dikkat edip, en azından şu mavi gezegene, yaşamımız boyunca 10 tane fidan dikmemiz daha verimli olacaktır..

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 saat önce, Göksel Yaman yazdı:

doğaya bıraktığımız çöplerimize dikkat edip, en azından şu mavi gezegene, yaşamımız boyunca 10 tane fidan dikmemiz daha verimli olacaktır..

 

Daha güzel bir düşünce olamazdı. Keşke millet olarak bunu öğrenebilsek. Çöpü nereye atacağımızı bilsek, yere tükürmemeyi öğrensek, biten pilleri evsel atık olarak çöpe atmasak, pet şişenin nasıl bir tehdit olduğunu anlasak... Sanırım bunu öğrenmemiz onlarca yıl sürecek. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Bu konuyla alakli benimde soyle bir sorum olacak. 

 

Uzun yol sonrasi araci stop ettirmeden once 2-3 dk rolantide turbo omru icin bekletiyoruz asagi tukari hepimiz. Fakat bu sistem sehiricine girdigimiz ilk isikta motoru kapatiyor. 

 

Muhendisler elbet dusunmuslerdir ama bu durum turbo omrune olumsuz etki etmez mi bu durumda? Ben saglikli bir aciklama bulamadim. Fikri veya bilgisi olan var midir?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 dakika önce, Zınar Turgut yazdı:

Bu konuyla alakli benimde soyle bir sorum olacak. 

 

Uzun yol sonrasi araci stop ettirmeden once 2-3 dk rolantide turbo omru icin bekletiyoruz asagi tukari hepimiz. Fakat bu sistem sehiricine girdigimiz ilk isikta motoru kapatiyor. 

 

Muhendisler elbet dusunmuslerdir ama bu durum turbo omrune olumsuz etki etmez mi bu durumda? Ben saglikli bir aciklama bulamadim. Fikri veya bilgisi olan var midir?

forumda defalarca bahsedildi, yüksek devirde gitmediğiniz sürece beklemenize gerek yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 11 ay sonra...

Çevreci arkadaşlar elektrikli ya da hidrojenli araçlar alabilir. Fosil yakıtlı araçların üretilmesinden biz sorumlu değiliz biz uygun koşullarda aracını kullanan nihai tüketicileriz. Marş motorunun ve akünün ömründen yiyen bir sistemi niye sevelim ? start stoplu olup da yüksek devir kullanıp çevreye daha fazla atık gaz salınmasına sebep olan ve start stop olmayan ancak uygun devirde kullanan ve standart bir atık gaz salınımına sebep olan 2 tüketici de atmosferi aynı oranda kirletir. Üstelik her marş basmaya elektrik gerektiği için aküyü dolduran alternatör de güç gerektirerek dönerek V Kayışından bir miktar güç çekecektir bu da zaten yakıt tüketimini ve emisyonu kısmen yükseltecektir. Uzun yol yapan dolu akü ile seyahat edeceği için smart şarj alternatörü boşta döndürecektir bu da daha az emisyon ve yakıt anlamına gelecektir. Umarım elektrikli araçların fiyatı düşer ve menzili ideal kullanma mesafelerine(elektrikli spor arabalar gibi) ulaşırsa o zaman çevreci olmayan arkadaşlara da ulaşmış ve onların da emisyonunu 0'a indirmiş oluruz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 dakika önce, Alper Sakallı yazdı:

Umarım elektrikli araçların fiyatı düşer ve menzili ideal kullanma mesafelerine(elektrikli spor arabalar gibi) ulaşırsa o zaman çevreci olmayan arkadaşlara da ulaşmış ve onların da emisyonunu 0'a indirmiş oluruz. 

Yüzlerce arabanın binaların çevrelediği hava akımının olmadığı bir alanda trafik ışıklarında dakikalarla  beklerken rölantide yaydığı gazları solumayı sevin madem.

Hani iklimlendirmeyi iç sirkülasyona aldığınız halde kurtulamadığınız CO yüklü havadan bahsediyorum.

Nasıl olurdu o esnada bütün araçlar stop etmiş olsaydı?

Çevrecilik boyutu her zaman önemli olmayabilir ama ben açıkcası yukarıda tanımladığım koşullarda keşke bütün araçlar stop etseydi diye düşünüyorum. 

Ayrıca emisyon düşürmenin karşısında yok akü ömrü yok marş dinamosu ömrünü bahane etmek de bana pek anlamsız geliyor.

Şimdiye kadar kaç kişi duyduk erken marş dinamosu değiştiren. 

Aküler de ortalama beklenen ömürlerinde değişiyorlar. 

Yani ilkesel olarak karşı olmak bana doğru gelmiyor, hele ki böyle basit nedenlerle.

Elektrikli araçların elektriği kömürden üreten ülkelerdeki emisyona olumlu katkısı da oldukça sınırlı. 

Bu da ayrı bir konu.

En iyi çözüm bisiklet ya da tabanvay.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tan vaktinde servise yürürken o temiz havada derin derin içime temiz havayı çekerken yanımdan geçen o fosil yakıtlı aracın egzos kokusunu yarım nefeste hissedince nefesimi verip 30 saniye tutuyorum. Mis gibi havayı mahvediyor.  Atık gaz salınımı az da olsa çok da olsa bu araçlar artık elektrikli olmalı hocam. Petrol devlerinin dünyayı yönetmesi bitsin artık. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.