Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yokuş Aşağı Boş Yok ! Peki Düşük Vites mi Yüksek Vites mi ?


Menderes Urun

Önerilen Mesajlar

yokuş aşağı düşük vites mi yoksa yüksek vites mi ? 

bu konuda frenlemenin haricinde yağ devir daimi ve su devir daimini de düşününce yokuş aşağı giderken olabildiğince (şanzımanı indirmeden) düşük viteste inmek daha iyi olur gibi geliyor bana...

örn: sıcak yaz günüde yokuş yukarı çıkıyoruz klima da açık motor bir güzel ısındı fan da çalışıyor ama hararet göstergesi tehlike sınırına yaklaştı yaklaşacak, tam da bu arada yokuş bitti (oh bee)  inişe geçtik diyelim işte burada düşük vites yüksek devir (hem yağ hem de su) soğutmaya hatta klimaya da fayda sağlamaz mı ?

motorun bağırmasını ve gürültüyü hariç tutarsak turbo veya başka bir sisteme zararı yada faydası olur mu ?

Ne dersiniz ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Örnekteki gibi bir araç mevcut ise en kısa sürede servise yanaşması iyi olur :) 

33 dakika önce, Menderes Urun yazdı:

örn: sıcak yaz günüde yokuş yukarı çıkıyoruz klima da açık motor bir güzel ısındı fan da çalışıyor ama hararet göstergesi tehlike sınırına yaklaştı yaklaşacak

Yokuş aşağı ise 3000 dd kafidir.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence düşük devir yüksek vites motor için daha iyidir diye düşünüyorum. Motor az devir çevirirse az aşınır. Soğutma anlamında yüksek devirli çalışan yağ ve su devirdaiminin çok farkedilebilir bir fayda sağlayacağını düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 minutes ago, Fatih Mehmet USLU said:

Bence düşük devir yüksek vites motor için daha iyidir diye düşünüyorum. Motor az devir çevirirse az aşınır. Soğutma anlamında yüksek devirli çalışan yağ ve su devirdaiminin çok farkedilebilir bir fayda sağlayacağını düşünmüyorum.

Yokus asagi yuksek vites dusuk devir gitmeyi denesene bir, frenler falan nasil nanik yapiyor sana :)

 

 

 

Asiri yuksek asiri dusuk olmamali, benzinli 3bin, dizel 2bin gayet yeterli.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben şahsen 2500/3000 dd aralıklarında vites yukseltmeyi tercih ediyorum. Ancak teknik olarak pek bir bilgim yok tamamen içgüdüsel :)@Servet Ö. Frenlerin durumu konusunda çok haklısınız. Bazen düşük devir/yüksek vites denediğimde araç ciddi anlamda hızlanıyor ve daha kuvvetli fren uygulama durumunda kalıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu konu sürekli pişip pişip önümüze geliyor. 

  1. Motorların emisyon kaygısı ile giderek sürtünmeleri az olacak şekilde tasarlanmı olması nedeniyle zamane motorları düşük viteste bile yokuş aşağı eskisi gibi efektif bir yavaşlama sağlamıyor.
  2. Motorun soğuması için düşük devir her zaman iyidir, yağlanmayı da hiç etkilemez.
  3. Frenler sürekli ve sert bir şekilde kullanıldığı zaman şişme yapabilir, ama agresif yokuş aşağı kullanışlarımda Antalya'da dahi hatırı sayılır bir şişme yaşamadım.

Özetle orta yolu bulalım, Servet'in yazdığı gibi dizel 2000, benzinli 3000 dd civarında kalsın, aralıklı kısa süreli frenlemelerle de hızı kontrol altında tutalım.  

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aracın rampayı çıkabildiği vites ile inmeniz yeterli olacaktır.Çok fren kullanmanızı gerektirmiycek yolsa vitesi tabi ki yükseltebilirsiniz.Ama kendi adıma ben vites yükseltip fazla fren yapacağıma küçük vites ile inerim.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Fatih Mehmet USLU yazdı:

Bence düşük devir yüksek vites motor için daha iyidir diye düşünüyorum. Motor az devir çevirirse az aşınır. Soğutma anlamında yüksek devirli çalışan yağ ve su devirdaiminin çok farkedilebilir bir fayda sağlayacağını düşünmüyorum.

Dediğiniz gibi çok büyük fark edilebilir bir fark olmuyordur belki de ama Isı-Sıcaklık Fizik bilgilerimize göre (termodinamiğe kadar gitmeyelim o kadarını bilmiyorum) daha hızlı akışma daha hızlı ısı alış-verişi sağlar sağlamalı sağlamak zorunda :)

en yakın çağ ocağına gidip çay bardağını elinizle hafifçe kavrayarak tutun ilk başta bunu tutabilirsiniz ama bir de çay kaşığını döndürün yavaşça... Bunu sakın Hızlı Yapmayın !!! 

En iyisi biz çoğunluğun dediği gibi orta yolu bulalım orta devir aralığına gidelim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, ANIL Ö. yazdı:

Aracın rampayı çıkabildiği vites ile inmeniz yeterli olacaktır.Çok fren kullanmanızı gerektirmiycek yolsa vitesi tabi ki yükseltebilirsiniz.Ama kendi adıma ben vites yükseltip fazla fren yapacağıma küçük vites ile inerim.

1.6 tdci ile 3500-4000 devirde 6. Vitesle çıktığım rampayı aynı koşulda inmeye kalkarsam ne olur bilemiyorum.:)

  • Şaşırmış 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Süleyman Ünal yazdı:

1.6 tdci ile 3500-4000 devirde 6. Vitesle çıktığım rampayı aynı koşulda inmeye kalkarsam ne olur bilemiyorum.:)

teknik olarak aynı hızda inersiniz :) bu arada yokuş yukarı 6. viteste ve o devirlerde çıkmak... şaşırdım doğrusu... :blink:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Doğru devir ve vites, boş yere sizi hızlandırıp fren yapmanızı gerektirmeyen ya da boş yere sizi yavaşlatıp gaza basmanızı gerektirmeyen devir ve vitestir. Redline'ın altında kalırsanız motor ile ilgili herhangi bir sorun yaşamazsınız.

 

Misal, avrasya tünelinde inerken 4. viteste bırakıyorum aracı, 70km/h ile iniyor, 1-2 kere hafif fren yapmam yetiyor. Dilovası'na inerken en yüksek viteste iniyorum, yine de araç yavaşlamasın diye ara ara hafifçe gaza basmam gerekiyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Menderes Urun yazdı:

teknik olarak aynı hızda inersiniz :) bu arada yokuş yukarı 6. viteste ve o devirlerde çıkmak... şaşırdım doğrusu... :blink:

Denedik, inişte 200 km/h civarındaydı:)

YouTube da da videolar var.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 dakika önce, Süleyman Ünal yazdı:

1.6 tdci ile 3500-4000 devirde 6. Vitesle çıktığım rampayı aynı koşulda inmeye kalkarsam ne olur bilemiyorum.:)

200 KM hız ile hangi rampayı çıkıyorsunuz merak ettim.Çıkabiliyorsanız bence inebilirsinizde :D 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, ANIL Ö. yazdı:

200 KM hız ile hangi rampayı çıkıyorsunuz merak ettim.Çıkabiliyorsanız bence inebilirsinizde :D 

İniş 200 dedim dikkat ederseniz. Hatta videosunu çekmeye çalıştım. Güvenliği elden bírakmamak adına düzgün olmadı. Rampa yukarı da 160-170 km/h falandí heralde yanlış hatırlamıyorsam. İzmir-Aydın otobanına arabayı yeni aldığım zamanlarda trafiğin olmadığı saatteydi. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Süleyman Ünal yazdı:

İniş 200 dedim dikkat ederseniz. Hatta videosunu çekmeye çalıştım. Güvenliği elden bírakmamak adına düzgün olmadı. Rampa yukarı da 160-170 km/h falandí heralde yanlış hatırlamıyorsam. İzmir-Aydın otobanına arabayı yeni aldığım zamanlarda trafiğin olmadığı saatteydi. 

o zaman rampayı çıktığınız vitesle inebilmenize sevindim ;) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.