Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Benzinli Turbo Motorlar


Fatih Mehmet USLU

Önerilen Mesajlar

Bu konu 2017 Golf 1.0 Tsi+Dsg konusunda ayrılmıştır.

 

Ozan hayırlı olsun öncelikle. Çok merak ettiğim birşey var. Daha önce 1.0 tsi kullananlara da sordum ama sağlıklı bi cevap alamadım. 1.0 tsi max torkunu 2000 devirde veriyor gözüküyor kağıt üzerinde. Sana zahmet manuele alıp 1500 devirlerdeki hızlanmasını gözlemleyebilirmisin. 2000 devir bana yüksek gibi geldi turbo benzinli birmotor için. Dsg de anlamak zor olabilir ama manuelde az çok anlaşılır. Motorun çekişine kimse kötü demiyor yorumlarda ama ben alt devir torkunu çok merak ediyorum. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Fatih Mehmet USLU denedim, dsgye bırakınca 1400 devirde yürümeye çalışıyor. Bu devirde gaza hafif basınca titreyerek yürümeye çalışıyor 1800 devir gibi titreme bitiyor, 2000 sonrası gerçekten yürümeye başlıyor. 2000 sonrasında kick down yaptım 7den 3e aldı :D yarın uzun yol var, denersem yazarım yine.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 saat önce, Ozan Kar yazdı:

@Fatih Mehmet USLU denedim, dsgye bırakınca 1400 devirde yürümeye çalışıyor. Bu devirde gaza hafif basınca titreyerek yürümeye çalışıyor 1800 devir gibi titreme bitiyor, 2000 sonrası gerçekten yürümeye başlıyor. 2000 sonrasında kick down yaptım 7den 3e aldı :D yarın uzun yol var, denersem yazarım yine.

Bu durumda teknik özelliklerinde belirtildiği gibi max torkun 2000 devirde geldiği ve 2000 devirin altında çok fazla torkun olmadığını mı anlamalıyız. İlginç hakkaten. 1.2 tsi motorlarda 1500 devirlerde max tork veren motorlar yaptıktan sonra benzer ve daha yeni nesil motorunda max torkun 2000 devire çıkmış olması tuhaf.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Tabii bu arada Ford'un 1.0 EB'unun da 2000 devir altında titreşimli ve göreceli cansız olduğunu hatırlamakta da yarar var.

Abi 1.0 ecoboostta titreşim bir nebze olsada 1500 lerde tork oldukça hissettiriyordu kendini.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Fatih Mehmet USLU yazdı:

Abi 1.0 ecoboostta titreşim bir nebze olsada 1500 lerde tork oldukça hissettiriyordu kendini.

Tork eğrisi ne diyor bu motorun?

--13 dakika sonra eklendi--
15 dakika önce, Fatih Mehmet USLU yazdı:

Abi 1.0 ecoboostta titreşim bir nebze olsada 1500 lerde tork oldukça hissettiriyordu kendini.

Tork eğrisi ne diyor bu motorun?

Turbo benzinli konuşmalarını başka konuya mı taşısak Ozan'ın konuyu kirletiyoruz sanki burda.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

21 dakika önce, Aydın Baran yazdı:

Tork eğrisi ne diyor bu motorun?

Turbo benzinli konuşmalarını başka konuya mı taşısak Ozan'ın konuyu kirletiyoruz sanki burda.

1.0 tsi nin tork eğrisini bulamadım. Daha önce de aramıştım. Konu ile ilgili sayılır diye yazıyoruz tabi ama silinebilir de ilgisiz görülüyorsa.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Fatih Mehmet USLU yazdı:

1.0 tsi nin tork eğrisini bulamadım. Daha önce de aramıştım. Konu ile ilgili sayılır diye yazıyoruz tabi ama silinebilir de ilgisiz görülüyorsa.

Yooo ilgisiz değil gayette güzel, ben 1.4T nin grafiğini koyup düşük devirde neler yaptığını falan yazayım dedim ama konudan uzaklaşıyoruz gibi geldi. Bunları taşıyıp yeni konu başlığı açayım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Astra 1.4T da 1500 civarı hızlanmaya başladığını hissediyorsun, 2000 civarı hızlanma hissi artıyor ve 4500-5000 devire kadar sürekli hızlanıyor ve hissettiriyor.Fakat bu hızlanma hissi dizeldeki gibi patlama şeklinde değil, daha mülayim ama uzun soluklu.

Gaza az basarsan, düşük devir yüksek viteste isen hemen vites düşürüyor. Vitesler tek tek düşmüyor 6 dan 3 e aldığı da oluyor. Ama şanzımanın ayarı aracın titremesine izin vermeyecek şekilde.Bir tek geçen gün otobanda rampa yukarı gaza biraz bastım vites düşürmekte biraz geç kaldı o ara titreşim hissedildi.

 

Çift kavrama şanzımanlı araçlarda vites değiştirme hızını da düşünürsek, doğru programlanmış bir şanzımanın vites değişimi ile motorda titreşime izin vermemesi gerekir diye düşünüyorum.

 

Tork ve kw eğrisini bulamadım ama kağıt üstü verileri aşağıdaki gibi, burda en dikkat çekici konu 1.4T ile 1.6T arasındaki motor devir farkı.

 

astra_sedan_motorlar.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

DSG Tdi Jetta da kullanmıştım. Babamda var. Titreşimi hatırlamıyorum. Ama 40km ile 6 viteste gidip gaza basınca ölü gibi olması, gaza biraz yüklenince de 3-4 vites düşürüp ileri atılması çok saçma gelmişti. Sürekli ölü motorla dolaştırıyor DSG. Yarı sport gibi çok yüksek devirde vites atmayan ama daha canlı sürmeyi sağlayan bir modu olmalıydı. Bazen testlerde görüyorum, araç ve motora göre DSG ayarlarıda değişiyor sanırım.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.