Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Metin Genç

2012 - CmaX Tdci Çekişten Düşüyor

Önerilen Mesajlar

Selamlar arkadaşlar.

 

2012 model 42bin km de TDCI C-MAX Titanium-X aracım var. 2 ay kadar oldu alalı.

 

Aracın çekişi 4 ve üstü viteslerde çok tutarsız. Bir ara şahin bir ara serçe oluyor araba. Anlamadım gitti.

 

Arabada 2 farklı durumla karşılaştım.

 

 - 1500 devirde hızını almaya başlıyor diyelim vites 4 te iken. 2000 devre geldiğinde birden çekiş gidiyor anlık, geri geliyor sonra. gaz kesmeden ziyade sanki turbo anlık olarak devre dışı kalıyor gibi.

 

ya da

 

- 2000 devirde iken 4 ncü viteste giderken vites küçültmeden dip gaz yapıyorum, sanki araba turbo 1.6 değilde turbosuz 800 motor gibi. arabanın devri 10 dakikada ancak 3500 e gelir, öyle yavaş yavaş yükseliyor. illaki ya yeniden gaz verecem ya da vites değiştirecem ki kendine gelsin.

 

Fakat aynı araba aynı durumda başka zaman ise resmen roketliyor.

 

Ne gibi bir sorun olabilir. Ankadarayım haftaya Tuncay Usta diye birisi varmış ona götürmeyi düşünüyorum,

 

EGR, Turbo hortumu, Isıtma bujileri vs bir baktırsam. Daha önce bunun gibi sorun yaşayanınız var mı acaba.

 

-- Bir de ileri yada geri bazen kalkışta tam debriyaj tutma kısmında bekletilirse ayak, debriyaj balatasından sürtme sesi gelmesi normal midir.

 

 

Saygılar.

Metin Genç tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Metin bey

öncelikle iyi günler inşallah araçla ilgili problem çözülmüştür. Aynı sıkıntıyı 2012 c max 1,6 tdci titanyum x aracımda bende hissediyorum. Eğer çözüm bulabildiyseniz tecrübelerinizden yararlanabilirmiyim. 

Teşekkürler

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
05.07.2018 - 17:28 tarihinde, Mehmet Çallı yazdı:

Enjektör veya turbo problemi gibi duruyor.

Aklında bulunsun dizel arabalarda genelde ilk patlayan egr oluyor.

Gözlemlediğim kadarıyla sırayla: EGR->DPF->Turbo->Enjektör->Pompa

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İzmir de yaşıyorum ilk ford aracım 3 ay kadar oldu alalı araç şuan 80 binde alır almaz ford arkas da rutin bakımlarını yaptırdım sanki daha sonra bu şekilde bir düşüş hissetmeye başladım. Forumda da yeniyim o yüzden birkaç başlık altında yazılımsal olabilir, turbodan kaynaklı vb cevaplarla karşılaştım. İşin açıkçası debriyaj balatasından da şüpheleniyorum. İzmir de beni yormadan hissettiğim sıkıntıyı çözebilecek uzman usta veya servis tavsiyesi olan varsa sevinirim

 

--1 dakika sonra eklendi--

Sanki aracın yakıtıda servis sonra biraz yükseldi 5,8 lt ort.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.