Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Cruise Control ile Yokuş Aşağı Araç Hızlanır Mı?


Hüseyin Çetinkaya

Soru

Bu soruda 15 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bana göre, rampa aşağı inerken frene basarak inilmemeli. Aracın çok fazla hızlanmasını önlemek için hız sabitleyiciden çıkıp daha düşük vitesler seçerek inmek daha doğru olur. Yüksek vites seçip ayağımız frende inmek doğru bir kullanım şekli olamaz. Bu durum iki türlü sakınca yaratır. Birincisi yolcuların konforudur. Sürücü etkilenmese de yolcuların midesi alt üst olur. İkincisi ise balataların aşırı erimesi, aşırı ısınması ve fren hidroliğinin kaynama noktasına kadar ısınmasıdır. Tabi ki, düşük vitese rağmen güvenlik açısından fren yapmak gereken durumları hariç tutarak yazıyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2011 focusumda yokuş aşağı inerken frenleme yapıyordu kendisi, hatta ilk hissettiğimde korkmuştum. Fren yapabilmesi için adaptive cruse yada aktif şehir içi güvenlik sistemi gerekiyor. Diğer durumlarda %15 hız sapması olduğunda zaten kendiliğinden devre dışı oluyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Cem Dilmen yazdı:

2011 focusumda yokuş aşağı inerken frenleme yapıyordu kendisi, hatta ilk hissettiğimde korkmuştum.

Yakup haklı bir yanılsama olmuş. Yokuş aşağı frenleme yok! Ne sabitleyici de ne sınırlandırıcı da...

Aktif şehir içi güvenlik zaten önünüzde bir engel var ve hız 30 km/h altında ise gerçekleşecek bir durum.

--2 dakika sonra eklendi--
10 saat önce, Bedirhan Doğan yazdı:

Bana göre, rampa aşağı inerken frene basarak inilmemeli. Aracın çok fazla hızlanmasını önlemek için hız sabitleyiciden çıkıp daha düşük vitesler seçerek inmek daha doğru olur.

İkisinden de biraz. Yeni nesil motorlarda sürtünme çok düşük, bu nedenle motor yokuş aşağı frenleyicilik özelliğini pek göstermiyor. Devir 3000-4000 bandında kalacak şekilde arada kısa süreli yumuşak frenlemelerle hızı ayarlamak lazım.

Toroslarda yaz sıcağında yokuş aşağı agresif kullanımda dahi frenlerde şişme gözlemedim hiç. Yani tabii sürekli frenle inmek sakıncalı, ama frenlerin güvenlik marjı oldukça yüksek, korkmaya da gerek yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otomatik arçla C.C daha uyumlu bir sistem.Yokuş aşağı inerken mesela ayarladığınız hızda kalmak için vitesi kendisi düşürüyor,yani sürekli C.C'dan gir-çık olmuyor(BÖYLEYDİ DİYE HATIRLIYORUM,YANILIYORSAM DÜZELTİN)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
16 saat önce, Turhan Atasoy yazdı:

Otomatik arçla C.C daha uyumlu bir sistem.Yokuş aşağı inerken mesela ayarladığınız hızda kalmak için vitesi kendisi düşürüyor,yani sürekli C.C'dan gir-çık olmuyor(BÖYLEYDİ DİYE HATIRLIYORUM,YANILIYORSAM DÜZELTİN)

araca göre değişiyor benim kullandıklarımın çoğu fren amaçlı vites düşürmüyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benimki düşürüyordu diye kalmış aklımda(emin olmamakla kalmış aklımda)Aracı alalı çok kısa bir zaman geçti,C.C deneme çok fazla şansım olmadı zira.Otomatikçileri yoruma alalım?.Bende ilk fırsatta deniycem

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aslında CC ler de de farklı özellikleri olanlar var, fren fonksiyonlu CC diye geçiyor sadece yokuş aşağı ayarlanan km de kalmakla kalmıyor virajlarda belli bir açıya geldiğinde hali hazırdaki km nin de altına akabiliyor güvenli sürüş için

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
23 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Sistem fren yapmıyor, aktif şehiriçi güvenlik sistemi ile ilgisi yok hocam :) Size öyle gelmiştir.

 

22 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Yakup haklı bir yanılsama olmuş. Yokuş aşağı frenleme yok! Ne sabitleyici de ne sınırlandırıcı da...

Aktif şehir içi güvenlik zaten önünüzde bir engel var ve hız 30 km/h altında ise gerçekleşecek bir durum.

--2 dakika sonra eklendi--

İkisinden de biraz. Yeni nesil motorlarda sürtünme çok düşük, bu nedenle motor yokuş aşağı frenleyicilik özelliğini pek göstermiyor. Devir 3000-4000 bandında kalacak şekilde arada kısa süreli yumuşak frenlemelerle hızı ayarlamak lazım.

Toroslarda yaz sıcağında yokuş aşağı agresif kullanımda dahi frenlerde şişme gözlemedim hiç. Yani tabii sürekli frenle inmek sakıncalı, ama frenlerin güvenlik marjı oldukça yüksek, korkmaya da gerek yok. 

Valla haklı olabilirsiniz bişey diyemedim şimdi. Aracı da sattığım için deneme imkanım yok. Aynı dönemde Mondeo vardı adaptif Cruse olan. O direkt yapıyordu önünde araç olsa da olmasa da frene basıyordu hızı korumak için. Focusta da çoğu kez hızlanma durumunda aracın yavaşladığını hissettim ama belki bana öyle gelmiştir dediğiniz gibi. :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 dakika önce, Hüseyin Çetinkaya yazdı:

C.C. Yokuş aşağı inerken aktif edilse yine aynı sonuç mu alınır sizce

tabi ki, ccnin yaptığı aracı aynı hızda tutacak şekilde gazı ayarlamak. eğer araç gaz vermedende hızını koruyorsa cc gazı kapatır. araç buna rağmen hala hızlanıyorsa hızlanır, yapılacak tek şey frene basmak veya vites küçültmektir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.