Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 2 1,6 Tdci Hızlanamıyor


EmreYılmaz

Soru

Merhaba 

147.000 KM de 2008 Model Focus 2  1.6 tdci ghia 110 hp aracım var. aracımda son 1000 km dir bazı problemler oluşmaya başladı, sizlerden bu konuda yardımlarınızı rica ediyorum. 

1) Aracım ilk kalkışında aşırı derecede ağırlaşmaya başladı. araç ısınsada aynı ağırlaşma devam etmekte.

2) Araç 2. vitesten 3. vitese atınca düze yolda bile bi anda devirden düşüyor ve hız dibe durmaya başlıyor(2000-2500 devir arası vites atıyorum)

3) Son hızı neredeyse 120 km hıza düştü ne kadar gitsemde 120 km hızı çok geçemiyor.

4) 5. vites 2500 devirde 120 km hızla girdiğim hafif bir rampada bile devir düşmeye başlıyor hız 80-70 km hızlara düşüyor.( araçta tek olduğumda bile)

5) ne kadar devirli girersem gireyim rampada araç direk devir kaybediyor hatta 1. vitesde bile zorlanabiliyor. rampalar çok dik değil.

100,000 km de trigeli değişti, enjektorleri temizlendi, debriyaj balatası 115,000 de değişti. son rutin bakımları 140,000 km de yapıldı. yağı değişti, filtreleri değişti.

*Motorini Shell V power olarak alıyorum.

*aracı dik bir rampada 1. vitese atıp kontağı kapatıp el frenini indirdiğimde kademeli olarak kaçırıyor fakat üçdört kaçırmadan sonra duruyor gibi.(bir arkadaşımın balatayı kontrol etmek için böyle bir deneme yapmamı söylemişti)

 

siz değerli arkadaşlardan başına bu tür bir problem gelen oldumu, sizce çözümü nedir ne veya nelerden kaynaklı olabilir.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Turbo hortumundan kontrole başlayın. Focus 2 de turbo hortumu sıkıntılıydı zaten. Makyajlı kasada revizyon yaptılar hortuma. Islık gibi sesler varmı aracınızda anlattıklarınıza göre turbo sıkıntısı gibi gözüküyor. Debriyaj içinde aracı kaldırıma önden kaldırıma yada herhangi bir engele yaslayın. 5. vitese takın. debriyajı yavaş yavaş bırakın. Araç gitmek istiyorsa debriyajın ömrü bitmemiştir. Direk stop ederse debriyajınız bitmek üzere demektir. Debriyajı pedalını çok yavaş bırakmanız önemli burada yoksa yanılabilirsiniz.

Ogün Özemre tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

??? yanlis yazmisim farkettim duzeltemedim oyle kaldi. Bu haftaici ustayada gotureyimde baksin. Bugun dikkatimi cekti kaputu acinca motorun on kismindan yag akmis hatta fanin ustundeki kisma dahi sicramis. Arac calistirmadan once yag cubuguna baktim, yag seviyesi maxinda ustunde metal kismina kadar yag gorunuyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Son bir haftadır benimde turbodan hem ıslık sesi geliyor hem de turbo sanki bi hızlanıyor bi yavaşlıyor gibi araç bi hızlanıp bir yavaşlıyor. Ama bunu araçtakiler anlamıyor ben hissediyorum o kadar az seviyede. Turbo değişir mi yoksa bakım temizlik vs düzelir mi? Bu arada aracım 2008 260bin de. Yaşlandı baya... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 saat önce, Murat Alasulu yazdı:

Son bir haftadır benimde turbodan hem ıslık sesi geliyor hem de turbo sanki bi hızlanıyor bi yavaşlıyor gibi araç bi hızlanıp bir yavaşlıyor. Ama bunu araçtakiler anlamıyor ben hissediyorum o kadar az seviyede. Turbo değişir mi yoksa bakım temizlik vs düzelir mi? Bu arada aracım 2008 260bin de. Yaşlandı baya... 

           Turbocuya göstermeniz gerekir. İçindeki paller kırılmış olabilir. bazı parçalarda yamulmalar olabilir. Zannedersem değiştirmeniz gerekir kurtarmaz diye düşünüyorum. Bana kalırsa km'sine bakılırsa aracın, değiştirmenizde fayda var.

--0 dakika sonra eklendi--
14 saat önce, Yaşar Zengin yazdı:

Aynı sıkıntı benim arabada da vardı. Turbodandır diye tamire götürdüm ama hava filtresinin içindeki sensördenmiş temizlediler hiçbir sıkıntısı kalmadı sensörler e baktırmadıysanız bi temizletim derim

          O sensör bazen hassas tepki veriyor. Temizlemesini de doğru yapmak gerekir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
18 dakika önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

Turbocuya göstermeniz gerekir. İçindeki paller kırılmış olabilir.

Paller kırılsa etkisi daha büyük olmaz mı? En azından araç içerisindeki yolcularında bunu anlayabilecek düzeyde bir sıkıntı yaratır diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.