Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Volvo V60 1,6d Powershift Karavan Çekerken Şanzıman Ile Ilgili Problem Yaşarmıyım ?


Ogün Özemre

Önerilen Mesajlar

Senelik izin bayram tatilleri ve ufak tefek haftasonu kaçamakları anca. 45 gün diyorum ben ama hadi 60 gün olsun senede. Zamanım olsa tabiiki giderim sürekli ama işim müsait değil ona. Zaten zaman sıkıntım olmasa motokaravan düşünürüm. 

 

Pickup araçlar bana göre değil. Arkadaşım 6-7 ay kadar önce Pajerosunu satıp Hilux aldı. Arka koltuklar acayip konforsuz. Uzun yolda işkence olur arkada seyahat eden için. Ayrıca sürüşünden gram zevk almadım. Direksiyon hissiyatı yok. Bir iki sert hareket yaptım arkası yanıma geldi. 3 ayrı firmada çalışıyorum yeri geliyor ordan oraya mekik dokuyorum şu an olduğu gibi. Yakıt yönündende ayrıca üzer beni. Haftada 800-1000 km arası yol yapıyorum şu an ben. Ayrıca otomobilin sürüş dinamizminden de vazgeçmek istemiyorum. 

 

Çekme konusunda çok bir problem yok size şöyle anlatayım. Geçtiğimiz hafta karavan klübünden bir çift izmir bodrum arası bir seyahat yapmışlar. Araçları 1,3 mjet Fiat Fiorino karavanları Ortiz 5,25  sadece karavanın boş ağırlığı 1600 kg. ekstra güneş panelleri aküleri ve çamaşır makinaları var. Artı şasi yükleri var hiç yoksa 1800 kg çeki yükleri var.  Sakar geçidinden (Neresi olduğunu bilmiyorum Ancak 10 kmlik %9 luk zorlu bir rampa olduğunu yazmışlar) Problemsiz 60-65 km hızla çıkmışlar. Bu seyahatlerinde de ortalama 6,5 lt / 100 km yakıt tüketimleri olmuş. V60 d2 ile bu performansın daha azı olacağını düşünmüyorum ki bana hayli hayli yeter. 

 

Benim tek soru işaretim şanzımandı. Ona da Çağlar beyin yorumundan sonra kararımı verdim. Düz vites alacağım. 

 

Taş çatlasa 2000 verir debriyajı volanı komple değişirim olur biter kafam rahat olur. 

 

 

--8 dakika sonra eklendi--
2 saat önce, Aydın Baran yazdı:

Yerinde olsam sanırım manuel bakardım@Ogün Özemre

Aynen abicim bende kararımı o yönde verdim. Yılbaşından sonra 2. el sitelerinde V60 kovalamaya başlarım artık :)  

 

Sende kamp işine bulaştıktan sonra karavancılığa geçiş yapacaksın hazırla kendini şimdiden :D

Ogün Özemre tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Aydın Baran yazdı:

@Ogün Özemre

Çekme;

1975 model VW in arkasına yapıyoruz.

Sizinkisi tam tarz işi olacak desene abicim. Merak ettim valla. Çok varmı daha bitmesine ? Paylaşabilirmisin ayrı bir konuda görsellerini ? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2017-12-12_112608.png

--6 dakika sonra eklendi--

2017-12-12_113305.png

--8 dakika sonra eklendi--

6c454440-c764-431d-a7eb-54ce6f07117c.jpg

--9 dakika sonra eklendi--

Böyle birşeyler işte, yeğenim yapıyor aslında ben destek oluyorum :)

--10 dakika sonra eklendi--
9 dakika önce, Ogün Özemre yazdı:

Sizinkisi tam tarz işi olacak desene abicim. Merak ettim valla. Çok varmı daha bitmesine ? Paylaşabilirmisin ayrı bir konuda görsellerini ?

Zaman sıkıntısı olmasa birkaç ayda biter aslında ama hedef bahara kadar bitirmek bakalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teardrop tarzı yapıyorsunuz siz. Dingil kaplin frenli değil mi abi ? Çok önemli çünkü. Rampa aşağı ve frenlemelerde çekicinin arkasını sağa sola kaydırma riski çok oluyor frensizde tecrübeli sürücü olmak lazım @Aydın Baran

--7 dakika sonra eklendi--

İnşa halindeki resmini şimdi gördüm. Şasinin üstünü kurmadan bir test sürüşüne çıkarsanız çok faydalı olur. Bide dingili biraz daha kapline yaklaştırma şansınız olursa daha dengeli olur karavanınız. Çeki okuna 60-70 kg civarı yük binmesi gerekiyor. Dingili ne kadar ortaya alabilirseniz o kadar daha dengeli olur. Yükteki denge dağılımınıda daha kolay yaparsınız. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 dakika önce, Ogün Özemre yazdı:

bir test sürüşüne çıkarsanız çok faydalı olur. Bide dingili biraz daha kapline yaklaştırma şansınız olursa daha dengeli olur karavanınız. Çeki okuna 60-70 kg civarı yük binmesi gerekiyor. Dingili ne kadar ortaya alabilirseniz o kadar daha dengeli olur. Yükteki denge dağılımınıda daha kolay yaparsınız. 

Bu kısımları geçtik :)

916878fc-d6c6-4635-aeb1-e4512b049790.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Aydın Baran yazdı:

 İnşallah Ogün.

 

Bu vesile ile vosvos un mercekli farlarına dikkat çekerim :)

Vosvosun maşallahı var. Dikkat etmemiştim farlara. 10 numara olmuş. Aliexpresste satılan merceklerden mi abi onlar ? Merakımdan soruyorum kalitesini merak ediyorum aliexpressteki merceklerin o yüzden. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Ogün Özemre yazdı:

Vosvosun maşallahı var. Dikkat etmemiştim farlara. 10 numara olmuş. Aliexpresste satılan merceklerden mi abi onlar ? Merakımdan soruyorum kalitesini merak ediyorum aliexpressteki merceklerin o yüzden. 

Yok almanyadan başka bir vosvos çu getirmiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 yıl sonra...

Google cache'den kendi karavan konumu bulabilir miyim diye bakınırken bu konuyu buldum. 😄

 

Çok zaman geçmiş ama şanzıman için ben de yorum yapayım. 1,5 yıl boyunca çeki oku dahil ağırlığı 1100kg olan karavanı toplam 6072km boyunca (tüm turların toplamı) 1.6 dizel manual Focus 3,5 ile çektim. (115bg, 270 tork) Süre arıza vb yaşamak açısından yeterince uzun olmasa da herhangi bir problem olacağı hissini hiç aşamadım bu süreçte. Balıkesir-Bursa arasını her turda devlet karayolları kullanarak geçtim ve rampalarda sıkıntı yaşamadım. 80-90 arası hızla girip çıktım tüm rampalardan. Sıkıştırmamaya da hep özen gösterdim. Geçtiğimiz yaz trafik kazası sounucu araç perte ayrılınca yerine yine Focus ama 1.5 dizel otomatik araç aldım ve aynı karavanı bu araçla çekmeye devam ediyorum. Aldığım araç 97bin kmdeydi ve geçmişte nasıl kullanıldı bilmiyorum. (manual araç baştan beri bendeydi ve bu büyük avantajdı) Otomatik şanzıman ile şu ana kadar 700km karavan çektim. Bir önceki motora göre karavanı daha rahat çektiini sürüşte hissediyorum. Aradaki fark kağıt üzerinde 5 bg ve 30 tork ama pratikte faydası daha fazla sanırım. Bunda otomatik şanzımanın da etkisi olabilir. Yine sıkıştırmadan kullanıyorum ve otomatik şanzımana zarar verip vermeyeceğini de zaman için deneyimleyip göreceğim artık. 🙂 

 

Benden de bir soru; Karavan çekerken powershift'i D modunda mı S modunda mı kullanmak daha mantıklı olur?

 

D ile herhangi bir çekiş sıkıntısı yok ama motorun tüm potansiyelini kullanmak ve katarın daha rahat yürümesini sağlamak için S modu daha mı mantıklı diye düşünmeden edemiyorum.

Kerem Bozdoğan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aşağı yukarı 6 sene geçmiş üzerinden konunun tabi o zamanlar çadırla kamp yapıp geziyorduk. Karavan hayalimizdi. Sonra ailemize bir minik birey daha katılınca karavan ihtiyaç oldu. Son 2 senedirde çok şükür karavancıyım. 

 

Bu geçen zaman içerisinde gerek forumlardan gerek kamplarda tanıştığım diğer karavancı dostlardan edindiğim bilgiler doğrultusunda. Tork konvertörlü otomatik şanzıman tipinin karavan çekmek için en mantıklı tercih olduğunu sonucunu çıkardım. 

 

Eğer düz ve hafif inişli çıkışlı yollar kullanılacaksa şanzıman D konumunda kalsın. D konumunda süren karavancı arkadaşlar yakıtlarında 1 lt civarı bir ekonomi olduğunu söylüyorlar bu şekil kullanımda. 

 

Rampa inişlerinde ve çıkışlarında Manuel mod seçilmeli şanzmınanın kafasının karışması önlenmeli. Özellikle dik rampa çıkışlarında sakar geçidi gibi sabit hızla ve sabit gazla çıkabilmek çok önemli. İnişte de çıktığın viteste inip arada düzlüklerde hafif gaz vererek karavanın frenlerini soğutmakta ayrıca önemli. O yüzden düz yolllarda hafif iniş çıkışlarda D 

Dik rampa iniş çıkışlarında manuel olarak kullanmanızı tavsiye ederim. 

 

Benim aracım düz vites gerçi ama bahsettiğim şekilde sakar geçidini 2. Viteste ara ara gaz vererek yavaş ve kontrolllü indim. Fren ısınması şişmesi karavandada fren ısınması hiç yaşamadım. Geri dönüşte çıkarken de yine 2. Vites sabit 2500 devirle ve sabit gaz ile hiç dinlenmeden maksimum 95 derece hararet ile sakarı çıkabildim. 

D konumunda araç her şartta 1 üst vitese geçeceği için Manuel kullanım daha verimli olur. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.