Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Triger Seti Marka


İsmail Doğanay

Soru

İyi günler

Arkadaşlar aracımın trigerini,devir daim pompasını ve v kayışını değiştirecem 

Triger=Dayco,devir daim=skf, v kayışı Conti 330 lira fiyat aldım

Triger= Orijinal,devir daim=pierbug,v kayışı=conti 355 lira sizce hangisini tercih etmeliyim birde bu orjinal ürünü nasıl anlayabiliriz 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
13 dakika önce, Doğan Kestel yazdı:

bir parçanın orjinalini yetkili servisten başka bi yerde bulamazsınız diye biliyorum ben. ozel servislerde yada parcacilarda orjinal diye satilan orjinal degil ama birebir kopya oldugu icin anlasilmaz diye tahmin ediyorum.

Hayır tabii, piyasada bulabilirsiniz. :) Geneli FoMoCo amblemlidir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

80 bin km kullanacağınız 2 parçaya 20-30 tl fazla verip orijinal almak tabiki daha mantıklı bence. Aslında ne alırsanız alın, fark cebinizi zorlamayacaksa daha mantıklı :) Bunun dışında kayışlar için Dayco kalitelidir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Uğur Akdaş yazdı:

80 bin km kullanacağınız 2 parçaya 20-30 tl fazla verip orijinal almak tabiki daha mantıklı bence. Aslında ne alırsanız alın, fark cebinizi zorlamayacaksa daha mantıklı :) Bunun dışında kayışlar için Dayco kalitelidir.

İşin enteresan tarafı orjinal satan kişi daycoyuda öneriyor fark yok arada diyor ? bir çıkmaza girmiş gibi oldum herkes bişey söylüyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 saat önce, Doğan Kestel yazdı:

bir parçanın orjinalini yetkili servisten başka bi yerde bulamazsınız diye biliyorum ben. ozel servislerde yada parcacilarda orjinal diye satilan orjinal degil ama birebir kopya oldugu icin anlasilmaz diye tahmin ediyorum.

Bulunur, neden bulunmasın ki? Yetkili servis de Otosan’dan alıyor, parçacı da Otosan’dan alıyor. Ford aracı üretirken Dayco’ya (veya başkasına) ürettirir üzerine FoMoCo yazar. Değişim zamanı gelince sırf üzerinde FoMoCo yazdığı için aynı kayışa daha fazla ödemek pek mantıklı değil. Dayco yazıyorsa içinizi ferah tutun, takın gitsin.

Ayrıca, orjinal olmayan bazı parçaların orjinalinden daha sağlam ve dayanıklı olduğunu düşünüyorum. Örneğin BSG marka Z-rotu eskitememiştim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Triger kitinin yetkili serviste orijinal parça ile değişmesinden yanayım.

 

İşçilik ve/veya parça hatası olma ihtimali çok yüksek. Trigerin kopma,boşa çıkma durumunda çok ciddi masraf açarsınız.


Parça satıcısı ustayı kötüler, usta parçayı kötüler.

 

Yetkili serviste yaptırdığınızda parça ve işçilik garantisi olacağından hiç başınız ağırmaz.

 

300-500 TL fazla verirsiniz, bu kaçınılmaz fakat kafanız rahat olur.

 

Dip not: Trigeri dışarda değiştirecekseniz de  Dayco almayın :)

Çağlar Sertan KASIMOĞLU tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
17 saat önce, Bedirhan Doğan yazdı:

Bulunur, neden bulunmasın ki? Yetkili servis de Otosan’dan alıyor, parçacı da Otosan’dan alıyor. Ford aracı üretirken Dayco’ya (veya başkasına) ürettirir üzerine FoMoCo yazar. Değişim zamanı gelince sırf üzerinde FoMoCo yazdığı için aynı kayışa daha fazla ödemek pek mantıklı değil.

Ford için OEM üretici olan firmaların ürünleri her zaman kullanılabilir. Ki biraz daha ucuz olduğundan tercih edilebilir. Tabi bunun için üreticileri bilmek gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 dakika önce, Uğur Akdaş yazdı:

Ford için OEM üretici olan firmaların ürünleri her zaman kullanılabilir. Ki biraz daha ucuz olduğundan tercih edilebilir. Tabi bunun için üreticileri bilmek gerekir.

Doğru da bu ifade bu haliyle bir işe yaramıyor.

Ford fason ürettiriyor, üreticiler arasında Dayco ve Continental var. 

Hangisini bulursanız kullanabilirsiniz. 

Ancak ustanın titiz ve işini biliyor olması gerekli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19 saat önce, Ozan Kar yazdı:

serviste takılan dayco değil mi? hiç mi olmadı?

Servisten aldığın Ford kutulu Dayco üretimi ile, senin piyasadan alacağın Dayco kutulu ürün arasında fark var.

 

Markalar kendi isteğine göre parça ürettiriyorlar, şöyle ki Ford Dayco'ya 2379 çelikten üretilmiş bilya ile gergi makarası yap, yataklarını 1.2080  çelik ile yap diyebiliyor. Ayrıca her ürünü tek tek  testlerine sok diyebiliyor. 

Dayco'da Ford'a özel malzemelerden üretmiş olduğu parçaları satıyor.

 

Kendisi ise her 100'lük partiden sadece 3 tanesini  teste sokuyor, bu 3 parçada hata yoksa tüm partiyi hatasız olarak kabul ediyor.Ford'a ürettiği gibi kaliteli çelikler değil, daha uygun fiyatlı, daha kolay işlenebilir çelikler kullanabiliyor.

 

Ve en önemlisi Dayco Türkiye birimine ulaşmak, kopan triger kayışının zarar verdiği motorun bedelini alabilmek çok çok zor.

Bu yüzden trigerde Dayco markasını tercih etmemek doğru olur.

 

V kayış gergisi, V kayışı olarak satın alınabilir, kopsa en fazla yolda bırakır, gidip sıfırdan gergi ve kayış alırsınız, biraz güçlüyseniz kendiniz bile takarsınız V kayışını.

Triger için bunu söylemek mümkün değil, subaplar açıkken trigerin kopması durumunda komple motor değişimine kadar gidiyor olay.

 

Kafam rahat olsun, koparsa muhattap bulabileyim, canım yanmasın diyorsanız biraz daha paraya kıyıp yetkili serviste değiştirmek en mantıklısı...

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

Kafam rahat olsun, koparsa muhattap bulabileyim, canım yanmasın diyorsanız biraz daha paraya kıyıp yetkili serviste değiştirmek en mantıklısı...

Şunlardan emin miyiz?

- Tüm yetkili servisler Otosan ithalatı orijinal parça mı kullanıyor, yoksa piyasadan alım yapıyor mu?

- Yetkili servis parça garantisi verirken, olası zararlarını da karşılamayı kabul ediyor mu? Canlı örneği var mı?

- OEM özelliği taşıyan üretici, markaya uyumlu ürünü kendi markası altında satarken gerçekten ikinci kalite mal mı veriyor piyasaya? Bu bilginin kaynağı ne?

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Şunlardan emin miyiz?

- Tüm yetkili servisler Otosan ithalatı orijinal parça mı kullanıyor, yoksa piyasadan alım yapıyor mu?

- Yetkili servis parça garantisi verirken, olası zararlarını da karşılamayı kabul ediyor mu? Canlı örneği var mı?

- OEM özelliği taşıyan üretici, markaya uyumlu ürünü kendi markası altında satarken gerçekten ikinci kalite mal mı veriyor piyasaya? Bu bilginin kaynağı ne?

 

1) Yetkili servislerde orijinal parça kullanmak zorunda. Yetkili servis kendisi risk alıp yan sanayi takıyorsa bununla ilgili başına gelebilecek her türlü sorunu karşılamak zorunda. Şöyle ki bakım yapılırken yetkili servis yan sanayi hava filtresi taktı, hava filtresinden kaynaklı yada başka bir sebepten kaynaklı turbo bozuldu. 

Araç kullanıcısı başka bir yetkili servise götürdü, yan sanayi hava filtresi takıldığı tespit edildiğinde masrafları bakımda yan sanayi hava filtresini takan servise iletirler, iletiyorlar da.

 

2) Trigerin kopmasında kullanıcının kullanım hatası yapması çok zor. Ancak dizel araçla 5. viteste 4000 devirde giderken kazayla yada bilerek 3. vitese atıp, devri aniden 7000 lere çıkartırsanız kopar. Yüksek devirde ECU'da arıza kaydına yol açar, diagnostic bağlantısıyla tespit edilir.

Diğer türlü yetkili serviste eksiksiz yapılacak bakımların minimum 1  sene yasal garantisi mevcut, Ford 2 sene veriyor diye biliyorum.

Bu tür olaylarda direkt Otosan müdahalesi oluyor.

 

3) Her tedarikçi piyasaya ikinci kalite malzeme veriyor demek yanlış olur fakat çoğu tedarikçi bu şekilde yapıyor.

Detaylı bilgiyi özelden yazıyorum hocam kanıtlarla beraber :)

 

 

Çağlar Sertan KASIMOĞLU tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 saat önce, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

Servisten aldığın Ford kutulu Dayco üretimi ile, senin piyasadan alacağın Dayco kutulu ürün arasında fark var.

 

Markalar kendi isteğine göre parça ürettiriyorlar, şöyle ki Ford Dayco'ya 2379 çelikten üretilmiş bilya ile gergi makarası yap, yataklarını 1.2080  çelik ile yap diyebiliyor. Ayrıca her ürünü tek tek  testlerine sok diyebiliyor. 

Dayco'da Ford'a özel malzemelerden üretmiş olduğu parçaları satıyor.

 

Kendisi ise her 100'lük partiden sadece 3 tanesini  teste sokuyor, bu 3 parçada hata yoksa tüm partiyi hatasız olarak kabul ediyor.Ford'a ürettiği gibi kaliteli çelikler değil, daha uygun fiyatlı, daha kolay işlenebilir çelikler kullanabiliyor.

 

Ve en önemlisi Dayco Türkiye birimine ulaşmak, kopan triger kayışının zarar verdiği motorun bedelini alabilmek çok çok zor.

Bu yüzden trigerde Dayco markasını tercih etmemek doğru olur.

 

V kayış gergisi, V kayışı olarak satın alınabilir, kopsa en fazla yolda bırakır, gidip sıfırdan gergi ve kayış alırsınız, biraz güçlüyseniz kendiniz bile takarsınız V kayışını.

Triger için bunu söylemek mümkün değil, subaplar açıkken trigerin kopması durumunda komple motor değişimine kadar gidiyor olay.

 

Kafam rahat olsun, koparsa muhattap bulabileyim, canım yanmasın diyorsanız biraz daha paraya kıyıp yetkili serviste değiştirmek en mantıklısı...

 

 

Danke, anlaşılmıştır :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün triger seti(dayco) v kayışı(ford), devirdaim(pri..) değişti. Çıkan triger kayışına ustalar şaşırdı en ufak bir yıpranma görmediler fomoco marka idi. Değiştireceklere önerim kesinlikle fomoco marka triger almalarıdır. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 saat önce, Erhan Erten yazdı:

Bugün triger seti(dayco) v kayışı(ford), devirdaim(pri..) değişti. Çıkan triger kayışına ustalar şaşırdı en ufak bir yıpranma görmediler fomoco marka idi. Değiştireceklere önerim kesinlikle fomoco marka triger almalarıdır. 

Aracın km,sini ve trigerin ne kadar zamanda değiştiğini söyler misiniz? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 saat önce, Erhan Erten yazdı:

Bugün triger seti(dayco) v kayışı(ford), devirdaim(pri..) değişti. Çıkan triger kayışına ustalar şaşırdı en ufak bir yıpranma görmediler fomoco marka idi. Değiştireceklere önerim kesinlikle fomoco marka triger almalarıdır. 

Tabi bulurlarsa alsınlarda... Marka ile pek alakası yok. Daha çok kullanım ile ilgili. Ben 7 yıl oldu 75.000 km de değiştirmek istedim (dayco) daha yazıları üstündeydi. 

Bu arada farklı konuda faturanızı inceledim; çok iyi fiyata triger seti almışsınız. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.