Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus MK1 Hararet Sorunu


Can Türkyılmaz

Soru

Merhaba, abilerim ve kardeşlerim benim 2002 Ford Focus 1.6 Ambiente aracım var. Aracım   ufak bir rampada bile  , hararet göstergesi sona dayanıyor ,  ardından hemen geri düşüyor. Termostat değişti.Havası makine ile alındı.Devir daimde ki borunun  bazen ısınmadığını tespit ettim. Çözüm nedir ?  Her usta birşey söylüyor.Şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 13 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Havayla falan uğraşmayın günlerce uğraştılar hava alıyoruz diye. Arabayı boş yere bagirtmaktan başka bir işe yaramadı. Sizin motorun hararet musiri motor kapağının üstünde ve oradan ölçüm yapıyor. Üst kapaktaki ani isinmalarin olması ise normalmiş. Yapmaniz gereken o musiri oradan çıkartıp kablosunu uzatıp motorun sağ taraf yan kısmında bulunan bir yer var oraya yerlestirilmesidir. Böyle yapınca düzgün ölçüm yapıyor ve aslında hararetin hic artmadığını görüyorsunuz. Kayserideki "yaşar demirci" yi bilenler var bu forumda. Bu problemimi yaşar usta sayesinde bu şekilde çözmüştuk.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 hours ago, Tuğrul Toprak said:

Havayla falan uğraşmayın günlerce uğraştılar hava alıyoruz diye. Arabayı boş yere bagirtmaktan başka bir işe yaramadı. Sizin motorun hararet musiri motor kapağının üstünde ve oradan ölçüm yapıyor. Üst kapaktaki ani isinmalarin olması ise normalmiş. Yapmaniz gereken o musiri oradan çıkartıp kablosunu uzatıp motorun sağ taraf yan kısmında bulunan bir yer var oraya yerlestirilmesidir. Böyle yapınca düzgün ölçüm yapıyor ve aslında hararetin hic artmadığını görüyorsunuz. Kayserideki "yaşar demirci" yi bilenler var bu forumda. Bu problemimi yaşar usta sayesinde bu şekilde çözmüştuk.

Musur yaniltarak cozum bulmak mi dogrusu bu isin?

Ayni arabada babamda var, cok yol yaptim bu aracla. Hic hararet gormedim.

Bir arkadasima aldik Izmirden Ankaraya ben getirdim, yine hic hararet gormedim.

 

Arabanin sikintisini anlayip cozmek gerek. Anlik hararet sorun degilmis demek naiflik.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Musur yaniltarak cozum bulmak mi dogrusu bu isin?
Ayni arabada babamda var, cok yol yaptim bu aracla. Hic hararet gormedim.
Bir arkadasima aldik Izmirden Ankaraya ben getirdim, yine hic hararet gormedim.
 
Arabanin sikintisini anlayip cozmek gerek. Anlik hararet sorun degilmis demek naiflik.

Bu anlattığımı anladınız mi siz? Bu "müşür yaniltmak" değil, tersine anlık sıcaklık degisimlerini yanlış ölçen müşürü doğru ölçmesi için yapilan bir işlemdir. Hatta ford bu konuda bir bülten yayimlayip sorunun böyle çözümlenecegini anlatmıştır ve servisler de çözümü böyle sunmuslardir. Hatta daha sonraki makyajlı f1lerde müşürün yeri üst kapaktan alınarak blokun yan kısmına konulmuştur. Yani beyefendi, burada yapılan işlem "müşürü yaniltmak" değil, yapılması gereken bir işlemdir!
--3 dakika sonra eklendi--
Musur yaniltarak cozum bulmak mi dogrusu bu isin?
Ayni arabada babamda var, cok yol yaptim bu aracla. Hic hararet gormedim.
Bir arkadasima aldik Izmirden Ankaraya ben getirdim, yine hic hararet gormedim.
 
Arabanin sikintisini anlayip cozmek gerek. Anlik hararet sorun degilmis demek naiflik.





Bu anlattığımı anladınız mi siz? Bu "müşür yaniltmak" değil, tersine anlık sıcaklık degisimlerini yanlış ölçen müşürü doğru ölçmesi için yapilan bir işlemdir. Hatta ford bu konuda bir bülten yayimlayip sorunun böyle çözümlenecegini anlatmıştır ve servisler de çözümü böyle sunmuslardir. Hatta daha sonraki makyajlı f1lerde müşürün yeri üst kapaktan alınarak blokun yan kısmına konulmuştur. Yani beyefendi, burada yapılan işlem "müşürü yaniltmak" değil, yapılması gereken bir işlemdir!

Ayrıca "babanızın arabasında " ve "Izmir'den Ankara'ya kadar sizin getirdiğiniz" arabalarda böyle bir sorun gormemeniz, bu arabalarda böyle bir problem olmadığı anlamına gelmez!
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
44 minutes ago, Tuğrul Toprak said:

Bu anlattığımı anladınız mi siz? Bu "müşür yaniltmak" değil, tersine anlık sıcaklık degisimlerini yanlış ölçen müşürü doğru ölçmesi için yapilan bir işlemdir. Hatta ford bu konuda bir bülten yayimlayip sorunun böyle çözümlenecegini anlatmıştır ve servisler de çözümü böyle sunmuslardir. Hatta daha sonraki makyajlı f1lerde müşürün yeri üst kapaktan alınarak blokun yan kısmına konulmuştur. Yani beyefendi, burada yapılan işlem "müşürü yaniltmak" değil, yapılması gereken bir işlemdir!

Bakin bakalim boyle bir TSB var mi :) Bence yok. Varsa bravo Ford'a. Sayet sogutma suyu sicakligi ile ust kapak sicakligini birbirine karistirmis, yetmemis birde ust kapak sicakligini konsoldaki gostergeye vermis. Breh breh... Koskoca muhendisler motoru tasarlarken sensorun yerini sasirmis ustune yetmemis yanlis sensor datasini yansitmis konsola.

--3 minutes later eklendi--

Ben disimdan sesli olarak 3 kez soyledim, mantikli gelmedi. Ya size mantikli geldi mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba,

Bu konu ile alakalı bende bir şeyler yazmak istiyorum , belki birilerine faydamız dokunur.

Yeni almış olduğum 2004 model Focus aracımda hareret göstergesi aniden kırmızıya kadar geliyor sonra kendi kendine geri düşüyordu.

Güvendiğim bir elektrikçiye sordum, ''yağını suyunu değiştirirken havasını almamışlardır, şu anda çok işim var sen eve gidince araba biraz soğuyunca yedek su deposunun kapağını aç sabaha kadar öyle kalsın, havasını kendi kendine alır,eksik suyunu sen tamamla'' dedi. 

Söylediklerini yaptım, sabah 16 km Bursa sabah trafiğinde yol geldim hararet hiç hareket etmedi hep sabit. Sanırım sorunum çözüldü. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Soruna çözüm olur mu bilmiyorum ama geçen hafta termostat değiştirmek için ustaya gittiğimde sohbet imkanımız oldu. Ustaya focus 1 lerde hararet sorunu var inşallah yaşamayız dedim focus 3 sahibi bu arada usta. Benim arabada bile oldu geçen gün rampa çıkarken dedi. Kalitesiz antifriz kullanılması yada direk su konması veya değişim aralığına dikkat edilmemesi sonucu bazı su kanalları tıkanabiliyormuş. Bunun için cleaner varmış elinde kendi aracında onu kullandıktan sonra aynı sorunu yaşamamış benim antifrizi tekrar koyarken onu da kattık havasını aldık şimdiye kadar ankara da sıkışık trafikte yada uzun rampa çıkışlarında düşük vites yüksek devir kullanmama rağmen bir sorun yaratmadı. Sizde deneyin isterseniz. Ürünün tam adını hatırlamıyorum ama amacımız tıkalı kanal var ise onun açılabilmesi için destek almak. Tıkalı kanal olduğu zaman havasını ne kadar alırsanız alın su tam devir yapmadığı için hararet sorunu devam ediyormuş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet arkadaşlar , 3 farklı usta havasını aldım aracı alabilirsin dedi :)
yaklaşık 15 gündür araba bir o ustada bir bu ustada dolaştı ama sıkışık trafikte sorun yok gibi görünse de bayır yukarı arabayı biraz sıkıştırdığımda hararet yine sona dayanıyor, biraz bekledikten sonra normale düşüyor. Çok beğenerek aldığım focusu eşim satalım bu arabayı bize iyi gelmedi demeye başladı, bu sorun yüzünden arabayı satmak istemiyorum ama sanırım bu sorununu izah ederek aracımı satacağım. :(

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Ahmet Yerebakan yazdı:

Mca kasa arabamda yalancı hararet oldu sabah işe giderken birden derece tavan yaptı 10 sn sonra geri normale düştü. Böyle bir sorun yaşayan var mı mca kasalarda da var mı yalancı hararet ?

Mca kasa derken? Mca bir serinin yenilenmiş hali demektir. MCA kasa diye bir şey yok özetle ? Mk3 kasanın veya mk1 kasanın MCA versiyonu olabilir. Sizin sorduğunuz konu başlığı Mk1'de ancak profilinizdeki araç Mk3. Bu yönde soruları aktarırsanız cevaplayacak kişiler ikilemde kalmaz doğru yönlendirir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
18.07.2019 - 13:25 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

Mca kasa derken? Mca bir serinin yenilenmiş hali demektir. MCA kasa diye bir şey yok özetle ? Mk3 kasanın veya mk1 kasanın MCA versiyonu olabilir. Sizin sorduğunuz konu başlığı Mk1'de ancak profilinizdeki araç Mk3. Bu yönde soruları aktarırsanız cevaplayacak kişiler ikilemde kalmaz doğru yönlendirir. 

3.5 kasa diyim ozaman hocam

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bence yalancı hararet diye bişey yoktur.aracın soğutma tesisatında hava vardır.bu hava tesisatta ki bir çatlaktan girer.araç biryandan su eksiltirken bir yandan tesisata hava girer.ilk anda bunu anlamazsınız zamanla kaçak çoğalır giren havaaraç yedek deposuna ulaşmaz bu hava suyun tesisat içerisinde devirdaim yapmasini yavaşlatır,bazende durdurur.normal kullanımda bunu hissetmezsiniz fakat biraz devirli kullanımda veya rampalarda tesisatta ki su yeterince sogutulamaz bu defa aracın harareti birden yükselerek dediğiniz olayı yapabilir.bu esnada kaputu açıp aracın yedek deposu na bakarsanız suyun seviyesinin arttığını veya azaldığını görebilirsiniz.hatta eğer araçtan biraz anlıyorsanız radyatör çıkış borusunu kontrol ediniz.soğuk olduğunu göreceksiniz.yapilmasi gereken kaçağı bulup yaptırmak ve havasını almaktır.bu yazdıklarım aracın hararet müşiri,devirdaim,termostatının sağlam olduğu ve motor bloğu ve radyatör ün tıkalı olmadığı durumlarda geçerlidir.biraz uzun oldu.benim görüşüm böyle.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.