Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ecoboost Hortum


Hakan Fatih

Soru

herkese merhaba. resimdeki malum hortumum birkaç ay önce çatladı. fakat bu güncellenip değişen hortum değil. dikkatli bakılırsa dönüş hattından ( devirdaimden) yedek su kabına gelen hat üzerinde. araçta antifiriz kokusunu alıp kaputu açtığımda hortumun çatlamış oldugunu gördüm ve silecek hortumu ile ek yapıp eve kadar götürdüm aracı. herkesin aralıklarla kontrol etmesini tavsiye ederim. zira güncellenen hortum değil sizi aldatmasın 

Inked20170814_082604_LI.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

çatallaşıp ikiye ayrılan hortumun ince olanını diyorsanız motorun sağ altına giriyor. o da güncellenen hortum maalesef.. o hortum Y hortumdur zaten. kaptan çıkar kalın olanı resimdeki geniş boruya, ayrılan ince uzun olanı motorun sağ yanına gider.

ayvayı yedik desenize..

 

eğer alttaki kalın hortumdan bahsediliyorsa, ki öyle gibi..

anlaşılan maliyetten kaçılıyor imalat sırasında.. demir bloklu 1.0 motorun sıcaklığı gevretiyor bu hortumları.. 

atıyorum 250 dereceye dayanacak 20 tl lik hortum yerine 150 dereceye dayanan 15 tl lik hortum yaptırıyorlardır.. bunun başka açıklaması yok.

ben kabı bile değiştirmiyorum çünkü servisteki kabın taa ilk üretilen ve sorunlu kaplardan biri olmadığını nereden bileceğim.

 

bende şu ana kadar problem çıkmadı beki şansımdan belki kullandığım 600 dereceye dayanıklı motor spreyinden.. veya sprey koruyorsa bile daha geç ortaya çıkaracaktır.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
21 dakika önce, Özer Aksu yazdı:


Blok alimünyum bildiğim kadarıyla.

hayır..demir Özer kardeş..

arkadaşın bahsettiği hortum kırmızı dairenin altındaki kalın hortum mu anlamadım

yeni nesil hafifletmek istedikleri ilerde alüminyum gelebilir..

bu yüzden 1.6 motordan 3-4 kg ağırdır..

1.6 96 kg

1.0 100 kg..

 

forumda bir yerlerde yazıyordu

 

performans ve yakıt olarak memnunum ama bu arabayı aldığıma pişman oldum. ıvır zıvır ve belkide size 10-20 bin tl masraf açma potansiyeli var..

şu anda soğuklar başladı direksiyon yine çevirirken çıtır çıtır ses çıkarıyor.. satılık otomatik parkı bozuk style lar var, bakalım bize ne zaman piyango vuracak.

kafam rahat değil yani

--17 dakika sonra eklendi--

cast iron, dökme demir

 

FS_Ford1.0-litreEcoBoostEngine_EU.pdf

5a09a934ab4f3_1.0resim.png.41d45fc981a32b73f81c9b1f9fbf8def.png

 

 

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13.11.2017 - 16:50 tarihinde, Mehmet Demir yazdı:

çatallaşıp ikiye ayrılan hortumun ince olanını diyorsanız motorun sağ altına giriyor. o da güncellenen hortum maalesef.. o hortum Y hortumdur zaten. kaptan çıkar kalın olanı resimdeki geniş boruya, ayrılan ince uzun olanı motorun sağ yanına gider.

ayvayı yedik desenize..

 

eğer alttaki kalın hortumdan bahsediliyorsa, ki öyle gibi..

anlaşılan maliyetten kaçılıyor imalat sırasında.. demir bloklu 1.0 motorun sıcaklığı gevretiyor bu hortumları.. 

atıyorum 250 dereceye dayanacak 20 tl lik hortum yerine 150 dereceye dayanan 15 tl lik hortum yaptırıyorlardır.. bunun başka açıklaması yok.

ben kabı bile değiştirmiyorum çünkü servisteki kabın taa ilk üretilen ve sorunlu kaplardan biri olmadığını nereden bileceğim.

 

bende şu ana kadar problem çıkmadı beki şansımdan belki kullandığım 600 dereceye dayanıklı motor spreyinden.. veya sprey koruyorsa bile daha geç ortaya çıkaracaktır.

yok abi kırmızı dairenin içindeki çatallaşan ince hortum. güncellenen hortuma bağlı. motorun sağ altına gidiyor. benimki güncellenmiş hortum ve gene patladı.güncellenen hortum aynı hat üzerindeki yedek su kabına hiden kalın hortum değil mi? buda kalın hortumun üzerinden çatallaşıp ( ince olan) motorun sağ altından motora bağlanıyor.  walla araçtan soğudum. bundan önce 2008 model symbol vardı dizel. ikinci el alıp 4 sene eşşek gibi bindim. bunda diken üstünde gidiyorum maalesef.

Hakan Fatih tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 @Hakan Fatih   güncellenen hortum sadece o kalın hortum değildi.. çatallaşan ve motorun sağ altına giden hortumda değişti bende.. komple yani..artık haftada bir bakıyorum suya..bizden başka herhalde birde 40 yaşındaki tofaşlar bakıyordur. arkadaş yazmış değişen hortumu kırmızı  ile işaretledim diye ama ben diyorum ki benim hortum komple değişti.. hatta motor yanından çıkardı hortumu çırak parmağıyla sağ altı tıkadı, yeni hortumu taktı. sadece kalını değişse yanımda diğerini söker kelepçelerdi vb..  yada komple yanlış hatırlıyorum, ihtiyarladık artık, kafa yerinde değil :) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

 @Hakan Fatih   güncellenen hortum sadece o kalın hortum değildi.. çatallaşan ve motorun sağ altına giden hortumda değişti bende.. komple yani..artık haftada bir bakıyorum suya..bizden başka herhalde birde 40 yaşındaki tofaşlar bakıyordur. arkadaş yazmış değişen hortumu kırmızı  ile işaretledim diye ama ben diyorum ki benim hortum komple değişti.. hatta motor yanından çıkardı hortumu çırak parmağıyla sağ altı tıkadı, yeni hortumu taktı. sadece kalını değişse yanımda diğerini söker kelepçelerdi vb..  yada komple yanlış hatırlıyorum, ihtiyarladık artık, kafa yerinde değil :) 

abi doğru hatırlıyorsun. ben yanlış ifade ettim. iki parca hortum. patlayan kısmı guncellendi komple o iki parca da (ince ve kalin hortum) değişti. fakat bu sefer de yenilenmeyen diğer parçası patlıyor.yani hortum kısmen iyileştirilmiş. biraz detaylı baktım aynı malzeme genleşme kabı haznesinin altında da kullanılmış. büyük bir ihtimalle yakında o da patlar. 

de

Hakan Fatih tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçen balata değiştirmeye gittiğimde Antalya eski sanayide özel ford servisinde çalışan bi usta koştu geldi dükkana, abi bu 1.6 ecoboost mu evet dedim
Abi hortum değiştirdin mi dedi yok değiştirmedim ama haberim var hortumdan dedim güncel hortum değil dedim.
Hortum çatlamadan önce gevrediğinde oluşturduğu basınçtan su kabını çatlatıyormuş sonra da hortum çatlıyormuş 2-3 yılda bir hem hortum hem su kabını değiştirmek gerekliymiş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 minutes ago, Hasan EKİN said:

Hortum çatlamadan önce gevrediğinde oluşturduğu basınçtan su kabını çatlatıyormuş sonra da hortum çatlıyormuş 2-3 yılda bir hem hortum hem su kabını değiştirmek gerekliymiş.

Acaip üfürme bir teşhis. Boru gevriyor sonrada kabı çatlatıyormuş hemi :)

Boru ısıya dayanıksızlığından, kap ise kalıp hatası veya aşırma valfi arızasından basınca maruz kalıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Acaip üfürme bir teşhis. Boru gevriyor sonrada kabı çatlatıyormuş hemi [emoji4]
Boru ısıya dayanıksızlığından, kap ise kalıp hatası veya aşırma valfi arızasından basınca maruz kalıyor.

Ustanın söylediği bu, benim anladığım bişey değil agam.
Aralıkta bakım var,
serviste triger devirdaim değişmişken hortumda su kabınıda aradan çıkartacam, servisede sorarım boruyla su kabını [emoji3]
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Just now, Hasan EKİN said:

Ustanın söylediği bu, benim anladığım bişey değil agam.

Usta görünümlü üfürükçüye selamlar olsun. Arabayı yatır olan yere çekmişsin dememiş iyiki.

--0 minutes later eklendi--

Yakında olsa karşısına bir sandalye çekip "anlat" diyerek uzun uzun dinlemek isterdim kendisini.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 saat önce, Hasan EKİN yazdı:

serviste triger devirdaim değişmişken hortumda su kabınıda aradan çıkartacam, servisede sorarım boruyla su kabını emoji3.png

Kaç binde araba ki triger değişiyor?

Hortum eski tip ise tam bir saatll bomba!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 dakika önce, Hasan EKİN yazdı:

Hocam 52binde yıldan dolayı değişecek triger bu kadar risk yeter canlı bomba hortumla triger emoji3.png

Triger Otosan'ın son kararı 9 yıl ya da 135.000 km. 

Gerek yok değişmene, masrafa yazık. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.