Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Hakan Fatih

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bugün bir daha reset yaptım. Şimdilik çalışıyor bakalım.

Evet resetledikten sonra belli bir süre çalışıyor. Sistemde bir sorun varsa gene çalışmamaya başlıyor maalesef. Peki durunca SS işareti çıkıp, yeşile dönmüyor mu ? Yoksa işaret hiç mi çıkmıyor ?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet resetledikten sonra belli bir süre çalışıyor. Sistemde bir sorun varsa gene çalışmamaya başlıyor maalesef. Peki durunca SS işareti çıkıp, yeşile dönmüyor mu ? Yoksa işaret hiç mi çıkmıyor ?

Yeşile dönüyor. Bakalım çalışmamaya devam ederse gideriz bi servise.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yeşile dönüyor. Bakalım çalışmamaya devam ederse gideriz bi servise.

Anlatamadım. Durduğunda devreye girmediği zamanda simgesi çıkıyor mu ekranda. Mesela bende simge çıkıyor. Ecu durduğunu anlıyor ama yeşile dönmüyor. Yeşile döndüğünde zaten devreye girmiş oluyor. Bazılarında ise durduğunda o simge hiç belirmiyor. Belirmediğinde fren yada debriyaj sensörü arızası oluyor.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Anlatamadım. Durduğunda devreye girmediği zamanda simgesi çıkıyor mu ekranda. Mesela bende simge çıkıyor. Ecu durduğunu anlıyor ama yeşile dönmüyor. Yeşile döndüğünde zaten devreye girmiş oluyor. Bazılarında ise durduğunda o simge hiç belirmiyor. Belirmediğinde fren yada debriyaj sensörü arızası oluyor.

Hah şimdi anladım. Yok devreye girmediğinde hiç sembol felan gelmiyor. Yani hala debriyaja basılı gibi düşün. Debriyajdan şüphelendim aslında bende. Bugün şakır şakır devreye girdi. Biraz daha takip edip servise gidem hele
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir akü mağduru da ben oldum arkadaşlar.Pazar günü bir gezeyim dedim.Araca bindim.düğmeye dürttüm,aaa bide ne olsun akü diye bir şey yok.

sonra bir kaç defa daha denedim.Gene tık diyo başka bir şey yok.Sonra aradım Euro servisi şak diye 2 saat sonra geldiler.Servis elemanı aküyü önce bir ölçtü baktı ki akü gidiyo dedi elindeki cihaz şarj edin diyor.Dedim usta iyi bak bu makina bir haftadır start stop yapmıyor nedendir ? dedim.O da bir daha baktı,aa ne görelim ustanın elindeki cihaz aküyü değiştirin demiyor mu.Hadi hayırlısı yarın serviste akü varsa değiştirelim dedi sen bugün biraz dolaş şarj etsin akü dedi.Dolaştım 20 dakika kadar gece de baktım tamam dedim sabah gideriz.Sabah oldu araca bindim düğmeye dürttüm yine kimse yok.Hemen aradım ustayı.10 dk da geldi.Çalıştırdı ve servise gittik önlü arkalı girdik.Bekleyelim aküyü takın dedim.Ama servisin elinde akü yok nasıl?Bu Ford start stop lu araç satıyor servisin elinde yedek akü yok iyi mi?akü bir gün sonra geldi.Taktılar ve şuanda durum iyi de 5500 km de bu aküye ne oldu?  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Osman Türkol yazdı:

durum iyi de 5500 km de bu aküye ne oldu?  

Elektrokimyasal yapıda sıvıda yerleşmiş ince plakalardan biri bile oynasa akü gidiyor. Bu tür teklemeler nadir, zaten bunun için garanti var.

Geçmiş olsun.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Selam, bugün aküden dolayı çalışmadı uzun süredir yaklaşık 1 aydır haftada 5-10 dk çalıştırıyordum. Bugün hiç çalışmadı. Akü durumu gauge menüden baktığımda 12.3V değiştirmem gerekir mi ? Km 47000 de. 2012 model tit.

 

Teşekkür ederim. Selamlar.

 

IMG_4206.thumb.JPG.84975222b7d58c76f9dcadd7b92c785e.JPG

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
57 dakika önce, Erkan Ceylan yazdı:

1 aydır haftada 5-10 dk çalıştırıyordum.

Araba kullanılmıyor ve yatıyorsa haftada 5-10 dakika ile şarj etmez.

Akünüz bitmiş, ömrünü tamamlayıp tamamlamadığını ancak düzgün bir şarj sonrası kendini toparlamazsa anlayabilirsiniz. 

Şarj edin veya ettirin. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bizim akü de verdiği sinyaller sonucu tamamen bitti. Yerine 66A lık mutlu ford tipi akü aldık. Üzerinden ise bizden önceki sahibinin serviste değiştirmiş olduğu 44A lık akü çıktı.

Açıkçası 44A görünce şaşırdım. Zaten özellikle park ederken filan aracın devri düşüp yükselince farlarda belli belirsiz kısılma oluyordu. Aklıma akünün amper değerine bakmak gelmemişti. 44 lük muhtemelen yetersiz kalıyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Cem Boneval   abi, bu akü resetleme yapıldıktan sonra aküye zararı var mı?

servisteki usta(işlemi-düğme kombinasyonunu biliyordu) aküyü şarj etmez sorun çıkarır, resetlemek iyi olmaz dedi. yani benim anladığım eğer akü dolum seviyesi %50 iken resetleme işi yapılınca, sistem aküyü, gerçekte %50 olduğu halde dolu sanıp, şarj etmeyi bırakır mı? yoksa çalışan araç aküyü sürekli doldurma eylemine devam eder mi?

sonuçta sistem aküyü %50 de dolu sandığı için ss çalışıyor sanırım..

resetten sonra benim ss çalışıyor, bakımda ölçtürdüm %50 çıktı..  2 yıl önce ss çalışmıyor diye gittiğimde %75 çıkmıştı..az biniyorsunuz dediler.. ama ilk 1 yılda az biniyorduk ama sürekli çalışıyordu ss, demek ki akü çabuk performans kaybediyor

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

servisteki usta(işlemi-düğme kombinasyonunu biliyordu) aküyü şarj etmez sorun çıkarır, resetlemek iyi olmaz dedi.

Bence uydurmuş. Benim bildiğim sistem akü voltaj değerleri ile ilgili bir log (günlük mü desek) ve burada sakıncalı değer görürse SS'u devre dışı bırakıyor.

Bu logu sildiğinizde yeni değerleri dikkate alacak ve akü toparlamışsa çalışmaya başlıyor.

Bu şarj döngüsünde bağımsız bir şey. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

@Cem Boneval   abi, bu akü resetleme yapıldıktan sonra aküye zararı var mı?

servisteki usta(işlemi-düğme kombinasyonunu biliyordu) aküyü şarj etmez sorun çıkarır, resetlemek iyi olmaz dedi. yani benim anladığım eğer akü dolum seviyesi %50 iken resetleme işi yapılınca, sistem aküyü, gerçekte %50 olduğu halde dolu sanıp, şarj etmeyi bırakır mı? yoksa çalışan araç aküyü sürekli doldurma eylemine devam eder mi?

sonuçta sistem aküyü %50 de dolu sandığı için ss çalışıyor sanırım..

resetten sonra benim ss çalışıyor, bakımda ölçtürdüm %50 çıktı..  2 yıl önce ss çalışmıyor diye gittiğimde %75 çıkmıştı..az biniyorsunuz dediler.. ama ilk 1 yılda az biniyorduk ama sürekli çalışıyordu ss, demek ki akü çabuk performans kaybediyor

resetlemek şuan dolu demek olmaz, tuttuğu değeri sıfırlayıp tekrar ölçmesini sağlar.

eskiden kara düzen motor çalıştığı sürece alternatör çalışıp aküyü şarj ediyordu, artık gerektiğinde şarj ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
58 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

resetlemek şuan dolu demek olmaz, tuttuğu değeri sıfırlayıp tekrar ölçmesini sağlar.

eskiden kara düzen motor çalıştığı sürece alternatör çalışıp aküyü şarj ediyordu, artık gerektiğinde şarj ediyor.

işte bende bunu açıklığa kavuşturmak istiyorum.. resetlediğimiz de akü %50 dolu ise..km lerce yol yapsak %80 e çıkacak mı, yoksa %50 de doldu zannedip şarj etmeyecek mi? %50 de reseti yiyince artık sistem için bu %100 mü oluyor?

eğer olursa artık akünün fiziksel olarak kalan %50 kısmı hiç doldurulmaz..

 

ilk cümlede doldurur demek istemişsin gibi ama 2. cümlede gerekliliğe kafam takıldı

 

cem abi nin bilgisi netse sorun yok demek..yani mesele log silmekse hiç sorun yok ortada..yıllar önce akü ful dolmazsa ss çalışmaz falan diye yazılmıştı.

%50 iken reseti yiyince çalışıyorsa ss ..tam dolu zannediyordur diye düşündüm

 

asıl derdime gelince..kış ortasında sabah arabamın çalışamaz durumda kalmasını istemiyorum da..  :) 

sonuçta bunu anlamak kolay.. uzun yol dönüşü ölçtürürüz anlaşılır.  geçen kış araba kar-buz tatili derken yeri geldi 4-5 gün yattı..%50 deyken aşırı soğukta biter mi? inip 5 dk rolantide çalıştırdığım günler oldu geçen kış..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

yoksa %50 de doldu zannedip şarj etmeyecek mi?

demek istediğim "olmaz öyle saçma şey" :)

yani resetlendiği yeri %100 kabul ediyor gibi bir şey mümkün değil.

Şarj işi karışık, algoritmasını tam bilmek mümkün değil. örneğin belli seviyenin altına düşmediği sürece sadece gaza basmıyorken şarj ediyor olabilir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Araba kullanılmıyor ve yatıyorsa haftada 5-10 dakika ile şarj etmez. Akünüz bitmiş, ömrünü tamamlayıp tamamlamadığını ancak düzgün bir şarj sonrası kendini toparlamazsa anlayabilirsiniz.  Şarj edin veya ettirin. 

 

 

Cem Bey,   Teşekkür ederim. Bir sorum daha olacak. Dün gauge menüsünden LED test' te gördüğüm ama araçta olduğunu bilmediğim ikazları gördüm.  Start - stop ile ilgili yorumları görünce acaba mevcutta var iptal mi edildi şüphesi içime düştü. Aracı 2014' te aldım, eğer start stop varsa yeni bişey daha öğrenmiş olucam [emoji4] 

 

Teşekkür ederim. 

 

Saygılar.

 

IMG_4205.JPG 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.