Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Hakan Fatih

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 1
25 dakika önce, Hakan Fatih yazdı:

serkan abi teşekkür ederim bakıcam şimdi. 2015 11. ayda değişmiş akü. start-stoplarda akü erken bitiyor heralde

Akülerin garantisi zaten iki yıldır.

İki yılda da akü start stopu güvenli kullanıma yetecek voltajı üretememeye başlayabilir.

Bir de start-stop hafızasını silmek lazım.

Bunu bilgisayara bağlamadan halletmenin yolu şu:

1. Kontak açılır (motor çalışmayacak)

2. Arka sis farı düğmesine beş kere basılır bırakılır

3. İkaz flaşörü (orta konsol) iki kere açılır kapatılır, üçüncüde açılır ve açık bırakılır

4. Bu esnada gösterge şarj uyarı lambası yanması lazım, sönmesi beklenir ve falşör ve kontak kapatılır

Bir kerede olmazsa bir kere daha denenebilir.

Bazen uzun yol yapıp aküyü şarj ettiğiniz halde SS devreye girmiyor ise hafızayı bu şekilde temizlemek faydalı olabilir.

Not: İşlemleri uydurmadım, Ford'da böyle oyunları seven bir mühendis var, daha bulamadım kim olduğunu!

  • Beğen 5
  • Haha 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hocam akü ölçümü yaptırın muhtemelen vakti gelmiştir. Değistirdikten sonra da çalışmamaya devam ederse serviste bilgisayara bağlıyorlar ve akü ya da start stop için birşey sıfırlıyorlar sayaç gibi tam hatırlamıyorum ondan sonra düzeliyor. Bende 1.6 ecoboost var akü değisiminden sonra düzelmemişti serviste usta bilgisayara bağladı sonrasında saat gibi çalısmaya basladı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

cem abi dediğini harfiyen yaptım sorunum düzeldi. SS çalışıyor şuan.birde test yaptım battery 11.8 yazıyor normali bu mudur bilen varmı acaba?

--3 dakika sonra eklendi--

cem abi buarada çok teşekkür ederim. sen muhteşem bir detaysın.bu kadar teknik bilgiyi nereden buluyorsun anlamış değilim.bravo valla :claps:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2. yıldan sonra ss düzensizleşti.. en son ki uzun yolculuğumdan sonra sadece 2-3 kere çalıştı..şimdi yine tık yok..

cem abi nin çözümünü uygulayacağım yarın..

ama 2 sene önce bu şikayetten ölçtürdüğümde %75 çıkmıştı sonuç.. ama sıfırlama gibi birşey yapmamışlardı..  kısaca voltajda sorun yok..günde yaptığım 10 km lik yol aküyü doldurmuyor.. 1 aya bakım var, bir daha ölçtürürüm

 

11.8 volt daha aşağı olmazsa yeterlidir sanırım..bende 12.7 dahi görmüştüm..

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 saat önce, Hakan Fatih yazdı:

1.0 ecoboost akü ebatları nedir? birde egm mi efb mi alınmalı sizce? üzerindeki 12v 70ah efb akü. normali 60 amper değil mi 

Farklı akülerle gelebiliyor, ama benim de bildiğim orijinal 60 Ah.

Ölçü 278x175x175

EFB (Enhanced Flooded Battery) SS için gerekli.

60-70 AH arası makul, ancak cca (soğuk çalıştırma akımı) 600 A dolaylarında olmalı.

egm değil de AGM (Absorbed Glass Mat) olacak herhalde, bizim sınıftaki araçlar için gereksiz masraf. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10/11/2017 - 10:12 tarihinde, Hakan Fatih yazdı:

zaten hertürlü ss olan araçlarda aküler marka farketmeksizin 2-3 yıl arasında ömrünü dolduruyor.

Şart değil. 

Sadece yeterli akım sağlayamaması şaşırtıcı olmaz. Bende beş seneye yakın dayandı söz gelimi.

Sonra bir sabah tık....

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.