Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Yakup Çağatay

Türkiye, 2018 WRC Takviminde

Önerilen Mesajlar

Uluslararası Otomobil Sporları Federasyonu FIA Ralli Komisyonu, Marmaris'te gerçekleşen Marmaris Rallisi'nin 2018'de Dünya Ralli Şampiyonası'na (WRC) dahil edildiğini resmi olarak açıkladı. Türkiye, 13 yarıştan oluşan takvimin 10. yarışı olarak 13-16 Eylül tarihlerinde Muğla ve çevresinde gerçekleştirilecek.

 

 

ROUND RALLY DATE

1. Monte-Carlo 25 - 28 January

2. Sweden 15 - 18 February

3. Mexico 8 - 11 March

4. France 5 - 8 April

5. Argentina 26 - 29 April

6. Portugal 17 - 20 May

7. Italy 7 - 10 June

8. Finland 26 - 29 July

9. Germany 16 - 19 August

10. Turkey 13 - 16 September (Eylül)

11. Great Britain 4 - 7 October

12. Spain 25 - 28 October

13. Australia 15 - 18 November

 

http://www.wrc.com/en/wrc/news/october-2017/turkey-confrmed/page/4954--12-12-.html

 

12397_Murat-Bostanci-Turkey-2017_001_896x504.jpg

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Marmaris rallisini değerlendirmeye gelen FIA yetkilileri ile birlikte gezme ve kısmen izleme şansım oldu.

Öncelikle parkur Marmaris çevresinde kolay ve hızlı ulaşılabilir yollar seçilerek hazırlanmış ve lojistik destek açısından verimli bir parkur. 

Etaplar genelde dar, kaygan ve yer yer kırıcı ve tehlikeli. Nefis manzaralar ve bolca uçurum var.

Teknik değerlendirmeyi Michele Mouton yaptı (gençler bilmez, bir zamanların ralli efsanesidir), etapları özellikle kırıcılığı nedeniyle beğendi.

Malum Avrupa rallileri giderek medenileşiyor ve kırıcı ralli azalıyor. 

Seneye ralliye eklenecek etaplar da geçildi ve onay verildi.

Organizasyon başarılı idi, ama haliyle WRC düzeyine çıkınca eklemeler gerektirecektir. 

Ben WRC takviminin güzel bir yarışı olacak izlenimi ile ayrıldım.

Bu seneki yarışa gelirsek, yabancı katılımı bir ekip ile sınırlı idi. 

Ancak Türk pilotlar arasında güzel bir çekişme vardı.

Yağız Avcı Peugeot 208 ile, Orhan Avcıoğlu Skoda Fabia R5 ile (bu arada müthiş bir araba) ve Murat Bostancı Ford Fiesta R5 ile kıyasıya kapıştılar.

Bostancı'nın yoldan çıkması, Avcı'nın motorunun bitmesi ile Avcıoğlu podyumda yalnız kaldı ve hak edilmiş bir galibiyete ulaştı. 

 

OVERVIEW-MAP_OVERVIEW.jpg

 

Burak Çukurova bu yarışta Türkiye Ralli Şampiyonluğunu ilan etmiş oldu. 

WIW_5515.jpg

722X5853.jpghh-1.jpg

uuuu-1.jpg

 

Rallilerin vazgeçilmez homurtulu müdavimleri: Lancer Evo'lar...

BTA_1189.jpg

 

Tofaş'ın hazırladığı ve 0B ve 00 olarak koşan araçlar da göz doldurdu. Bir takım katılımı olur mu seneye diye merak etmedim değil. 

BTA_1768.jpg 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaldığımız yerden devam edelim.

WRC Turkiye'yi tek kelimeyle özetlemek gerekirse "dramatik"ti...

Nedenleri çok: Etaplar genellikle çok kırıcı idi; ikinci ve üçüncü gün ilk etaplar 30 km üzerindeydi, bu bir de sıcakla birleşince pilotlara işkence, lastiklere de parçalayıcı oldu; çok fazla mekanik arıza yaşandı.

Yarışın başında hızlı olab değil akıllı olan kazanır diyorduk, arzu ettiği hızı yakalayamayınca aracını koruma stratejisi ile devam eden Tanak akılcı yaklaşımı ile hat-trick yaparak Finlandiya ve Almanya'dan sonra Türkiye'yi de kazanmayı bildi. 

Şampiyona lideri Neuville ve Ogier süspansiyon arızası ile yarış dışı kalınca yarışın kaderi zaten belirlenmiş oldu.

İki araba yandı, biri ormanı da biraz yaktı. 

Karakteri ile FIA tarafından çok beğenilen ve takımların araç geliştirmede hız kadar dayanıklılığa da önem vermesini gerektiğinin altının çizen, bu açıdan itibarlı bir yere şimdiden yerleşmiş ralli oldu.

Kontrat 2 + 1 olduğu için seneye de kesin var, ama 2020 şartlara bağlı.

Organizasyon açısından da başarılıydı, elbette her ilk gibi düzeltilmesi gereken yerleri yok değil. 

Şimdi şampiyona fena halde kızıştı ve ilk üç pilotun şansı neredeyse eşit.

Bu arada Türk takımlarına yarış ağır geldi ve ciddi bir dökülme yaşandı.

Toplam 45 araç start aldı, 14'ü bitirdi.

Sonuçlar:

image.png

 

Puan durumu:

image.png

 

Tüm dramayı özetleyen bir de video:

 

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Cem Boneval
      Biliyorum pek meraklısı yok.
      Ama yine de görmezden gelmemek lazım. 
      Keşke önemli şampiyonalardan her birini bir arkadaşımız alsa ve işlese de "Motorsporları" başlığı biraz zenginleşse.
      WRC bu sene çok hareketli ve heyecanlı geçti.
      Toyota eski şampiyonlardan Makinen yönetiminde 17 yıllık bir aradan sonra etaplara dönüş yapmıştı geçen sene ve Tanak, Latvala ve Lappi'den oluşan sürücü ekibi, mükemmel takım organizasyonu ve gerçekten başarılı bir yarış aracı ile birleşince bu yıl markalar şampiyonasını kolaylıkla kazandı. Alkışlamak lazım...
      Bu arada çok sayıda yarışa, ki bunların arasında Türkiye de var, birincilikle imza atan Tanak bu sene parladı. Estonun önümüzdeki yıl şampiyonluğun en güçlü adayı olacağını düşünüyorum. 2004'den beri süregelen "Seb" saltanatına son verebilecek mi göreceğiz.
      Hyundai başarılı araç ve iyi takım desteğine rağmen aradığını bulamadı. Biraz sürücülerden de kaynaklandığını düşünüyorum. Neuville hızlı ve istikrarlı olmasın rağmen kısmen de kendi tetiklediği şansızlıklarla şampiyonluğu kaçırdı. Diğer sürücüler Mikkelsen ve Paddon da henüz şampiyonluk ölçeğinde değiller. Yine de istikrarlı bir başarı çzigisi yakalayan takım markalar şampiyonasında ikinciliği kaptı.
      Citroen resmi fabrika desteği ile katılmasa da bence en hızlı araçlara sahip. Onların da sürücü sorunu var. Çok sayıda kaza yapınca Kris Meeke ile yollarını ayırdılar ve yıldız sürücü olarak Ostberg kaldı, onun da nefesi ön sıralara her zaman yetmedi. Ancak önümüzdeki sezon Ogier'in katılımı ile yeniden güçlü bir şampiyonluk adayı olacağı kesin gibi.
      Ford umduğunu bulamadı bence. Evet şampiyon sürücü Ford kullanıyor, ama o da seneye Citroen'e geçiyor. Önümüzdeki yıl için şu kısa sürede bir transfer yapmazlarsa şampiyonluk ölçeğinde sürücüsü kalmayacak. Markalar şampiyonasında da daha ziyade Ogier'nin başarısına dayanan bir üçüncülükle yetinildi. Fiesta'nın hızlanması lazım. 
       
      Son yarışa kadar Ogier, Neuville ve sonradan katılan Tanak arasında süregelen şampiyonluk çekişmesine de bugün Avustralya rallisinde nokta konuldu. Liderliği yakalayan ve diğer adayların yarış dışı kalmasını umarak yarışan Tanak maalesef yoldan çıkıp aracına hasar verince yarış dışı kaldı. Ogier'nin 3 puan gerisinden başlayan Neuville de aynı kaderi paylaştı, ilk yoldan çıkışında aracını onarıp, vakit kaybetmesine rağmen, devam ederken ikinci kazasında artık tamir olması olanaksızdı. Böylelikle çok arzuladığı ve bu amaçla gerçekten de çok çaba gösterdiği şampiyonluk parmakların arasından kaydı gitti. Ogier son günkü yağmurlarla bir çamur deryasına dönen etaplarda son derece akılcı bir sürüşle yarışı beşinci bitirdi ve böylelikle altıncı Dünya şampiyonluğunu da kazanmış oldu. 

       
      Geçmiş yıllara bakarsak 2004'deb beri bir Fransız ve "Sebastian" hakimiyeti gözden kaçmıyor: 
       Loeb Sébastien 9× 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012
       Ogier Sébastien 6× 2013 2014 2015 2016 2017 2018
       Kankkunen Juha 4×1986 1987 1991 1993
       Mäkinen Tommi 4×1996 1997 1998 1999
       Biasion Miki 2×1988 1989
       Grönholm Marcus 2×2000 2002
       Röhrl Walter 2×1980 1982
       Sainz Carlos 2×1990 1992
       Auriol Didier 1×1994
       Blomqvist Stig 1×1984
       Burns Richard 1×2001
       McRae Colin 1×1995
       Mikkola Hannu 1×1983
       Salonen Timo 1×1985
       Solberg Petter 1×2003
       Vatanen Ari 1×1981
       Waldegård Björn 1×1979
       
      Ve karşınızda son kez Ogier:

       
      Önümüzdeki senenin takviminde bir yarış eklenmesi söz konusu: Şili.
      Türkiye yine takvimde.
      2020'de ise Japonya ve büyük olasılıkla Kenya eklenecek.
      Efsanevi Doğu Afrika Safaris ile Kenya'nın katılımı güzel bir beklenti yarattı.
      Tabii bu takımların yarış sayısı konusundaki çekinceleri nedeniyle bazı yarışların da takvimden çıkması demek, Türkiye 2020 için opsiyonlu, Korsika (Fransa) ve Almanya da topun ağzında. 
       
      Tarihler ve yerler:

       
      Heyecan Ocak sonunda Monte ile başlayacak.
       
       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      2017 İstanbul AutoShow'da sergilenen Fiat 124 Spider'ın fiyat ve donanım listesini paylaşıyorum.
       
      Lusso 1.4 MultiAir 140 HP Manuel - 150.000 TL
      Lusso 1.4 MultiAir 140 HP Otomatik (6 ileri) - 165.000 TL
       
      Metalik 1.250 TL
      Sedefli 2.500 TL 
      Gusto Paketi 10.000 TL
       
      2 adet donanım seçeneğine sahip biri Classica diğeri Lusso
       
      Temel donanımları yazacağım uzatmadan
       
      Classica
      ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, MSR, DST, TMPS, HLA, 4 Airbag Gündüz sürüş farı Çift egzoz 16'' alaşım jant Elektrikli yan ayna Manuel klima Anahtarsız çalıştırma 7'' multimedya BT - DAB - 2x USB - 4 Hop.  
      Bunun üstüne LUSSO
      Ön sis farı Geri görüş kamerası 17'' alaşım jant Otomatik klima Anahtarsız giriş sis. Deri döşeme Park sensörü Far yıkama Navigasyon  
      LUSSO üstüne alınabilen GUSTO Paketi
       
      Full LED ön far Far sensörü Yağmur sensörü Adaptif ön far sistemi BOSE ses sistemi (9 hoparlör)  
       
      1.4 Turbo benzinli motor 140 ps güç 240 Nm tork üretiyor. 0'dan 100'e 7.5 sn ve 7.6 sn'de çıkıyor.  Son hız 215 km/h. Boş ağırlık 1050-70 kg. Bagaj 140 lt. Tüketim ortalama 6.4-6.6 LT
       
      Unutmadan şu an satılık araç yok, bunlar show amaçlı gelmiş henüz.
       


       



       

       


    • Yazan: Abdussamed Acar
      Türkiye Markalara ve Yıllara Göre Pazar Payları, 2003'ten 2017'ye (dahil) kadar.
       






    • Yazan: Yakup Çağatay
      Buyrunuz
       
      http://en.blitzortung.org/live_lightning_maps.php?map=14
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.