Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Dizel Otomatik ve Stop-Start Özelliği.


H. Cenk

Önerilen Mesajlar

Ne zamandır yazmak istediğim bir konuydu. Focus ve türevlerinde auto hold özelliği olmadığı için duruşlarda frene basmamız lazım. Hem de kuvvetli basmamız lazım malum. Bu esnada stop start devreye girdiyse ve araç stop ettiyse, hareket etmek için ayağınızı frenden çektiğinizde araç daha çalışırken henüz güç gelmemişken hemen ileri hareket etmeye çalışmak durumunda kalıyor ( Malum insanımız sabırsız ışık yeşil olduğunda anında kornalar , selektörler başlıyor).  Fakat motor daha tam çalışmamış daha tam güç üretemiyor ve bir nev yığılma gibi oluyor. Hani düz vites arabayı vites takılı debriyaja basmadan çalıştırırsanız ileri atılır ve kalır ya öyle gibi oluyor. Bunun yürüyen aksama uzun vadede zarar verebileceğini düşünüyorum.

 

Bu yüzden ben kendim şöyle bir uygulama yapıyorum. Frene basıyorum stop start devrede. Işık yeşil olduğunda arkadakilerin kornasını selektörünü takmıyorum. Ayağımı fren pedalından 2-3 mm çekiyorum bu durumda motor çalışıyor ancak fren hala arabayı tutuyor. Yarım saniye kadar motorun rölanti devrinde sabit hale geldiğini bekledikten sonra ayağımı frenden tam çekiyorum ve araba rahatça hareket ediyor. 

 

Stop start devrede iken böyle kalkış yapmayı öneririm. 

H. Cenk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Araba çalışana kadar bir hareket yapmıyor ben de. Gerçi ben yavaşca gaza geçiyorum. Burada otomatik stop olması, nedense bana otomatik vitesli araçlarda iyi bir şeymiş gibi geliyor. Araç ileri doğru atılmadığı için, bir nevi vitesi boşa alma ihtiyacı ortadan kalkıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben de uzun yol dönüşlerinde ilk ışıkta araba stop edince turbo soğuyamadan dönmeye devam eder diye devreden çıkarıyorum start stopu. Gerçi bir iki sefer unuttum kapatmayı sanırım sensörler ölçüm yapıyor, çeşitli değerlere bakıyor ve her şey uygunsa araba stop ediyor. Yine de tam emin olamıyorum o yüzden kendim kapatıyorum. Kırmızı ışıklarda ise ben de Cenk Hoca'm gibi yapıyorum. Bir süre önce frendeki dozu hafifletip aracı çalıştırıp bekliyorum. Bence de çok gereksiz bir sistem. Hedeflediği yakıt ekonomisi ile yaşattığı sıkıntı oranı düşünüldüğünde tabi.

Serkan Z. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Serkan Karakoca yazdı:

bence bu start stop gereksiz bir özellik zaten yakıt tasarrufu sağalamak isterken marş dinamosu akü şarj dinamosunun kepsinden gidiyor ...

Normal araçlar 35 bin;  stop startlı araçlar 150bin kez marş yapacak şekilde üretiliyor.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

41 dakika önce, Murat Ka. yazdı:

Araba çalışana kadar bir hareket yapmıyor ben de. Gerçi ben yavaşca gaza geçiyorum. Burada otomatik stop olması, nedense bana otomatik vitesli araçlarda iyi bir şeymiş gibi geliyor. Araç ileri doğru atılmadığı için, bir nevi vitesi boşa alma ihtiyacı ortadan kalkıyor.

Abi ona alıştım ben, şahsi araç olarak ilk oto vitesli aracım. Durduğumda hemen tık diye N ye alıyorum pratik. Tabi biraz alışmak gerek.

--1 dakika sonra eklendi--
17 dakika önce, H. Cenk yazdı:

Normal araçlar 35 bin;  stop startlı araçlar 150bin kez marş yapacak şekilde üretiliyor.. 

abi marş motorunu kurtardık diyelim.

Peki ya turbo ?? Ben enaz 40 sn bekledikden sonra stop ediyorum ve aracı hareket ettiriyorum. (rölantide turbonun kendine gelmesi gerek)

Bence stop-start riskli..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 dakika önce, Zafer Yusoğlu yazdı:

Anlamadığım bunu yapan mühendisler bunları düşünmemiş mi? 1.5 powershiftin en eğlenceli kısmı seri kalkışı zaten. Start stop tan sonra ok gibi fırlıyor zaten. Ben pek problem göremiyorum. 

Zafer abi Rizede sıkıntı yok zaten :D 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben start stopun güzel bi özellik olduğu düşüncesindeyim yakıt tasarrufu konusunda. Diğer hususlarda da Eminim ki bizim gibi amatör olarak arabayla ilgilenen işin sadece tüketim, kullanım tarafında olan kişiler bile bunları düşünüyorsa; bu işin uzmanı mühendisler herşeyi göz önünde bulundurarak bu özelliği üretip araçlara monte ediyorlardır. Ben kırmızı ışıklarda genelde n'ye alıp ışık yeşil olacağı zaman d'ye alıyorum bu sayede ayak frendeyken motor çalışmaya başlamış oluyor ve sağlıklı bi kalkış yapabiliyorum. Zafer hocamın dediği gibi biraz alışmak lazım bu harekete.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İddia edemem ama bildiğim kadarıyla, start stop devreye girdiğinde yani motor stop ettiğinde tüm sistemler devre dışı kalmıyor. Örneğin turbo yağlaması devam ediyor diye biliyorum. Bir yerde de start stopun 15 sn den daha kısa duraklamalarda kullanılmaması gerektiğini okumuştum. O yüzden ben genelde aracı çalıştırınca start stopu devre dışı bırakıyorum ve uzun duracağımı bildiğim yerlerde anlık olarak devreye alıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.