Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ecoboost Motorun Hararetten Yanması


Yasin Tansu Dinler

Soru

     Merhaba arkadaşlar. “2012 1.0 Ecoboost 52 Bin Km'de Garantide Motor Arızası” başlıklı yazının benzeri başıma geldi. Olay biraz daha farklı olduğu ve yazının eski olmasından dolayı yeni başlık açmayı düşündüm.

 

     2016 Mayıs’ta yıllık bakım için servise gittiğimde su kaçağından dolayı garantiden devir daim pompasını değiştirdiler. Bu yıl garantim Mayıs ayında bitmeden Nisan’da servise gittim ve sırf “beni bulur aksilik kaçmayayım masraftan” mantık yada mantıksızlığıyla :) kıydım paraya ve normal bakım artı triger artı balata vs 2000 tl ödedim. Haziran’da da yani yaklaşık iki ay sonra yazlık kontrol için farklı bir servise gittim. Herhangi bir problem ile karşılaşmadık.

 

     Aradan iki ay daha geçti Kurban Bayramı’nın ikinci günü akşamı yaklaşık 50 km/h ile giderken bir anda “motor ısındı durdurun” diye uyarı verdi. Sağa yanaştım durdum motoru durdurdum. Yaklaşık bir dakika sonra baktım normal sıcaklığa dönmüş. 50 metre geride uygun yer vardı, çalıştırıp döndüm ve yol dışına park ettim, başka her hangi bir yol yapmadım. Ford direkt hattını aradım çekici istedim. “Aracınızı serviste yaptırırsanız çekici ücreti olmayacak.” dediler. “Altı üstü hararet yaptı ne kadar masraf olacak ki” diye düşünüp “olur” dedim. Çekiciye çalışır vaziyette bindim, yaklaşık 20 km sonra serviste tekrar çalıştırarak çekiciden indim, otoparkta bıraktım, gösterge normaldeydi.

 

     Bayram sonrası Salı günü işbaşı yapılınca aracımı içeri almışlar. Akşamüstü servise gittim ve olduysa aracı almaya geldiğimi söyledim. Usta motorun yandığını ve aracın çalışmadığını söyledi. Yaklaşık 35 bin lira gibi bir maliyetinin olacağını belirtti ama indirimlerle yaklaşık 18 bine hallolacağını söyledi. 10 saniye hararet ile motorun yanmasını benim aklım almıyor açıkçası. Ustanın açıklamasına göre su kabında hiç su kalmamış. (Daha sonra ben de gördüm kapta kılcal bir sürü çatlak vardı. Servis müdürüne bir bakım bir de kontrole gelmeme rağmen ve böyle bir sorunla karşılaşma ihtimali olmasına rağmen neden kaçakların kontrol edilmediğini sorduğumda tüketicinin şikâyeti olmadan böyle bir kontrol yapılmadığını belirtti. İyi de su kabının üst, yani görünen kısmında her hangi bir hasar görünmüyor, kabın altta kalan yani benim kullanıcı olarak göremeyeceğim kısımda kalıyor.) Başvuru devir daim pompası üzerinden yapıldı ve Nisan’daki bakımda garanti kapsamındaki pompayı diğer servisin değiştirmemesi sebep gösterilerek servis hatası nedeniyle böyle bir sorunla karşılaştığımız üzerinden iyi niyete başvuruldu.

 

     Ayrıca ben de iyi niyete başvurdum. Garantinin iki ay önce bittiğini, garanti dolmadan serviste bakımın ve triger setinin değiştiğini, iki ay önce de yazlık bakıma geldiğimi, 4 yaş ve 55000 km.de olduğumu belirtmeme rağmen Mayıs’ta garantim dolduğu için Ağustos’ta iyi niyeti kabul etmediler. Böyle saçmalık olur mu ne zaman göstereceksiniz peki iyi niyeti? İkinciye iyi niyet için aradım ve ya fabrikadan mühendis göndermelerini ya da mahkeme aracılığıyla bilirkişi isteyeceğimi belirttim. Birileri vasıtasıyla olumlu haber geldi. Servis sandık motor istedi fakat Ford, motor bloğu ve silindir kapağını karşılayacaklarını ama diğer işçilik, triger seti, pompa vs. benim karşılayacağımı belirtti. Ecoboostlarda revize olmadığı halde anlaşmalı oldukları Şahin Rektifiye’ye motor gönderildi ve rapor beklendi. Bloğun ve silindir kapağının iş göremeyeceği belirtilmiş raporda. Velhasıl Ford direkt hattı hiçbir işe yaramıyor ve tüketicinin lehinde değiller.

 

     İndirimler ile bana toplam 6500 tl.’ye mal olacakmış bu iş. Ayrıca baskı balatanın da değişmesi gerektiğini, yıpranmalar olduğunu belirttiler (ki ben Tekirdağ gibi küçük bir şehirde yaşadığım için çok trafik olmamasından sebep pek debriyaj ve fren kullanan biri değilim. 4 yıl ve 55000 km araç için o da erken gibi geldi ama farklı bir servisi aradığımda daha fazla fiyat çıkardılar, gittiğim servis motor sökülü olduğu için işçilik ücreti almayarak baskı balata için 2000 tl ücret çıkardı.) Araç hala çıkmadı, haftaya yetişebileceğini belirttiler.

 

     Ben aracımı yıkamacıya bile vermeyen, kendi yıkayan biri olarak bu kadar hassas olurken nasıl böyle bir iş başıma geliyor. Hala daha aklım almıyor hiçbir uyarı vermeden bir seferlik hararette ki 5-6 saniye içinde durduğum ve stop ettiğim halde su kabında hiç su kalmayıp bütün suyun motorun içinden çıkmasını. Cam suyunun bile azaldığını uyaran araç, motor yanıp kül oluyor umrunda bile değil!!! Ama evdekiler bütün gün yoldasın ya kaza olsaydı, başına başka bir şey gelseydi diye manevi yönden vurmaya başlayınca vardır bunda da bir hayır, verilmiş sadakamız varmış demeye başladım :)

 

     Sizlerle de dertleşmek ve bilgilendirmek istedim. Ne dersiniz yazdıklarım sizce mantıkla izah edilebilir mi? Biraz uzun yazdım tekrar tekrar yazarak vakitlerinizi almamak için tüm detayları yazmaya çalıştım. Acısını çeken biri olarak söylüyorum lütfen şu dandik su kaplarınızı şikayetim var deyip sık sık kontrol ettirin. 100-150 liralık bir kap size 35 000 tl. ye mal olabilir, beni teğet geçti ama geçmesi bile yetti :)

 

Dün Cem Bey ve Yakup Beyle mesajlaştık, sağ olsunlar düşüncelerini belirttiler, derdime ortak oldular. Sonuç olarak Yakup beyin bir cümlesini aktarıyorum. “Okyanusu geçip derede boğuluyorlar.” Allah kimseyi Ford direkt hattına düşürmesin. Sağlam su depolu günler dilerim, saygılarımla.

  • Beğen 3
  • Şaşırmış 2
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

                Konuyu yeni gördüm, sadece şunu söyleyebilirim ki bu 5-6 saniye motor hararet yaptı durdurun uyarısından sonra böyle bir masraf çıkması bana birazcık servis uyanıklığı gibi geldi. Aynı şey benim de başıma geldi, antifiriz hortumu mazot filtresinin altındaki yuvasından gevşemiş ve oradan akıtıyormuş, suyu bitirince hararet hemen yükseldi benim ve motor sıcaklığı uyarı verdi, aracı hemen çektim sağa. Daha sonrasında ,antifiriz ve içme suyunu, % 50 oranlarda karıştırdım birbirine, hortumu yerine oturttum güzelcene ve araç gayet güzel bir şekilde çalışmaya başladı. 1 ay oldu halen bir problem yok. 

                Servet bey, motoru kucağa aldıktan sonra uyarıyı ayarlayan şeklinde bir benzetme yapmış ama zaten motor sıcaklık göstergesi yükseldikten sonra bu uyarıyı vermiyor mu araç ? Ben mi yanlış biliyorum ya da ? Yani arada çok fazla bir zaman mı var ? Gözüm hep hararettedir benim o da ayrı mesele tabi ? 

                Motorda arıza olduğunda benim gideceğim ustam bellidir, asla servislere gitmem. Maalesef hepsi demeyelim ama bazı servisler müşterilerinin bilgisizliğinden faydalanarak daha fazla fatura kesmek için ekstra masraflar çıkarıyorlar. 55.000 km'de olan bir aracın baskı-balatası değişir mi hiç ? Benim aracım 120.000 km 'de değişti İzmir gibi bir yerde yaşamama rağmen. Buradaki trafiği biliyorsunuz artık. Çok iyi bir ustanız olsun, araçtan da az çok anlayın servisler yalan. Gerçekten de benim servislere hiç mi hiç güvenim yok, yalan değil.

                 Sonuç olarak size geçmiş olsun. Tavsiyem aracın üstüne ne kadar çok düşerseniz o kadar problem çıkıyor.  Bakımlarını düzenli şekilde yaptırın, temiz mazot alın, kolay kolay araç problem çıkarmayacaktır ? ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

Servet bey, motoru kucağa aldıktan sonra uyarıyı ayarlayan şeklinde bir benzetme yapmış ama zaten motor sıcaklık göstergesi yükseldikten sonra bu uyarıyı vermiyor mu araç ? Ben mi yanlış biliyorum ya da ? Yani arada çok fazla bir zaman mı var ?

Su seviyesi sensoru olsa, hararet yapmadan cok once farkedersiniz durumu. Demek istedigim bu, hararet yaptiktan sonra her turlu gecmis olsun zaten.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çağdaş bey Tekirdağ ufak yer olduğu için maalesef ecoboost aracı anlayan pek usta yok. Servise gidesim olmasa da bugüne kadar bakımlar serviste yapıldığı için bastırabildim ve bu kadarla kurtarabildim yoksa ilk başta otosandan red gelmişti.

Servet beyin dediği gibi harareti yaptıktan 5 sn sonrası maalesef geri dönüşü yok. Çünkü bu durumu önceden farkedebilecek bir sensör sistemi yok araçlarda. Ben yandım grup arkadaşlarım da yanmasın diye açmıştım bu konuyu.

Birazdan yeni bir konu da açmayı düşünüyorum servisle ilgili, 6 ay geçmesine rağmen allahın belası gerizekalı VOLKAN TRAKYA servisinin başıma açtıkları bitmedi, Ecoboost muhafazasının bile farklı olduğundan bihaber herifler. Ustası da farkında değil, yedek parçacısı da. Konuyu açınca neler yaşadığımı eklerim. Selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Su seviyesi sensoru olsa, hararet yapmadan cok once farkedersiniz durumu. Demek istedigim bu, hararet yaptiktan sonra her turlu gecmis olsun zaten.

         O zaman benim araçta problem çıkmaz umarım. Şu an da bir sıkıntı yok. ama seviye sensörü olsa gerçekten de iyi olurmuş ?

--3 dakika sonra eklendi--
2 saat önce, Yasin Tansu Dinler yazdı:

Çağdaş bey Tekirdağ ufak yer olduğu için maalesef ecoboost aracı anlayan pek usta yok. Servise gidesim olmasa da bugüne kadar bakımlar serviste yapıldığı için bastırabildim ve bu kadarla kurtarabildim yoksa ilk başta otosandan red gelmişti.

Servet beyin dediği gibi harareti yaptıktan 5 sn sonrası maalesef geri dönüşü yok. Çünkü bu durumu önceden farkedebilecek bir sensör sistemi yok araçlarda. Ben yandım grup arkadaşlarım da yanmasın diye açmıştım bu konuyu.

Birazdan yeni bir konu da açmayı düşünüyorum servisle ilgili, 6 ay geçmesine rağmen allahın belası gerizekalı VOLKAN TRAKYA servisinin başıma açtıkları bitmedi, Ecoboost muhafazasının bile farklı olduğundan bihaber herifler. Ustası da farkında değil, yedek parçacısı da. Konuyu açınca neler yaşadığımı eklerim. Selamlar.

           Tabii arabanın garantisi devam ediyorsa illa ki 100.000 km ya da 5 yıla kadar servise götürme zorunluluğu var, garanti kapsamı dışında kalmaması için, onu biliyorum. Burasını atladım biraz; ama gerçekten de servislerde belli bir standart yok. Ustalar farklı olduğu için bir çok serviste maalesef bazen iyi bir ustaya denk gelirken, bazen gelmeyebiliyoruz. Bana kalırsa servis ustalarının sınavlara sokularak alınması lazım servislere. Belki de vardır böyle bir işe alış şekli bazı servislerin bilmiyorum. Zaten yedek orjinal parçalar pahalı, bir de servisler bizi soyarsa yandık... 

           Bir de Yasin bey ben her zaman arada bir aracın kaputunu açıp bakarım motora, arada bir tavsiye ederim bunu yapmanızı. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bendeki sorun şu. Genleşme kabındaki su bitiyor dibine kadar ancak hararet yapmıyor araç. Sebebi ise hiç bir usta bulamıyor. Ben kaptan şüpheleniyorum çünkü motor çalışır vaziyetteyken kapağı açıp havasını alırken kabın oradaki küçük delikten su atıyor. Muhtemelen kapta kaçak var ve motorun çalışırken ihtiyaç duyduğu su sabit kalıyor. Motoru kapatınca araç soğuduğu zaman kabın içi yarıya kadar tekrar su doluyor. Aslında su sadece kaptan eksiliyor, motor ihtiyaç duyduğu suyu daima sağladığı için hararet yapmıyor. Ben de kabı değiştirmeyi düşünüyorum. Çünkü her hangi bir kaçak bulamıyor ustalar. Su eksildikçe yarıya kadar tekrar dolduruyorum 2 haftada bir. 

Benim aracın kabı şu mu ? https://orjinalfordparca.com/focus-benzinli-radyator-yedek-su-deposu-2011-2017-orjinal?search=focus radyator yedek su

 

 

BurakHAN tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
42 dakika önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

Bir de Yasin bey ben her zaman arada bir aracın kaputunu açıp bakarım motora, arada bir tavsiye ederim bunu yapmanızı. 

olaydan 2 gün öncesi, arefe günü baktığımda hiç bir sorun yoktu. Artık göstergeye bile bakmıyorum ki zaten bakmanın faydası yok, hararet çıkınca motor yanıyor ne yazık ki.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
29 dakika önce, BurakHAN yazdı:

Bendeki sorun şu. Genleşme kabındaki su bitiyor dibine kadar ancak hararet yapmıyor araç. Sebebi ise hiç bir usta bulamıyor. Ben kaptan şüpheleniyorum çünkü motor çalışır vaziyetteyken kapağı açıp havasını alırken kabın oradaki küçük delikten su atıyor. Muhtemelen kapta kaçak var ve motorun çalışırken ihtiyaç duyduğu su sabit kalıyor. Motoru kapatınca araç soğuduğu zaman kabın içi yarıya kadar tekrar su doluyor. Aslında su sadece kaptan eksiliyor, motor ihtiyaç duyduğu suyu daima sağladığı için hararet yapmıyor. Ben de kabı değiştirmeyi düşünüyorum. Çünkü her hangi bir kaçak bulamıyor ustalar. Su eksildikçe yarıya kadar tekrar dolduruyorum 2 haftada bir. 

Benim aracın kabı şu mu ? https://orjinalfordparca.com/focus-benzinli-radyator-yedek-su-deposu-2011-2017-orjinal?search=focus radyator yedek su

 

 

  Aracınızın şase numarasına göre sormanız lazım. 

--0 dakika sonra eklendi--
7 dakika önce, Yasin Tansu Dinler yazdı:

olaydan 2 gün öncesi, arefe günü baktığımda hiç bir sorun yoktu. Artık göstergeye bile bakmıyorum ki zaten bakmanın faydası yok, hararet çıkınca motor yanıyor ne yazık ki.

 Benim araçta nasıl problem yok o zaman ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ustaların tek yaptıkları açıklama "olacağına gelmiş". konunun tamamını okursanız esas büyük problemin devir daim pompasından olduğunu yazmıştım diye hatırlıyorum. Çok şükür dua edin ki aracınızda problem olmamış ve olmasın da. Ayrıca sizin ki tdci, benim ki ecoboost.

--2 dakika sonra eklendi--
4 saat önce, Yasin Tansu Dinler yazdı:

Birazdan yeni bir konu da açmayı düşünüyorum servisle ilgili, 6 ay geçmesine rağmen allahın belası gerizekalı VOLKAN TRAKYA servisinin başıma açtıkları bitmedi, Ecoboost muhafazasının bile farklı olduğundan bihaber herifler. Ustası da farkında değil, yedek parçacısı da. Konuyu açınca neler yaşadığımı eklerim. Selamlar.

Buyrun arkadaşlar. Benim pişmanlığım, onların pişkinliği, terbiyesizliği, bilgisizliği, yalancılıkları vs. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yayınlanan TSB deki işlemler benim arabaya, yapıldı.

 

Genleşme kabı değişiyor, 

Genleşme kabına seviye sensörü geliyor.

Akünün yanına bir modül daha bağlanıyor ve CAN veri yoluna giriyor.

Beyin ve Gösterge yazılımı değişiyor.

 

Bakalım sorun çıkacak mı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.