Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ecoboost Motorun Hararetten Yanması


Yasin Tansu Dinler

Soru

     Merhaba arkadaşlar. “2012 1.0 Ecoboost 52 Bin Km'de Garantide Motor Arızası” başlıklı yazının benzeri başıma geldi. Olay biraz daha farklı olduğu ve yazının eski olmasından dolayı yeni başlık açmayı düşündüm.

 

     2016 Mayıs’ta yıllık bakım için servise gittiğimde su kaçağından dolayı garantiden devir daim pompasını değiştirdiler. Bu yıl garantim Mayıs ayında bitmeden Nisan’da servise gittim ve sırf “beni bulur aksilik kaçmayayım masraftan” mantık yada mantıksızlığıyla :) kıydım paraya ve normal bakım artı triger artı balata vs 2000 tl ödedim. Haziran’da da yani yaklaşık iki ay sonra yazlık kontrol için farklı bir servise gittim. Herhangi bir problem ile karşılaşmadık.

 

     Aradan iki ay daha geçti Kurban Bayramı’nın ikinci günü akşamı yaklaşık 50 km/h ile giderken bir anda “motor ısındı durdurun” diye uyarı verdi. Sağa yanaştım durdum motoru durdurdum. Yaklaşık bir dakika sonra baktım normal sıcaklığa dönmüş. 50 metre geride uygun yer vardı, çalıştırıp döndüm ve yol dışına park ettim, başka her hangi bir yol yapmadım. Ford direkt hattını aradım çekici istedim. “Aracınızı serviste yaptırırsanız çekici ücreti olmayacak.” dediler. “Altı üstü hararet yaptı ne kadar masraf olacak ki” diye düşünüp “olur” dedim. Çekiciye çalışır vaziyette bindim, yaklaşık 20 km sonra serviste tekrar çalıştırarak çekiciden indim, otoparkta bıraktım, gösterge normaldeydi.

 

     Bayram sonrası Salı günü işbaşı yapılınca aracımı içeri almışlar. Akşamüstü servise gittim ve olduysa aracı almaya geldiğimi söyledim. Usta motorun yandığını ve aracın çalışmadığını söyledi. Yaklaşık 35 bin lira gibi bir maliyetinin olacağını belirtti ama indirimlerle yaklaşık 18 bine hallolacağını söyledi. 10 saniye hararet ile motorun yanmasını benim aklım almıyor açıkçası. Ustanın açıklamasına göre su kabında hiç su kalmamış. (Daha sonra ben de gördüm kapta kılcal bir sürü çatlak vardı. Servis müdürüne bir bakım bir de kontrole gelmeme rağmen ve böyle bir sorunla karşılaşma ihtimali olmasına rağmen neden kaçakların kontrol edilmediğini sorduğumda tüketicinin şikâyeti olmadan böyle bir kontrol yapılmadığını belirtti. İyi de su kabının üst, yani görünen kısmında her hangi bir hasar görünmüyor, kabın altta kalan yani benim kullanıcı olarak göremeyeceğim kısımda kalıyor.) Başvuru devir daim pompası üzerinden yapıldı ve Nisan’daki bakımda garanti kapsamındaki pompayı diğer servisin değiştirmemesi sebep gösterilerek servis hatası nedeniyle böyle bir sorunla karşılaştığımız üzerinden iyi niyete başvuruldu.

 

     Ayrıca ben de iyi niyete başvurdum. Garantinin iki ay önce bittiğini, garanti dolmadan serviste bakımın ve triger setinin değiştiğini, iki ay önce de yazlık bakıma geldiğimi, 4 yaş ve 55000 km.de olduğumu belirtmeme rağmen Mayıs’ta garantim dolduğu için Ağustos’ta iyi niyeti kabul etmediler. Böyle saçmalık olur mu ne zaman göstereceksiniz peki iyi niyeti? İkinciye iyi niyet için aradım ve ya fabrikadan mühendis göndermelerini ya da mahkeme aracılığıyla bilirkişi isteyeceğimi belirttim. Birileri vasıtasıyla olumlu haber geldi. Servis sandık motor istedi fakat Ford, motor bloğu ve silindir kapağını karşılayacaklarını ama diğer işçilik, triger seti, pompa vs. benim karşılayacağımı belirtti. Ecoboostlarda revize olmadığı halde anlaşmalı oldukları Şahin Rektifiye’ye motor gönderildi ve rapor beklendi. Bloğun ve silindir kapağının iş göremeyeceği belirtilmiş raporda. Velhasıl Ford direkt hattı hiçbir işe yaramıyor ve tüketicinin lehinde değiller.

 

     İndirimler ile bana toplam 6500 tl.’ye mal olacakmış bu iş. Ayrıca baskı balatanın da değişmesi gerektiğini, yıpranmalar olduğunu belirttiler (ki ben Tekirdağ gibi küçük bir şehirde yaşadığım için çok trafik olmamasından sebep pek debriyaj ve fren kullanan biri değilim. 4 yıl ve 55000 km araç için o da erken gibi geldi ama farklı bir servisi aradığımda daha fazla fiyat çıkardılar, gittiğim servis motor sökülü olduğu için işçilik ücreti almayarak baskı balata için 2000 tl ücret çıkardı.) Araç hala çıkmadı, haftaya yetişebileceğini belirttiler.

 

     Ben aracımı yıkamacıya bile vermeyen, kendi yıkayan biri olarak bu kadar hassas olurken nasıl böyle bir iş başıma geliyor. Hala daha aklım almıyor hiçbir uyarı vermeden bir seferlik hararette ki 5-6 saniye içinde durduğum ve stop ettiğim halde su kabında hiç su kalmayıp bütün suyun motorun içinden çıkmasını. Cam suyunun bile azaldığını uyaran araç, motor yanıp kül oluyor umrunda bile değil!!! Ama evdekiler bütün gün yoldasın ya kaza olsaydı, başına başka bir şey gelseydi diye manevi yönden vurmaya başlayınca vardır bunda da bir hayır, verilmiş sadakamız varmış demeye başladım :)

 

     Sizlerle de dertleşmek ve bilgilendirmek istedim. Ne dersiniz yazdıklarım sizce mantıkla izah edilebilir mi? Biraz uzun yazdım tekrar tekrar yazarak vakitlerinizi almamak için tüm detayları yazmaya çalıştım. Acısını çeken biri olarak söylüyorum lütfen şu dandik su kaplarınızı şikayetim var deyip sık sık kontrol ettirin. 100-150 liralık bir kap size 35 000 tl. ye mal olabilir, beni teğet geçti ama geçmesi bile yetti :)

 

Dün Cem Bey ve Yakup Beyle mesajlaştık, sağ olsunlar düşüncelerini belirttiler, derdime ortak oldular. Sonuç olarak Yakup beyin bir cümlesini aktarıyorum. “Okyanusu geçip derede boğuluyorlar.” Allah kimseyi Ford direkt hattına düşürmesin. Sağlam su depolu günler dilerim, saygılarımla.

  • Beğen 3
  • Şaşırmış 2
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Öncelikle büyük geçmiş olsun.İnşallah bundan sonra herhangi bir sorun yaşamazsınız.

Belli ki bu sıvı tankı ve hortumu sıkıntılı parçalar.Şu ana kadar yanlış hatırlamıyorsam hep eb motorlarda sıkıntı oldu.Peki dizel motorlarda da aynı tehlike var mıdır?Sonuçta parçalar aynı kullanılır diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kesinlikle çok üzücü ve geçmiş olsun, ford'u da kınıyorum burdan iyi niyeti ne zaman hangi durumlarda kullanacak bu firma? bir kişi aracının her bakımını düzenli olarak serviste yaptırıyor ve malzeme kalitesi nedeni ile sorun yaşıyorsa tabii ki derhal iyi niyet kapsamına girmeli.

 

Kesinlikle kimseyi kayırmak için değil ancak üreticilerin bazı konulardaki eksikliklerini anlatmak için bir örnek yazayım size.

Araç Opel Astra 2010 model dizel 170 bin km.de; Geçtiğimiz Nisan ayında işten çıktım 20 km. eve gittim otoparka girdim tam aracı stop ediyorum baktım kaputla cam arasından dumanlar yükseliyor. Hemen indim kaputu açtım su haznesi tamamen yağ dolmuş çamur gibi üstelik arabada bir gram su kalmamış, neyse araç servise gitti şükür ki motora birşey olmamış yağ soğutucu su haznesi borular devirdaim termostat bir sürü parça değişti.

Gelelim Opel ile ilgili kısmına, arabada zaten hararet göstergesi yoktu yani benim bu durumu anlamam mümkün değil, herhangi bir uyarı ışık sesli ikaz hiçbirşey vermedi. Ben eve değilde örneğin çeşme'ye, kuşadasına gidiyor olsaydım o gün kesin motor yanmıştı.

Yine söylüyorum bunları kesinlikle Ford'u kayırmak için falan söylemiyorum, hepsi aynı şeyin başka rengi demek için yazıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 dakika önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Ortalığı karıştırmak istemem ama, çekiciye çalışarak binen, çekiciden çalışarak inen arabanın, işin devamında motorunun yanması pek akıl kârı değil. 

Evet Ümit bey onu ben de sordum fakat aldığım yanıt şu oldu: o sırada motor sıcak olduğu için aracın çalışmasının normal olduğu ve sıcakken içeri suyu çektiği, aracı bırakmamdan iki gün sonra servis açıldığında ise motorun bu arada soğuduğundan sebep böyle bir birşey olduğu söylendi. 

Servis hakkında daha önce de sorun yaşamıştım bu yüzden 80 km ilerideki keşana gidiyorum servis için. (lastiklerden ses gelmesi sebebiyle gitmiştim. körüğü değiştireceklerini söylediler. yapıldıktan iki üç gün sonra yine aynı sesler gelmeye başladı. yaklaşık iki hafta sonra keşan servise bakım için gideceğimden tekrar oraya gitmek istemedim. keşana gittiğimde ses olduğunu körüğün değiştiğini söyledim. baktılar hatta bana da gösterdiler. körüğü sıktıkları kelepçeyi öyle bir sıkmışlar ki körük kesilmiş ve her yer yağ olmuştu. bu başarılarından dolayı !!!! sadece yaz kış kontrollerine gittim bu servisin.) yani evet şüpheliyim doyurucu cevap alamıyorum olacağı varmış deniliyor. altıüstü hararet yaptı deyip buraya çektirdim bu kadar büyük sorun olacağı aklıma gelseydi diğer servisime çektirirdim :( 

--3 dakika sonra eklendi--
10 dakika önce, Serkan erden yazdı:

Büyük geçmiş olsun. Cebinizi zorlamamıştır insaallah... acaba atmosferik benzinli motorlardada su kabı sorunu varmı acaba??

serkan bey şimdilik 6500 tl ye olacak denildi, üstüne baskı balata çıktı toplam 8500 tl oldu. valla memurum, sadece cebimi değil sülalemi zorladı desem yeri var :)

bence hiç riske girmeyin sorun var mı diye düşünmeyin gidin servise kontrol ettirin, kullanıcının şikayeti olmadan bakmıyormuş paşamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
21 saat önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Ortalığı karıştırmak istemem ama, çekiciye çalışarak binen, çekiciden çalışarak inen arabanın, işin devamında motorunun yanması pek akıl kârı değil. 

Ben olsam arabamı bıraktığım servisin güvenlik kameralarının kayıtlarını inceler, arabaya servise bırakıldığı andan itibaren ne yapılmış görmek isterdim. 

Yaptılar demiyorum, ama kafam rahat olsun isterdim. 

Çok mantıklı

Çok geçmiş olsun 

 dizellerde veya atmosferiklerde böyle bir sıkıntı çıkmaz inşallah 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
serkan bey şimdilik 6500 tl ye olacak denildi, üstüne baskı balata çıktı toplam 8500 tl oldu. valla memurum, sadece cebimi değil sülalemi zorladı desem yeri var [emoji4]
bence hiç riske girmeyin sorun var mı diye düşünmeyin gidin servise kontrol ettirin, kullanıcının şikayeti olmadan bakmıyormuş paşamlar.


Zırtpırt gitsek ne olacak ki, yok bu fabrikasyon böyle, bu ses normal, debriyajda bir problem yok vs.. vs.. ama ben yine de gidiyom sürekli.. en azından yarın birgün gerçekten bir sıkıntı yaşadığımda daha önce benzer sorunlar nedeniyle giriş yaptığım bilinsin.. sizinkine benzer bir problem yaşadığımda da kardeşim ben araç şu şu kmdeyken gelmiştim herşey normal diyip göndermiştiniz demek için gidiyorum valla.. bir ara ilk fırsatta yine gidecem..
--1 dakika sonra eklendi--


Zırtpırt gitsek ne olacak ki, yok bu fabrikasyon böyle, bu ses normal, debriyajda bir problem yok vs.. vs.. ama ben yine de gidiyom sürekli.. en azından yarın birgün gerçekten bir sıkıntı yaşadığımda daha önce benzer sorunlar nedeniyle giriş yaptığım bilinsin.. sizinkine benzer bir problem yaşadığımda da kardeşim ben araç şu şu kmdeyken gelmiştim herşey normal diyip göndermiştiniz demek için gidiyorum valla.. bir ara ilk fırsatta yine gidecem. Birde iş kartlarının bir kopyasını da kendim alıp dosyalıyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

geçmiş olsun..

ben bu tanklarda tek tük üretim hatası olduğunu düşünüyorum.. ciddi kronik birşey olsa daha fazla araçta görülmeliydi diye düşünüyorum ve bu yüzden sorunu olmayanların değiştirmesine karşıyım çünkü yeni takılacak olan yıllar önce stoğa girdiyse ve takıldıktan 1-2 sene sonra aynısını yapmayacağının garantisi yok gibi.. bir miktar daha kontrolü arttıracağım.. yani 50k da aracımın tankında birşey yokken değişirse takıldıktan 10k sonra yenisi çatlayabilir.

 

ama nasıl oluyor anlamakta zorlanıyorum 20-30 yaşındaki arabalarda bile böyle sorun yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2016 hazirandan itibaren 1.6 EB kullanıyorum 37binde aldım şuan 51binde,yazılım mazılım yok tamamen Stock.arabayı hiç zorlamadım 3bin devri geçtiğim nadirdir bildiğim kadarıyla ne sabıkalı borusu değişti nede su tankı sadece haftada 2 sefer kaputun altına bi bakarım okadar ama Aralıkta bakımı var değiştirecem sabıkalı parçaları şans işi bu birazda

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu çağda sayısı az olsun çok olsun su deposunun çatlaması ya da su borusunun patlaması nedeniyle motor yakma olasılığı kabul edilebilir bir şey değil ve herkesin psikopat gibi sürekli motor kaputunun altına bakması zorunluluğu da öyle. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 hour ago, Cem Boneval said:

Bu çağda sayısı az olsun çok olsun su deposunun çatlaması ya da su borusunun patlaması nedeniyle motor yakma olasılığı kabul edilebilir bir şey değil ve kimsenin psikopat gibi sürekli motor kaputunun altına bakması zorunluluğu da öyle. 

Sorun bence depoda değil, aşırma valfinde. Aptal valf zamanla geç açıyor yada kafasına göre açıyor, devirdaimden dönen soğutma sıvısı genleşme kabında beklenenden fazla negatif basınç oluşturuyor, kap zamanla buna dayanamıyor ve çatlıyor. Arada bir arabadan indiğinizde soğutma sıvısını kontrol edin, seviyesi beklediğinizden az ise soğuduktan sonra kapağı açtığınızda birden yükselmeye başlıyorsa bilinki aşırma valfi sizi çoktaaan yarı yolda bırakmış. Çok geçirmeden valfi değiştirin.

 

bkz://tecrübeyle sabit.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Hasan EKİN yazdı:

2016 hazirandan itibaren 1.6 EB kullanıyorum 37binde aldım şuan 51binde,yazılım mazılım yok tamamen Stock.arabayı hiç zorlamadım 3bin devri geçtiğim nadirdir bildiğim kadarıyla ne sabıkalı borusu değişti nede su tankı sadece haftada 2 sefer kaputun altına bi bakarım okadar ama Aralıkta bakımı var değiştirecem sabıkalı parçaları şans işi bu birazda

Hasan bey soğutma suyu hortumunu ilk fırsatta değiştirin bence yeni hortumlar daha saglam ,bu yaz bi akrabamın 1.6 Ecoboost cmax aracı motor komple gitti,o halde 55 bin TL lik aracı 33 bine verdiler,sizde bence ne olur ne olmaz hemen el atın hortum işine.Bizde aracın hortumu kontrol ettirdik bi sıkıntı vs. yoktu ama bu yaz hortum yolda giderken çatladı fazla yolda yapmamışlardi 50 km lik  kısa bir yolculukta hortum çatladı ,onlarda aracı zorlamaz sakin kullanırlardı 

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Yasin Tansu Dinler Bey, öncelikle geçmiş olsun.

 

Yazınızı okurken Otosan'ın vicdansızlığına ve Ford'taki aptal motor mühendislerine içten kötü düşünceler besledim.

 

Tamamen tasarım hatası-malzeme hatası olmasına rağmen size 6500 TL yükledilerse o iyi niyet falan değil, ard niyettir bence.

 

Ve emin olun, şu olay Volkswagen'de Renault'ta, Opel'de vs vs.. olsaydı cebinizden kuruş para çıkmadan olayı halletmişlerdi.

 

Sonra millet niye Volkswagen alıyor, Volkswagen'e o kadar para verilir mi diye de soruyorlar... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.