Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ecoboost Motorun Hararetten Yanması


Yasin Tansu Dinler

Soru

     Merhaba arkadaşlar. “2012 1.0 Ecoboost 52 Bin Km'de Garantide Motor Arızası” başlıklı yazının benzeri başıma geldi. Olay biraz daha farklı olduğu ve yazının eski olmasından dolayı yeni başlık açmayı düşündüm.

 

     2016 Mayıs’ta yıllık bakım için servise gittiğimde su kaçağından dolayı garantiden devir daim pompasını değiştirdiler. Bu yıl garantim Mayıs ayında bitmeden Nisan’da servise gittim ve sırf “beni bulur aksilik kaçmayayım masraftan” mantık yada mantıksızlığıyla :) kıydım paraya ve normal bakım artı triger artı balata vs 2000 tl ödedim. Haziran’da da yani yaklaşık iki ay sonra yazlık kontrol için farklı bir servise gittim. Herhangi bir problem ile karşılaşmadık.

 

     Aradan iki ay daha geçti Kurban Bayramı’nın ikinci günü akşamı yaklaşık 50 km/h ile giderken bir anda “motor ısındı durdurun” diye uyarı verdi. Sağa yanaştım durdum motoru durdurdum. Yaklaşık bir dakika sonra baktım normal sıcaklığa dönmüş. 50 metre geride uygun yer vardı, çalıştırıp döndüm ve yol dışına park ettim, başka her hangi bir yol yapmadım. Ford direkt hattını aradım çekici istedim. “Aracınızı serviste yaptırırsanız çekici ücreti olmayacak.” dediler. “Altı üstü hararet yaptı ne kadar masraf olacak ki” diye düşünüp “olur” dedim. Çekiciye çalışır vaziyette bindim, yaklaşık 20 km sonra serviste tekrar çalıştırarak çekiciden indim, otoparkta bıraktım, gösterge normaldeydi.

 

     Bayram sonrası Salı günü işbaşı yapılınca aracımı içeri almışlar. Akşamüstü servise gittim ve olduysa aracı almaya geldiğimi söyledim. Usta motorun yandığını ve aracın çalışmadığını söyledi. Yaklaşık 35 bin lira gibi bir maliyetinin olacağını belirtti ama indirimlerle yaklaşık 18 bine hallolacağını söyledi. 10 saniye hararet ile motorun yanmasını benim aklım almıyor açıkçası. Ustanın açıklamasına göre su kabında hiç su kalmamış. (Daha sonra ben de gördüm kapta kılcal bir sürü çatlak vardı. Servis müdürüne bir bakım bir de kontrole gelmeme rağmen ve böyle bir sorunla karşılaşma ihtimali olmasına rağmen neden kaçakların kontrol edilmediğini sorduğumda tüketicinin şikâyeti olmadan böyle bir kontrol yapılmadığını belirtti. İyi de su kabının üst, yani görünen kısmında her hangi bir hasar görünmüyor, kabın altta kalan yani benim kullanıcı olarak göremeyeceğim kısımda kalıyor.) Başvuru devir daim pompası üzerinden yapıldı ve Nisan’daki bakımda garanti kapsamındaki pompayı diğer servisin değiştirmemesi sebep gösterilerek servis hatası nedeniyle böyle bir sorunla karşılaştığımız üzerinden iyi niyete başvuruldu.

 

     Ayrıca ben de iyi niyete başvurdum. Garantinin iki ay önce bittiğini, garanti dolmadan serviste bakımın ve triger setinin değiştiğini, iki ay önce de yazlık bakıma geldiğimi, 4 yaş ve 55000 km.de olduğumu belirtmeme rağmen Mayıs’ta garantim dolduğu için Ağustos’ta iyi niyeti kabul etmediler. Böyle saçmalık olur mu ne zaman göstereceksiniz peki iyi niyeti? İkinciye iyi niyet için aradım ve ya fabrikadan mühendis göndermelerini ya da mahkeme aracılığıyla bilirkişi isteyeceğimi belirttim. Birileri vasıtasıyla olumlu haber geldi. Servis sandık motor istedi fakat Ford, motor bloğu ve silindir kapağını karşılayacaklarını ama diğer işçilik, triger seti, pompa vs. benim karşılayacağımı belirtti. Ecoboostlarda revize olmadığı halde anlaşmalı oldukları Şahin Rektifiye’ye motor gönderildi ve rapor beklendi. Bloğun ve silindir kapağının iş göremeyeceği belirtilmiş raporda. Velhasıl Ford direkt hattı hiçbir işe yaramıyor ve tüketicinin lehinde değiller.

 

     İndirimler ile bana toplam 6500 tl.’ye mal olacakmış bu iş. Ayrıca baskı balatanın da değişmesi gerektiğini, yıpranmalar olduğunu belirttiler (ki ben Tekirdağ gibi küçük bir şehirde yaşadığım için çok trafik olmamasından sebep pek debriyaj ve fren kullanan biri değilim. 4 yıl ve 55000 km araç için o da erken gibi geldi ama farklı bir servisi aradığımda daha fazla fiyat çıkardılar, gittiğim servis motor sökülü olduğu için işçilik ücreti almayarak baskı balata için 2000 tl ücret çıkardı.) Araç hala çıkmadı, haftaya yetişebileceğini belirttiler.

 

     Ben aracımı yıkamacıya bile vermeyen, kendi yıkayan biri olarak bu kadar hassas olurken nasıl böyle bir iş başıma geliyor. Hala daha aklım almıyor hiçbir uyarı vermeden bir seferlik hararette ki 5-6 saniye içinde durduğum ve stop ettiğim halde su kabında hiç su kalmayıp bütün suyun motorun içinden çıkmasını. Cam suyunun bile azaldığını uyaran araç, motor yanıp kül oluyor umrunda bile değil!!! Ama evdekiler bütün gün yoldasın ya kaza olsaydı, başına başka bir şey gelseydi diye manevi yönden vurmaya başlayınca vardır bunda da bir hayır, verilmiş sadakamız varmış demeye başladım :)

 

     Sizlerle de dertleşmek ve bilgilendirmek istedim. Ne dersiniz yazdıklarım sizce mantıkla izah edilebilir mi? Biraz uzun yazdım tekrar tekrar yazarak vakitlerinizi almamak için tüm detayları yazmaya çalıştım. Acısını çeken biri olarak söylüyorum lütfen şu dandik su kaplarınızı şikayetim var deyip sık sık kontrol ettirin. 100-150 liralık bir kap size 35 000 tl. ye mal olabilir, beni teğet geçti ama geçmesi bile yetti :)

 

Dün Cem Bey ve Yakup Beyle mesajlaştık, sağ olsunlar düşüncelerini belirttiler, derdime ortak oldular. Sonuç olarak Yakup beyin bir cümlesini aktarıyorum. “Okyanusu geçip derede boğuluyorlar.” Allah kimseyi Ford direkt hattına düşürmesin. Sağlam su depolu günler dilerim, saygılarımla.

  • Beğen 3
  • Şaşırmış 2
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
8 dakika önce, Yasin Tansu Dinler yazdı:

Teşekkürler. Uyarı mı? Öldükten sonra "öldün" diye veriyor uyarıyı :)

bu uyarı geçen yaz bizim ecoboost kugada ortaya çıktı araç aynı uyarıyı verdikten hemen sonra hiç çalışmadı muhtemelen korumaya aldı . Biz sadece bidonu değiştirdik sorunumuz çözüldü ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Yasin Tansu Dinler yazdı:

iyi atlatmışsınız size de geçmiş olsun. Ford bu kadar kaliteli arabalar yapıyor ama bir su deposunu çözemiyor, yazıklar olsun!!!

normalde o bidonun içerisinde su seviyesini ölçen bir sensör olması lazım silecek su bidonuna seviye  sensörü koyup bu motor suyu kabına sensörü koymayan mühendisin ve bunu uygulatmayan ford fabrikasından başlayıp kullanıcıya doğru burdan kulaklarını çınlatıyorum ...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
normalde o bidonun içerisinde su seviyesini ölçen bir sensör olması lazım silecek su bidonuna seviye  sensörü koyup bu motor suyu kabına sensörü koymayan mühendisin ve bunu uygulatmayan ford fabrikasından başlayıp kullanıcıya doğru burdan kulaklarını çınlatıyorum ...

Son bir bakım kaldı garanti dahilinde. Gidince bir kontrol ettiriyim bakalım. Su eksilmesi yok ama inceleriz beraber serviste ustalarlar. Su haznesi kapağım da sanırım eski tip. Bir tek hortum sanırım yeni versiyon.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun. Küçük motorlardan büyük perfrormans almak üzere tasarlanıyorlar ama bir yerde sıkışmadan dolayı sorunlar çıkıyor anladığım. 

Dün bir yazı okumuştum. 1,4 motordan 160 beygir güç almaktansa yerine 2,0 modordan 90 beygir güç almak daha sorunsuz şeklinde. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motoru kucaga aldiktan sonra uyari verecek sekilde ayarlayan, oncesinde onlem almayan uyari vermeyin Ford yerin dibine batsin. Piyango gibi calisan motor tertibati. Olmadi demeyin sizin arabanizda da olabilir. Degistirmediyseniz turbodan geri donen boruyu ve genlesme kabinizi degistirin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Doğan Kurban yazdı:


Son bir bakım kaldı garanti dahilinde. Gidince bir kontrol ettiriyim bakalım. Su eksilmesi yok ama inceleriz beraber serviste ustalarlar. Su haznesi kapağım da sanırım eski tip. Bir tek hortum sanırım yeni versiyon.

özellikle bidonun altta kalan kısmını kontrol edin abi ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 dakika önce, Erhan Erten yazdı:

2,0 modordan 90 beygir güç almak daha sorunsuz

Bu devirde 2.0 motor vergisi ödeyebilene helal olsun :) 

--3 dakika sonra eklendi--

Bu fotoğraflar deponun altta kalan yani göremeyeceğiniz kısımda ve kılcal çatlaklar var, o yüzden kontrol ettirin. Pompayı çekemediğim için foto atamıyorum.

20170920_175832.jpg

20170920_175837.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle çok geçmiş olsun. Benim aracımda hortumla beraber genleşme kabınıda değiştirmişlerdi. Sizin aracınız 1.0 ecoboost mu?(Triger değiştirdiğinizi söylediğiniz için meraktan soruyorum).

Benim okuduklarımdan anladığım kadarı ile, bazı araçların sadece soğutma suyu haznesinden çıkan hortumları değişmiş. Benim aracımda kapla beraber parçalar değişti, hatta soğutma suyunu boşaltıp yenisi ile tekrar doldurdular. Acaba diyorum, bazı servisler bu uygulamayı yanlış mı yapıyorlar?. Değişmesi gereken parça yerine, tekrar aynı parça mı takılıyor?. Bazı servislerin uyarı yapılmasına ragmen bu parçaları değiştirmediğini biliyoruz. Acaba bazıları da uygulamayı yanlış mı yapıyorlar?.

Maliyeti 40 Tl olan bir parça için bu kadar riske girileceğini hiç zannetmiyorum. Bu konu da ters bir şeyler olduğu kesin...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Kaan Zaim yazdı:

Maliyeti 40 Tl olan bir parça için bu kadar riske girileceğini hiç zannetmiyorum. Bu konu da ters bir şeyler olduğu kesin...

Evet 1.0 ecoboost. Her ne kadar 4 yaş / 49000 deki aracın triger setinin değişmesi mantıken ters gelse de garanti bitiyor bulur beni aksilik deyip değişim yaptırdım. Gerçi iyi ki yaptırmışım. Bu durum başıma geldiğinde sen bakımlara uymamışsın deyip tüm masrafı bana yüklerlerdi. Triger değişirken çıkan pompayı servis işgüzarlık yaparak değiştirmedi. Geçen sene değişmiş yine değiştirmeye gerek yok deyip belki de garanti kapsamında olduğu için ve Ford'a masraf çıkarmamak adına değiştirmek istemediler. Ama 3 ay sonrası Ford'a daha büyük masraf çıkardılar. Eğer ki o zaman değiştirselerdi muhtemelen bu motor ücretini Ford yüklenmeyecekti çünkü servis hatasına bağladılar diye biliyorum. Su kabına gelince; müşteri şikayeti olmadan bakmıyorlarmış. Benim kaptan ne şikayetim olacak? mutlu mesut gidiyorduk o güne kadar :) kabı yerinden çıkarma yada bakım yapma gibi bir yeteneğim olsa gider servis açarım zaten size ihtiyaç duymam :) Hem bakımda hem yaz kontrolünde bu kadar sorun çıkarabilecek bir malzemeye bakılmaması gerçekten tuhaf ve saçma. 

Ayrıca olaydan 3 gün önce yani yanılmıyorsam ya arife günü yada bir gün öncesi arabayı yıkadım, motoru ve kaputun iç kısmını sildim. Tam seviye kontrolü yapmadım ama eksilme olsaydı muhakkak gözüme çarpardı sudaki eksiklik. Yani o kadar da farketmeyecek kadar araba konusuna uzak biri değilim. Ama başımıza gelecek varmış, buna şükür diyorum.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ortalığı karıştırmak istemem ama, çekiciye çalışarak binen, çekiciden çalışarak inen arabanın, işin devamında motorunun yanması pek akıl kârı değil. 

Ben olsam arabamı bıraktığım servisin güvenlik kameralarının kayıtlarını inceler, arabaya servise bırakıldığı andan itibaren ne yapılmış görmek isterdim. 

Yaptılar demiyorum, ama kafam rahat olsun isterdim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.