Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Kendi Kendine Gaz Verme Focus 2012 Tdci


Furkan Zaman

Soru

Herkese merhaba araç focus mk3 1.6 tdci(dizel)  titanyum 2012 . Araci 56 bin kmde satin aldım (şu an 75binde). Ilk aldığımda bu videoda gösterdiğim kendi kendine gaz verme problemi yoktu yada ben fark etmemişte olabilirim emin olamıyorum . Aldıktan sonra dizel enjektörleri cıkartıp temizlettim bir kere . Bu temizligin sebebi de bilgisayara bağlanınca enjektör hatası vermesi ve anlatması zor bir iki probleminin olmasındandı . Sonuç olarak enjektör temizligi bir ise yaramadi . Hata kodu sadece bilgisayara baglaninca gorunuyordu . Yine öyle degisen bisey olmadı . 

 

 

Kendi kendine gaz verme sorunu

 

Buda anlatması zor diye bahsettigim , videoda anlatmaya calistigim sorun

 

 

Forscan ile taraninca ortaya cikan kayitlar

===PCM DTC P02D3:00-68===
Kod: P02D3 - Silindir 4 Yakıt Enjektörn Göreli Konum +=renimi Maks. Sınırda

Durum: 
 - Daha önce ayarlanmış arıza kodu - Talep saati mevcut değil
 - Bu arıza kodu için arıza lambası kapalı
 - Test tamamlanmadı

Modül: Güç Aktarma Organları (motor, şanzuman, diferansiyel) Kontrol Modülü

===END PCM DTC P02D3:00-68===

===PCM DTC P02CF:00-6C===
Kod: P02CF - Silindir 2 Yakıt Enjektörn Göreli Konum +=renimi Maks. Sınırda

Durum: 
 - Oluşan arıza kodu - talep zamanı aralıklı
 - Bu arıza kodu için arıza lambası kapalı
 - Test tamamlanmadı

Modül: Güç Aktarma Organları (motor, şanzuman, diferansiyel) Kontrol Modülü

===END PCM DTC P02CF:00-6C===

===PCM DTC U0001:00-28===
Kod: U0001 - Yüksek Hızlı CAN Haberleşme Veri Yolu

Durum: 
 - Daha önce ayarlanmış arıza kodu - Talep saati mevcut değil
 - Bu arıza kodu için arıza lambası kapalı

Modül: Güç Aktarma Organları (motor, şanzuman, diferansiyel) Kontrol Modülü

===END PCM DTC U0001:00-28===

===PCM DTC P0564:82-28===
Kod: P0564 - Seyir Denetimi Çok İşlevli Giriş A Devresi

İlave hata belirtisi:
 - Canlı/Sıralama Sayacı Yanlış / Güncellenmemiş

Durum: 
 - Daha önce ayarlanmış arıza kodu - Talep saati mevcut değil
 - Bu arıza kodu için arıza lambası kapalı

Modül: Güç Aktarma Organları (motor, şanzuman, diferansiyel) Kontrol Modülü

===END PCM DTC P0564:82-28===

===OBDII DTC U0001-C===
Kod: U0001 - Yüksek Hızlı CAN Haberleşme Veri Yolu

Durum: 
 - Onaylandı - arıza doğrulandı

Modül: OBD Teşhis II

===END OBDII DTC U0001-C===

===SASM DTC Yok===
Arıza kodu başarıyla okundu, Arıza kodu bulunamadı

Modül: Direksiyon Açı Sensörü Modülü

===END SASM DTC Yok===

===FDSM DTC Yok===
Arıza kodu başarıyla okundu, Arıza kodu bulunamadı

Modül: Ön Mesafe Algılama Modülü

===END FDSM DTC Yok===

===ABS DTC U0126:00-28===
Kod: U0126 - SASM ile Iletisim Kesildi

Durum: 
 - Daha önce ayarlanmış arıza kodu - Talep saati mevcut değil
 - Bu arıza kodu için arıza lambası kapalı

Modül: Tekerlekleri bloke etmeyen fren sistemi (ABS fren sistemi)

 Görüntü dondur :
-GLOBTIM: 183972176 sn - Evrensel gerçek zamanlayıcı
-TOTDIST: 71754.0 km - Toplam Mesafe
-MAINECUV: 12.50 Volt - Ana ECU gerilim kaynağı
-OUTTMP: 23 °C - Sensörden Harici Sıcaklık
===END ABS DTC U0126:00-28===

===ABS DTC U0140:00-68===
Kod: U0140 - Kaporta Kontrol Modülü ile İletişim Kesildi

Durum: 
 - Daha önce ayarlanmış arıza kodu - Talep saati mevcut değil
 - Bu arıza kodu için arıza lambası kapalı
 - Test tamamlanmadı

Modül: Tekerlekleri bloke etmeyen fren sistemi (ABS fren sistemi)

 Görüntü dondur :
-GLOBTIM: 183972256 sn - Evrensel gerçek zamanlayıcı
-TOTDIST: 71754.0 km - Toplam Mesafe
-MAINECUV: 12.50 Volt - Ana ECU gerilim kaynağı
-OUTTMP: 23 °C - Sensörden Harici Sıcaklık
===END ABS DTC U0140:00-68===

===RCM DTC U0140:00-28===
Kod: U0140 - Kaporta Kontrol Modülü ile İletişim Kesildi

Durum: 
 - Daha önce ayarlanmış arıza kodu - Talep saati mevcut değil
 - Bu arıza kodu için arıza lambası kapalı

Modül: Yolcu Koruma Kontrol Modülü

===END RCM DTC U0140:00-28===

===PAM DTC Yok===
Arıza kodu başarıyla okundu, Arıza kodu bulunamadı

Modül: Park Yardımı Modülü

===END PAM DTC Yok===

===PSCM DTC Yok===
Arıza kodu başarıyla okundu, Arıza kodu bulunamadı

Modül: Hidrolik Direksiyon Kontrol Modülü

===END PSCM DTC Yok===

===BCMii DTC Yok===
Arıza kodu başarıyla okundu, Arıza kodu bulunamadı

Modül: Gövde Kontrol Modnln

===END BCMii DTC Yok===

===FCDIM DTC Yok===
Arıza kodu başarıyla okundu, Arıza kodu bulunamadı

Modül: Ön Kontrol/Gösterge Arayüz Modülü

===END FCDIM DTC Yok===

===SRM DTC Yok===
Arıza kodu başarıyla okundu, Arıza kodu bulunamadı

Modül: Ses Tanima Modülü

===END SRM DTC Yok===

===PDM DTC Yok===
Arıza kodu başarıyla okundu, Arıza kodu bulunamadı

Modül: Yolcu Kapisi Kumanda Birimi

===END PDM DTC Yok===

===DDM DTC Yok===
Arıza kodu başarıyla okundu, Arıza kodu bulunamadı

Modül: Sürücü Kapısı Modülü

===END DDM DTC Yok===

===HVAC DTC U0140:00-28===
Kod: U0140 - Kaporta Kontrol Modülü ile İletişim Kesildi

Durum: 
 - Daha önce ayarlanmış arıza kodu - Talep saati mevcut değil
 - Bu arıza kodu için arıza lambası kapalı

Modül: Isıtma Havalandırma Klima

===END HVAC DTC U0140:00-28===

===HVAC DTC U0155:00-28===
Kod: U0155 - Gösterge Paneli Gösterge Kumanda Modülü İle İletişim Kayboldu

Durum: 
 - Daha önce ayarlanmış arıza kodu - Talep saati mevcut değil
 - Bu arıza kodu için arıza lambası kapalı

Modül: Isıtma Havalandırma Klima

===END HVAC DTC U0155:00-28===

===RFA DTC U0140:00-28===
Kod: U0140 - Kaporta Kontrol Modülü ile İletişim Kesildi

Durum: 
 - Daha önce ayarlanmış arıza kodu - Talep saati mevcut değil
 - Bu arıza kodu için arıza lambası kapalı

Modül: Uzaktan Kumandalı İşlev Kumandadı

===END RFA DTC U0140:00-28===

===ACM DTC Yok===
Arıza kodu başarıyla okundu, Arıza kodu bulunamadı

Modül: Ses Kontrol Modulü

===END ACM DTC Yok===

===IPC DTC Yok===
Arıza kodu başarıyla okundu, Arıza kodu bulunamadı

Modül: Gösterge Paneli Kontrol Modülü

===END IPC DTC Yok===

Furkan Zaman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 4 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Merhaba,

Sorun olarak gördüğünüz olaylar aynen benim arabamda da var. (2012 76000 km'de) 

1. videodaki durum sorun değil. Nasıl olduğunu teknik olarak bilemiyorum yalnız yazılımla o şekilde ayarlamışlar. Ayrıca sadece 1500-2000 devir arasında gaz verme de yapmıyor. Mesela 1. viteste kalktınız ve devriniz 2500 gibi 2. vitese geçtiniz. Araba onu algılıyor ve hızınıza göre en uygun 2. vites devrini yakalayıp orada 2 saniye kadar tutuyor aracın devrini. Eğer siz o arada vites değişimini yaparsanız 2. vites devri sağlandığından araba yoluna rahat bir şekilde devam ediyor.

İsterseniz deneyin. Mesela 3. viteste 4000 devire kadar çıkıp vites değiştirmeye çalıştığınızda araba bu sefer devri (farazi söylüyorum) 2500-3000 devir gibi 2 saniye kadar sabit tutuyor. Aynısı tüm vites geçişlerinde var. Yazılım bu şekilde.

Diğer videodaki ise arabayı kaldırırken yine araç kendi kendine gaza basıyor rahat bir şekilde kalkmanız ve arabanın boğulmaması için. İşte tam o anda debriyaja yeniden basarsanız araba bocalıyor. Bu sorun mu bu şekilde mi derseniz. Sanırım bu modellerin hepsi bu şekilde. Ayrıca kullanmaya bağlı olarak bazı sorunlar illaki oluşuyordur. 

Benim araba da sizinkine benzer olarak şöyle de bir durum var. 2. viteste iyice yavaşlayıp yeniden gaza hafif bir şekilde bastığınızda araba beni elek gibi sallıyor. :D Bunu bende sorum olarak görüyordum ta ki sokakta yürürken aynı olayı yaşayan bir C-Max ile karşılaşana kadar. O araçta (sesinden anladığım kadarıyla) aynı şekilde davrandı. Yine 2. vites çok düşük devir ve gaz verilince sallanan araba...

Bu sorun olarak gördüğümüz olay için ben de enjektörleri temizletmeyi planlıyordum ama önce enjektör temizleyici kullanayım dedim. Şimdi biraz rahatlama var. Ayrıca siz de bir işe yaramadı demişsiniz. Bence isterseniz siz de bir deneyin. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İlki belirtildiği gibi sorun değil, hatta yazılım güncellemesiyle gelen ve vites geçişlerini rahatlaması için olan bir şey, benim eski arabada da vardı.

2.yi çok anlamadım da dizelin düşük devirdeki titretmelerini ben hiç umursamıyordum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arabada enjektorlerin kalibrasyonu yok. Forscan ile DTC leri silip ayrica kalibrasyon degerlerini sifirlayip yola cikartin 3. vites 3bin devire cikip ayaginizi gazdan cekin ve teklemeyinceye kadar yavaslayin, bu islemi 4-5 kez yapin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.