Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Enjektör ve Turbo Hakkında Yardım


Cankut Bulut

Soru

Öncelikle herkese merhabalar,

 

1 hafta önce almış olduğum Focus 3 model aracımla aranıza katılmış bulunmaktayım.Siz değerli üyelerden bazı konularda yardımınızı rica edeceğim. 

 

Aracım Ford Focus 1.6 Tdci 95 hp 2012 model 108.000 km de.

Ekspertiz yaptırdığım firma turboda hafif bir ötme olduğunu ve bakım yapılırsa iyi olacağını söyledi.Aracı bir haftadır kullanıyorum camı açıp aracı sürekli dinledim ve turboda bariz bir ses alamadım. 

Ayrıca rolantide gaza bastığımda belirli miktarda karaduman atma olayı var.Ve bunun için enjektör ve pompaya revizyon gerekebileceğini belirtti.Seyir halindeyken aynalardan sürekli takip ettim ama kara duman çıktığını pek görmedim. Sanırım kısa aralıklarla ve belirli devire ulaşıncaya kadar duman atıyor.

Sizce ne yapmalıyım? Bu anlattıklarımdan yola çıkarak bana yol gösterirseniz çok sevinirim. Bu benim ilk aracım. O yüzden hem heyecanlıyım hemde ekspertiz firmasının vermiş olduğu bilgilerden dolayı endişeliyim. Konuyu yanlış yere açtıysam şimdiden özürdilerim.

 

Saygılarımla 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 14 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 1

Gereksiz yere endişelenmeyin. Ekspertiz şirketlerine güvenmeyin, genelleme yaparak aracınızdaki problemleri sizi söylemeleri çok yanlış. Bu tip insanlar genelde işkembeden şudur budur der, saçma sapan yüksüz dynolarında arabanızı ölçer kafanızı karıştırırlar. Arabanızda bir problem görüyorsanız eğer servise götürüp inceletin. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Gereksiz yere endişelenmeyin. Ekspertiz şirketlerine güvenmeyin, genelleme yaparak aracınızdaki problemleri sizi söylemeleri çok yanlış. Bu tip insanlar genelde işkembeden şudur budur der, saçma sapan yüksüz dynolarında arabanızı ölçer kafanızı karıştırırlar. Arabanızda bir problem görüyorsanız eğer servise götürüp inceletin. 

+1

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bana da aynı şeyi söylediler alırken aracım 96 binde idi turbo hortumunda yağlanma var dediler ford servisine götürdüm tur otoya hiçbir sıkıntı yok ufak bir terleme yağlanma söz konusu değil dediler ama enjektör olayını bilemem şuan benim aracımda da enjektör problemi var maddi anlamda biraz toparlanmaya çalışıyorum ustam enjektörlerin temizlikle kurtulamama ihtimali var dedi f3 lerde enjektör sorunu kronik sanırsam 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bende aldığımda kompu testici yok enjektöre ayar yapılması yok  baskı balata dedi ustaya götürdüm birde ank şaşmazda bilinen bir pompacıya   götürdüm eğer çekişten birşikayetin yoksa tekleme filan kara duman çalışmasında 1 anormallik yoksa hiç elletme dedi bende o günden belli yola devam herkese slm 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Expertiz firmaları (özellikle Otorapor) abartarak anlatmayı, alıcının aklını bulandırmayı çok sever.

 

Aracın rutin bakımının yetkili serviste kaydı yok ise muhakkak rutin bakımı yaptırın, satıcının sanayide yeni yaptırdım vs.. demesini önemsemeyin, işi sağlama alın.

 

Enjektörde şakırdama, gereksiz vuruntu sesleri, anormal titreşim, sabahları geç ve/veya zor çalışma, yolda giderken 1500 devirde dip gaz yapıp 4000 devire çıkana kadar duman  yoksa hiç uğraşmayın.

 

Turbo sesi kişiye göre değişir, özellikle yaşlılar yüksek frekanstaki sesi duyamadıkları için turbo sesi duyamaz iken, genç birisi ıslık sesini çok rahat duyabilir.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

12 saat önce, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

Expertiz firmaları (özellikle Otorapor) abartarak anlatmayı, alıcının aklını bulandırmayı çok sever.

 

Aracın rutin bakımının yetkili serviste kaydı yok ise muhakkak rutin bakımı yaptırın, satıcının sanayide yeni yaptırdım vs.. demesini önemsemeyin, işi sağlama alın.

 

Enjektörde şakırdama, gereksiz vuruntu sesleri, anormal titreşim, sabahları geç ve/veya zor çalışma, yolda giderken 1500 devirde dip gaz yapıp 4000 devire çıkana kadar duman  yoksa hiç uğraşmayın.

 

Turbo sesi kişiye göre değişir, özellikle yaşlılar yüksek frekanstaki sesi duyamadıkları için turbo sesi duyamaz iken, genç birisi ıslık sesini çok rahat 

 

Bende tam da bu bahsettiğiniz firmadan ekspertizi yaptırmıştım ?

Kara duman belirli devir aralıklarında oluyor yani şöyle söyleyeyim. Araba rolantide çalışırken gaza bastığımda belirli bir miktar duman atıyor ve sonra hemen kesiliyor. Açıkçası sürüş esnasında aynalardan mümkün olduğunca gözlemlemeye çalıştım ancak belirgin bir kara duman göremedim. Benim kafam son günlerde şakırdama olayina takılıyor Çağlar Bey. Sabah aracı çalıştırıyorum 1. ve 2. vitese attığımda yaklaşık 1750 devire kadar bu şakırdama sesini duyuyorum. Motor ısındıktansonra dur kalk durumlarinda bu ses kesiliyor. Bunun sebebi ne olabilir acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
23 hours ago, Cankut Bulut said:

1. ve 2. vitese attığımda yaklaşık 1750 devire kadar bu şakırdama sesini duyuyorum. Motor ısındıktansonra dur kalk durumlarinda bu ses kesiliyor.

Isındıktan sonra şakırdama kesiliyorsa umursamayın, sorun yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
29.09.2017 - 21:30 tarihinde, Cankut Bulut yazdı:

 

 

Bende tam da bu bahsettiğiniz firmadan ekspertizi yaptırmıştım ?

Kara duman belirli devir aralıklarında oluyor yani şöyle söyleyeyim. Araba rolantide çalışırken gaza bastığımda belirli bir miktar duman atıyor ve sonra hemen kesiliyor. Açıkçası sürüş esnasında aynalardan mümkün olduğunca gözlemlemeye çalıştım ancak belirgin bir kara duman göremedim. Benim kafam son günlerde şakırdama olayina takılıyor Çağlar Bey. Sabah aracı çalıştırıyorum 1. ve 2. vitese attığımda yaklaşık 1750 devire kadar bu şakırdama sesini duyuyorum. Motor ısındıktansonra dur kalk durumlarinda bu ses kesiliyor. Bunun sebebi ne olabilir acaba?

Aman aman, Otorapor'a ne aracı alırken nede satarken götürürüm, hiç sorun sıkıntı olmayan işleri öyle bir anlatıyorlar ki, araçtan anlamayan adama arabayı hurda zannettirirler, midesi bulanır ve almaz.

 

Enjektör adaptasyonu işe bahsettiğiniz şakırdama probleminiz %90 gidecektir.

 

Fakat öncesinde  https://www.bauhaus.com.tr/wynns-325-ml-enjektor-temizleyici-dizel-benzin  veya Liqui Moly markasının dizel enjektör temizleyicisini kullanmanızı öneririm.

 

Yakıt  dolumundan önce bir şişeyi deponuza boşaltın, üstüne yakıt doldurun(en az 40 litre).

Peş peşe 2 depoyu bu şekilde bitirirseniz ve mazot filtreniz yeni ise enjektördeki pisliklerden, kalıntılardan büyük oranda kurtulacaksınız.Mazot filtrenizin temizliğinden emin değilseniz bu işlemi yapmanızı önermem!

 

Akabide adaptasyon yaptırmanız daha sağlıklı olacaktır.

 

Ayrıca yakıtı Shell V-Power Nitro+ Diesel kullanmanızı ve Shell'in kendi işlettiği istasyonlardan(Gülsuyu-Taşdelen gibi) almanızı öneririm.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Çağlar Sertan KASIMOĞLU 

 

Enjektör adaptasyonu için sizin önerebileceğiniz bir yer var mıdır acaba Çağlar Bey?  Hem fiyat konusunda hem de işçilik konusunda bizi üzmeyecek usta bulmak gerçekten zor. Araba alınca bunu çok net anladım.

Malum herkes kafasına göre fiyat belirlemiş ve işinde en iyisi olduğunu iddaa ediyor.

Mazotu da işyeri/ev güzergahımda olduğu için Maslak Opet firmasından eurodiesel alıyorum. Bu firmayı çok öneren olmuştu.

Shell V-Power Nitro+ Diesel ile ilgili de çok olumlu yorumlar okumuştum ki siz de belirttiniz zaten :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 saat önce, Cankut Bulut yazdı:

@Çağlar Sertan KASIMOĞLU 

 

Enjektör adaptasyonu için sizin önerebileceğiniz bir yer var mıdır acaba Çağlar Bey?  Hem fiyat konusunda hem de işçilik konusunda bizi üzmeyecek usta bulmak gerçekten zor. Araba alınca bunu çok net anladım.

Malum herkes kafasına göre fiyat belirlemiş ve işinde en iyisi olduğunu iddaa ediyor.

Mazotu da işyeri/ev güzergahımda olduğu için Maslak Opet firmasından eurodiesel alıyorum. Bu firmayı çok öneren olmuştu.

Shell V-Power Nitro+ Diesel ile ilgili de çok olumlu yorumlar okumuştum ki siz de belirttiniz zaten :)

 

Sanayide yaptırmanızı önermem.


Yetkili servisten randevu alarak yaptırabilirsiniz.

 

Güncel motor yazılımı varsa da atacaklarını umuyorum :)

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.