Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Alternatör ve Konjektör Sorunu


H.Hasan Karakaya

Soru

             Merhaba arkadaşlar aranıza bu gün katıldım. Formu uzun zamandır üye olmadan izliyorum, başımdan geçen br olayı paylaşmak istiyorum. Aracım 2006  model focus c max tdci önceki gün akşam ekranda akü lambası yandı ve kısıtlı park fren işlevi uyarısı çıktı. sabah elektrikçimi aradım. akü veya konjektör arızası olabilir getir bakalım dedi bende akü yeni araba çalışıyor akü arızası değildir, konjektör veya elektrikli fren kaynaklı olabilir diyerek aracımı bu şekilde yaklaşık 4 km kullanarak sanayi ye gittim. Elektrikçimin dükkanına park ettiğimde keskin bir  kablo ve yanık kokusu hissettik hemen kaputu açatık. Gördüğümüz manzara şarj dinamosunun üzerinde mangal ateşine benzer korlaşmış her an parlamaya hazır bir yanma  idi. Hemen yangın söndürücü ile müdahale ederek söndürdük ve soğuttuk. Eğer 150-200 metre daha gitmiş olsam sanırım arabam yanmaya başlamışmış olacaktı.  Daha sonra söktük dinamo üzerindei konjektör ve kablo aksamı tamamen yanmış kavrulmuştu. Oto elektrikçisi tamir için gerekeni yaptı ancak araç kabul etmedi ve uyarı lambalarını söndürmedi. Farklı konjektörler denedik yine kabul etmedi. Yedek parça aldığım arkadaşla görüştüm focuslarda tamirat yapılmadığını dinamonun orjinal ve sıfır olarak değişmesi gerektiğini söyledi mecburen öyle yaptık ve araç bütün uyrılaı kapattı  sistem normale döndü.

            Arkadaşlar  buradan benim çıkardığım ders akünüz arabanızı normal şekilde çalıştırıyor ve akü ikaz lambası yanıyorsa aracınısı kullanarak sanayiye gitmeyin veya sonra giderim diyerek ara kullanım yapmayın. Konjektör den kaynaklanan ısınma korlaşma yeterli oksijeni bulduğu anda Allah korusun normal yanmaya dönerse aracınız yanabilir. Böyle bir durumla karşılaşmanızı istemem .bu tecrübemi paylaşarak bilgilendirme istedim tüm forum üye ve izleyenlerine kazasız sağlıklı günler dilerim . kurban Bayramına girmek üzereyiz herkesin bayramını kutları.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
  • Teşekkür 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 5 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Geçmiş olsun. Kısıtlı park freni işlevi uyarısının altında elektromekanik bir arıza çıkması hem iyi hem kötü olmuş sizin için. 

 

O kasanın böyle bir sorunu vardı . Altında bir şey yokken zırt pırt kısıtlı park freni işlevi uyarısı çıkardı. Daha sonra ford bir TSB (teknik servis bülteni) ile yazılım güncellemesi çıkarmıştı. Güncellemeden sonra o uyarıyı bir daha görmemiştim. Ancak aracınız muhtemelen fabrikadan  o güncelleme ile gelmiş veya o güncelleme sonradan serviste uygulanmıştır diye tahmin ediyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

geçmiş olsun.2 yıl önce benimde şarz dinamosu arızalandı.diyot tablasının ayağı kopmuş.tamir ettirdim.diyotların olduğu tablayı komple değiştirdim.hemde traktör elektrikçisine.yani tamiri oluyor.sizin elektrikçi becerememiş, parçacı kolayına kaçmış.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

         Öncelikle merhabalar. Aracım 2006  model focus c-max tdci, aracı alırken forumdaki bilgiler hem araca güven duymaya ve tercih etmeme neden oldu. Bu nedenle ilk masraflarda kendiliğinden geldiğinden bende yeni konu açmadan aynı konu ile ilgili bende paylaşayım istedim.

         Akşam park ettiğimde hiçbir sorun olmayan araç sabah çalıştırdıktan bir süre sonra şarj lambasını yaktı, şarj dinamosu fişlerini kablolarını kontrol ettim bir gevşeklik yoktu, akü kutup başlarında bir gevşeklik varmı onuda kontrol ettim sorun yoktu. Akü bitmeden önce bir usta!'ya vardım, 60TL verip bir ölçü aleti almaya kıyamayıp ampül ile şarj dinamosu kontrol ettiğinden kapattım kaputu sür diğer ustaya gittim. Akü ha bitti bitecek ve bitti araba önce ABS lambasını yaktı, park freni arızasını verdi sonra garip birşeyler yaptı stop etti geri çalışır gibi yaptı. Neyse sağda durabildim. Ustayı aradım akü alarak sağolsun aracın yanına kadar geldi aküyü bağladık, ilk çalıştığında klima çalışmıştı hemen kapatmam gerekirken o panikle unutmuşum, yolda gelen hanzolara sellektör yaparken, fren kullanırken akü tekrar bitti. Bir akü daha taktık akünün şarjı tam olduğundan bir süre şarj lambası yanmadan gitti, dükkana az bir yer kala şarj lambası yandı. Dükkana kadar araç geldi.(yaklaşık 15Km)(olayımız bir köy ve iki ilçe arasında geçtiğini, toplam yol uzunluğunun 75Km olduğunu belirteyim)

(Burayı okuyan ve araç donanımı hakkında hiç bilgisi olmayanlar için)Araç life alındı, alt karter koruması söküldükten sonra klima kompresörü braketinden söküldü, kayış gergisi derken şarj dinamosu alttan çıkartıldı. Usta ile muhabbet ederken bu şarj dinamosunun toyota ile aynı olduğunu japon olduğunu belirtti. Dinamoyu mengeneye bağladı arka kapağı çıkardı, arkada diyot tablası ve konjektör var. Tabla iki parça halinde her bir tabla diyotların yönüne göre (+) ve (-) şeklinde. Diyotlar tablaya gömülmüş ve dışı alüminyum, yani yapan gayet kaliteli birşey yapmaya çalışmış. Tabla hem diyotları soğutma görevi görüyor hem enerjiyi iletiyor. Teller tablaya puntalı olduğundan ispiral ile alıverdi. Tablayı çıkardı. Kendisinden hemen aynı tablayı yedek parça sıfır getirdi. Tellerin uçlarını zımparaladıktan sonra tablaya lehimledi.(Adetimdir her zaman araç sökülüp takılırken yardım ederim bende ışık tutuverdim, muhakkak elim kirlenmesi gerekir.) Dinamoyu topladı. Takıldı. Akümüz boş olduğundan 13.9V şarj basmaya başladı.

(255TL+işçilik masrafımız oldu.)

 

Bazı hikaye kısımları yazmadım ama not olarak dikkat edilecek bazı şeyler var belirteyim.

Şarj lambası yandığında;

1-Klimayı çalıştırmayın,

2-Gece ise zaten şansınız yok gündüz farlarınızı parkları yakmayın

3-Mümkün olduğunca aracın camlarını indirip kaldırmayın

4-Silecek çalıştırmayın

5-Gideceğiniz yere kadar mümkünse sinyal, dörtlü yakmayın (çünkü fren lambanız, motorun sistemi zaten enerji harcıyor.)

6-Teybi kapatın demeyeceğim artık. Kapatın.

 

Mersin/Silifke civarında bu arıza başınıza gelirse, İtimat Oto Elekt. Ali DEMİRTAŞ (0539 688 50 50) ustayı aramayı unutmayın. Ben memnun kaldım.

Zeynel S. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.