Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Doğru Klima Kullanımı


Enes Andıç

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar  çevremde gördüğüm kadarı ile genellikle araç klimaları yanlış kullanılıyor, servisler bu konuda pek bilgi vermez benim arkadaşımın sürekli yüksek devirde açtığından dolayı klima motoru kitlenince( 1500tl ye mal oldu) bende konuya bir hassasiyet kazandım, kendim zaten dikkat ediyorum sizlerede faydalı olabilir diye yazayım.

 

1. Klimayı araç çalıştığı gibi açmayın önce camları açın biraz hareket edin araç içindeki sıcak havayı tahliye edin.

2. araç klimasını açarken elinizden geldiği kadar düşük devirde hatta rolenti devrinde açın, seyir halinde iken debriyaja basıp araç rölentiye düşünce açın klima devreye girince yavaşça debriyajı bırakın (otomatik araçlarda  bu şansınız yok sadece biraz daha düşük devirde açabilirsiniz) klima motoru siz klimayı açtığınız anda araç devri kaç ise ona paralel hız ile dönmeye başladığı için ilk haraketi çok yüksek devirde yapması ömrünün kısalmasına hatta arızalanmasına sebep olabilir.

3.Klimayı kapatmadan önce AC modunu kapatın 30-40 saniye sonra komple havalandırmayı kapatın, eğer evaporatör soğuk halde iken klimayı kapatırsanız bölgede su damlacıkları oluşacak(yoğuşma yapacak) ve bir sonraki klima açışınızda leş gibi koku ve nem üfleyecektir(nem oranı düşük illerde pek önemli değil fakat yüksek illerde bu çok önemli) yeni model araçlar  klima ilk açıldığında havayı önce ayak bölgesine üfler o nemli ve bakterili hava size gelmesin diye ama yinede araç içine o havayı doldurmayın.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Enes Andıç bey elinize sağlık güzel bilgiler paylaşmışsınız. Bunlara ek olarak bir de şunları eklemek istiyorum:

 

1. Klimayı devamlı LO konumunda çalıştırmak sağlığımız açısından çok sakıncalı. Çünkü LO konumunda çalışan klimada geri besleme çevrimi olmayacağı için klima hep soğutmaya çalışacaktır. Adananın sıcağında bile LO kademesinde çalışan klima bir süre sonra üşütmeye başlıyor. En güzeli 22 ila 26 arası bir kademede çalıştırmak.

 

2. Soğuk havayı direkt göğsümüze vermemeliyiz. Bunun yerine ön cama ve yan camlara yönlendirmeliyiz. Orta ızgaraları mümkün olduğunca kısık ya da tamamen kapalı tutmalıyız.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.