Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Araç Yol Şartları Harici Neden Kayar?


adnan canpolat

Soru

İkinci viteste olduğumu iyi hatırlıyorum. Bursanın trafiğinin rezilliğini bilen bilir, takip mesafem açıktı, öndeki araç bir öndeki yük taşıyan kamyonete vurark durmuş, lastikler yeni, yol kuru, abs devreye girdi sonuç fotolarda

 

IMG_6184.JPGIMG_6185.JPGIMG_6196.JPG

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Balatalar tutmasa ABS o kadar kolay devreye girmez.

Ama tabii kazayla bence pek ilgisi olmasa da durumuna bakmak lazım. 

Mutabık Cem Bey. Benim durumumda ABS devreye giriyor, evet araca fren yaparken yön verebiliyorum, ama arabanın ileri yöndeki hareketinin bitmesini resmen bekliyorum ve bu durum öyle 90-100 kmh de falan değil  arkadaşın dediği gibi 50-60 kmh de 2. -3. vitesde oluyor. Arkadaşın fotoğraftada bodoslama çarpmamak için bir kaçış yapılmış belli.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Sanırım yol tutuşunu algılamak daha kolay olur.

Volkan bey anlatmak istedğimi örnekleyim, aracın yol tutuşunun sensörler tarafından stabil algılandığını varsayalım, 70 km hızla seyir halinde olalım;

Önceki örnekte olduğu gibi, refüjde talihsiz bir sulama çalışması olsun, siz bunu 10 metreden gördünüz ve seyir hızınızı düşürdünüz, en azından gazdan ayağınızı çektiniz,

Siz gazdan ayağınızı çektiğiniz anda 40 metre kadar ileride sebebini bilemediğiniz şekilde trafiğin durduğunu farkettiniz,

Bu aşamada refüj sulamasını 10 metre önceden görüp gaz kesen ve ardından frenleyen sürücü mü yoksa, 40 metre ödede risk gören seyir kontrol sistemi mi avantajlıdır?
Ben zaten düşüncemi daha önce belirtmiş olduğum için tekrar yazmıyorum.
--4 dakika sonra eklendi--
Bu tamamen programlama ile alakalı.
Otomatik pilotun güvenli takip mesafesine uyacağı kesin. Burada içgüdülerine yenilen insandan daha başarılı olacaktır.
Ayrıca yol koşullarını ve olası tehlikeleri denetleyecek sistemi kurarsanız risk azalacaktır.
Yapay zeka öngörüyü de beraberinde getirebilir ama bu olmasa bile günün sonunda en azından güvenli fren mesafesinde otomatik pilot çoğu insana üstün olacaktır.


Ön görü için yazılım algoritmalarının çok daha karmaşık ve NASA kıvamında olmaları gerektiği anlaşılıyor, ama tabii normal şartlar altında google car tipi teknolojik donanımı ve çevre değişkenlerini okuyabilmesi kapasitesi yüksek modellerin insanlardan daha az hata yapacağı aşikar. Ben bunu sıradan araç üreticilerinden beklemem şahsen.
--6 dakika sonra eklendi--
Kimse değinmemiş ama araç 2014 kasa. Balatalarınızı kontrol ettirdiniz mi? Benim araç 30.000 de servis balataların 1000 km daha ömrü kaldığını değiştirmem gerektiğini söyledi bakımda. "Rahat dururum" diye düşündüğüm mesafeden 5-6 mt daha fazla sürükleniyor araba. Hemde normal asfallta. Sorun balatalar olabilir

Yok hayır 8 bin km önce ön arka değişmişti, teşekkürler uyarı için [emoji848]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hayır etkilemez. Ancak hız göstergesini ve km sayacını etkiler. 
Bilgi birikimine tecrübene büyük saygım var abi öncelikle bunu belirteyim.
ABS Esp konusunda aynı fikirde değilim nesnel somut bir bilgi yok elimde ama tekerlekteki sensörler abs merkezine dolayısıyla esp ye bilgi verirken 215 tabanla tutuyorum yada kayıyorum veya 205 tabanla tutuyorum yada tersi ( tabiki böyle demiyordur [emoji16]ama kendine tanımlı taban ne ise ona göre veri gönderiyordur.) sen hesabını kitabını buna göre yap diyor olabilir mi?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Kubilay Yıldırımbayazıt yazdı:

sen hesabını kitabını buna göre yap diyor olabilir mi?

Taban genişliği gerekli bir parametre değil.

 

image.png

1 ESP fren sistemine hidrolik olarak müdahale eder. Müdahalenin yerini ve şiddetini kesintisiz toplanan veriler ayarlar.

2 Dört tekerlekte bulunan sensörler tekerlek devri (hız) ve dönüş yönünü belirler.

3 Direksiyon sisteminden tekerleklerin dönüş açısı saptanır.

4 Vertikal akstaki tüm hareketleri ve yanal ivmelenme bilgisini pozisyon sensörü gönderir.

5 Tüm veriler merkeze de gönderilir ve ECU üzerinden gerekirse tork düşürme ile müdahale edilir.

 

Bu süreçlerin hiçbirinde taban genişliğinin bir önemi yoktur. Sistem sürekli denetim ile seyir yönünün normal dönüp dönmediğini kontrol eder ve müdahaleyi ona göre sürdürür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.