Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus MK2 Egr Arızası Hk


Ömür Ölmez

Soru

Arkadaşlar Merhaba,

 

2011 Focus Titanium TDCI Aracımın EGR'si arızalı , sizce değiştirmeli miyim yoksa temizliğini yaptırıp tekrar test etmeli miyim ? 

Yetkili servis 2000 TL parça fiyatı verdi , yedek parça firmaları Orjinal olursa 650 TL , Yan sanayi 550 TL fiyat veriyor.

Arızayı sürekli yapmıyor. Çok nadir yapıyor , aracı stop edip tekrar çalıştırınca düzeliyor.. Yani sık olan bir sorun değil. Hafta sonu uzun yola gideceğim için kararsız kaldım. Temizletip 3-4 gün kullanmayı düşünüyorum , sorun devam ederse değiştireceğim mecburen. Uzun yolda sabit hızla gidince açılır gibisinden rivayetler var ama bilmiyorum.

 

Konuyla ilgili yardımlarınızı rica ediyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 15 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Aracın gidişinde problem var mı?Aracınız focus 2.5 ise aynı araçtan bende de var. Kışın bende aynı sorunu yaşadım. Ustaya götürdüm ve en iyi temizliğin yüksek devir kullanımı olduğunu söyledi. Yaklaşık 30 km 3500 devirle kullandım arabayı ve sorun kalmadı. Benim aracımda çekişte düşme olmuştu. Bence herhangi bir işlem yapmadan önce sizde bunu deneyim. Benim araçtaki arıza kodları bu şekildeydi.

IMG_0806.JPG

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arıza kodunu yazarmisiniz? 

Bu benim başıma gelen bir durum. Egr vakum kontrol valfi değişecek ve mutlaka orjinal aynı parça numaralısını değiştirin. 

Ramazan D. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benimkin de işin garibi herhangi bir arıza ışığı falan yanmadı. Araç çekişten düştü , 2500 deviri geçmedi.. Bunu sürekli yapmıyor , arabayı stop edip tekrar çalıştırınca düzeliyor.3-5 gün yapmıyor , beklemediğim bir anda yapmaya başlıyor. Dengesiz bir şekilde bu sorunu yapıyor. Stabil birşey değil. Ustama EGR'yi tinerle temizlettim , Cuma günü uzun yola gideceğim , yüksek devirde sabit hızda sürüp açılması konusunu deneyeceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arıza ışığı yanmaz zaten. Bilgisayara baglandiginda  P0234 arıza kodu galiba Turbo yüksek basınç uyarısı veriyorsa egr vakum kontrol valfi değişecek. Ilerleyen zamanlarda tekleme sıklaşıyor. Genelde araci sikistirdiginiz veya rampaya vurdugunuz zamanlarda yapiyor. Belli bir suresi yok.Dediginiz gibi stop edip calistirdiktan sonra normale dönüyor ama motorun sesi biraz olsun değişiyor performans biraz olsun düşüyor. Ben bi kontrol ettirin derim. Söylediğiniz durum benim başıma gelenle örtüşüyor. 

Ramazan D. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Ramazan D. yazdı:

Arıza ışığı yanmaz zaten. Bilgisayara baglandiginda  P0234 arıza kodu galiba Turbo yüksek basınç uyarısı veriyorsa egr vakum kontrol valfi değişecek. Ilerleyen zamanlarda tekleme sıklaşıyor. Genelde araci sikistirdiginiz veya rampaya vurdugunuz zamanlarda yapiyor. Belli bir suresi yok.Dediginiz gibi stop edip calistirdiktan sonra normale dönüyor ama motorun sesi biraz olsun değişiyor performans biraz olsun düşüyor. Ben bi kontrol ettirin derim. Söylediğiniz durum benim başıma gelenle örtüşüyor. 

 

Arıza kodunu hatırlamıyorum , Ustayı aradım şimdi o da hatırlamıyor , bana söylediği EGR'nin değişmesi gerektiği.. Tiner ile temizleyip takacak , 2-3 gün denerim , aynı sorun devam ederse değiştiririm artık. Hafta sonu uzun yola gideceğim sorun yaşamak istemiyorum açıkçası.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yazılımdan iptal etmek en kalıcı çözüm.

 

Motorunuzda kurum dolmaz,rahat nefes alır.

 

Tabi çevreye zararı var, verimli yanma sonucu ortaya çıkan NOx emisyonlarını yükseltiyor az birşey.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benzer sorun 2 hafta önce başıma geldi.izmirden uşağa giderken araç yolda çekişten düşmeye başladı.50 km kala tamamen çekişten düştü.2200 deviri geçmedi.rampalarda 5 ile çıktığım yerleri 2 ile çıktım.neyse uşakta özel servise götürdüm.egr valfi emiş yapmadığı için turbo devreye girmemiş arıza ışığı falan yanmadı .öncesinde rampalarda aracımın devri bazen düşüyordu.önemsememiştim.neyse egr valfini değiştirdik.(orjinal170 tl) sorun çözüldü.sonrasında düşük viteş yüksek devirle bayağı yol yaptım.sorunsuz kullanıyorum.önce egr valfini kontrol ettir.emiş yapıyormu.egr giriş çıkış borularınada baktır kaçak varmı.ondan sonra egr değişimi düşünebilirsin.unutmadan ben aracımın turbosunu turbo yapan bir yerde kontrol ettirmiştim.orada egr valfinin  yüzde 60-70 performansla çalıştığını değiştirirsem iyi olacağını söylemişlerdi.önemsemedim.3 ay sonra bu arızayı yaşadım.önce turbonu kontrol ettirmeni tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sizin şikayetlerinizin aynısını bende yaşıyorum herhalde 10 aydır yaşıyorum Bu sıkıntıları ramazan bayramından önce EGR temizliği yaptırdım fazla sürmedi 2 hafta sonra yine aynı oldu gitmedigim usta kalmadı, hatta birisi demişti temizlemeyi denemeyin boşuna masraf etmiş olursunuz demişti hakkaten öyle oldu sizde bence mutlaka sıfırını alın taktirin neticede temizliğe verilen para çöpe gidiyor bu resimdeki kodlarıda 2 hafta önce aldım hep çıkıyor bunlar bazen araba rampada felan sıkıştırınca o seside yapıyor selenoid sesini, yani bende en kısa zamanda EGR ve selenoid valfini değiştirecegim, birde sizin araçta vuruntu oluyormu silkeleme gibi 15 20 ile giderken sakin sakin.
7758ed00db2c372883417153dd7c6e8d.jpge5a7a3b1de227e5af7a6d1d369a8b2d6.jpg

--3 dakika sonra eklendi--

Birde servisin size verdiği fiyat gerçekten çok abartılı olmuş orjinali ortalama 600 tl bulunuyor size verdikleri fiyata sıfır turbo yada baskı balta volant set halinde yaptırılır pes yani gelde yetkili servise git gidebilirsen.

--11 dakika sonra eklendi--
Arıza ışığı yanmaz zaten. Bilgisayara baglandiginda  P0234 arıza kodu galiba Turbo yüksek basınç uyarısı veriyorsa egr vakum kontrol valfi değişecek. Ilerleyen zamanlarda tekleme sıklaşıyor. Genelde araci sikistirdiginiz veya rampaya vurdugunuz zamanlarda yapiyor. Belli bir suresi yok.Dediginiz gibi stop edip calistirdiktan sonra normale dönüyor ama motorun sesi biraz olsun değişiyor performans biraz olsun düşüyor. Ben bi kontrol ettirin derim. Söylediğiniz durum benim başıma gelenle örtüşüyor. 
Benim araçtada aynı sıkıntılar var Hatta bazen dikkat ediyorum park ederken felan kapıyı açınca motor sesine sanki motor boguk gibi yada manifoltun oralarda kaçak varmış gibi garip bir ses geliyor sanırım egr'mi takılı kalmış oluyo bilmiyorum kontağı kapatıp biraz bekliyorum sonra ses düzeliyor. AdemÖztürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
36 dakika önce, AdemÖztürk yazdı:

Benim araçtada aynı sıkıntılar var Hatta bazen dikkat ediyorum park ederken felan kapıyı açınca motor sesine sanki motor boguk gibi yada manifoltun oralarda kaçak varmış gibi garip bir ses geliyor sanırım egr'mi takılı kalmış oluyo bilmiyorum kontağı kapatıp biraz bekliyorum sonra ses düzeliyor.

Sesten ziyade gaza basma ile dogru orantılı tekleme oluyorsa egr vakum kontrol valfi değişecek. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 8/14/2017 at 5:09 PM, Çağlar Sertan KASIMOĞLU said:

Yazılımdan iptal etmek en kalıcı çözüm.

 

Motorunuzda kurum dolmaz,rahat nefes alır.

 

Tabi çevreye zararı var, verimli yanma sonucu ortaya çıkan NOx emisyonlarını yükseltiyor az birşey.

Cogu yazilimci sadece dtc lerini kapatip geciyor, flape  kontrolunu devre disi birakmayi bilmiyor. O yuzden dikkat edin derim. Illaki devre disi birakilacaksa ayrica donanim olarak korlemek bir tik daha garanti.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
33 dakika önce, AdemÖztürk yazdı:

Aynen dediğiniz gibi, yani ozaman egr'den önce selonid valfinimi değiş diyorsunuz doğrumu anladım

Egr den önce vakum kontrol valfi nin arızalı olup olmadığını kontrol ettirin. P0234 kodunun olası nedeni ve eger arizali ise orjinal parça numaralı olanını değiştirin. Çıkma veya yan sanayi falan takmayın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Egr den önce vakum kontrol valfi nin arızalı olup olmadığını kontrol ettirin. P0234 kodunun olası nedeni ve eger arizali ise orjinal parça numaralı olanını değiştirin. Çıkma veya yan sanayi falan takmayın.
Teşekkürler, aynen zaten genelde orjinalden yanayım.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhabalar 2011 focus 2.5 aracım var ,ariza isigi yaniuor ve cekis dusuklugu var, p042f egr valfi kapalı hatasi veriyor, ustayla söktük temizledik hatta dpf sistemini de komple kirimdan temizledi egr isigi sorunu çözülmedi,yeni bir egralip taksam sorunum cozulur mu ustam öyle yapalim dedi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19 saat önce, Muhittin özer yazdı:

Merhabalar 2011 focus 2.5 aracım var ,ariza isigi yaniuor ve cekis dusuklugu var, p042f egr valfi kapalı hatasi veriyor, ustayla söktük temizledik hatta dpf sistemini de komple kirimdan temizledi egr isigi sorunu çözülmedi,yeni bir egralip taksam sorunum cozulur mu ustam öyle yapalim dedi

Ağustos ayında benzer sorun tatil dönüşü yaşamıştım. Arıza ışığı yanmadı ama araçta çekiş düşüklüğü oldu. Durdum ve hata sorguladım bilgisayardan. EGR Vanası Kapalı Konumda Takılı Kalması yazıyordu. Servis kapalı olduğu için ustamın tavsiyesi ile arkadaşına gittim, EGR yazılımını sildik geri yükledik (adaptasyonunu yapmakta deniyor olabilir tam bilmiyorum) ve o gün bugündür EGR ile ilgili bir sıkıntı yaşamadım çok şükür. (Sökmeden, temizlemeden sadece yazılımını en baştan tekrar yükledik)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.