Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus MK3 1.6 ti-vct Uzun Marş Süresi


Murat Durna

Soru

Merhabalar, aracım 2016 1.6 tTi-Vct Powershift sedan Focus. Araç stop ettikten ortalama 15 saat sonra marş yapıldığında videoda görüldüğü gibi uzun marş yapıyor. Yıllık bakıma gittiğimde servise videoyu izlettim fakat bir çözüm bulamadılar.  Aküden şüpheleniyorum ama emin değilim. bu tür bir arıza ile karşılaşan var mı?

IMG_2182.MOV

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 5 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 1
1 minute ago, Murat Durna said:

Servet Bey cevabınız için teşekkür ederim. Öncelikle aracın rölantisinde, vites geçişlerinde, çekişinde hiçbir sıkıntı yok. Yarın sabah çalıştırmadan önce test menüsünden akünün gerilimine bakıcam. Voltu düşük ise elektrik tesisatına baktırırım. Normal görünürse dediğiniz gibi servise yakın bir yere park edip ustaya marş yaptırırım. Bu arada aracımda LPG şimdilik yok.

Anladim, kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu tip sorunlarda ip ucu genelde arka planda kaydedilen DTC lerde oluyor. Uzaktan su bu demek cok afaki.

 

Egerki araba calistiktan sonra rolantisi duzgun ise, cekis veya kararsiz kaldigi durumlar yok ise is daha ucuz cozumlerle hallolabilir.

Sayet arabanin ilk calismasinda daha etken veya hassas duzeneklerde bir problem olabilir. Aku olabilir bujiler olabilir enjektorler olabilir vs. vs. Diger turlu ust kapak conta problemi, sibop problemi VCT problemi vs diye cok can yakan sorunlara donebilir. Tabi bunlar bizim oturdugumuz yerden sudur budur diyebilecegimiz bir sey degil. Ilk etapta aku gibi gorunuyor ama bilemeyiz. Belkide arabanizda bir elektrik kacagi var ve sabaha kadar saglam akuyu bosaltiyor. (yukarida yazdiklarimi arabanizda lpg olmadigini varsayarak soyledim)

 

Ben sizin yerinizde olsam. Aksam servisin onune cekerim arabayi. Sabah calistirmadan arabayi servis yetkilisine gosteririm. Kendi gozleriyle gorurler. Bir fikirleri olur.

 

Belki sabah calistirmadan once, kontak acarken test menusune girip aku voltajini gormeniz sizin icin degerli bir bilgi olabilir. En azindan aku geriliminde bir problem mi var ogrenmis olursunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Bu tip sorunlarda ip ucu genelde arka planda kaydedilen DTC lerde oluyor. Uzaktan su bu demek cok afaki.

 

Egerki araba calistiktan sonra rolantisi duzgun ise, cekis veya kararsiz kaldigi durumlar yok ise is daha ucuz cozumlerle hallolabilir.

Sayet arabanin ilk calismasinda daha etken veya hassas duzeneklerde bir problem olabilir. Aku olabilir bujiler olabilir enjektorler olabilir vs. vs. Diger turlu ust kapak conta problemi, sibop problemi VCT problemi vs diye cok can yakan sorunlara donebilir. Tabi bunlar bizim oturdugumuz yerden sudur budur diyebilecegimiz bir sey degil. Ilk etapta aku gibi gorunuyor ama bilemeyiz. Belkide arabanizda bir elektrik kacagi var ve sabaha kadar saglam akuyu bosaltiyor. (yukarida yazdiklarimi arabanizda lpg olmadigini varsayarak soyledim)

 

Ben sizin yerinizde olsam. Aksam servisin onune cekerim arabayi. Sabah calistirmadan arabayi servis yetkilisine gosteririm. Kendi gozleriyle gorurler. Bir fikirleri olur.

 

Belki sabah calistirmadan once, kontak acarken test menusune girip aku voltajini gormeniz sizin icin degerli bir bilgi olabilir. En azindan aku geriliminde bir problem mi var ogrenmis olursunuz.

Servet Bey cevabınız için teşekkür ederim. Öncelikle aracın rölantisinde, vites geçişlerinde, çekişinde hiçbir sıkıntı yok. Yarın sabah çalıştırmadan önce test menüsünden akünün gerilimine bakıcam. Voltu düşük ise elektrik tesisatına baktırırım. Normal görünürse dediğiniz gibi servise yakın bir yere park edip ustaya marş yaptırırım. Bu arada aracımda LPG şimdilik yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abiler-Arkadaşlar, araç çalışırken akü 9.3 volta kadar düşüyor, normal midir? Araç garantili sizce bu resim ve video ile akü değişimi talep edeyim mi? 

 

Volt Değerleri Aşağıdaki gibi;

Aracı çalıştırmadan önce:12.2 Volt

Çalışma esnasında: 9.3 volt

Çalıştıktan 1 dakika sonra 14.1 volt

b2d0e3ae-3ae5-4c56-87af-aae54f923f6e.jpg

ec74202a-7588-4b8c-ae89-f566dce14eb9.jpg

dd74db0e-5540-41c7-a2c2-551be022a078.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
7 saat önce, Murat Durna yazdı:

Volt Değerleri Aşağıdaki gibi;

Aracı çalıştırmadan önce:12.2 Volt

Çalışma esnasında: 9.3 volt

Çalıştıktan 1 dakika sonra 14.1 volt

12.2 volt akünün şarjı düşük demek 

marş sırasında normal (12.2ye göre) ama 1 dakika boyunca 9 civarında kalıyorsa bence normal değil, akü zaten zayıfken çalıştıktan hemen sonra şarja başlaması lazım (14 volt). Vartanın kullanma klavuzunda voltaj 12.5tan düşükse araca takmadan önce şarj edin yazıyor, 16 volt ile şarj edin yazıyor. Çok iyi bildiğim bir konu değil ancak belli bi seviyeye düştükten sonra 14 volt ile şarj yetmiyo olabilir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.