Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Focus 1.5 Tdci Powershift 14 Bin Km Deneyimi


Mustafa Yilmaz

Önerilen Mesajlar

Öncelikle herkese merhaba..

Bir gün arabaya binip, artı ve eksilerini anlayacak kadar iyi şoför veya arabadan anlayan biri değilim benim anlamam ve yorumlamam için biraz zaman gerekir. Kendini tanıt kısmında bahsetmiştim leon  mk3 fr 2013 yılında almiştım o zamanlar mk3 kasa diye geçen leon  kimseler tarafından beğenilmese de ben beğenip almıştım ve 3 yılda 100 bin km keyifle,hevesle kullanıp yaklaşık 7 ay gibi bir süre önce sattım. Sonrasında araştırmalarım hep f30 dan yana olsa da kısmet ya hiç alakam olmayan ama her defasından karşıma yol tutuşuyla en iyi diye bahsi geçen bir araba nasip oldu, 6 ayda 14 bin km yaptım belki merak edenler olur, bizimde bir faydamız dokunsun diye fikirlerimi ve tecrübelerimizi sizlere anlatmaya gerek duydum. J

Aracım ford focus 1.5 tdci powershift yeni nesil motor ve makyajlı kasa MCA veya mk3,5 diye geçen bir model. Araca önden bakıldığında benim cok hoşuma gidiyor ama yan ve arka profilden pek beğendiğimi söyleyemem, görüntü heybetli bir araba bu görüntüye içi geniş gibi gelse de tam tersi,içi gerçekten dar bir araba hani leon daki iç ferahlığı yok, arka koltuklardaki genişlik bir tık daha dar ve basık. Ön tarafa gelince torpido çok kalın, ön camın bittiği yer ile arasında çok mesefa var, ama şöyle bir histe katıyor içine oturduğunda seni saran bir otomobil J. Firenler cok zayıf bunun sebebi 205/55/16 lastikler boş ağırlığı 1.370 kg olan gövdeyi durdurmaya yetmiyor  diye düşünüyorum,  ama teknik bir bilgim olmadığı için buna tam yorum yapmak istemiyorum. Bu kısım özellikle yoruma açıktır, ben ne yaptım EBC yeşil sersini taktım ve ciddi derecede düzelme aldım şimdi biraz memnunum daha keskin ve kararlı oldu.

Dışından emekli arabası olan bu model(bana göre) içerisinde hele ki kullanıma geçtiğinizde tamamen değişik bir karakter, direksiyondaki sertlik ve isteklere anında cevap vermesi, senin istediğin  yere götürebilme yeteneğindeki keskinlik size başka bir güven aşılıyor. Bu özelliği arabayı virajlı yollarda ki kullanımda çok başka bir seviye ye çıkartıyor, halk dilindeki tabir ile o virajdan al öbür viraja at banamısın demiyor. Hani bilmediğiniz bir yolda viraja sert girersiniz araba ESP müdahalesiyle hart,hurt,part vs. :D diyerek sizi çizgiye sokar ya, ama bu sırada soğuk terler akar tedirginlik yaşarsınız kısa süreli. Bunda o işlemler biraz değişik. ESP geç başlıyor araç önce sizin tepkinizle yön buluyor oda yetmediyse müdahale geliyor ama bam güm değil :D ve bu aradaki yaşananlar sizin yüzünüzde tebessüm bırakıyor. Bu aracı diğer marka modellerle kıyaslamak istemiyorum artıları ve eksilerini benim arabadan beklentilerime göre yazdım.

Benim bu arabadan anladığım güven ve cesareti kullanıcısına cok ciddi derecede vermesi , üstelik bu duruşu 205/55/r16 jant lastik kombinasyonuyla yapması. saygılarım keyifli forumlar...

  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aracınız hayırlı uğurlu olsun hocam.. Yüzdeki tebessüm mevzusuna nacizane ufak bir ekleme yaparsam eğer focus'un kendi segmentinde diğer otomobillere göre ayrıldığı ve bana kalırsa da artı hanesine yazılan bir özelliği daha var ki önden çeker olmasına rağmen arkadan itiş karakterine bürünebilmesi. 50-60 kmh veya 100-120 kmh hiç fark etmez, virajın keskinliği uygun olduğu anda tecrübesi az olan biri bile hafif ağırlık transferiyle otomobilin arkasını getirebiliyor. Hele ki lastikleriniz henüz ısınmadığında düşük hızlarda bunu yapmak çok daha kolay hale geliyor. Otomobil bunu tıpkı arkadan itişmiş gibi yapıyor. Esp'yi de hemen çalıştırmıyor, eğlenme payını bırakmışlar. C liginde önden çeker olup arkadan itiş gibi tepki veren şaseye sahip çok az araç var..

 

Ek olarak; tecrübesi olmayanların bu tarz hareketleri önce trafiğe kapalı uygun bir alanda yapıp deneyimlenmesi gerekiyor. Trafiğe açık alanlarda ise kimsenin olmadığı, vaktin geç saatlere yaklaştığı, başkasına zarar veremeyeceğiniz yer ve zamanlarda bunu yapmalısınız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Aracınız hayırlı uğurlu olsun hocam.. Yüzdeki tebessüm mevzusuna nacizane ufak bir ekleme yaparsam eğer focus'un kendi segmentinde diğer otomobillere göre ayrıldığı ve bana kalırsa da artı hanesine yazılan bir özelliği daha var ki önden çeker olmasına rağmen arkadan itiş karakterine bürünebilmesi. 50-60 kmh veya 100-120 kmh hiç fark etmez, virajın keskinliği uygun olduğu anda tecrübesi az olan biri bile hafif ağırlık transferiyle otomobilin arkasını getirebiliyor. Hele ki lastikleriniz henüz ısınmadığında düşük hızlarda bunu yapmak çok daha kolay hale geliyor. Otomobil bunu tıpkı arkadan itişmiş gibi yapıyor. Esp'yi de hemen çalıştırmıyor, eğlenme payını bırakmışlar. C liginde önden çeker olup arkadan itiş gibi tepki veren şaseye sahip çok az araç var..

 

Ek olarak; tecrübesi olmayanların bu tarz hareketleri önce trafiğe kapalı uygun bir alanda yapıp deneyimlenmesi gerekiyor. Trafiğe açık alanlarda ise kimsenin olmadığı, vaktin geç saatlere yaklaştığı, başkasına zarar veremeyeceğiniz yer ve zamanlarda bunu yapmalısınız.

Çok teşekkür ederim..

mini arkadan itiş :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

05.08.2017 - 12:22 tarihinde, Cenk Demirel yazdı:

 C liginde önden çeker olup arkadan itiş gibi tepki veren şaseye sahip çok az araç var.

  1. Önden çekişli araçlar tutunma sınırına ulaştığında genelde önden, arkadan itişliler arkadan kayma eğilimindedir. Bunda öncelikle traksiyonu sağlayan tekerleklerin tutunma yeteneğini daha kolay kaybetmesi rol oynar. Ağırlık dağılımı ikincil bir etken olarak rol oynayabilir.
  2. Önden veya arkadan tahrikli olmasından bağımsız tüm araçlar tutunma sınırında ağırlık değişiminde, ayağını ani gazdan çekme ve fren yapma gibi durumlarda arkadan açar. Bu arkadan itişlilere has bir davranış değildir.  
  3. Ağrılık değişimindeki bu kopma ne kadar habersiz ve hızlı olursa o kadar güvenliği tehdit edici niteliktedir. Yani aslında sıradan kullanıcı için istenen bir şey değildir.
  4. Önden çekişli araçların burundan kayma eğilimi aracın bu süreçte kendini frenlemesi ve belirgin yön değişimi olmaması nedeniyle sürüş güvenliği açısından istenen bir şeydir.
  5. Arkadan kopma ise yön değişikliği demektir, erken fark edilmesi ve direksiyonun ters yönde çevrilmesi ile engellenmesi gerekir. Bu sıradan bir sürücü için kolay değildir. Ya geç kalır, ya aşırı tepki verip ters yönde ikinci bir salınımı tetikler. ESP'lerin önemi bu yüzdendir. 
  6. Altı çizilmeli ki sınırda ağrılık değişiminde araç ne kadar nötr kalırsa o kadar iyidir, arkadan kopmayı da kolayca hissettirmeli, ani kopmamalı ve erken önleme izin vermelidir. Kuşkusuz bu süreçte lastiklerin durumu (aşınma düzeyi, hava basıncı, temas ettiği yüzey) önemli bir belirleyici etkendir.
  7. Hiçbir önden çekişli araç arkadan itişli gibi davranamaz. Arkadan itişlerde kopma esnasında gaza yüklenerek ve direksiyonu yavaşça düzelterek aracı burnu istikametinde yönlendirebilirsiniz, aynı durumda önden çekiş tekerlek yönünde aracı çekeceği amaca hizmet etmeyen bir yön değişimi olacaktır. Diğer bir deyişle akıcı bir kullanma için tamamen farklı bir teknik kullanmanız gerekir. 
  8. Sizin sevdiğiniz Focus 3'ün kopma eğilimi maalesef zaman zaman sürüş güvenliğini tehdit edecek düzeyde olabiliyor. Bu bağlamda (şimdi birileri kızacak) örneğin rakibi Golf daha iyi huylu davranıyor. 
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

24 dakika önce, Cem Boneval yazdı:
  1.  
  2. Önden veya arkadan tahrikli olmasından bağımsız tüm araçlar tutunma sınırında ağırlık değişiminde, ayağını ani gazdan çekme ve fren yapma gibi durumlarda arkadan açar. Bu arkadan itişlilere has bir davranış değildir.  
  3. Ağrılık değişimindeki bu kopma ne kadar habersiz ve hızlı olursa o kadar güvenliği tehdit edici niteliktedir. Yani aslında sıradan kullanıcı için istenen bir şey değildir.
  4. Sizin sevdiğiniz Focus 3'ün kopma eğilimi maalesef zaman zaman sürüş güvenliğini tehdit edecek düzeyde olabiliyor. Bu bağlamda (şimdi birileri kızacak) örneğin rakibi Golf daha iyi huylu davranıyor. 

-araç tutunma sınırında arka öyle allah ne verdiyse gelen bir durum yok, sınırlı bir derece sürücünün tepksni ölçen benim hissayitim bu yönde, yoksa zaten esp denilen sistem hemen devreye giriyor

-ağırlık değişiminde kopma da habersis gelmedi bana, bildiğin kendini hissettiriyor, lakin cok fazla kopmasına izin vermiyor.

-golf te hiç bu seviyeye gelmiyor hemen esp seni bir şekilde yavaşlatıp çizgiye alıyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dostlar konu dışı iletileri kaldırıyorum. Forum ile alakalı tüm detaylar için ilgili konu ve uyarılar mevcuttur.

 

İlgili konu için de konuların tamamına hakim olmadan da birilerine yüklenmeyin boşuna :) 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yahu sakin kafayla sonra gözden geçirin isterseniz karşınızdaki insan nasıl anlar? Tekrar konu dışı iletileri kaldırıyorum.

Ayrıca lütfen ünvanlara takılmayın herkes her şeye elini atıp yardımcı olabilir konuşabilir yeterki seçilen kelimeler yerinde olsun. Siz yardımcı olacağım deyin sizi de moderatör yapalım seve seve, böyle takıntımız olmasın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.