Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

B-Max 1.0 Titanium X Sorular


Umut Yıldız

Önerilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar, geçen hafta ilk Ford aracımı 2013 B-Max 1.0 Titanium X olarak aldım. Markaya ve modele yabancıyım. Anlayışla karşılayacağınızı düşünerek birkaç sorum olacak.

1- Araç 56.500 km'de ve 60 bin bakımına girmem gerekecek kısa süre içerisinde. Bujiler hiç değişmemiş sadece yağ-filtre bakımı olmuş bu sürece kadar. istanbul Avrupa yakasında anlaşmalı olunan veya tavsiye edebileceğiniz özel-yetkili servis var mı? 60 bin bakımında ne gibi işlemler yapılır ve ne tutar?

2- Debriyaj biraz sert geldi ve geri geri rampa yukarı giderken yanık kokusu geliyor hafiften. Bu normal midir yoksa baskı balata bitmeye yakın mıdır? Masrafı ne olur eğer değişim gerekirse?

3- Araçta mercekli far olduğu için Osram Cool Blue intense ampul takmak istiyorum. B-Max farları H kaç ve kendim takabilir miyim? Kendim takabilirsem bu konuda bilgi verebilecek olan var mı? 

Son 6 aracı Opel olan biri olarak biraz basit sorular olmuş olabilir ama  gerek markaya gerekte modele yabancıyım. Hayırlısıyla ilk Ford deneyimim olacak. ilk izlenimlerim çok keyifli ve kaliteli bir araç. 1.0 motorda çok keyifliymiş. Çok ön yargılı yorumlar gelmişti ama gerçekten performans ve ekonomi açısından gayet başarılı bir motor. 3 silindirin mırıltısı yetiyor.

Şimdiden herkese çok teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tekrar hayırlı olsun.

Önce bazı bağlantılar:

Bakım tablosu için tıklayın

Kullanma kılavuzu için tıklayın (2013 güncellenmekte, bu 2014 için olan)

Cevaplara gelince

60.000 km bakımı ana bakım diye geçer.

Yağ, yağ filtresi, hava ve polen filtresi değişir.

Yağ 5W-20 kulklanılıyor, her yerde bulunmuyor ve ucuz da değil. 

Mesela: http://urun.n11.com/motor-yagi/motul-specific-948b-5w-20-5-litre-ecoboost-ford-P140007192

Bujiler 45.000 km'de bir değişmelidir, değişmediyse şimdi değişebilir.

Ancak EB bujileri farklı ve pahalıdır, yanlış buji takmayın.

Budur:

20170708_115414_HDR-01.jpeg

Bunun dışında fren hidrolik sıvısının iki yılda bir değişimi öngörülüyor, ben dört yılda bir değiştirttim, her usta yapmıyor, güvenlik açısından yapılsa iyi olur (Nem tutma nedeniyle kaynama noktasının düşmesi ve buna bağlı, yoğun kullanımda fren gücü kaybı olasılığı).

Klima gazı kontrol edilebilir, eğer soğutma yeterince etkili değilse.

Soğutma suyu genleşme kabı ve hortumları da mutlaka gözden geçirilmeli, özellikle belli belirsiz su eksiltme varsa, bazen altında ince çatlaklardan terleme şeklinde sıvı kaybı olabiliyor.

Başka aklıma gelen bir şey yok.

Debriyajın sertliği bence alışma ile ilgili, yanık kokusu da yarım debriyaj kullanmış olmanızdan kaynaklı olabilir. Normal değil.

60.000 km'de debriyaj balatasının bitme olasılığı düşük.

Ampul değişimi bakım kılavuzunda anlatılıyor. El becerinize bakar.

Kısalar H7, uzunlar H1 hatırladığım kadarı ile.

Kolay gelsin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.