Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Subap Erimesi Konusunda Tavsiye


Burak Güneş

Önerilen Mesajlar

Sevgili dostlar, hepinize merhaba. LPG kit taktırmak üzere bir Focus sahibi olarak, tüm LPGciler gibi subap erime konusu uzun süredir aklımdaydı. Konuyla ilgili kendi çapımda bazı araştırmalar yaptım. Yanılıyor olabilirim, o yüzden meslek ya da ilgi alanı itibarıyla söylediklerimi düzeltebilecek olanları her zaman beklerim. Özellikle yabancı forumlarda benzinlerine kurşun katkısı ekleyenler oluyor bu konuda. Çünkü kurşun katkısı, aslında subaplar üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturmaya yarayan bir elementmiş zamanında. Fakat bildiğiniz gibi ekolojik kaygılarla artık benzinler kurşunsuz satılıyor. Fakat Würth ve Liqui Moly markalarının kurşun katkıları mevcut. 25 lt yakıta 25 ml gibi bir oranları var. Liqui Moly nin ürünleri piyasada satılıyor fakat Würth ün kurşun katkısı maalesef Türkiye'de yok. Ben Almanya'dan gelen bir arkadaşıma aldırdım 4 kutu kadar. Tanesi 7 Avroydu. LPG dönüşümü uyguladıktan sonra kullanmaya başlayacağım. Bu arada Liqui Moly nin ürünü direkt olarak "LPG katkısı" olarak geçiyor. Fakat benzin deposundan koyuyoruz. Yabancı forumlarda bu yöntem çok övülüyor. Belki subap erimesini engellemese de geciktirebilir ki, bu da avantaj. Hepinize saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Wideband AFR Cihazı ile OBD özellikli LPG cihazınıza closed loop durumunda kalibrasyon ayarı yaptırmalısınız.

Özellikle fakir karışımdan kaynaklı subap erimesi, performans kaybı gibi sorunlar ortadan kalkıyor.

İnanması güç ama gerçek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12.07.2017 - 20:22 tarihinde, Burak Güneş yazdı:

 

Sevgili dostlar, hepinize merhaba. LPG kit taktırmak üzere bir Focus sahibi olarak, tüm LPGciler gibi subap erime konusu uzun süredir aklımdaydı. Konuyla ilgili kendi çapımda bazı araştırmalar yaptım. Yanılıyor olabilirim, o yüzden meslek ya da ilgi alanı itibarıyla söylediklerimi düzeltebilecek olanları her zaman beklerim. Özellikle yabancı forumlarda benzinlerine kurşun katkısı ekleyenler oluyor bu konuda. Çünkü kurşun katkısı, aslında subaplar üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturmaya yarayan bir elementmiş zamanında. Fakat bildiğiniz gibi ekolojik kaygılarla artık benzinler kurşunsuz satılıyor. Fakat Würth ve Liqui Moly markalarının kurşun katkıları mevcut. 25 lt yakıta 25 ml gibi bir oranları var. Liqui Moly nin ürünleri piyasada satılıyor fakat Würth ün kurşun katkısı maalesef Türkiye'de yok. Ben Almanya'dan gelen bir arkadaşıma aldırdım 4 kutu kadar. Tanesi 7 Avroydu. LPG dönüşümü uyguladıktan sonra kullanmaya başlayacağım. Bu arada Liqui Moly nin ürünü direkt olarak "LPG katkısı" olarak geçiyor. Fakat benzin deposundan koyuyoruz. Yabancı forumlarda bu yöntem çok övülüyor. Belki subap erimesini engellemese de geciktirebilir ki, bu da avantaj. Hepinize saygılar

 

Merhaba,

Önceki aracım 115 ps olan bir ti-vct motorlu focus idi. Aldıktan 10 bin km sonra lpg taktırdım. Zor durumda kalmadıkça 4 bin devri geçmedim. Rampa tırmanırken bir üst vitese geçmek için 5 bin devirlere çıktığım oldu. Otoyol yolculuklarında da saatlerce 4000 devir ile gittiğim oldu daha üst devirlere pek çıkmadım. Zaten 4000 bin devirle -bana göre- yeterli ve keyifli bir hıza ulaşıyordu araç. Her 10 bin km'de yağ ve filtre bakımında lpg filtresini de kendim değiştiriyordum. Bu şekilde yaklaşık 140 bin km hiçbir sorun yaşamadan kullandım aracı. LPG kiti BRC idi.

Bilginiz olsun diye özetledim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba,
Önceki aracım 115 ps olan bir ti-vct motorlu focus idi. Aldıktan 10 bin km sonra lpg taktırdım. Zor durumda kalmadıkça 4 bin devri geçmedim. Rampa tırmanırken bir üst vitese geçmek için 5 bin devirlere çıktığım oldu. Otoyol yolculuklarında da saatlerce 4000 devir ile gittiğim oldu daha üst devirlere pek çıkmadım. Zaten 4000 bin devirle -bana göre- yeterli ve keyifli bir hıza ulaşıyordu araç. Her 10 bin km'de yağ ve filtre bakımında lpg filtresini de kendim değiştiriyordum. Bu şekilde yaklaşık 140 bin km hiçbir sorun yaşamadan kullandım aracı. LPG kiti BRC idi.
Bilginiz olsun diye özetledim.

Çok teşekkür ederiz Bedirhan bey. Gerçekten faydalı bir paylaşım oldu. Ben de taktırdığım takdirde kendime 4000 psikolojik üst sınırını koydum. Dediğiniz gibi 5. Vites 4000 devir 150-160 oluyor sanırım ki gayet yeterli. Peki montajı nerde yaptırdınız? Malum işçilik ve montaj da önemli. Paylaşma şansınız varsa mutlu olurum
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aracım 2010 modeldi, o modeldeki şanzuman ile sizinki biraz farklı. Sizinki daha iyi bir şanzumana sahip elbette. 4000 bin devir ile 135 km/sa hıza ulaşıyordu. Sizinki 140-150 arası bir hıza ulaşır sanırım. 150-160 olmaz. Ben Elazığ'da Dinçler Otogaz'da taktırmıştım. Ankara'da yaşıyorsunuz sanırım. Ankara'da MOCAN Otogaza gidebilirsiniz. Mocan can'dır :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aracım 2010 modeldi, o modeldeki şanzuman ile sizinki biraz farklı. Sizinki daha iyi bir şanzumana sahip elbette. 4000 bin devir ile 135 km/sa hıza ulaşıyordu. Sizinki 140-150 arası bir hıza ulaşır sanırım. 150-160 olmaz. Ben Elazığ'da Dinçler Otogaz'da taktırmıştım. Ankara'da yaşıyorsunuz sanırım. Ankara'da MOCAN Otogaza gidebilirsiniz. Mocan can'dır [emoji4]
 

Evet Mocan in bahsini çok duydum. Bu işçilik konusu o kadar kurcalıyor ki aklımı, çok övülen bir Ozencler Otogaz var Çorum'da. 2 saat yolu göze alıp oraya gitmeyi bile düşünüyorum bazen:)) çok teşekkür ederim tekrar faydalı bilgiler için. Şimdiki aracınızı da iyi günlerde kullanın:)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Göze aldıysanız Çorum'a gidin. Orası daha iyi. Ama değmez bance. Bir sıkıntı olursa en azından Ankara'da elinizin altında olur servis. Zamanında bu konuyu çok araştırmıştım.

Bedirhan Doğan tarafından düzenlendi
bilgi ekleme
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Göze aldıysanız Çorum'a gidin. Orası daha iyi. Ama değmez bance. Bir sıkıntı olursa en azından Ankara'da elinizin altında olur servis

Haklısınız aslında. Malım çok kıymetli olduğundan değil de, sorunlarla uğraşmak konusunda hem vaktim çok kısıtlı hem de biraz beceriksizim. O yüzden mümkün mertebe sorun yaşamak istemiyorum. Sanayiye lpgciye gidecek vaktim çok olmaz gibi. Mocan konusunda da yüzlerce iyi yorum var nette, ama bir tane kötü yorum gördüm ona takıldım:) diğerinde hiç olumsuz görmedim. Ama dediğim gibi Mocan da olabilir, iyi referansı çok çünkü. Sizin tanıdığınız kimse var mı orada montaj yapan?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tanıdığım kimse yok ama herkese eşit davranırlar kanısındayım. LPG konusunda önemli olan iki şey var:

 

1. Her enjektörden ayrı ayrı sinyal alınması. 

2. LPG'nin doğru yerden, doğru açıyla manifolta verilmesi.

 

Pipolu sistem isterseniz manifoltunuz delinmeden en doğru açıyla en doğru yerden LPG girişi yapılmış olur. Rahat edersiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tanıdığım kimse yok ama herkese eşit davranırlar kanısındayım. LPG konusunda önemli olan iki şey var:
 
1. Her enjektörden ayrı ayrı sinyal alınması. 
2. LPG'nin doğru yerden, doğru açıyla manifolta verilmesi.
 
Pipolu sistem isterseniz manifoltunuz delinmeden en doğru açıyla en doğru yerden LPG girişi yapılmış olur. Rahat edersiniz.

Ford için pek pipo önermiyorlar doğrusu. Ama bir sormak lazım haklısınız. Bu iki hususa dikkat edeceğim öyleyse
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.