Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Opet'ten Shell'e Geçiş


İsmail Doğanay

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar uzun süredir opetten yakıt alıyorum bazı arkadaşlarım shelli denememi söylediler opetten euro dizel alıyordum shellde hangi yakıtı önerirsiniz 

Birde araca enjektör temizleyici atmayı düşünüyorum faydası veya zararları nedir araç 76*** km 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İstasyon hile yapmıyorsa, denetimler düzgün yapılıyorsa, prosedürler yasal ise Opet, Shell, BP, PO, Total, TP vs. gibi ün salmış firmaların yakıtları arasında 10 binde 1'lik bile bir fark olmadığını düşünüyorum şahsım adına. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben yıllardır Shell kullanırım bir şikayetim olmadı. Shell V power Nitro olması lazım. Zaten siz yanaştığınızda pompa görevlisi onu verecektir. Bu arada Shell Smart Club kart ve ZUBİZU mobil uygulamasına üye olur ve plakanızı tanımlarsanız sürekli olarak 300 liralik akaryakıt alımınızda 15 lira hediye yakıt kazanırsınız. Rakam küçük gelebilir ancak senede bir depo ediyor. Bedavadan bir depoya hayır denilmez [emoji3]

Enjektör temizleyici katkıları defalarca kullandım. En iyisi Wurth'dür. Kullanmanın bir zararı olmaz lakin gerek de yok. Mevcut katkılı mazotlar zaten gerekli temizliği yapıyorlar. Bana sorarsanız Carbon Clean uygulaması enjektör temizliği hususunda çok daha faydalı. Fiat servislerde ve anlaşmalı kuruluşlarda yapılabiliyor. 130 bindeki aracıma yaptırmıştım aracin rahatladığını hissedebiliyorsunuz. Yine de beklentiniz çok yüksek olmasın. Bazıları bunu yaptırdığında araba uçacak sanıyor. 76 bin km deki bir araç için dramatik bir fark yaratmayacağını söyleyebilirim. İnternetten Carbon Clean olarak arama yaptığınızda ayrıntılı bilgi bulabilirsiniz.

http://www.carboncleanturkiye.com/sayfalar.asp?KatID=2&ID=31

Verdiğim adreste Fiat-TOFAŞ, Ford-OTOSAN gibi kuruluşların yaptığı ya da yaptırdığı Ar-ge ve test sonuçlarının ayrıntılarını inceleyebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Opette 100 lirada 50 kıruş puan veriyor diye biliyorum birde sheli deneyim 

enjektör temizleyici bende würth diye karar kıldım ama önce sheli bi deneyim yorumunuz için teşekkür ederim 

yarın pompaya yanaşınca eleman yanlış öazot koymaz işallah 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bahsettiğim kampanya sadece ZUBİZU üyelerine özel. Üyelik ücretsiz. Yoksa Shell puan da 100 liraya 50 kuruş gibi komik bir rakam. Üyelik kartı taşıdığınıza bile değmez. Siz pompacıya hangisi iyiyse onu ver deyin onlar şaşmaz. Memnun kalacağınız kanaatindeyim. Bir yıl Opet de kullandım Shell bana daha sessiz geldi. Bilemiyorum belki de psikolojiktir. İyi geceler dilerim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 saat önce, Ahmet Gül yazdı:

Bahsettiğim kampanya sadece ZUBİZU üyelerine özel. Üyelik ücretsiz. Yoksa Shell puan da 100 liraya 50 kuruş gibi komik bir rakam. Üyelik kartı taşıdığınıza bile değmez. Siz pompacıya hangisi iyiyse onu ver deyin onlar şaşmaz. Memnun kalacağınız kanaatindeyim. Bir yıl Opet de kullandım Shell bana daha sessiz geldi. Bilemiyorum belki de psikolojiktir. İyi geceler dilerim

Peki menzilde belirgin farklar oldu mu ??

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kalite standartları çerçevesinde doğru yürütülen bir istasyondan aldığınız yakıtlar arasında ses, performans ve verimlilik açısından oluşacak farkları tespit etmenin pek kolay olacağını düşünmüyorum.

Son derece öznel değerlendirmeler....

Menzilde de aynı koşulları sağlamak neredeyse imkansız. ancak her iki yakıtı da birkaç bin km civarında değerlendirip sonuca varmak doğru olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir fifth gear bölümü vardı bilinen bu yakıtların güç çıkışına etkilerinin karşılaştırmasının yapıldığı, bulursam linkini paylaşırım. Shell V-Power iyi puanlar aldı diye hatırlıyorum. O günden beri V-power kullanıyorum. Tabii ki atık ve egzoz değerlerine, Silindir-piston-valf ve ateşleme ünitesi üzerindeki korozyon etkilerine de bakmak lazım.

 

 

Emrehan M. DURMUŞ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Opet'ten Shell'e Geçiş olarak değiştirdi

Ben de Cem Hocam gibi menzilde bir fark olmayacağını düşünüyorum. Ya da olsa bile bunu tespit edebilmek için objektif değerlendirme yapabilmek güç. Benim fikrimce iyi marka yerine iyi istasyon bulmak gerek. İyi markanın istasyonları da genellikle iyi oluyor bu da ayrı bir mevzu. Açıkcası başka marka güzel bir kampanya yapar yarin ben de değiştiririm. İlk beşteki akaryakıt firmalarının birbirinden farklı olmadıklarına inanıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Bence kafana göre yakıt katkısı koyma.. biz öyle 2008 2.0 tdci mondeo nun motorunu yedik. Arabada yazılım vardı. Birileri eniştenin aklına girmiş duman atıyor, enjektörlerden yapıyordur katkı koy geçer diye.. koydu ve motoru eline aldı.. serviste 35bin çektiler rektefeye, dışarda özel bir serviste 15bin'e yaptırmıştık. Böyle birşey düşünüyorsan git bosch servisine karbon clean yaptır..

Halbu ki duman atmasının sebebi yazılım ve kat iptaliydi..

Ben de Cem Hocam gibi menzilde bir fark olmayacağını düşünüyorum. Ya da olsa bile bunu tespit edebilmek için objektif değerlendirme yapabilmek güç. Benim fikrimce iyi marka yerine iyi istasyon bulmak gerek. İyi markanın istasyonları da genellikle iyi oluyor bu da ayrı bir mevzu. Açıkcası başka marka güzel bir kampanya yapar yarin ben de değiştiririm. İlk beşteki akaryakıt firmalarının birbirinden farklı olmadıklarına inanıyorum.


Ben shell den alıyordum, TP ye geçtim.. aralarında büyük fark var.. shell v-power ultra kullandım uzun süre, sonra tp ye geçtim. Aşırı fark var aralarında.. tp ye geçince litre başına menzil arttı ama performans hissedilir derece de düştü..
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aracımı 2016 yılı mart ayında aldım, genel tavsiyeler üzerine hep Opet ten yakıt aldım. İstasyon ve Yakıt değiştirmediğimden menzil ve motor performansını değerlendirecek bir tespitim olmamıştı. Ancak Tatil münasebeti ile 1 Temmuz da İstanbuldan Antalya ya giderken Shell den V Power Nitro ile fulledim. Dönüşte yine Shell den Aldım yakıtı.

son 1 hafta içinde aracımla 2 defa Bulgaristana gittim geldim.

Son 4 full depoyu Shell den aldım. Kendi aracımdaki duruma gelince, motor sesi bariz şekilde azaldı takırtılı dizel sesi neredeyse benzinli kadar sessiz oldu, ilk hareket ve hızlanmalarında daha seri olduğu kanaatine vardım. Bu nedenle sanırım artık Opet ten yakıt almayacağım Shell V Power Nitro ya devam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben kendi aracımda würthün ve liqoi molynin dizel sistem temizliyicilerini düzenli olarak kullanıyorum. Aracım 190binde şu anda Herhangi bir problem yaşamadım. Duman atma gibi problemlerim hiç olmadı. Aracım yakıt ekonomisini hiç kaybetmedi. Performansımda aynı geçen seneler boyunca. 2011 den bu yana kullandığım aracımda edindiğim tecrübelerim bunlar. 

 

Diğer bir tecrübemde;

Karıma düz vites araç kullanmayı öğrensin diye aldığım. 2000 Citroen saxo 1,5D ile edindiğim tecrübemdir. Aracı 220000 bin kmde satın aldım. Motor genel olarak iyi durumdaydı. pompa enjektör problemi de yoktu. (bosch pompalı modeldi) Ufak boyutları şehir içi daha rahat park gibi nedenlerden dolayı focustan daha çok onu kullandık ve kendisiyle 1,5 senelik 30bin kmlik bir arkadaşlığımız oldu. Daha yeni sattık kendisini. 

 

Turbosuz dizel motoru 57 hp güç ve 98 nm tork üretiyor. Zayıf bir güç ve 220bin kmde yorgun ama sorunsuz bir motordu. Bu araçtada würthün dizel sistem temizliyicilerini kullandım düzenli olarak (5000 kmde bir) Zaman geçtikçe özellikle rampalarda hissedilir derecede çekişi arttı. ;En bariz şekilde örneklendirmem gerekirse;  bilenleriniz vardır pendik köprüsünden sabiha gökçen havalimanına doğru çıkan yolda bulunan ciddi rampayı aracı ilk satın aldığımızda 3. viteste rampanın ortasını biraz geçtiğimde bayılıp vites küçültme isterken. Aracı satmama yakın aynı rampada 4. viteste rampanın sonuna doğru vites küçültmek ister hale geldi. 

 

Ben belli başlı kendini kanıtlamış markaların ürünlerine güveniyor ve kullanıyorum. 

Bilinmedik bişeyin depoya konulmasına karşıyım. 

 

Ve Göksel arkadaşımın sorunu gideren tamir gibi sözüne katılıyorum.

 

Bence bu ürünler sorunu gideren tamir ürünleri değil. Sorun oluşmadan sorun oluşmasını geciktirici ürünler olduğu kanatindeyim. 

 

İstasyon konusunda gelirsek; 

Yakıtımı her zaman Opetten alırım. Opet bulamazsam Shellden alırım. Çok zor durumda kalmadan bu iki markadan şaşmıyorum. 

Ogün Özemre tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 7 ay sonra...

Etimesgut istasyon caddesindeki opeti ve şaşmazdaki shell i denedim 

izlenimlerim

opetin motoru daha gürültülü çalıştırdığı

çekişte düşme olduğu ama km de çok az ( tam depoda 50 yi geçmez)

shell de araç daha sessiz ve daha atik 

shell i tavsiye ederim 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.