Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

125 Ps'lik Motor Neden Dyno'da 108 Ps Çıkıyor


Koray Özgürler

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

Üzülecek bir şey yok, gittiğiniz yerdeki ölçüm cihazının doğrulundan emin misiniz?  Dikkate almayın bunları.

Eğer araçta performans kaybı hissediyorsanız servise uğrayın, eğer hissetmiyorsanız dediğim gibi önemsemeyin.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14 dakika önce, Koray Özgürler yazdı:

 

Pazartesi günü arabamı ekspertize götürdüm çıkan motor değerleri beni haliyle üzdü. 2012 model 60000km ford focus ecoboost 1.0 için normal mi bu değer? Değilse ne yapmalıyım?

 

Y eksenin birimi kW olabilir mi? Öyleyse 0,745'e bölmeniz lazım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Erhan Er. yazdı:

 

Y eksenin birimi kW olabilir mi? Öyleyse 0,745'e bölmeniz lazım

hayır,  buradaki güç birimi cv ...şöval vapor (buhar beygiri mi ne tam hatırlayamadım) öyle birşeydi . aşağı yukarı hp ye yakın.. fransızlar kullanır 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 dakika önce, H. Cenk yazdı:

hayır,  buradaki güç birimi cv ...şöval vapor (buhar beygiri mi ne tam hatırlayamadım) öyle birşeydi . aşağı yukarı hp ye yakın.. fransızlar kullanır 

hiç duymamıştım cheval vapeur'dan geliyormuş. 1 CV = 0,9859 HP

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

"Dyno" sistemlerinde mekanikten yazılıma sonucu değiştirebilecek o kadar çok faktör var ki güvenilir kabul edilmeleri çok zor.

Değişimi göstermesi açısından aynı alette aynı koşullarda öncesi sonrası değerlendirmeleri bir nebze doğru kabul edilebilir ve anlamlı olabilir. 

Hissedilir bir performans eksikliği yoksa dert etmeye gerek yok. 

--8 dakika sonra eklendi--
20 saat önce, Erhan Er. yazdı:

hiç duymamıştım 

Eminim 2CV'yi de duymamışsınızdır.

Okunuşu "döşovo" 

Citroen'in halk arabasıdır.

İsmini iki silindirli hava soğutmalı, ilk serilerde 9 beygir gücündeki motorundan alır. 1948-1990 yılları arasında üretilmiştir. 

1948-1978-citroen-2cv-3261_3345_969X727.

 

Konu dışı ama, konuda da pek önemli bir durum yok, çeşni olsun.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ateşleme ve hava emiş üniteleri, benzin kalitesi, ölçüm yapan cihazın güvenilirliği vb.. çok faktör varken dert etmeyin o değeri. Ölçümlerde motor yüzdesi (ne demekse, motorun kalan ömrünü ölçüyorlar galiba!) yazan birçok güvenilir olmayan oto test merkezleri mevcut. Çalışması, gaz tepkileri normal ve bakımlarını yapıyorsanız umarsamayın bile.

 

Motor mis gibi lineer şekilde 6600 devire kadar güç üretmiş, iyi devirleniyormuş, hoşuma gitti.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Koray Özgürler yazdı:

Bu permonsı bir daha yakalayamadım bir daha. İlaveten 160 km/h zar zor çıkıyor araba şu aralar

 

 

Dyno verisi çok önemli değil.Ama arabanız düz yolda 160km/h gibi bir hıza zor çıkıyorsa bir sorun vardır büyük ihtimal.Yokuş yukarı yolda dahi o süratlere pek zorlanmadan çıkmanız lazım.Servise uğrasanız fena olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu dyno cihazlarına neden bu kadar rağbet var anlamış değilim. 125 ps denilen motor gücü dyno ise tekerden olcum yapıyor. Arada bir sürü aktarma organı kayıplar dişli oranları vs derken böyle sonuç çıkıyor. Birde cihazların kalibrasyonu nedir ne kadar sapma ile olcum yapıyor ona bakmak lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Metin Deniz yazdı:

Bu dyno cihazlarına neden bu kadar rağbet var anlamış değilim. 125 ps denilen motor gücü dyno ise tekerden olcum yapıyor. Arada bir sürü aktarma organı kayıplar dişli oranları vs derken böyle sonuç çıkıyor. Birde cihazların kalibrasyonu nedir ne kadar sapma ile olcum yapıyor ona bakmak lazım.

 

İyi de onun hesaplanması mümkün, bize sunulan hem motor istersen teker. Sorun o değil, sorun kalibresi ve doğru yapılmaması.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.