Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 115Hp Chiptunnig Tecrübelerim


Barış G

Önerilen Mesajlar

18.06.2017 - 14:17 tarihinde, Barış G yazdı:

orijinali 1750 devir ile 2500 devir arasında 270nm tork üretirken yazılımlı hali 1750 devirde tahmini olarak 290-300nm ile başlıyor, 2500 devirde tepe noktasına (330nm) ulaşıp devir arttıkça tekrar düşmeye başlıyor.

Konu açılalı epeği zaman geçmiş ama...

 

Bizim araçlarımızda 1 ve 2. viteslerde tork sınırlayıcı olduğunu duymuştum. Yani 1. ve 2. viteslerde şanzımanı korumak için 270 nm torku vermiyordu motor.

Yapılan chip uygulamasından sonra sanıyorum ki tork sınırlayıcı da pek işlevini yerine getirmiyordur. Getirse de 270 vermeyen motor sizin ifadenize göre 290-300 nm torku 1750 d/d alıyorsanız eğer şanzıman ya da aktarma organlarına herhangi bir zarar vermiyor mudur?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 dakika önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Bizim araçlarımızda 1 ve 2. viteslerde tork sınırlayıcı olduğunu duymuştum. Yani 1. ve 2. viteslerde şanzımanı korumak için 270 nm torku vermiyordu motor.

Maksat şanzımanı korumak değil sıradan bir sürücünün önden çekişli arabada kontrolu kaybetmesini engellemek. 

1.6 EB'ta da var...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

33 minutes ago, Ümit Vaysaloğlu said:

Yani 1. ve 2. viteslerde şanzımanı korumak için 270 nm torku vermiyordu motor.

Torka en dayanikli vitesler 1. ve 2. vitesler. ustu torka daha az dayanikli fiziken. Eger 1. ve 2. viteslerde tork yuksek olursa Cem abinin dedigi gibi tutusu ve kontrolu kaybedersin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Konu açılalı epeği zaman geçmiş ama...

 

Bizim araçlarımızda 1 ve 2. viteslerde tork sınırlayıcı olduğunu duymuştum. Yani 1. ve 2. viteslerde şanzımanı korumak için 270 nm torku vermiyordu motor.

Yapılan chip uygulamasından sonra sanıyorum ki tork sınırlayıcı da pek işlevini yerine getirmiyordur. Getirse de 270 vermeyen motor sizin ifadenize göre 290-300 nm torku 1750 d/d alıyorsanız eğer şanzıman ya da aktarma organlarına herhangi bir zarar vermiyor mudur?

 

Aracım şu an 113Bin'de, çok şükür chip kaynaklı olabilecek şanzumanda veya başka bir yerde bir problem yaşamadım. Uzun vadede ne olur bilemiyorum. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.