Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Kuga Aracımın Ön Lastiklerindeki Yıpranma


Turhan Onat

Önerilen Mesajlar

Araç henüz 26500 km'de. 2015 yılı ağustos ayında almıştım. Titanium awd otomatik. Yakın zamanda uzun yol yaptım 2000 devirlerde aldığım bir titreşim nedeniyle lastikleri kontrol ettiğimde resimlerde görüleceği gibi kopma ve kesilmiş gibi açılmaları gördüm. Uygunsuzluk sadece her iki ön lastikte. Üzerindeki lastikler Hankook Dynapro 235x55x17 serisi. Mutlaka bu aşınmalar çok daha önce başladı ama benin takipsizliğim nedeniyle bu kilometrede gördük.

Yaptığım araştırmada Hankook un bu serisinde üretim hatası olduğu, uygunsuzluk yaşayan kullanıcıların ürün kullanma bedeli karşılığı başka bir serisi olan Daynapro2 ile değiştirildiğini öğrendim. Burada anlayamadığım konu servisin bu işe hiç müdahil olmaması idi. Herkes işini Hankook bayisi ile görmüş. Bu durum normal mi sizce? 26500 km rakamı nedeniyle işimin zor olduğunu söyleyenler var. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim.

DSC_0622.JPG

DSC_0586.JPG

DSC_0589.JPG

DSC_0623.JPG

DSC_0620.JPG

DSC_0621.JPG

Turhan Onat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

abi ilk önce geçmiş olsun der ve sana şöyle derim.Benim focusun üstünde H tipi lastikler vardı fabrika çıkışlı. Lastikçiler ve servis konfor olması için H lastik takılıyor bazen dediler.Bu lastik tipi yumuşak lastik olunca araç yolda virajlara girerken zamanla böyle yıpranıyor.İlk fark ettiğimde bende panikledim ama sonra geçti.Senin lastikler yakında değişecek 30 binde felan sabret alırken  ona göre alırsın. ben hiç kafanı ağrıtma derim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Osman Türkol yazdı:

abi ilk önce geçmiş olsun der ve sana şöyle derim.Benim focusun üstünde H tipi lastikler vardı fabrika çıkışlı. Lastikçiler ve servis konfor olması için H lastik takılıyor bazen dediler.Bu lastik tipi yumuşak lastik olunca araç yolda virajlara girerken zamanla böyle yıpranıyor.İlk fark ettiğimde bende panikledim ama sonra geçti.Senin lastikler yakında değişecek 30 binde felan sabret alırken  ona göre alırsın. ben hiç kafanı ağrıtma derim. 

İyi niyetiniz için teşekkürler ama bu öyle düzelecek bir durum değil gibi. Bayağı parça kopmaları mevcut.

--3 dakika sonra eklendi--
2 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Lastik üreticisine ulaşmak gerek :)

Üreticiler lastiğe dokunmuyor.

İşin o yöne gittiğinin farkındayım Yakup bey, ama servise danışmadan  hareket etmek istemiyorum. Beni ilgili kaynağa onlar yönlendirsin istiyorum , bakalım ne olacak ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben de bize sordunuz diye fikrimi ilettim :) Siz zaten bu yolu izlemek istiyorsanız bize söz söylemek düşmez :yeah: 

Bekliyoruz sonucu.

Ayrıca: Bildiğim kadarıyla şasiye özel ne lastik takıldığı birebir verilmiyor diye biliyorum haliyle bayi veya otomobil üreticisi bunun üzerinde durması bana imkansız gibi geliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Lastikler lastik üreticisinin garantisi altında.

Otokoç vb. yetkili servislerin yönlendirmesinin bir artısı yok.

Servis sizi yazılı olarak, kendileri sözlü irtibat kurarak veya sadece şuraya gidin diyerek yönlendirebilir. 

Parça kalkması tarzında deformasyon doğal bir aşınma bulgusu değil.

Bu nedenle yetkili Hankook servisi ile irtibata geçmenizde yarar var. 

Aşınma paylı garanti önerirlerse de Hankook ile devam etmeyi düşünüyorsanız avantajlı olabilir.

Yok uğraşmam diyorsanız yeni lastik masrafınız olacak demektir. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

35 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Lastikler lastik üreticisinin garantisi altında.

Otokoç vb. yetkili servislerin yönlendirmesinin bir artısı yok.

Servis sizi yazılı olarak, kendileri sözlü irtibat kurarak veya sadece şuraya gidin diyerek yönlendirebilir. 

Parça kalkması tarzında deformasyon doğal bir aşınma bulgusu değil.

Bu nedenle yetkili Hankook servisi ile irtibata geçmenizde yarar var. 

Aşınma paylı garanti önerirlerse de Hankook ile devam etmeyi düşünüyorsanız avantajlı olabilir.

Yok uğraşmam diyorsanız yeni lastik masrafınız olacak demektir. 

 

Teşekkür ederim Cem bey.Aşınma paylı garantiye kabulüm de inşallah iyi bir oran verirler. Malum 26500 km. Tabi birde bu değişimi 4 lastik üzerinden yapmam lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

23.05.2017 - 18:53 tarihinde, Turhan Onat yazdı:

Araç henüz 26500 km'de. 2015 yılı ağustos ayında almıştım. Titanium awd otomatik. Yakın zamanda uzun yol yaptım 2000 devirlerde aldığım bir titreşim nedeniyle lastikleri kontrol ettiğimde resimlerde görüleceği gibi kopma ve kesilmiş gibi açılmaları gördüm. Uygunsuzluk sadece her iki ön lastikte. Üzerindeki lastikler Hankook Dynapro 235x55x17 serisi. Mutlaka bu aşınmalar çok daha önce başladı ama benin takipsizliğim nedeniyle bu kilometrede gördük.

Yaptığım araştırmada Hankook un bu serisinde üretim hatası olduğu, uygunsuzluk yaşayan kullanıcıların ürün kullanma bedeli karşılığı başka bir serisi olan Daynapro2 ile değiştirildiğini öğrendim. Burada anlayamadığım konu servisin bu işe hiç müdahil olmaması idi. Herkes işini Hankook bayisi ile görmüş. Bu durum normal mi sizce? 26500 km rakamı nedeniyle işimin zor olduğunu söyleyenler var. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim.

DSC_0622.JPG

DSC_0586.JPG

DSC_0589.JPG

DSC_0623.JPG

DSC_0620.JPG

DSC_0621.JPG

 

Turhan Bey merhaba,

 

Aynı durum geçen yıl sattığım kugayı alırken mevcut lastiklerde de vardı. Bilerek aldım aracı ve 1 ay sonra hankook servisine gittim ve durumu bildirdim. Ekspertiz gelip aracın lastiklerini kontrol edecek dediler. Bir şekilde ekspertizin cep telefonuna ulaşmıştım ve durumu anlattığımda beni doğrudan servise yönlendireceğini ve lastikler ellerinde var ise uygun bir fiyata (km bilgisini istedi ve hesapladı) yeni versiyon ile değiştirebileceklerinin bilgisini vermişti. Sonra servisi arayıp ürünün ellerinde olduğunu teyit ettikten sonra beni servise yönlendirdi ve beşyüzküsur TL ye 4 lastik yenilenmişti :). Ha sorun çözüldü mü, bence hayır çünkü yeni lastiklerde de az da olsa kopmalar oluşmuştu. Siz de hankook genel merkezi arayarak ekspertize ulaşmaya çalışın, ilgileniyorlar.

Kemal Güllü tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Kemal Güllü yazdı:

 

Turhan Bey merhaba,

 

Aynı durum geçen yıl sattığım kugayı alırken mevcut lastiklerde de vardı. Bilerek aldım aracı ve 1 ay sonra hankook servisine gittim ve durumu bildirdim. Ekspertiz gelip aracın lastiklerini kontrol edecek dediler. Bir şekilde ekspertizin cep telefonuna ulaşmıştım ve durumu anlattığımda beni doğrudan servise yönlendireceğini ve lastikler ellerinde var ise uygun bir fiyata (km bilgisini istedi ve hesapladı) yeni versiyon ile değiştirebileceklerinin bilgisini vermişti. Sonra servisi arayıp ürünün ellerinde olduğunu teyit ettikten sonra beni servise yönlendirdi ve beşyüzküsur TL ye 4 lastik yenilenmişti :). Ha sorun çözüldü mü, bence hayır çünkü yeni lastiklerde de az da olsa kopmalar oluşmuştu. Siz de hankook genel merkezi arayarak ekspertize ulaşmaya çalışın, ilgileniyorlar.

Bilgi için teşekkürler. Bu değişim sırasında araç kilometresi neydi acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tekrar merhaba,

 Aldığım bilgiler doğrultusunda öncelikle Hankook TR distribörünü arayıp  konu uygunsuzluğu anlatıp İzmir içi hangi bayiye gitmem gerektiğin sordum. Burada özellikle gittiğim yerde karar aşamasının hemen alınması konusunu özellikle vurguladım. Batı lastik ana merkeze yönlendirdiler. Servis lastikleri gördükten sonra Hankook ana merkeze dönerek durumu aktardı  ve tamda istediğim gibi hemen değişim kararı alındı. Tabi yapılan sohbet de firma lastik üzerindeki hatayı üstlenmiyor, aynı lastiğin farklı araçlarda da kullanıldığı bu uygunsuzluğun sadece Ford Kuga araçlarda oluştuğu gibi bir yere getirdi konuyu. Ama Ford kesinlikle bize taviz vermiyor da dendi.

 

Sonuçta 4 lastiğim kullanma bedeli ödenmesi karşılığı  yine Hankook DyanproHP2 ( Bir sonraji jenerasyon lastik ) ile değişim yapıldı. Kullanma bedeli olarak 700 tl ödendi. ( pazarlıkla inilen rakamdır ) 

 

Konuya İlgili olan herkese teşekkür ederim. Bu arada Ford yetkili servisine hiç uğramadım. Onu da belirteyim.

Hankook servisi her 15k km de ön ve arkaların değişimini önerdi. İlk izlenimim bu lastiklerin daha yumuşak ve sessiz olduğu yönünde.

DSC_0641.JPG

DSC_0654.JPG

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eh tatlıya bağlanmış.

Hayırlı olsun.

Umalım bunlar daha sağlam çıksın.

Bu arada Kuga'nın adı da lastik katiline çıkmış oldu.

Komik...

Hankook'a tavsiyemdir, Kuga'ya fabrika çıkışı lastik tedariğinden vazgeçsinler. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Turhan Onat yazdı:

Tekrar merhaba,

 Aldığım bilgiler doğrultusunda öncelikle Hankook TR distribörünü arayıp  konu uygunsuzluğu anlatıp İzmir içi hangi bayiye gitmem gerektiğin sordum. Burada özellikle gittiğim yerde karar aşamasının hemen alınması konusunu özellikle vurguladım. Batı lastik ana merkeze yönlendirdiler. Servis lastikleri gördükten sonra Hankook ana merkeze dönerek durumu aktardı  ve tamda istediğim gibi hemen değişim kararı alındı. Tabi yapılan sohbet de firma lastik üzerindeki hatayı üstlenmiyor, aynı lastiğin farklı araçlarda da kullanıldığı bu uygunsuzluğun sadece Ford Kuga araçlarda oluştuğu gibi bir yere getirdi konuyu. Ama Ford kesinlikle bize taviz vermiyor da dendi.

 

Sonuçta 4 lastiğim kullanma bedeli ödenmesi karşılığı  yine Hankook DyanproHP2 ( Bir sonraji jenerasyon lastik ) ile değişim yapıldı. Kullanma bedeli olarak 700 tl ödendi. ( pazarlıkla inilen rakamdır ) 

 

Konuya İlgili olan herkese teşekkür ederim. Bu arada Ford yetkili servisine hiç uğramadım. Onu da belirteyim.

Hankook servisi her 15k km de ön ve arkaların değişimini önerdi. İlk izlenimim bu lastiklerin daha yumuşak ve sessiz olduğu yönünde.

 

Hocam biliyorsunuz lastiklerin ömrünü gösteren treadwear rakamı vardır. Lastiğin kenarında yazar. Ancak bağımsız bir kuruluşun her lastiği tek tek deneyip vermesi söz konusu değil, firmalar kendileri böyle bir iddiada bulunuyor.  Bu değer ne kadar yüksekse ömür o kadar iyidir demektir. BU lastiklerin treadwear değeri nedir ve çıkardığınız lastiklerinki neydi hatırlıyor musunuz ? (tam boy stepne varsa o da aynıdır muhtemelen ona bakabilirsiniz) . Bir de mesela almak isteddiğinbiz bir lastiğin treadwear ine bakarak kısaca aşınma ömrü hakkında bilgilenebilirsiniz. 400lü rakamlar iyidir diye hatırlıyorum.

utqg-lastik-yanak_a.jpg 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.