Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 1.6 Ecoboost Dyno Değeri Düşük Çıktı ve Tüketim Yüksek


Rıza Altıntaş

Soru

İyi Akşamlar..

Yeni konu açmak istemedim buraya yazıyorum. 1.6 Ecoboost makinamı aldım ama expertizde motor gücü düşük çıktı (155Hp) 

Expertiz çok kaliteli gibi görünmüyordu ama açıklamaya şunlar yazılmış.

-Yakıt sistem temizliği gerekiyor.

-Kelebek boğaz temizliği gerekiyor.

-Motor bakımı ve periyodik takibi yapılmalı.

Kağıtlarda bunlar yazıyordu ve oradaki usta bana ''araçta biraz tekleme var ama siz hissetmezsiniz şu an iki katı kadar fazla yakar bu yazdıklarımı yaptığınızda gücü yerine gelecektir'' dedi ben onun sözüne güvenerek aldım aracı.

Bugün araçta torpito güzünü falan karıştırıyordum ve en son yapılan bakım kartını gördüm. Aracın 15 bin bakımı 12 bin km önce yapılması gerektiğini gördüm. Yani araca en son 27 bin km önce periyodik bakımı yapılmış. (Çok üzgünüm ve şaşkınım)

Aracı aldığımda gerçekten çok yakıyordu (sakin kullanımda) ve merak ettğim, bakımlardan sonra bu aracın çekişi ve gücü gerçekten yerine gelir mi ve yakıt sarfiyatı normale döner mi. Bugün bakım yaptırmaya fırsatım olmadı sadece sanayiden bir hava filtresi alıp taktım denemek için ama çekişte ve yakıtta bariz bir fark olmadı.

Sizlerin bu konuda tecrübeleriniz nelerdir beni biraz aydınlatırsanız memnun olurum.

Dyno sonucu resimdedir.

expertiz.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 8 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Konu ayrıldı. 

 

Şahsuvaroğlu'na gidin bir baksınlar arabaya veya İstanbul'da tavsiye edilen özel servisler var forumda onları okuyarak işi bilene uğrayın güzelce araca baksınlar.

Doğru hamleler tabii ki aracın kondisyonunu arttıracaktır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yukarıda yazılanların hepsi belirsiz ve tanımsız şeyler.

Arabanın içinde bir önceki bakım kağıdını bulmanız arabanın bakımının yapılmadığını izah etmez.

 

Eğer 27 bin km geçmiş ise bir önceki bakımdan;

 

Hava filtresini çıkardığınızda kapı önündeki paspas kadar toz ve kir kaplı olur. Sizinki öylemiydi? 

Yağ çubuğuna bakın, ömrü geçmiş yağ simsiyah olur. Sizinki nasıl?

Arabanın çok yaktığını söylüyorsunuz, şuan 100km de kaç litre yakıyor? Sizin beklentiniz ne?

Teklemeyi siz hissedemezsiniz diyen adam o saçma sapan dyno grafiğinden mi anlamış bunu?

Arabada çekiş düşüklüğü var diyorsunuz, neye göre? Yoksa dynocu elemanın söylediği mi bu?

Araba yüklü tip dyno ya mı girdi? :) Fabrikadan çıkan 180bg bir arabayı getirsek 180bg dyno verisi alabileceğinize dynocu eleman garanti verebilir mi? Kesin verir o da üfürükten yine. 

Yukarıdaki tavsiyelerin alayını neye dayanarak yaptı?

Gidin arabanızın bakımını ve genel muaynesini yaptırın ve keyfinize bakın.

 

Bakım size söz konusu üfürükten gittiği iddia edilen 30bg i vermez. Yakıt sistemini temizleyerek 30bg alabilirsiniz tabiki ama arabanız 250-300bin km lerde ise, ki sanmıyorum arabanız o km de değildir. Bu da üfürükten bir tespit. Çook kafanıza takılıyorsa bu konu yakıt sisteminin olması değerleri ölçebilecek ve ölçümleri standartlarıyla karşılaştırabilecek bilgiye sahip olması gerekir yetkili servisin (Bu tip bir bilgi bizde yok, bu tip ölçüm yapamıyoruz/yapmıyor diyen servisin kafasına fasikül fasikül atacak kadar 1.6eb servis dökümanı var elimde). Tabi bunu yapmaya istekli ve becerisi olan bir yetkili servise giderseniz.

 

Dynocu muhtemel üfürmüş gibi, size de vermiş kuşkuyu göndermiş veya hakikaten bakımsız bir motor ve kirlenmiş bir yakıt beslemeniz var. Fakat asla vede asla bu tip adamların kalibrasyonu yapılmamış, yüklü olmayan tip dyno verilerine takılıp keyfinizi kaçırmayın. Şayet hiçbir veri değeri yok.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eğer o bakım kağıdı doğruysa 27 000 km yağı bile değişmemiş bir turbo motor umarım ciddi sıkıntı çıkarmaz. Bence biran evvel kapsamlı bir bakıma girin, bujiler, yakıt elemanları enjektör temizliği vs dahil. Sonrasında aracın değerleri yakıtı, çekişi zaten size bir fikir verecektir. İstediğiniz sonucu alamazsanız onu da o zaman tekrar düşünürsünüz. 

Aracınız hayırlı olsun bu arada. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şöyle söyleyeyim; uzun yolda istanbul Manisa arası ortalama tüketimi 7 litrenin altına düşüremedim. Anlık tüketim 100/120 km hızda sabit gaz 6 ile 7 litre arasında seyrediyordu. Benim beklentim ise uzun yolda 5.5 - 6.5 arasıydı. Şehir içinde mesela ışıklarda sakin bir şekilde kalkarken 1. Vitesi bitirene kadar (çok sakin) anlık tüketim 12 ile 16 litre arasında değişiyor bu normal mi bilmiyorum. Arac 92 bin km'de. Aracın çekiş düşüklüğünü ben söylemiyorum 180hp aracın dynoda 155hp çıkmasıyla söyledi ordaki eleman. Malum ben 1.6 ecoboostu heves ederek aldım ilk defa kullanıyorum normalde gücünün nasıl olduğunu falan bilmiyorum. :)

Eğer o bakım kağıdı doğruysa 27 000 km yağı bile değişmemiş bir turbo motor umarım ciddi sıkıntı çıkarmaz. Bence biran evvel kapsamlı bir bakıma girin, bujiler, yakıt elemanları enjektör temizliği vs dahil. Sonrasında aracın değerleri yakıtı, çekişi zaten size bir fikir verecektir. İstediğiniz sonucu alamazsanız onu da o zaman tekrar düşünürsünüz. 
Aracınız hayırlı olsun bu arada. 

Abi sağol teşekkür ederim inşallah pişman olmam :)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dyno nun düzgün olduğu ne malum mesela benim daha önce 115 beygirlik focus tdci da 2 farkli dyno  birisi 90 ps çıkardı birisi 70 ps..Araç 70 binde idi ve performansı gayet iyiydi.Siz bu dynolara güvenmeyin pek...Ben araç alırken dyno testine sokmuyorum zaten pek bi anlamı yok hepsi farklı sonuç veriyor  dyno testi yerine kendim kullanınca aracı az çok fikir sahibi oluyorum..Ama bunun için daha önceden aynı araçtan kullanmış olmanız lazım..Siz bence yetkili servise gidin genel bi kontrol yaptırın birde bakım yaptırın sonrada keyifle binin..Eger uzun yolda 100-120km aralığında kullandı iseniz aracı 6lt yi geçmemesi lazım ort. tüketimin .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
35 dakika önce, Rıza Altıntaş yazdı:

Benim beklentim ise uzun yolda 5.5 - 6.5 arasıydı.

Bunu sağlayabilmek için çok ama çok sakin kullanmanız lazım. 

Pratikte çok zor. 

Ben uzun yolda ve şehir içinde 7,5-8L altına çok nadir düşüyorum, ama sakin kullandığım söylenemez.

Ben de 90.000 civarındayım.

Anlık tüketim ise hiç bir anlam taşımaz. 

Yani şu anda elinizde elle tutulur yol gösterici hiç bir veri yok.

Rutin bakımını yaptırın, usta kontrol sürüşünde varsa bariz bir çekiş eksikliği zaten fark eder.

Ama sanmıyorum, işi bilmeyip göz boyamakla yetinenlerin kurbanı olmuşsunuz bence.

Ve son söz yakıt ekonomisi için aldı iseniz yanlış seçim...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.