Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni i30, Leon, Astra ve Focus Karşılaştırması (Auto Zeitung)


Önerilen Mesajlar

Almanya'nın daha az tabloid dergilerinden Auto Zeitung yeni Hyundai i30'u rakipleriyle karşılaştırmış. Seat Leon, Ford Focus ve Opel Astra'nın kısmen Türkiye'de satılmayan 1.0L benzinli motorlu modellerini seçen dergi ayrıntılı bir inceleme yapmış.

Bazı satırbaşlarını aşağıya aktarmaya çalışacağım:

  • Hyundai i30 eski kasasına göre çok az büyümüş, yani şaşırtıcı bir iç hacim artışından bahsetmek mümkün değilse de önde oturanlar rahat ediyorlar, incelemeye katılan tüm modellerde olduğu gibi. i30'da arkası da rahat, bununla beraber bacak mesafesi Astra'da biraz daha iyi.
  • i30 en geniş bagaja sahip. 
  • i30'da kokpit tasarımı sade, işlevsel ve kullanışlı, tıpkı Leon'daki gibi; Astra ve Focus özellikle karmaşık menü yapıları ile puan kaybediyor. 
  • İşçilik ve malzeme kalitesi i30 ve Leon'da önde
  • i30'un aktif asistans sistemleri de zengin, şerit takip, otomatik uzun far, yorgunluk uyarısı, 75 km/h'ya kadar aktif yaya tanımalı acil fren sistemi standart donanımla sunuluyor. Focus ve Astra'da da benzer sistemler temin edilebilirken Leon'da bu motorla bazı özellikleri isteseniz de alamıyorsunuz.
  • Süspansiyon konforu açısından Focus yaşına rağmen önde. Sürüş dinamikleri de tatminkar ve yana yatma eğilimi düşük. 
  • Hyundai yükten bağımsız başarılı konfor özellikleri sunuyor, ne sertlik ne de yol gürültüsü rahatsız etmiyor.
  • Leon sessizlik ve oturma konforu açısından başarılı olsa da süspansiyon biraz daha sert tarafta.
  • Konfor açısından Astra en zayıf olan, süspansiyon gereğinden sert.
  • Focus'un koltukları rakiplerine göre zayıf kalıyor, burada Astra opsiyonel ergonomi koltukları ile özellikle göz dolduruyor.
  • Tüm modellerde 1.0L'lik küçük motorlar başarılı. 105 ile 125 PS arasında değişen güç ve 170-200 Nm arsındaki tork değerleri de hepsinde atak sürüş için yeterli oluyor. Ancak Leon hafif kasası ile performans lideri oluyor. Toplu veriler alttaki tabloda.
  • Küçük TSi motorun verimliliği tüketime de yansıyor ve yine Leon en düşük tüketimle dikkat çekiyor, doğru formülü bulmuşlar, az yakıtla çok performans.
  • Sürüş dinamiklerinde i30 şaşılacak derecede başarılı. Doğru süspansiyon geometrisi ve hassas direksiyon sistemi ile kullanımı zevkli ve güvenli. Bol virajlı test turunu açık ara en hızlı atan olmuş. Onu hafif kasası ile atak ve yüksek traksiyonu ile başarılı Leon izliyor. Leon'u Astra ve Focus benzer tur zamanları ile takip ediyorlar. Focus etkili direksiyon sistemi ve Conti Sport Contact 5'in sağladığı traksiyondan kazanç sağlarken, Astra hafifliğinin avantajını kullanıyor, ancak özellikle viraj çıkışlarında gaza yüklenince traksiyon sorunu yaşayabiliyor.
  • i30 aynı zamanda en kısa fren mesafesine sahip.
  • Beş yıllık garanti ile birlikte Hyundai iyi bir fiyat/kalite oranına sahip. Bununla beraber en düşük maliyetli araç Astra. Leon da düşük başlangıç maliyeti, avantajlı yakıt tüketimi ve göreceli düşük servis bedelleri ile dikkat çekiyor. Focus karşılaştırmanın en pahalısı. 

 

Sonuç olarak i30 ile Hyundai karşılaştırmanın kazananı olarak göz dolduruyor. Zengin güvenlik donanımı, dinamik sürüşü, çok başarılı frenleri ve makul fiyatı ile ilk sırada kolayca yer buluyor. Taze makyajlı Leon atak ve düşük sarfiyatlı motoru, dinamik ve keskin sürüşü ile kolayca ikinciliğe kuruluyor. Astra geniş iç hacmi, sportif sürüş özellikleri ile sert ve göreceli konforsuz süspansiyona rağmen üçüncülüğü alırken, sürüş konforu ve dinamikleri ile hala sınıfının en iyilerinden olan Focus yüksek fiyatı ile son sırada kalıyor. 

Kaynak: http://www.autozeitung.de/ford-focus-hyundai-i30-opel-astra-seat-leon-test-184368.html

Yaa işte böyle...

 

i30vd.JPG

 

ast1.jpg

ff1.jpg

i301.jpg

leo1.jpg

 

ast2.jpg

ff2.jpg

i302.jpg

leo2.jpg

 

ast4.jpg

ff4.jpg

i304.jpg

leo4.jpg

 

ast3.jpg

ff3.jpg

i303.jpg

leo3.jpg

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

i30 garantisi ile öne çıkıyor, en hızlı turu atması şaşırttı açıkçası. tam bir mantık aracı olmuş. bu kelimeyi seat için kullanacağımı düşünürdüm. 

konsol olarak en dinamik astrayı buldum bence kullanması zevkli sert süspansiyon yapısı hoşuma gidiyor.

focusun yüzü eski olsada ALbeni diyor içten :) 

an itibariyle benim sıralamam

  1. i30 [hyundai olması dışında kusuru yok bence]
  2. leon [led farlar ŞIK]
  3. focus [chip takıp 140bg yapıp]
  4. astra [focus kadar canlı hissettirmiyor]
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

i30 un tasarımı ilk nesil i30 gibi hissiz olmuş. şu anki tasarım çok daha iyi..

1.4 t benzinli 140 bg 230 tork lu motorda olacak diye biliyorum satışlarda.

ford a maddi gücüm yetmedikçe peşinden ilk sırada hyundai var gönlümde.. tek sıkıntısı her zaman ki gibi yakıt tüketimi..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

   Derginin değerlendirme verilerine göre Hyundai İ30 da başarılı bir iş çıkarmış olarak görünüyor ama yeni karoser tasarımı bana hiç yeniymiş gibi gelmedi. @Mehmet Demir beyin "hissiz olmuş" yorumuna katılıyorum. Hemen her marka yeni versiyon araçlarında göze daha hoş gelen tasarım konusunda olumlu adımlar atarken, Hyundai İ serisi çıkışında gösterdiği başarının bu sefer gerisinde kalmış bana göre. Şu anda güncel satışta olan aracın dış tasarımı daha güzel sanki. Ama i30 diğerlerinden bazı konularda öne çıkıyor gibi görünüyor. Geniş bagaj hacmi, işçilik ve malzeme kalitesi, standart donanım seviyesinde sunduğu bazı özellikler gibi. Ancak özellikle yakıt tüketimi konusunda bariz geri kalmış gözüküyor. Ülkemize satışa sunulması ile nasıl bir talep toplayacağını göreceğiz.

   Leon' un ise özellikle motor, güç ve performans verileri ile tüketim değerleri açısından diğerlerine göre açık ara önde olduğu görülüyor. Bu durumun oluşmasında araç ağırlığının diğer rakiplerinden yaklaşık olarak 100 kg daha hafif olaması büyük bir etken olmuştur. VW gerçekten düşük hacimli turbo motor konusunda başarılı bir iş çıkarmış. Leon tasarım yönünden de genellikle beğenilen bir araçtı artık bu motor ve tüketim verileri ile de kendisine önemli bir avantaj sağlamış olarak görülüyor. Fiyat yönüyle de 4 aracın fiyat ortalamasının altında olması Leon' u bir adım daha öne çıkarıyor.

   Opel ise geçirdiği makyaj operasyonu sonrası kasa ağırlığının hafiflemesi ve düşük hacimli motor seçeneğiyle rakabete dahil oldu. Dış tasarım açısında hoş gelen bir yapıya sahip bana göre tabi aynı tespitimi konsol, direksiyon ve gösterge saati tasımı için yapamayacağım. Motor teknik özellikleri açısından da diğerlerinde geri kalmış gözükmüyor. Yeni motorunun sessizliği ile övünen Opel başarılı bir araç yalıtım ile de özellikle ses konusunda kulağı hassas olan kişilere iyi bir çözüm sunacak gibi. 

   Gelelim bizim Focus' a. Defalarca ödül almış ve kendisini tüm dünyaya ispatlamış 1.0 Ecoboost motoru, rakiplerinin değerleri ile kıyaslandığında hala güncelliğini koruduğunu ve aldığı ödüllerin tesadüf olmadığını ispatlıyor bence. Diğerlerine göre en ağır araç olması ve en küçük bagaj hacmine sahip olması karşılaştırmada olumsuz puan olarak yansımış. Birde fiyat olarak diğerlerinden açık ara geride, bu durum ciddi bir dezavantaj. Sürüş dinamikleri ise hemen her ülkede otomobille ilgilenen insanların takdirini alıyor. Dış ve iç tasarım olarak yaptığı yeniliklerle genellikle beğenilen bir model. Yakın zamanda çıkması beklenen yeni modelde yapılacak olan yeniliklerle performans değerleri ve tüketim açısından Focus daha iyi bir seviyeye gelecektir diye düşünüyorum (bknz. https://www.focusclubtr.com/topic/13422-ford-focus-mk4-çıkış-tarihi-malzeme-bilgisi-ve-motorları/). Ford orta sınıfta ürettiği araçların tasarımları ve özellikle bu sınıfta ilk olarak kullanılan birçok teknolojik yeniliklerle en başarılı markalardan birisi diye düşünüyorum. 

   Forumumuzun üstadlarından @Cem Boneval beyin yaptığı paylaşım üzerine böyle bir değerlendirme yapma durumum oldu, sabırla okuyan arkadaşlara saygılarımı gönderiyorum.

 

Ahmet Kara tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fiesta'da kullanılan tasarım dili, mk4 focus için tahmini bir endişe uyandırıyor. Yoklama yapabildiğim insanlardan gördüğüm geri bildirimlere göre %70-80 civarı bir memnuniyetsizlik var yeni fiesta'nın tasarımına dair. Mk4 focus'un tasarımı fiesta gibi yumuşatılırsa işi zor görünüyor. İnşaallah gelen gideni aratır durumu olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

I 30 şimdiki kasaya göre bayağı sönük kalmış. Yalnızca iç mekan güzel olmuş denebilir. Orada da manuel vites biraz sırıtmış. Otomatik versiyonda nasıl bir görünüm var ona bakmak lazım. Dışta önden 308'in başarısız bir kopyası gibi. Araba çok mutsuz ve cansız bakıyor. Daha iddialı bir far tasarımı durumu bir nebze olsun kurtarırmış. En güzel iç mekan Focus ve Astra'da. En güzel arka görünüm Astra'da.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus almazsam i30 alır geçerim. Yeterince iyi bir araç, dizel motorlusu ve diğer motorlara bakmak da gerekir elbette. Bu sıralamadaki farklar kimin için ne kadar anlam ifade ediyor, herkesin kendisine göre düşünmesi gerekir. Focusu 107 bin km dir kullanıyoruz. Gayet iyi bir araba. Bugüne kadar üzmedi, genelde Hyundai sahiplerine araçlarından memnundur. Kafalardaki imaj hariç i30 için bir problem yok bence. Tasarımı biraz karaktersiz olmuş ama bu markanın genel sorunu bir çizgi bulamadılar henüz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Yeni i30, Leon, Astra ve Focus Karşılaştırması (Auto Zeitung) olarak değiştirdi

Bu arabalara binen ve kullananların ortak övgü ve şikayetlerinin hepsine aynı şekilde değinilmiş

Nesnel bir çalışma olmuş gibi (gibisi ben bu araçları karşılaştıracak kadar bilgi sahibi olmadığımdan?)

Son 2-3 yıldır iyice yerleşen bir görüşüm var.Özellikle piyasada en çok satan 6-7 marka arasında (gerçek premiumlar hariç) çok ciddi farklar kalmadı.Küçük farklar ve algı belirliyo satışları....

Focus konusunda bence şu an iki sorun ağırlığından dolayı benzer motorlarda bariz fazla yakması (kağıt üstünde böyle deneyerek karşılaştırmadım)

İkincisi de iç mekan hacmi..

Mk4 konusunda da bu iki konuya çalışıyoşar gibi duruyo..

Bence dış tasarım  yaşına rağmen hala diğerlerinden iyi (astra hariç golf dahil ?) 

Konu dışı ama aynı iey fiestada da vardı clio çıkana kadar dış tasarımı hepsinden iyiydi ve hala çok eski kasa gibi durmuyo (8-9 yıllık kasa)

 

Edit: son dönem ford ve hyundai tasarımları sadece bana mı benzer geliyo ?

 

Hilmi Solak tarafından düzenlendi
Ekleme
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.