Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Skoda Octavia 1.6 TDI Ambiente Manuel -Düşüncelerim-


Hasan K.

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar biliyorsunuz aracı alalı bayağı oldu. Araç hakkında yorumlarım ile başlamak istiyorum.. :claps: Bu başlık altında izlenimlerimi yazmayı planlıyorum..

Dış Tasarım:

- Araç benim önden çok hoşuma gidiyor. Farlar gülümsüyormuş izlenimi veriyor ve aynısını Mercedesin C serisinde kullanması aracın her önüne baktığımda bana mutluluk veriyor.. :D

- Arka Tasarım güzel görünüyor ama bagajın eğilmli yapısı sanki eksikmiş izlenimi veriyor. Oraya bir eksik var ama ne olduğunu çıkaramıyorsunuz. Sanıyorum geriye baktığınızda bagajğn bittiği noktayı görebilmeniz için eğimli yapılmış. :claps: Ben "C" formlu stopları beğeniyorum. Biraz eski ama kötü değil.

- Araca yandan baktığınızda tahmin ettiğinizden daha kısa olduğunu farkediyorsunuz. Araç çok geniş, iç mekandaki her alanı kullanıyor. Dışına baktığınızda tahmin ettiğinizden çok daha kısa olduğunu farkediyorsunuz.

- Araca bir bütün halinde baktığımızda sportif bir araç değil; ama benim gözümde hala genç görünüyor, yeni bir tasarım izlenimi veriyor. Arka stoplar için ise aynı şeyleri söylemek zor.

İç Mekan:

- Sürücü kapısını açtığınızda sizi ilk karşılıyan sade ve kullanım kolaylığı sunan bir iç mekan oluyor. Hemen sürücü koltuğuna kuruluyorsunuz. O da ne! Nerede bunun tuşları diye direksiyona bakıyorsunuz. Fazla aranmaya gerek yok; çünkü tuş felan yok! Orta donanımlı bir araç aldınız; ama çok fonksiyonlu direksiyona sahip olmaması sizi şaşırtıyor. Zaten sis farı ve park sensörlerinin parası cebinizden çıktı. Bu biraz ağır kaçıyor ama sineye çekiyorsunuz. Bunun üstüne kol dayama olmaması ve sadece Konfor paketi ile Ambiente donanımında alınabilmesi(Ambiente Optimal ve Elegance donanımında standart) size keşke 2000 Tl verseydim dedirtebilir.

- Gösterge panelinin görünümü çok sade. üst donanımda üstünde beyaz bir şerit var ve daha elit görünmesini sağlıyor. Alt donanımlarda buna sahip değilsiniz. Direksiyondan değil ama silecek kolunda da olsa yol bilgisayarını kontrol etmeniz için tuşlara yer verilmiş. Hiç olmazsa bunu koymuşlar diyorsunuz. Yol Bilgisayarı gayet geterli. Tabi ki üst donanımda daha çok bilgi var; ama bunda da aradığınız herşeyi bulabiliyorsunuz.

- Radyo butonları da gayet basit yapılı ve kullanışlı. Hızlı bir şekilde ayarlanabiliyor. Kullanımı kolay. 8 hopörlör sayesinde ses gayet net. Son sesi açıp dinlemedim; ama zaten orta seviyelere çekseniz bile 3. kattaki komşunuz pürüzsüz bir şekilde duyabiliyor.. :)

- Araç malzeme kalitesi olarak iyi. üst kısımlarda yumuşak plastik, görünmeyen yerlerde ise sert plastik var; ama çok rahatsız etmiyorlar. Tıkırtıya neden olmuyorlar.

- Arka tarafa geçtiğinizde çok geniş bir iç mekan gene sizi karşılıyor. ön koltukları en arkaya çekseniz bile binilebilecek, yolculuk yapılacak mekan var. Gayet güzel, gene üst donanımda arka koltukta kol dayama var ama kimin umrunda.. :D Arkada oturanın büyük ihtimalle kol dayamayla işi olmayacak.. :)

Motor:

- Kontağı çeviriyorsunuz ve sürüşe başlıyorsunuz. Motor çok güzel gürültülü olduğu söylenemez. Benzincide benzinli ile karıştırdı pompacı.. :) Kapakta yazan dizeli görünce bu dizel mi dedi.. :D

- Motor gayet güzel gidiyor, torku sayesinde kalkışlarda birinci sırada oluyorsunuz. Yüksek hacimli eski araçlara kafa tutabiliyorsunuz kalkışlarda. :) Yüksek hızlara kolayca çıkıyor 160 üstünü denemedik; ama oraya kadar gayet güzel bir izlenim verdi. Bu motorla az yakmak için bir tiyo. Belli bir hızla gidin. 140 ile giderken o hızda sabit durursanız benzinlikte büyük ihtimalle yüzünüz güler. O civarlarda bile yakıt tüketimi 4.5 gösteriyordu.(Anlık Tüketim Değeridir)

- çok sıkıştırmadığınız, ara hızlanmalarda birinci olmaya çalışdığınız ve her kalkışta yanınızdakine fark atmaya çalışmanız durumlarda bile 5 dk uslu gittikten sonra 7 lt lik bir tüketimle karşılaşıyorsunuz. Kısaca bu motor insanı mutlu ediyor.

- Bu motor hakkında pek kötü bir izlenimimiz olmadı. Tek olumsuz izlenimimiz motorun eski benzinli araçlarımıza göre geç ısınması oldu. Kafadan 10-15 dk sürmek gerekiyor motorun ısınması için. Açıkcası motor ısınmadan klimanın adam akıllı çalıştığı söylenemez ki Adana gibi bir yerde bile bu durum bazen bir sorun olabiliyor.. :)

Şimdilik bu kadar izlenimlerimiz. Devamı gelecek.. :)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Skoda duygulardan çok mantığa hitap eden bir araç.

Hemen her şey işlevsel ve sade tasarlanmış, bir tür sıkıcı Alman havası var.

Yanlış anlaşılmasın beğenmediğimden değil, sadece belli bir tarzı yansıttığını tanımlamaya çalışıyorum.

Fiyat kalite oranı çok düzgün.

Bunun biraz daha Akdeniz ruhluları da Seat ürün gamında boy gösteriyor.

Giderek düzelen ama hala biraz dudak bükülen bir marka imajı var.

Aslında dudak bükenleri "Superb"e oturtmak yetiyor.

Mesela Octavia RS düşünebilirdim pek ala da 6 haneli rakamlara satılmasaydı... ;)

izlenimlerin için teşekkürler Hasan, nesnelliğini koruyabilmen de güzel!

Bir de not: Dış mekan yerine dış tasarım desek daha iyi olur, dışta bir mekan yok, sadece yüzey var :)

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu düşüncene aynen katılıyorum Cem abi.. :) Benim aracı sevmemim nedeni dışının güzel olması değil fiyat/fayda oranının çok iyi olması ve aynı zamanda işlevsel olması. Marka imajı benim için önemli değil, hala o çarpık bacak skoda imajı var ama hepsi yeni skodaları görünce değişiyor. Hem marka imajının bu şekilde olmasının bir iyi yanı var. Daha düşük fiyata bu yüzden alabiliyoruz.. :D Skoda Octavia RS 78.000 - 80.000 civarı bir etikete sahipti vergi zammından önce. Alanda vardı hem tasarruflu hem güçlü motor. 2.0 TDI 170 bg.. ;) Şimdi 6 haneli olmuş olabilir. çünkü euro ve vergi düzenlemesi üst üste geldi. Tabi Yüce otonun kazığıda vardır bunun içinde.. :)

O noktaya dikkat etmemişim. Düzelttim.. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu düşüncene aynen katılıyorum Cem abi.. :) Benim aracı sevmemim nedeni dışının güzel olması değil fiyat/fayda oranının çok iyi olması ve aynı zamanda işlevsel olması. Marka imajı benim için önemli değil, hala o çarpık bacak skoda imajı var ama hepsi yeni skodaları görünce değişiyor. Hem marka imajının bu şekilde olmasının bir iyi yanı var. Daha düşük fiyata bu yüzden alabiliyoruz.. :D Skoda Octavia RS 78.000 - 80.000 civarı bir etikete sahipti vergi zammından önce. Alanda vardı hem tasarruflu hem güçlü motor. 2.0 TDI 170 bg.. ;) Şimdi 6 haneli olmuş olabilir. çünkü euro ve vergi düzenlemesi üst üste geldi. Tabi Yüce otonun kazığıda vardır bunun içinde.. :)

O noktaya dikkat etmemişim. Düzelttim.. :)

bu araç almak mantık evliliği
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Paylaşımların için teşekkür ederim sevgili Hasan.

Octavia'yı ilk çıktığı günden beri severim.Epeycede kullanma imkanım oldu.

Berkcan'nın da söylediği gibi Octavia satın almak "mantık evliliği" yapmakla eşdeğer.Bir hayat boyu rahat edersiniz ancak yatakta sizi pek heyecanlandırmaz :)

Dolayısıyla Octavia'nın sonraki versiyonunu gerçekten çok merak ediyorum..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bu araç almak mantık evliliği

doğrudur... Heyecan aramayanlar için ideal.. :D:)

Paylaşımların için teşekkür ederim sevgili Hasan.

Octavia'yı ilk çıktığı günden beri severim.Epeycede kullanma imkanım oldu.

Berkcan'nın da söylediği gibi Octavia satın almak "mantık evliliği" yapmakla eşdeğer.Bir hayat boyu rahat edersiniz ancak yatakta sizi pek heyecanlandırmaz :)

Dolayısıyla Octavia'nın sonraki versiyonunu gerçekten çok merak ediyorum..

Mert abi octavianın yeni kasası gene aynı arka stoplar önü jetta yüzü olacak. İçi daha kalitesiz olacak ve vw nin gölgesinde kalan bir model olacak bence.. :) Mission L yi gördüm bütün ümitlerim söndü diyebilirim.

Koltuklarda beklenenden daha çok heyecan sunuyor.. :kıhkıh::D O motoru sayesinde tabi.. :) Ha dışı içi dersen o zaman katılırım.. :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Evet araç hakkında birkaç eksik gördüm. Aynı zamanda 500 km'lik bir uzun yol tecrübemiz oldu. :D Eksik olarak Swing radyomuz MP3 parçaları değiştirirken ses seviyesiyle oynamaya müsade etmiyor. Bu saniyeler bile sürmediğinden eksik demek zor aslında. :D

Gelelim 500 km'lik yol tecrübemize. Adana-Mut arasında gidiş dönüşten oluşan bir güzergahdı. :D Adana'dan Mersin'e(Mezitli) kadar otobandı. Minimum 160 km ile gidildi. Ardından Mezitliden-Silifkeye kadar olan kıyı şeriti yolumuzda 120-130 km bandında seyredildi. Yol sürekli ışıklıydı. Olur olmadık yerde birçok durmamız oldu bu nedenden dolayı. Silifke'den Mut'a kadar 80-100 km ile seyredildi. Yol çok iyi değildi ve sık virajlıydı. :D Gidiş dönüşümüz aynı bu şekilde oldu. :D Giderkenki ortalamamız 6.5 litre idi. Dönüş ortalamamız 6.1 litre idi. Bu arada giderken Mersin'e vardığımızda ort. 8.0 litre(160-200 bandında giderken yakacağı hakkında fikir vermesi için); dönerken Mersin'e kadarki ortalamamız 5.6 litre(Düşük hızlarda sert sürüş karakterine rağmen fikir vermesi adına) idi. Karma ortalamamız 6.3 litre idi. Bu da 6,3 * 3,80 /100 = 0,2394 kr/ 100 km demektirki gayet tasarruflu gidip geldik. :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.