Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Araçlarda Motor Saati Var Mıdır?


Osman Türkol

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar,geçtiğimiz yağ değişimi sırasında motor ustası ve aynı zamanda otomatik vites uzmanı Tayfun ustam bana yağ değiştirme zamanlarını 10 bin km de bir yap dedi. Ford 15 bin diyor dedim.Dediki; - onlar km sayar araçlar aslında boş trafikte iken de motor çalışır. Ben arabamı sevdiğim için  8 bin de bir yaparım dedi.Ama sen 10 bin de bir gel istersen dedi ve bitirdi. Düşündüm bir yandan doğru dedi. Ben de foruma sorayım dedim.Araçlarda motor çalışma saati bildiğim yok.Ama olması daha iyi olmaz mı? diye kendime sordum.Yoksa var da biz mi bilmiyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Türkiye'de bakım aralığı kısa, ekstra bir daha kısaltmak boşa masraf bence. rölantide çalışmak motora yağa vs ne kadar yük bindirecek ki, yada bu süreler ne kadar uzun olabilir ki? Traktör değil bu durduğu yerde iş yapacak.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar,geçtiğimiz yağ değişimi sırasında motor ustası ve aynı zamanda otomatik vites uzmanı Tayfun ustam bana yağ değiştirme zamanlarını 10 bin km de bir yap dedi. Ford 15 bin diyor dedim.Dediki; - onlar km sayar araçlar aslında boş trafikte iken de motor çalışır. Ben arabamı sevdiğim için  8 bin de bir yaparım dedi.Ama sen 10 bin de bir gel istersen dedi ve bitirdi. Düşündüm bir yandan doğru dedi. Ben de foruma sorayım dedim.Araçlarda motor çalışma saati bildiğim yok.Ama olması daha iyi olmaz mı? diye kendime sordum.Yoksa var da biz mi bilmiyoruz.

Motorlar saatlik çalışmaya göre bakim hesabi yapılır. Ref: Eski gemicilerden Kaan abi :) Neden km e kolay basit akıllıca.
Araçlarda bu saat olanı duymadım. Yağdan çok bujilere (benzinli için) para harcamak daha mantıklı bence. Yağı erken değiştireceğine buji değişimini erken yaparsan cebine ve motoruna daha faydalı olur.
Motor yağın en çok kotu yanmadan dolayı kirlenir.
Dizeller için sabah bakarım çok uykum var :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Örneğin VAG grubu araçlarda aynı motor şanzıman kombinasyonuna sahip araçlar distrübütör tarafından Türkiye koşulları gerekçesiyle 30.000 km yerine 15.000 km de bir çağırılıyor. Yani aynı araç Avrupa'da 30 bin de bakıma girerken Türkiye'de 15 bin de giriyor. Birçok markada durum aynı. Bence kaliteli sarf ile doğru bakım ve kontrol yapılıyorsa 15.000 gayet yeterli ve olağanüstü şartlar oluşmuyorsa erken bile... Ama yok sabah aracı çalıştırır çalıştırmaz yük altında (yüklü, dik rampada, performanslı v.s.) kullanmaya mecbursanız ve bakıma kadar km lerinizin tamamına yakınını aşırı yoğun dur kalk trafikte yapıyorsanız belki erken değiştirmeyi tercih etmek mantıklı olabilir.

 

Şahsen, gereksiz olduğunu düşünerek 15.000 den önce çevreye zarar vermez ve masraf etmezdim...

Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu konu pişirilip pişirilip masaya getiriliyor.

Tamamen kanaatlere dayanan, hiç bir şekilde kanıtla desteklenmeyen, afaki yaklaşımlar.

Eminim bakım-onarım sektörünün daha fazla kazanma dürtüsü de bu tür açıklamaların nedeni olabiliyor. 

Türkiye zaten kötü yol koşulları, değişken iklim şartları, artmış toz toprak ve bilgisiz/ihmalkar kullanıcı gibi olasılıklarla özel bakım koşullarına sahip. Yurt dışına göre Ford ve Otosan bakım aralığını %25 kısaltarak 20.000'den 15.000'e çekmiş.

Bunun da altına inmek sizi ruhen rahatlatabilir, harcamalarınızı arttırabilir, ama teknik anlamda aracınıza artısı olmaz. Bu kadar...

@Volkan Ö. bujiler de öngörülen süreyi sorunsuz rahat atlatıyor, gereksiz masraf etmeyin. 

Çok mu zenginsiniz yahu?

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Motor saatini bilmem ama araçta LPG olduğu için 10 bin de bir bakım yaptırmak araç için daha uygundur bence. Hatta Türkiye şartlarında aracınız için 5bin km de bir kendiniz evinizin önünde hava filtresini değiştirebilirsiniz. Ben bu şekilde yapıyorum.

Fayda/Gereklilik tartışılabilir tabiki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu konu pişirilip pişirilip masaya getiriliyor.
Tamamen kanaatlere dayanan, hiç bir şekilde kanıtla desteklenmeyen, afaki yaklaşımlar.
Eminim bakım-onarım sektörünün daha fazla kazanma dürtüsü de bu tür açıklamaların nedeni olabiliyor. 
Türkiye zaten kötü yol koşulları, değişken iklim şartları, artmış toz toprak ve bilgisiz/ihmalkar kullanıcı gibi olasılıklarla özel bakım koşullarına sahip. Yurt dışına göre Ford ve Otosan bakım aralığını %25 kısaltarak 20.000'den 15.000'e çekmiş.
Bunun da altına inmek sizi ruhen rahatlatabilir, harcamalarınızı arttırabilir, ama teknik anlamda aracınıza artısı olmaz. Bu kadar...
[mention=7440]Volkan Ö.[/mention] bujiler de öngörülen süreyi sorunsuz rahat atlatıyor, gereksiz masraf etmeyin. 
Çok mu zenginsiniz yahu?
 

Hocam en ucuzu buji :)
Psikolojiyi düzeltir 45000km yanlış harcamıyorsam. 30000 bir değişebilir. Araba şaha kalktı uçuyor tutamıyorum motorun sesi değişti. Muhabbetleri için en ucuz mutluluk reçetesi :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

27 dakika önce, Volkan Ö. yazdı:

Hocam en ucuzu buji :)
Psikolojiyi düzeltir 45000km yanlış harcamıyorsam. 30000 bir değişebilir. Araba şaha kalktı uçuyor tutamıyorum motorun sesi değişti. Muhabbetleri için en ucuz mutluluk reçetesi :)

Daha ucuzu var: Arabayı yıkamak ya da yıkatmak, hele biraz da cila atılırsa...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 saat önce, Osman Türkol yazdı:

Arkadaşlar,geçtiğimiz yağ değişimi sırasında motor ustası ve aynı zamanda otomatik vites uzmanı Tayfun ustam bana yağ değiştirme zamanlarını 10 bin km de bir yap dedi. Ford 15 bin diyor dedim.Dediki; - onlar km sayar araçlar aslında boş trafikte iken de motor çalışır. Ben arabamı sevdiğim için  8 bin de bir yaparım dedi.Ama sen 10 bin de bir gel istersen dedi ve bitirdi. Düşündüm bir yandan doğru dedi. Ben de foruma sorayım dedim.Araçlarda motor çalışma saati bildiğim yok.Ama olması daha iyi olmaz mı? diye kendime sordum.Yoksa var da biz mi bilmiyoruz.

Bu ustalar 30 yıl öncesinin bilgileri ile iş yapıyorlar. 

Teknoloji ilerledi.

Parçalar daha iyi dizayn ediliyor. Çok daha az toleranslı parça eşleştirmeleri yapalıyor.

Yeni alaşımlar daha dayanıklı

Yeni yağlar çok daha başarılı.

 

TRde zayen bakım aralıkları daha kısa , biraz daha kısaltmaya gerek yok.  

H. Cenk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, Volkan Ö. yazdı:


Motorlar saatlik çalışmaya göre bakim hesabi yapılır. Ref: Eski gemicilerden Kaan abi :) 

 

...doğrudur ama onlar ağır hizmet makineleri. Üzerlerinde çalışma saatini gösteren sayaç bile var.

Araba / Hafif ticari motorları konusuna gelince ... 15k'da bir bakım yapmak (ya da yılda bir) yeterli, tolerans değerleri kötü şoför - kötü trafik - bozuk zemin - nemli/kirli hava ... kısaca HD (Ağır hizmet) değerlerine göre hesaplanmıştır. 

--0 dakika sonra eklendi--
2 dakika önce, H. Cenk yazdı:

TRde zayen bakım aralıkları daha kısa , biraz daha kısaltmaya gerek yok.  

 

..çünkü TR -ağır hizmet- kapsamında (yunanistan, israil vs.  gibi)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 8 ay sonra...

ECU motorun çalışma süresini hafızada tutar. Ama bu zamanı OBD soketinden bağlanarak servis vs. göremez.

 

Dizel motorlar için konuşuyorum, yağ 2 sebepten kirlenir:

1-Dizel motorlar, benzinli motorlara göre daha yüksek silindir içi basınçlarla çalıştıkları için yanma odasından crankcase denen, yağın bulunduğu ortama daha fazla egzoz gazı kaçar (bkz. crankcase pressure). Bu da yağı kirletir ve özelliğinin kaybolmasına sebep olur.

2-DPF'li dizel motorlarda regeneration yapılırken silindir içine, yanma zamanının sonunda bir miktar yakıt atılır, bu yakıtın yanmayıp silindir duvarına yapışma ihtimali yüksektir. Her çevrimde silindir duvarından yine crankcase'e doğru yakıt süzülebilir. Bu durumda zamanda yağdaki yakıt miktarı artacağı için yağ incelir. İstemeyiz :)

 

Bu sebeple dizellerde erken yağ değişiminin yararı vardır. Ama mühendisler herkes gereksiz yere 5bin'de bir yağ değiştirmesin diye, marketteki rakiplerin durumunu ve müşteri isteklerini de göz önüne alarak:

1-Motor tasarımında parçalarını bu duruma göre seçerler

2-Kullanılacak yağı bu duruma göre belirlerler

3-Testlerini yapar, güvenlik faktörünü de hesaba katıp servis aralığı belirlerler

 

15k dendiyse, 15k'yı geçirmeyin. Daha kısa sürede değiştirmek sizin bütçenizin ve keyfinizin bileceği iş :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.