Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2018 Yeni Ford Fiesta ST Tanıtıldı


Önerilen Mesajlar

Minik canavar tanıtıldı. 

 

Tüm detaylarına buradan erişebilirsiniz: https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-fiesta-st-tanitildi-200-ps-1-5l-3-silindir/

 

Tamamen yeni 1.5 litre Ecoboost ile geliyor 3 silindirli ve ek olarak silindir kapama teknolojisi mevcut.

200 ps

290 Nm

0-100: 6.7 sn 6.5 sn

 

2018 başında üretilmeye başlayacak. 8'' dokunmatik ekranlı SYNC 3 sistemi var. Sürüş modları seçilebiliyor -ilk kez-. Egzoz sesi için de özel çalışılmış.

 

PS: Yeni Focus'ta göreceğimiz motor hayırlı olsun :) 

 

FORD_2017_Fiesta_ST_02.jpg

 

 

 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı 2018 Yeni Ford Fiesta ST Tanıtıldı olarak değiştirdi

Güzel motor ? Güzel jantlar ? Araç da fena durmuyor diyelim. Ancak dört gözle beklediğim araç için artılardan çok eksi saymak zorunda kalacağım malesef.

1. Gövde St-Line ile neredeyse bire bir aynı. En azından aynı tamponu alıp siyaha boyamak yerine render görüntülerindeki photoshop yapan insanlar kadar yaratıcı olsalardı keşke. Ki bana sorarsanız St-Line'daki gövde rengi tampon daha kaslı göstermiş arabayı.

2. İç mekanda ufak st logoları dışında hemen her şey aynı gözüküyor. Koltuklarda gövde rengi dikişler göremedim. Konulur mu bilmiyorum. Ancak yine ST-Line'ın kırmızı dikişli ön ve arka koltukları çok daha afili duruyor.

3. Araba ST ye göre, 200 beygirlik bir 'makine'ye göre çok uysal duruyor. ST'nin çok daha hırçın durmasını beklerdim. O jantları da çıkarsak araba iyice taksi gibi duruyor tek kapı olmasına rağmen hem de, 5 kapılısını kimse farketmez bile yolda. :(

 

Sonuç, kia pro'ceed vs. konusuyor olsaydık beğenirdim ama bu aceleye gelmiş bir ST gibi duruyor gözüme. Özellikle iç mekanda ve dış tasarımda daha ST'ye ait şeyler beklerdim. Karşılaştırmak adına ST ve ST-Line fotoğraflarını atıyorum.ford_2017_fiesta_st_08.jpg ford_2017_fiesta_st_19.jpg

ford_2017_fiesta_st_17.jpg

ford_2017_fiesta_st_16.jpg

st real122.png

BlobServer (5).jpg

fiasta-mk7-studio-217.jpg

new-ford-fiesta-46.jpg

new-ford-fiesta-50.jpg

Cem G. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Son derece iyi, saydıklarınız günümüzdeki her markanın yaşağıdı şey, farklılık beklemek hayaldi. St-line ise olması gerektiği gibi bence focusta gördüğümüz st-line like!.
Buradaki önemli nokta fiyatı olacak tekrar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Son kasada mesela ST' nin tamponu da difüzörü de değişikti ama. Yine değişik olmasını beklerdim. St line objektif olarak bakarsak evet olması gerektiği gibi, ancak beklentilerimin üzerinde geldi. Focus st line evet biraz öyle oldu.
Fiyat zaten şu anki st line olmuş 82.500 tl, 120den aşağı da gelmeyecektir sanırım. Alan düşünsün diyeceğim artık :)

Cem G. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Jantları çok sevdim, difüzör güzel, kaliperler brembo mu? Mavi renkle, mavi dikişli direksiyon ve koltuklar harika olurmuş. B&O ses sistemi de güzel opsiyon. Sport modda kabin içinde yapay motor sesi olacak sanırım ama egzoz sesinin de değişmesi, ses konusunda çalışılması cidden iyi düşünülmüş. Vites topuzuna bayıldım (yanlış anlaşılma olmasın:)). 1.5l ecoboost silindir kapama teknolojisi ile %5-10 tasarruf eder. torque vectoring ile nasıl bir canavar olmuş diye şimdiden merakla bekliyoruz. İngiltere başlangıç fiyatı 19bin pound olacak diye öngörülüyor, tabii ki biz yine "bize gelir mi? ne zaman gelir?" diye konuşmakla kalmayız umarım. Gelirse %50 ötv diliminden bir iteleme+kdv ile 110bin+ garanti şimdiden, tabii ki ana etken döviz kurları.

Emrehan M. DURMUŞ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gözden kaçmasın 3 silindir 1.5L EcoBoost motor. 1.0 EB'un abisi olmuş

Uzun süredir dedikoduları vardı, şimdi gerçek oldu ve Yakubun yazdığı gibi yeni Focus'ta da geleceğine şüphe yok. 

200 PS, 290 Nm tork ve öngörülen 6.7 saniyelik 0-100 km/h ivmelenme süresi çok şey vaat ediyor. Hoş Ford'un söylemleri eylemlerine göre genelde biraz abartılı olur ama bence mümkün görünüyor.

Motor, direksiyon ve stabilite sistemini kontrol eden sürüş seçenekleri de yeni olmasa da küçük Ford'lar için bir ilk: Normal, Spor ve Pist şeklinde ayarlanmış. Bu sistem aynı zamanda elektronik ses kontrol sistemini ve aktif egzoz ses kontrol valvini de kontrol ediyor. Zaten değişik ve güzel olan 3 silindir sesi amplifiye edilerek kullanılıyor. 

Motor VAG grubunun uzun süredir kullandığı silindir deaktivasyon tekniğine de sahip.

Hem 3 hem de 5 kapı gelecek ve hiç olmadığı kadar kişiselleştirme seçenekleri olacak deniliyor (bkn. o niye yok bu niye yok diyecek müşterileri düşünüp ümitsizliğe kapılan Otosan planlamacıları).

Özgün ön panjur ve 18" jantlar dikkat çekici.

Recaro koltuklar başarılı görünüyor, oturup denemek lazım tabii ki...

Yeni motor optimize edilmiş türbin tasarımına sahip turbo beslemesi ile düşük devirlerde yüksek tork sağlayabilecek deniliyor. 

14 ms düzeyinde bir hızla devre dışı kalabilecek silindir deaktivasyon teknolojisi 3 silindir için bir ilk ve tüketim ekonomisine katkısı olacaktır kuşkusuz. 

Alüminyum motora entegre egzoz manifoldu gerek daha çabuk ısınmayı sağlaması, gerekse egzoz gazlarının daha çabu turbo ünitesine ulaşmasını sağlayarak verimliliği arttırıyor.

Sürüş modları neleri kontrol ediyor?

Motor kontrol değerleri, çekiş kontrol, elektronik stabilite kontrolu, egzoz sesi ve EPAS direksiyon sistemi.

Normalden piste tüm kontrol hızlı ve zevkli sürüşe izin verecek şekilde değiştirilebiliyor. Focus RS'te gördüğümüzün farklılaşmış hali. 

Torque Vectoring Control teknolojisi ile süspansiyon sistemi, değişik düzeylerde ayarlanabilen ve hatta devre dışı bırakılabilen ESP ile her zevke hitap edebilecek gibi görünüyor.

Kullanıcılar vites kolu, direksiyon, kapı kolları ve kokpit dekorasyonunu değiştiren farklı tasarım paketlerinden seçim yapabilecekler.  

SYNC 3 ve yüksek kaliteli B&O PLAY Ses Sitemi müzik ve iletişim konularında en üst düzeyde kaliteyi sağlayack gibi görünüyor.

Ben çok beğendim. Adaşım @Cem G.'nin her güzellikte bir olumsuzluk bulma çabasına rağmen kuzu postunda kurt görüntüsüne ise bayıldım.

Getirsinler alalım, tepişelim, nasılsa Focus'a paramız yetmeyecek. 

 

Ford-Fiesta_ST-2018-1280-01.jpg

 

Ford-Fiesta_ST-2018-1280-07.jpg

 

Ford-Fiesta_ST-2018-1280-08.jpg

 

 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Cem Boneval Adaşım ona olumsuzluk bulma çabası demeyelim de, beklentilerim oldukça yüksekti diyelim. Artıları tabii ki mevcut ki söyledim de ancak saydığınız pek çok şey standart Fiestada da mevcut mesela torque vectoring, b&o play. Ben ST'ye has detaylar görmek istedim, ben 110.000 tlye bu arabayı alacaksam birileri st line alıp aynı tamponun sis farları çevresine siyah kaplama yaptırıp ST logosuyla gezdikten sonra benim arabam ayağa düşmüş gibi hissediyorum açıkçası. ST-line iç mekanda özellikle daha çekici geldi, RECARO güzel koltuk olsa da dikişleri renkli yapmak çok da zor olmasa gerek. Kişiselleştirmeler içerisinde mevcutsa lafım olmaz, bu arada arka difuzoru sevmedim. Fiesta aşığı bir insanım, kendi arabamda fiesta.. Param olsa bu arabayı da alırım çoğu kişinin aklımdan şüphe edeceğini bilmeme rağmen. Saygılar :) 

stdifuz.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

26 dakika önce, Cem G. yazdı:

benim arabam ayağa düşmüş gibi hissediyorum

Şekilci olma, görünüşe bakma, gidişine bak.

Tabii sonuçta her şey zevk meselesi...

46 dakika önce, Hasan EKİN yazdı:

Yeni focusa geleceği kesin bilgimidir?

Değil elbette.

Ama belli ki Ford yeni nesil motorlarını bu yapı  üzerine kuracak.

Ve elbette daha az performanslı versiyonları olacak. 

Belki 150-160 PS gibi.

Belli bir deneme sürecinden sonra bu ünite ile devam edeceklerini düşünüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gidişine lafım yok tabii, ama şeklini de bedava vermiyorlar sonuçta :) Arabayı beğenmiyor değilim, benim için araba zevk makinesi, ve %90 yeni kasayı alacağım. Puh kaka yapma amacında değilim. Bana st-line ın tamponunu boyayıp yeni jant takıp st dersen tasarımı eleştiririm. Ama motor ve egzoz sesine uğraşmaları ve kişiselleştirme olanağı kendini affettirdi. Bu arabanın gidişine bakmayan bu arabayı almaz zaten o fiyata diye düşünüyorum.

Eski Fiesta ST 90 95ten giriş yapmıştı TR ilk geldiğinde,  o zaman 'yok artık' diyorduk. Şimdi keşke o fiyata gelse de alsam diyorum. :( 

Cem G. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı 2018 Yeni Ford Fiesta ST Tanıtıldı olarak değiştirdi
  • Yakup Ç. A. bu konuyu sabitledi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.