Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Frenler Kaç Bin Km'de Biter?


Misafir

Soru

Arkadaslar..aracimin 21 binde baski balata degismis..aldigimda 63 bindeydi(suan 66.500)..fren yuzdesi experde %73 ve aracin fren sistemi araci durdurmaya yetmektedir/yeterlidir diyordu..bu %73 ne demektir..ideali kactir, risk ne zaman baslar? Aracim suan serviste, sizce bir sikayet belirtmeli miyim, baktirmali miyim?

 

Ayrıca baski-balata degisimi garanti kapsaminda midir?

Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
34 dakika önce, Halit AYDIN yazdı:

Arkadaslar..aracimin 21 binde baski balata degismis..aldigimda 63 bindeydi(suan 66.500)..fren yuzdesi experde %73 ve aracin fren sistemi araci durdurmaya yetmektedir/yeterlidir diyordu..bu %73 ne demektir..ideali kactir, risk ne zaman baslar? Aracim suan serviste, sizce bir sikayet belirtmeli miyim, baktirmali miyim?

 

Ayrıca baski-balata degisimi garanti kapsaminda midir?

21 binde baskı balatası neden değişir bir arabanın merak ettim.

Fren yüzdesi %73 diye rapor veren ekspere burdan selamlar, ekmek var yer misin diye sormak isterim kendilerine.

Nası ölçmüş bunu nasıl yorumlamış ciddi merak konusu. İnandırıcı gelmedi bana.

Frene basınca ötmeye başlıyorsa ve(ya) frenler zayıflıyorsa servise görün bitmek üzere balatalar. (tabi orjinal disk ve balatada durum böyle, yan sanayi kafasına göre öter)

Araba servisteyse eğer frenleri de kontrol ettiniz mi diye sor, etmedilerse ettir değişmesi gerekiyorsa değiştirsinler.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşın aracı manuel anladığım kadarı ile baskı balata istenirse bir günde de biter 60 binde biter kullanıma bağlı.Frenler ise %70 demek hiç tutmaz değil tabi biraz erken basarsınız tutar.Fren balatalarında çizgi olması lazım o çizgi yok olduysa kesin değişmesi gerekir. Diğer durumlarda kullanıcıya bağlıdır.Ben genel olarak motor frenini kullandığımdan,benim fren balatalarım 50 bin de değişecek.şu an durumu iyi yani frenler tutuyor biraz sert tutuyor ama tutuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

21 bin km baskı balata bitmesi ilginç olmuş önceki sahibi ayağını debriyajdan hiç çekmemiş anlaşılan, 30 bin bakımında ön fren balatalarının zayıf olduğu söylenmişti 33 bin km sponsorumuz ER-OL otomotivden aldığım orjinal balatalarla değiştirtmiştim çıkan balatalara göre 40 binde değişsede olurmuş, aracı ne çok sakin ne de çok sert kullanan biri değilim, disklere gelince 60 bin km veya 75 bin km disklerin durumuna göre 4 diskide yenilicem.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracım 109 bin km de. Debriyaj balatasını hala değiştirmedim. Bir kaçırma vs de görmedim. 

Ön fren balatalarımı 60 bin km civarında değiştirmiştim, arka balataları da ya 75 ya da 90 binde değiştirdim. Bundan emin değilim. 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sert kullanımda daha erken sertleştiğinden konfor için değiştirilmiş olabilir de  bin yine çok az. Fren de kullanıma göre ciddi değişiyor, ben 90 bine doğru 3. kez değiştirmiştim de ben ötünce değiştiriyordum daha ömrü olsa bile

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
23.02.2017 - 02:06 tarihinde, Halit AYDIN yazdı:

.bu %73 ne demektir..ideali kactir,

Merdaneli bir test sisteminde her bir tekerlek için ayrı ayrı fren gücü tespit ediliyor, sonra elde edilen değerler aks başına düşen ağırlığa bölünüyor ve 100'le çarpılıyor. Tabii bu düzenekte ölçümü yapan merdanenin aynı zamanda tekerlek başına ağırlığı da ölçmesi gerekiyor ki gelişmiş sistemlerde bu düzenek var. Sizin ölçüm yaptırdığınız yer nasıl bir sistem kullanıyor bilemem.

Tabii bir seçenek de dört tekerleğin ölçümünü toplayıp ruhsatta yazılı ve genelde yanlış olan toplam araç ağırlığına bölmek olabilir. 

Tersten gidersek aracınız yaklaşık 1350 kg olduğuna göre toplamda 985 kg'lık bir frenleme performansıelde edilmiş. 

Yeterlikte yasal sınır %50, bu durumda %73 güvenli demektir. İdeali ndir, çok fazla değişkenden etkileneceği için kesin konuşmak doğru olmaz ama 90'ları görebilmek gerekir.

Tabii bu kadar rakamalar üzerinde duruyoruz ama hataya neden olabilecek o kadar çok faktör var ki bu düzeneği çok ciddiye almak bence anlamlı olmaz.

 

Fren balataları ne kadar gider?

Kullanma alışkanlıklarına, iklim koşullarına  ve balata kalitesine bağlıdır. Hızlı ve sert kullananlarda Focus için 30.000 km sınır kabul edilebilir. Sakin kullananlarda bu 50-60.000 km'yi aşabilir.

Ani soğumalar, ısınmış fren sistemi ile sudan geçme, dağ inişlerinde sürekli fren ağırlıklı kullanıldığında olabileceği gibi aşırı ısınma, trafikte öndekine yaklaşıp ayağını sürekli hafif frende tutma alışkanlığı, sürekli yüklü araçla seyir gibi etkenler balata ve disk ömrünü kısaltır. 

Balata değişimine karar vermenin en kolay yolu aşınmanın gözle kontrolüdür. Genelde jant kollarının arasından balata görünür. 3 mm altına düşmüşse, ya da kanal varsa kanal silinmiş ise değişim uygundur. 

Bunun dışında fren performansında bariz hissedilen azalma, fren yapıldığında sarsıntı, uğultu gibi bulgular da değerlendirilmelidir. 

Genelde diskler uygun şartlarda kullanılmışsa iki balata ömrü kadar gider, yani her ikinci balata değişiminde disklerin de değişmesi gerekebilir. Fren esnasında belirgin titreme disklerin bozulduğunu gösterir. Torna ile düzeltmeden kesinlikle kaçınılmalı ve diskler değişmelidir. 

23.02.2017 - 02:06 tarihinde, Halit AYDIN yazdı:

Ayrıca baski-balata degisimi garanti kapsaminda midir?

Baskı balata kullanım tarzına göre çabuk aşınabilecek bir parça olmasına rağmen 21.000 km her koşulda az.

Ancak garanti kapsamında değildir. Ola ki gerçekten net görülebilen bir imalat hatasına rastlanılsın. 

Servisler genelde garanti kapsamı dışında tutmak eğilimindeler haklı olarak. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim arac 46000 kusur de rampa assagi dururken isiklarda vs fren hidrolik yag seviyesi dusuk gibi bir uyari veriyordu arasi sira hidroligi kontrol ettigimde eksilmesi bikac vm kadar assagida idi kapak seviyesinden acaba baskabirseymi diyerek ozel servisime ugradim.  ustanin aciklamasi su sekilde oldu . on balatalar bitmek uzere arkalar bi iki bakim da gider balatalar inceldiginden hidroligi cekiyor yenilerini takinca hidrolik yagi normal

seviyesine cikacak simdi eklersek

balata deisiminde tasma yapar duz yolda bu uyariyi almiyorsan sorun deil bakima kadar boyle devam et dedi . bence balata deisim zamani bu sekil de anlasilabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Baskı balata için 3000 km gibi oldukça düşük bir değer olması lazım, standart garanti prosedürü için. Yani bu km.den önce biterse kimse size hatalı kullanım diyemez.

Bunun dışında seri hataları olduğunda Ford'un talimatı ile daha yüksek km.lerde garantiden değişiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, uğur özsabır yazdı:

balata deisiminde tasma yapar duz yolda bu uyariyi almiyorsan sorun deil bakima kadar boyle devam et dedi . bence balata deisim zamani bu sekil de anlasilabilir.

Bu uyarıyı değişik kullanıcılar da aldılar, üstelik arabaları daha yeni iken. Sorun Ford'un üretim sürecinde fren hidroliğini doldurma konusunda biraz cimri davranması. Yetkili servislerde hidrolik sıvısı eklenerek bu uyarının önüne geçildi ve geçilmeli. Ayrıca hidrolik haznesinde piston yolunun değişimini karşılayabilecek pay var. Yani ekleseniz de sorun olmaz.

Ve balata değişimi için hidrolik sıvısı uyarısını beklemek son derece YANLIŞ bir uygulama olur, kaçının...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracımı bugün servise götürdüm... 45 bin bakımı için. 30 bin bakımında aracın balatalarını eskid diye değiştirmiştik. Bugün servisten arayan kişi... Ön fren balatalarının bittiğini en fazla 2 - 3 bin km idare edeceğini söyledi. 

Ben de onlara "ilk balataları 30 bin de değiştirdik. Servis olduğu içinde orjinal parça takıldı. Neden bu balatalar 15 binde bitti" dedim.. Kullanıma göre değişir gibi üstün körü saçma bir cevap aldım. Aracı sıfır aldım hala ben kullanıyorum. ??? Ön balatalara 450 tl istediler. Diğer Ford servislerini aradım 300 tl ye kadar fiyat indi. 

Bunu onlara söyleyince de "onlar sahte ürün takıyor" gibi bir karalama yaptılar. Aracı ilk günden beri gittiğim servisle de yollarımız ayrıldı. 

Şimdi ön fren balataları gerçekten bitti mi? Ve nasıl değiştirirm soruları var? 

Ön fren balataları için forumda motocraft markasını gördüm. Bendekilerin üzerinde ford yazıyor ?? Akıl deneyim ve öneri talep ederim. 

Saygılarımla.. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
17 dakika önce, Abdullah Demir yazdı:

Şimdi ön fren balataları gerçekten bitti mi? Ve nasıl değiştirirm soruları var? 

Ön fren balataları için forumda motocraft markasını gördüm. Bendekilerin üzerinde ford yazıyor ?? Akıl deneyim ve öneri talep ederim. 

Saygılarımla.. 

mcanın jantlarını pek bilmiyorum ama çok kapalı değilse jantın kolları arasından görebilirsiniz balata durumunu. bitmiş olacağını sanmıyorum, servis hiç bakmadan 45000km diye bitmiştir bunlar bile diyip aramış dahi olabilir ne yazık ki. balata değişimi için servise gitmeye gerek yok bence, 150tl civarına dışarda yaptırabilirsiniz. genelde tavsiye edilen 2. balatada diskinde değişimidir, buda not olarak kalsın.

 

motorcraft orijinal ford ürünü, fabrikanın taktığında ford yazıyor ancak sonradan değişenler motorcraft, serviste motorcraft takıyor. ford yazanı hiç görmedim. muhtemelen aynıdır zaten.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.