Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

P0301 Kod Ateşleme Arızası


Adem Karadeniz

Soru

Merhaba arkadaşlar benim 2010 benzin+lpg li aracımda arıza lambası yadı ve bu kod çıktı.bobin,buji,buji kablolar değişti ama hala aynı.araçta rolanti iken titreme var ama ibrede oynama yok,birde arabanın sesinde dalgalanma ve sanki biraz fazla çıkmaya başladı sesi.bilgisi olan başına böyle birşey gelen arkadaşlar varsa yardımcı olabilirmi acaba

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

P0301 Cylinder #1 Misfire 
 

yani birinci silindirde ateşlemeyi kaçırmış. eğer ilk defa bunu görüyorsanız çok önemli değil. elm327 kablosu yada bluetoth adaptörü ile hata kodunu silin. lakin ilk değilse bi servise uğramanın vakti gelmiş demektir

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Adem Karadeniz yazdı:

Maalesef ilk değil yaklaşık iki aydır var.buji değiştik sildik yine yandı,bobin değiştik yine,buji kablolarını değiştik yine yandı.değişenler hep orjinal.

LPG montajini yapan yere gidin onlarin cihazla LPG beynine baksinlar. Filtresini degistirip kalibrasyonunu bastan yapsinlar. Sorun arabanin geri kalaninda degil LPG de.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Adem Karadeniz yazdı:

Ama benzindeykende yakıyor arıza ışığını ve arabadaki değişiklikler hem benzinde hem lpgde yapıyor.lpg den olsa sadece lpg deyap ası gerekmezmi silkeleme ve sesdeki dalgalanmayı

O zaman is degisir. Ihtimaller cok artiyor boyle. Arabayi benzinde muayne edecek duzgun bir ustaya gidin veya lpg li arac kabul eden servise.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

17 saat önce, Adem Karadeniz yazdı:

Maalesef ilk değil yaklaşık iki aydır var.buji değiştik sildik yine yandı,bobin değiştik yine,buji kablolarını değiştik yine yandı.değişenler hep orjinal.

 

Adem bey @Süleyman Ünal yakın zamanda sübapları değiştirdi işlemi yaptırdı, şu an gayet memnun olduğunu biliyorum. 

15 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Kim diyodu 1000TL ye subap degistiriyomus diye? Soyleyin yaptirsin arabanizi kendisi nereye yaptiriyorsa. :)

 

yukarda linki

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün erzurum ford yetkili servise gittim.servis sorun subapta dedi.kompresör testi yaptı ve birinci silindirinki düşük çıkıyormuş 9 bar dedi.fiyat olarak 4000 lira fiyat çıkardılar.yaptırmadım sonra erzurumda bi ustaya gitti oda ölçtü kompresörü oda birinci silindir 5 civarında ikinci silindi 7. Usta normali 6-8 arası olması lazım dedi yani düşük.sanki erzurumdaki ford servis direk kompresör yaptı arıza bu dedi gibi aracı bi incelemedi gibi geldi bana bu konuda düşünceleriniz nedir acaba

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Adem Karadeniz yazdı:

Bugün erzurum ford yetkili servise gittim.servis sorun subapta dedi.kompresör testi yaptı ve birinci silindirinki düşük çıkıyormuş 9 bar dedi.fiyat olarak 4000 lira fiyat çıkardılar.yaptırmadım sonra erzurumda bi ustaya gitti oda ölçtü kompresörü oda birinci silindir 5 civarında ikinci silindi 7. Usta normali 6-8 arası olması lazım dedi yani düşük.sanki erzurumdaki ford servis direk kompresör yaptı arıza bu dedi gibi aracı bi incelemedi gibi geldi bana bu konuda düşünceleriniz nedir acaba

 

Arıza ışığı yanmaya devam ediyor mu? Bir de rölantide stop ediyor mu?

Süleyman Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arıza lambası oksijen sensöründen kaynaklanıyor olabilir. Sadece tahmin. Eğer stop etme yoksa ve sarsıntılı çalışıyorsa motor takozlarını da kontrol etmekte de yarar var. Eğer bu da değilse, muhtemelen servisin dediği gibi subaplardan yananlar olmuş olabilir. Vuruntulu çalışma denilen şey, bir silindirin çalışmaması anlamına geliyor. Ben geçen sonbaharda subap değişimine gitmek zorunda kaldıydım. Normalde 1500 tl falan bir masrafı vardı ama tanıdık aracılığıyla 1250 tl civarında anahtar teslim hallettik. Fakat o günden bu güne parça fiyatları çok yükseldi. Buna rağmen servisin verdiği fiyat da çok yüksek. Kompresyon testi konusunda sanayiye pek güven duymuyor insan. Çünkü çok zahmetli bir iş, yarım motor yapıldığı için pek girmek istemiyorlar. Bu yüzden ustanızı çok iyi seçmeniz lazım. Herkes bu işin altından kalkamıyor çünkü.. zira her yapılan kapak sonrasında randımanlı çalışmıyor, kısa zaman sonra farklı sorunlara yol açabiliyor. Gerçekten sıkıntılı bir durum, allah kolaylık versin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.