Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Tiguan Yokus Kalkis Sorunu


Kaan Naili

Önerilen Mesajlar

yeni tiguan 1.4 150 bg tsi DSG kullaniyorum. Aracim yokusda eger autohold kapali ise kaydiriyor. Bu cok can sikici bir durum. Auto holdu aktif kullanmak istemiyorm fakat arac kayiyor. Esim kullaniyor ve buda ayri problem olusturuyor. Autohold park ederken kisa manevralarda ani kalkisa sebep oldugu icin kullanamadik. Ama aracda kayiyor. Herhangi bir yazilimsal veya teknik cozumu mumkunmudur???

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Autohold kullanmadan DSG nin kavrama plakalarını nispeten biraz daha fazla yorarsınız... Sizinle aynı handikapı evvelden sahip olduğum araçta (2009 Passat) yaşamıştım ancak aynı aracın yenisinde bu sorunu yaşamıyorum, Autohold daha yumuşak ve kullanışlı çalışıyor ancak dik yokuşlarda yine pek kullanışlı olmuyor. Aslında daha önemlisi kullanım alışkanlığı kazanmanız, alıştığınızda sorun ortadan kalkıyor, hangi durumda gerçekten kapatmanız gerektiğini iyi biliyor ve kapatıyorsunuz...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence cok buyuk eksiklik. Araci esim kardesim vs kullaniyor. Herkez arabaya hakim degil ve yeni model olmasi durumunu dusunerek suren sahis kaymayacak algisiyla suruyor ama yaniliyor. Autihold da da araba park sorunu yasaniyor ac kapa yapmak da insani yoruyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 saat önce, Kaan Naili yazdı:

yeni tiguan 1.4 150 bg tsi DSG kullaniyorum. Aracim yokusda eger autohold kapali ise kaydiriyor. Bu cok can sikici bir durum. Auto holdu aktif kullanmak istemiyorm fakat arac kayiyor. Esim kullaniyor ve buda ayri problem olusturuyor. Autohold park ederken kisa manevralarda ani kalkisa sebep oldugu icin kullanamadik. Ama aracda kayiyor. Herhangi bir yazilimsal veya teknik cozumu mumkunmudur???

Ortada bir sorun yok. Auto hold büyük bir nimet. Keşke focusta da olsaydı. Auto hold kapalıysa araba tabii ki kayar.. 

Bence sorun sizin ya da eşinizin auto holda henüz alışamamış olmanız.  

Park ederken kısa manevralarda ani kalkışa sebep oluyor dediğinizde asıl sorun stop start olmasın . Çünkü anlı şanlı otomotivcilerde bile bu durumun yanlış anlaşıldığını gördük. Aracınızla manevra için durduğunuz bu esnada auto holdla beraber stop start da devreye giriyor mu ?  Yani motor kapandıysa, gaza basıp ilk çalıştırdığınızda henüz güç oluşturulmadan aracı hareket ettiremiyor . Kullanıcı refleks olarak bunu gaz yetmedi gibi algılayıp gayri ihtiyarı gaza fazla basıyor . Oysa güç çalışmadan sonra biraz gecikmeli geliyor. Güç tam üretilip aktarıldığında bu sefer araba fırlıyor. Ben de ilk 6 ay buna alışamamıştım. Ya dendiği gibi arabayı kaçırıyor ya da stop ettiriyordum (manüeldi). Gaza az basıp aracın hareketini beklemeyi öğrenmek lazım ya da bu gibi durumlarda auto holdu değil stop startı devreden çıkarmak lazım. Ben başta rampa ışıklarında kapatıyordum stop startı öyle alışabildim.

Yok stop start devreye girmediğinde de sorun oluyorsa yine alışmak lazım. Çok zor değil biraz deneyin .

  

Ahhh auto hold ahh. Ne büyük nimettin sen :(

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Autohold harici HLA neden aktif değil onu hala anlamış değilim. Alışmaya çalışılmasından ziyade neden opsiyonu sunulmuyor bu sorunu çözmek lazım gelir. Bakalım Vol3-4'te neleri ekleyecekler.

Bu arada start & stop Allahın emri hep kapalı zaten yoksa iş hepten zora giriyor. Arabayı sürecek misin, çözecek misin belli değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Autohold cok sacma bi işlev bence mantik el freniyle ayni. 

Onun yerine yokus kalkis destegi koysalardi hic olmazsa 2-3 sn araci tutardi. 

Eski aracim astra tam otomatikti hafif yokusta birakiyordum herseyi arac kaymiyordu. 

Yari otomatiklerde kayiyor maalesef 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Autohold cok sacma bi işlev bence mantik el freniyle ayni. 
Onun yerine yokus kalkis destegi koysalardi hic olmazsa 2-3 sn araci tutardi. 
Eski aracim astra tam otomatikti hafif yokusta birakiyordum herseyi arac kaymiyordu. 
Yari otomatiklerde kayiyor maalesef 


Saçma mı? Yapmayın allah aşkına :)

Işıklarda ayağımı pedalda bekletmek zorunda kalmıyorum, yokuş iniş ve çıkışlarda hiç kaçırmadan durup kalkıyorum. El freni sisteme entegre çalıştığı için el freni çekmek yada indirmekle hiç uğraşmıyorum, bunları kendi otomatik yapıyor. Özetle ben donanımdan gayet memnunum, saçma demek insafsızlık olur :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Abdussamed Acar yazdı:

 


Saçma mı? Yapmayın allah aşkına :)

Işıklarda ayağımı pedalda bekletmek zorunda kalmıyorum, yokuş iniş ve çıkışlarda hiç kaçırmadan durup kalkıyorum. El freni sisteme entegre çalıştığı için el freni çekmek yada indirmekle hiç uğraşmıyorum, bunları kendi otomatik yapıyor. Özetle ben donanımdan gayet memnunum, saçma demek insafsızlık olur :)

 

Tam otomatik araclardada ayaginizz pedalda beklemek zorunda degilsiniz. 

Siz memnunsaniz problem yok

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tam otomatik araclardada ayaginizz pedalda beklemek zorunda degilsiniz. 

Siz memnunsaniz problem yok

 

Farkındayım ancak tork konvertörü ile çalışmadığı için bu teknik olarak semitronic (yarı otomatik) araçlarda mümkün değil. Daha seri ve daha ekonomik olmanın dezavantajları da olabiliyor, tabi buna dezavantaj derseniz. Bence hill hold sayesinde bu bir dezavantaj değil.

 

Bu arada konvansiyonel otomatik şanzımanların geri kaçırmaması onların kullanıcıya kasten sunulmuş bir özelliği değil, bu durum onların mekanik yapısıyla ilişkili şanzıman beraberinde gelen bir davranış. Kaldıki tam otomatik araçlarım varken dahi yokuşta özellikle D pozisyonunda frensiz bekleyerek şanzıman yağını gereksiz ısıtmamayı alışkanlık edinmiştim. Bu pozisyonda fazla beklemek bence şanzıman adına çok sağlıklı değil avantaj sayılabilecek şey D ye aldıktan hemen sonra frenden çekip gaza basana kadar tam kalkarken aracın geri kaçırmaması.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Merhaba,

Bende Tiguan 2017 otomatik bir araç aldım. 2 gün önce dik bir yokuşta park halindeyken öndeki araba ile aramda 20 Cm mesafe vardı arakmda da araç vardı ve öndeki araca çarptım. Bu Auto Hold olayını anlayamadım. Ayağımı firenden çekip gaza basana kadar araba 20-25 cm öne fırlıyor. Emniyet kemeri takılı ve hold açık ama hala öne kaçıyor. Çok saçma bir sistem bu arabamdan önce BMW 320İ 40. yıl 2016 aracım vardı sattım bunu aldım ama pişman oldum. Dik yokuşlarda da geri kaçıyor. Hold açıkken dik rampada zaten park edemessiniz. araba gaza basınca fırlıyor. Ya ben hold olayını anlayamadım yada bir terslik var bu işte :) ilk kez araba sürüyormuşum gibi gözküyor dışarıdan çok garip gerçeten. Fikir verecek ve hold mantığını anlatacak bir arkadaş var mı acaba bilgi rica ederim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.