Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Vw Grubu Global Araç Satışlarında Toyota'yı Tahtından İndirdi


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Almanya'da, yani evinde, hemen tüm markaların bayilerde araç sipariş üzerine hazırlanıyor ve birkaç ay sonra teslim ediliyor. 

Yani öyle hazırda müşteri bekleyen araç sayısı pek az.

Onlar da komşu ülkelerden geri ithal edilen modeller oluyor genellikle. 

Sandığınızın aksine biz en şımarık müşteri gruplarından biriyiz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Toyota ve Honda sorunsuzluk üzerine imajını sağlam yapmışlar. konfor ve donanım olarak vasat , Toyota nın iç malzeme berbat Honda gibi oyuncakları da yok.

YouTube da İlkay zaman diye Amerika'da yaşayan bir Türk var son videosunda aldığı hyundai elentra yı tanıtmış ve alma nedenlerini sıralamış.

Toyota nın bu stratejiyle daha da satışlarının düşeceğini düşünüyorum. Vw rakip olabilecek iki marka var biri ford biri de hyundai ford da sağlamlık ve sürüş kalitesi hyundai de sorunsuzluk be bol donanım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında bir yandan liderlik haberleri gelirken bir yandan da talepteki daralmaya ilişkin haberler de geliyor... 

 

İngiltere, Rusya ve Türkiye'deki Passat modeli için yaşanan talep daralmasını en önemli etken göstererek; Yaklaşık 9 bin kişi istihdam eden VW Emden Passat fabrikasının 16 (8 + 8 gün şeklinde) gün üretim durduracağı açıklandı... 

 

Türkiye'deki daralma gayet normal zira 6 ay önce aldığım araç resmen 50 bin TL arttı... Araç fiyatları cidden kur ve ötv kaynaklı uçmuş durumda...

Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Bahadır Atay yazdı:

Toyota nın bu stratejiyle daha da satışlarının düşeceğini düşünüyorum.

Burada ancak bir görecelilikten bahsedilebilir. Aslında Toyota'da satışını arttırmış ama VW kadar değil.

Sonuçta en çok satan olmak simgesel bir değer taşıyor, prestij kazandırıyor, pazarlamacılar tarafından satışa dönüştürülebilir bir özellik ama tek başına bir anlam taşımaz.

Önemli olan satış rakamlarındaki orantısal artış ve tabii ki maliyet açısından üretim verimliliği. Mesela insan yerine robot çalıştırarak uzun vadede maliyeti düşürebiliyorsunuz. 

Yani sonuçta global satışlarda yukarılarda olmak ticari anlamda bir başarıdır, ama kârlılık değerlendirilmeden tek başına eksik kalır.

Bir de not: Global pazarlamada satış stratejileri bizim gibi arabaya meraklı ve kılı kırk yaranları tatmin etmeye yönelik olmaktan çok uzak, çok farklı parametreler var, yani çok satan iyidir diye bir genelleme yapmak doğru olmaz, önce iyiliği tanımlamak gerekir. Tabii bu arada VW iyi araba yapar ayrı :)

3 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

Aslında bir yandan liderlik haberleri gelirken bir yandan da talepteki daralmaya ilişkin haberler de geliyor... 

Görünen o ki tüketim arttıkça refahı arttırmaya yönelik üretim modeli iflas etmek üzere. Bütün piyasalarda bir durgunluk ve ne yapacağını bilememe durumu olacak. ABD'nin içine kapanması, Brexit bunun modern dünyadaki göstergeleri. Gelişmekte olan ülkeler zaten sürünüyorlar.

Türkiye ise başlı başına bir felaket, maksatlı ve planlı bir imha planının sonlarına yaklaşıyoruz. Bu kadar karamsar yazmak istemezdim ama bu günleri çok arayacağız. İlginç olan da büyük çoğunluğun bunu algılayamıyor olması.

Neyse VW'den nerelere geldik. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Bahadır Atay yazdı:

Cem hocam içimden bir ses focustan sonraki aracınız golf olacak diyor?

Pek tutturamamış...

Şimdilik değiştirmeye niyetim yok.

Değiştirsem de Golf'ün bana sıkıcı geldiğini defaten yazdım. 

Ama Leon FR ucuz alternatif olarak düşünülmez değil. 

Sadece VAG grubuna karşı pek önyargılı değilim diyelim. 

Ford artık beklentilerimi karşılayack bir model sunmuyor, o kesin.

Ekonomide daralma yaşamayacak olsak bir tek ST iyi bir seçenek olurdu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Görünen o ki tüketim arttıkça refahı arttırmaya yönelik üretim modeli iflas etmek üzere. Bütün piyasalarda bir durgunluk ve ne yapacağını bilememe durumu olacak. ABD'nin içine kapanması, Brexit bunun modern dünyadaki göstergeleri. Gelişmekte olan ülkeler zaten sürünüyorlar.

Türkiye ise başlı başına bir felaket, maksatlı ve planlı bir imha planının sonlarına yaklaşıyoruz. Bu kadar karamsar yazmak istemezdim ama bu günleri çok arayacağız. İlginç olan da büyük çoğunluğun bunu algılayamıyor olması.

Neyse VW'den nerelere geldik. 

 

Çok uzak olmayan bir gelecekte Bir sabah kalktığımızda dolar yada euro 50 kuruş birden düşmüş ve hemen takip eden bir kaç gün içerisinde aynı değer kaybı devam ederek bütün dünyayı etkileyen bir ekonomik krize girildiği haberi artık hiçte paranoyak gelmiyor bana... Global anlamda henüz sebebi tam anlamıyla ortaya dökülmeyen ciddi bir sıkıntı var. Öyleki VW grubunun 10 milyarlarla ifade edilen emisyon skandalının yahut Apple şirketinin milyar euro lar ile yediği vergi cezasının bana kalırsa öyle hiçte kamuoyuna izah edilen gerekçelerle olmadığı kanısındayım. Global düzeyde ciddi ekonomik gelişmeler olduğu bana kalırsa kesin... 

 

2 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Pek tutturamamış...

Şimdilik değiştirmeye niyetim yok.

Değiştirsem de Golf'ün bana sıkıcı geldiğini defaten yazdım. 

Ama Leon FR ucuz alternatif olarak düşünülmez değil. 

Sadece VAG grubuna karşı pek önyargılı değilim diyelim. 

Ford artık beklentilerimi karşılayack bir model sunmuyor, o kesin.

Ekonomide daralma yaşamayacak olsak bir tek ST iyi bir seçenek olurdu.

 

Leon; hiçte rafine bir araç değil... Kabin içi işçilik ve detaylar önemseniyorsa sınıfına göre Leon a kıyasla, Golf gerçekten iyidir... 2 farklı Golf kullandım (2001 1.9 TDI 110 Otm. - 2011 1.4 TSI 160Hp Otm.) her ikisinin de akılda kalacak kadar güzel tarafları vardı.

 

ahdim var bi gün ikinci el temiz bir Golf R alıp sırf keyif için binmeye kenara koyacağım... :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Toyota'ya epey salladık ama dünyadaki en değerli beşinci şirket 2016, ve Mercedes ile BMW nin üzerinde yer alıyor.  Piyasa değeri 52,5milyar dolar. Üzerinde 

Apple, Google, Coca Cola ve Microsoft var. VW ilk 20 içinde değil. ☺️

 

Financial Times'ın listesinde 27inci ama yine diğer markaların üzerinde, hatta ilk 50 de başka otomotiv şirketi yok. Piyasa değeri için 177,5milyar dolar demişler. ?

 

Yine de sıkıcı ve sevimsiz araçlar yapıyorlar ✌️

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Engin Uzunoğlu yazdı:

Yine de sıkıcı ve sevimsiz araçlar yapıyorlar ✌️

Zaten konumuz da bu... :)

Şimdi, Abdussamed Acar yazdı:

ahdim var bi gün ikinci el temiz bir Golf R alıp sırf keyif için binmeye kenara koyacağım... :) 

Şu sıralarda ilkesel olarak her şeye hayır desem de buna demezdim muhtemelen.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.