Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

F1 2017 Sezonu


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Dün izledim. Çocuğun bağırmasıyla startı kaçırmışım. Yarışında bi başı bi sonu heyecan içerdi. Sıralama sonrası pistte yapılan röportaj ilginçti. Vettel ve Hamilton sıcaklıktan uzaktı ama sanki bilerek yapılmış gibi geldi bana ;) biraz daha aksiyon lazım f1e. Ben hala 2007-2008 dönemi v8 araçları özlüyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bristish GP (silverstone) da mutlak bir Hamilton ustunlugu var... 

Yeni yuksek aerodinamili araclarin ilk sektoru donmelerini izlemek cok keyifli bir cok yeri artik tam gaz gecebiliyorlar kocaman pirelli lastikleri ile.

bottasin geride kalmasi enteresan oldu (ayni avusturyada hamilton in geride kalmasi gibi) ustune vites kutusu cezasida eklenince iyice geride kalicak...

hamilton iyi bir start alirsa yakalanmasi guc olur ama bu yil ne olacagi pek belli olmuyor orasida ayri ?? 15:00 de s sport ta gorusmek uzere...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Ne seyredemedik be...

Seyredemeyenlere bir özet geçsene kardeşim...

Izleyemediniz mi gercekten?

START: standart, hemen hemen herkes yerini korudu. Verstappen iyi cikti ve vettel ile raikkonen arasina girdi(3. Sira). Max ile Seb ikinci sektordeki hangar duzlugunden sonrasi virajlarda cok sert bir kapisma yasadi ama max yerini vermedi vettel de pist uzerinde gecemedigi max i pite bir tur erken girip hizli bir tur atarak ve max in yavas pit stop undan yararlanarak taktikle gecti...

butun yaris hamilton liderliginde gecti, pite girip ciktiginda bile pozisyonunu vermedi.

bottas grid cezasi ile 9. Baslamisti pit stoplar sonunda vetteli yakaladi ve 10 tur daha yeni lastikleri ile rahatca gecti gitti yanindan zaten yaris oncesi 3. Luk hedefim diyordu onu yakalamis oldu.

ham, rai, bot, vet seklinde giderken sondan bir tur once raikkonen sol on lastigini patlatti ve pite girdi boylece bottas supriz sekilde ikincilige yukseldi. Son tur icinde de vettel yine sol on lastigi patlatip pite girince ancak 7. Olabildi.

 

ham, bot, rai seklinde podyum olustu. Sampiyonada da ham ile vet arasindaki fark 1 e indi, mercedes icin piyango gibi bir gp oldu.

 

Oldu mu hocam? ? @Cem Boneval

Mert Yürüyen tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...

ilk defa baştan sonra bir F1 yarışı izledim :) pek sıkıcıydı.

start eğlenceliydi hemen start sonrası vettelin ön kanadı hamiltonun arka tekerleğini patlattı ikiside pite girmek zorunda kaldı bu fırsattan faydalanan verstappen yarış boyu açık ara lider gitti, hiç görmedik zaten kendisini :) takım telsizden kasmana gerek yok yavaşla bile dedi :D "virtual safety car" sayesinde herkes pite girerek pozisyonunu korumuş oldu. hamilton son turlara kadar son sıralarda bekledi neden anlamadım. sonrasında yükselmeye başladı, heyecanlı tek yer 9. sıra için alonso ile kapışmasıydı, alonso iyi direndi ama geçildi. vettel ise bence baya iyiydi tabi hamilton gibi ilk turu patlak lastikle değil sadece ön kanatsız olarak attı ve yarış boyu yükselerek 4. olarak tamamladı. üstelik 2 kere pite girdi. önündekide raikkonendi. sonuç olarak hamilton şampiyonluğunu ilan etti :) 

 

yalnız safety car olayı çok saçmaymış. virtual safety car çok mantıklıda, gerçek safety car sırf heyecan yaratmak içinmiş bence. yani vettel iyice yükseldikten sonra raikkonen kendini feda edip safety car sokacak bir kaza yapsaydı (yasak var mı bilmiyorum ama) vettel birinci yada ikinci olarak şampiyonluk yarışında kalmaya devam edebilirdi :) yaparmı acaba diye bekledik ama olmadı :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eskiden sıralama turlarını bile gözümü kırpmadan seyrederdim. Şimdi çok sıkıcı geliyor. Çoğu zaman arıza, kaza ya da pit strateji ile yarış galibi belli oluyor. Rally daha heyecanlı geliyor bana. Asıl sürücülük onlarınki sanki.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Aydın Baran yazdı:

Şimdi çok sıkıcı geliyor.

 

3 saat önce, H. Cenk yazdı:

Ben ralliyi de sevmiyorum.  

Yaşlanıyor olabilir miyiz?

F1 bir teknoloji ve strateji yarışı aslında. 

Gerçek anlamda rekabetli ve heyecanlı yarışlar "sprint" yarışları. WTCC, BTCC, WRX ve DTM olabilir mesela.

Bir de Formula E de son zamanlarda ilginç olmaya başladı, sessizliklerine tahammüle edilebilirse tabii.  

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

97 yılından bu yana izlerim F1 i. Eskidrn bu kadar dayanan lastikler yoktı. Şu an en yumuşak olan ultra lastikler bazı yarışların ortasına kadar dayanabiliyor. Formula E adında bir otganizasyon varken formula 1 de V6 lara ek olarak elektrik motoruda araçlarda kullanılıyor. Önceden her yarışta en az 2 pitstop görürdük yakıt ikmali olurdu bu da pitstopların önemini çok artırırdı. 2016 yılında baktılarki V6 araçlar V8 ve özellikle V10 lara nazaran çok yavaş epic çağda araçların arrodinamik kanat kuyruk ebatlarını ve aynı zamanda lastikleri genişletip daha fazla downforce yakalamaya çalıştılar. Öncedrn sıralama turlarında q1,q2,q3 yoktu 1 saatlik dilimde bütün takımlar atabilecrklrti kadar tur atarlardı. Eskiden kum havuzları vardı kerblerin bitiminde tamamen sürüşe odaklıydı yarışlar. Şimdi en dominant araç kiminse o şampiyon oluyor. Heryıl fia izlenmeyi artırmak için yeni oyuncaklar ekletiyor takımlara.zevk varmı derseniz ben tad alamıyorum son 5 yıldır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
30.10.2017 - 13:26 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

 

Bir de Formula E de son zamanlarda ilginç olmaya başladı, sessizliklerine tahammüle edilebilirse tabii.  

Dün formula E vardı enteresan oldu yarış. Eurosport verdiği için izledim. 

Sıralama turlarında Felix Rosenqvist yanlaya yanlaya birinci olmuştu.   

Yarışta digital ekran bozulunca yarış mecburen rolling start odu.

Rosenqvist en önde çıktı ama daha ilk hairpinde spin atıp taca çıktı. İki araçla çarpıştı. 11 . liğe falan düştü. Sonra herkesi geçe geçe 3. lüğe geldi. 

1. sırada Venturiden Mortara vardı. Rahattı ama 2-3 tur kala o da spin atıp taca çıktı. Allahtan çok fark yapmıştı 3. olarak geri döndü. Böylece Abt 1. Rosenqvist 2. oldu ve yarış bitti. Abt ın da doğum günü idi. Fakat yarış sonrası ABTın arabasındaki etiketler tescil edilenlerle eşleşmeyince diskalifiye oldu ve Rosenqvist yarışı kazanmış oldu :)  

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.