Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

WRC 2017


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

2017 değişiklikleri ile araçları başka bir başlıkta değerlendirmiştik.

Sezonun ilk rallisi olan Monte Carlo her zamanki değişken kar ve buz koşulları ile dar ve bol virajlı dağ etapları ile dün başladı.

Shakedown ile ilgili bir videoda yeni araçları canlı izlemek mümkün.

 

Ancak yarış daha ilk etapta ölümlü bir kaza ile çok üzücü bir başlangiç yaptı.

Paddon Hyundai'si ile bir viarjta kayıp duvara çarpıp yan yattı. Trajik olan çarptığı yerde kural dışı bir seyircinin bulunması ve onun aracın hedefi olması idi.

Kaza videosu

Haliyle ilk etap iptal oldu.

İkinci etabı da Neuville Hyundai'si birinci bitirdi.

Kris Meeke Citroen'i ile ikinci sırada.

Fiesta yarışçılarından Tanak 3. en iyi zamanı yaparken bugünün ilk etabını lider bitirdi.

Büyük umutlarla transfer edilen Ogier çok temkinli bir sürüş sergileyerek şimdilik ilk 10 içinde kalmayı başarıyor :)

Yaris'lerle Toyota iyi bir başlangıç yaptı, Hanninen ve Latvala 4 ve 5.sırada ilerliyorlar.

İzlemeye devam...

 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yaris pek mutant olmuş şekil olarak.

Ölümlü kaza olması çok yazık olmuş da çoğu riskli yerde görevlilerin olduğu düşünülürse pek ters ve beklenmedik bir yerde mi durmuş rahmetli olan seyirci diye sormadan edemiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Mertcan Çelik yazdı:

pek ters ve beklenmedik bir yerde mi durmuş

Kesinlikle.

Videoda hayal meyal görünüyor.

Aracın kıçıyla çarptığı yerde yolun kenarına GoPro yerleştirmiş ve yoldan 1 m yükseltide kenarda durmuş. Araba a kıçıyla oraya girmiş, ve kafa üstü yola savurmuş. 

Kaderin en karanlığı...

 

Bu arada SS6 koşuluyor.

Ogier hızlandı.

Hanninen ve Meeke kaldılar. 

Sıralama Neuville (Hyundai), Tanak (Ford), Ogier (Ford), Latvala (Toyota), Sordo (Hyundai) şeklinde...

WRC'de yer bulamayınca WRC2'de Skoda ile yarışan Mikkelsen de çok başarılı gidiyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gerçekten de çok üzücü bir olay... 

Bu konuda motorsporlarında en güveniliri Formula1 diye düşünüyorum ama onda bile malesef geçtiğimiz senelerde üzücü olaylar yaşandı. Marussia'nın test pilotu bayan Maria de Villota yanılmıyorsam çekicinin altına hızla dalmış ve kaskı ezilmişti. Bu vahim olayda bayan Maria de Villota tek gözünü kaybetmişti. 2015 Japonya gp koşulurken ıslak zeminde sarı ışıklar altında aynı takımın pilotu olan  Jules Bianchi, yine hemen hemen aynı şekilde çekicinin altına girip uzun süre komada kalıp hayatını kaybetmişti... 

 

Ama Formula1 tutkunu olarak hangisi daha zevkli derseniz kesinlikle Wrc derim. Cem Abi'de anlaşılan bu sporun hayranlarından :D bizi bu konuda bol bol bilgilendirecek umarım :) 

Berat Hasbek tarafından düzenlendi
imla :)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10516_fiesta-ogier-monte-leaf-2017_111_1920x1080.jpg

 

İkinci günü geride bıraktık.

Güne Ogier'nin hırslı kovalaması ve lider Neuville'in şansızlığı damgasını vurdu.

Ogier üç sene üstüste kazandığı ralliyi dördüncü kez kazanma hırsı ile artık alışmaya başladığı yeni Fiesta'sı ile sınırları sonuna kadar zorladı, o kadar ki bir kez tarlaya uçtu, bir kez de kar kümesini yerle bir etti, ama her şartta devam etti.

Bu çabalar onu takım arkadaşı Tanak'ın önüne taşısa da Hyundai'si ile mükemmel bir ritm yakalamış olan Neuville ile arasındaki neredeyse bir dakikayı bulan farkı kapatmaya yetmedi. 

Ta ki Neuville yavaş bir sol virajda aracın kontrolunu bir an kaybedip arkasını ne olduğunu bilemediği bir şeye çarpıp sol süspansiyonunu kırana kadar...

Aracını tamir etmek için insanüstü bir uğraş verse de bu neredeyse 30 dakika kaybetmesine ve 15.liğe düşmesine engel olamadı.

Tänak şanzıman değiştirdi, ancak yeni takılan şanzıman da kafasına göre vites seçmeye başlayınca, üstüne bir de direksiyon sistemi sorun yaratınca epeyi zaman kaybetti. Buna rağmen ikinciliği kaybetmedi ve Yaris ile peşinden gelen Latvala'nın önünde kalabildi. Tabii bunda Latvala'nın kuru etaplarda agresif sürüşü ile kar lastiklerini bitirmesi ve takip eden karlı etaplarda yeterli tutunamadığı için zaman kaybetmesinin de önemli rolü oldu. Bu şekilde yarışı bitirebilirse Toyota 17 yıl sonraki ilk rallisinde podyum görmüş olacak. 

Diğer Hyundai'de Sordo direksiyon arızası ile vakit kaybedince Breen Citroen'i ile dördüncülüğe yükseldi.

Altıncı sırada Fiesta'sı ile müthiş bir performans gösteren Evans yer aldı.

Mikkelsen de WRC2 sınıfında Fabia'sı ile ağabeylerinin peşini bırakmayarak rahat bir yedinciliğe yerleşti. 

Yarış şimdilik Ford için iyi gidiyor denilebilir.

Bakalım Pazar'ın sürprizleri olacak mı?

 

 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Monte Carlo Rallisi bitti...

Temkinli başlayan giderek hızlanan Ogier biraz da şansın yardımı ile Ford ile ilk yarışında podyumda en üste yerleşmeyi başardı.

10521_tanal-bonnet-monte-2017_1920x1080.jpg

Fiesta'lar neredeyse 1-2 olacaktı ama son etaplarda Tanak motor arızası nedeniyle bir etabı 2 silindir geçmek zorunda kalıp, bir de tamir için uğraşınca, kendisini oldukça yakın takip eden Latvala'ya ikinciliği devretmek zorunda kaldı.

Bu da 17 yıl sonra siftah yapan Toyota'ya güzel bir hediye oldu. 

10525_Relive3-Monte2017_com_1920x1080.jpg

Son koşulan ve ekstra puan veren özel TV/Seyirci etabında ise Neuville Hyundai ile bir kez daha ne kadar hızlı olabileceğini kanıtlayarak birinciliği ve 5 puanı eve götürdü.

10520_Day2-Monte2017_1_1920x1080.jpg

 

İkinci günden bir kaydırmaca videosu daha...

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Birkaç saat içinde WRC'nin en soğuk ayağı İsveç rallisi başlayacak.

Buz dansı niteliğindeki bu yarışa önbakış yeni yayın hayatına başlayan ve fakat başarılı bir motor sporları sitesinde:

http://tr.motorsport.com/wrc/video/main-gallery/2017-isvec-rallisi-on-bakis-82901/?utm_source=tr&utm_medium=HomePage&utm_campaign=GiorgioPiolaWidget

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Cem Boneval

 

Cem abi;

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-2010-volkswagen-golf-gt-dsg-211hp-364432200/detay/

 

Hasar kaydı olmayaymış iyiymiş, makul fiyatlı oyuncak isteyenler için fena seçenek değil dimi ne dersin :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

Hasar kaydı olmayaymış iyiymiş, makul fiyatlı oyuncak isteyenler için fena seçenek değil dimi ne dersin

Kesinlikle de hasar düzeyi önemli tabii.

Superchips ile kolaylıkla +40 PS sağlanır.

 

Bu arada konuya dönmek gerekirse İsveç rallisi dün akşamki özel seyirci etabı ile başladı.

1,9 km'lik etabı Latvala Yaris ile en hızlı geçti, İlk beş 1 saniye içersine dizildi. Latvala'dan sadece 0,9 s yavaş olan Ogir beşinci olabildi.

Neuville Hyundai ile iki ve Tanak Feista ile üçüncü oldular.

Şu anda sabahın erken saatlerinde iki özel etap geçildi. 

İlk 10

ilk10.JPG

 

Bu da dünkü shakedown (hazırlık antrenemanı) videosu

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı WRC 2017 olarak değiştirdi

İsveç rallisi gene dramatik olaylarla süslenmiş bir güç gösterisi şeklinde seyretti ve buz dansının galibi Toyota Yaris ile Latvala oldu.

Latvala kendi bölgesinde bu ralliyi dördüncü kez kazanırken Toyota'yı da 17 senelik aradan sonra girdiği ikinci rallide birincilik kürsüsüne çıkarıyor. 

Yılın talihsizi Neuville. Hyundai ile yarışan Belçikalı pilot Monte Carlo'dan sonra İsveç'te de uzun süre açık ara liderliğini sürdürdükten sonra yol kenarındaki lastik bariyerlere çarpıp rotunu kırınca gerilere düştü, Monte Carlo'da Ogier'e hediye ettiği birinciliği bu yarışta da Latvala'ya sunmuş oldu.  Yani kaza yapmasa şampiyon olacak bir ikili ama gel gör ki çarpmadan duramıyorlar. 

Ogier Fiesta ile yeterince hızlı değil, nedeni araba mı, pilot mu, yoksa ikisi birden mi söylemek zor.

Temkinli sürüyor ve strateji olarak bitirmeye gidiyor. Ancak bu yarışta Son günün ilk etabında spin atıp toparlaması uzayınca rakip olma şansı tümden eridi. Tanak ikinci Fiesta ile boşluğu doldurarak takım arkadaşının önüne geçerek ikinciliğe yerleşti. 

Ekstra puan veren seyirci özel etabının galibi de Latvala oldu, böylelikle ilave 5 puanı da cebe atmış oldu, Ogier ve Neuville ilk üçü tamamlayan yarışmacılar oldu. 

Bir de videoları izleyince de belli oluyor, WRC araçları hiç olmadığı kadar hızlı. 

 

İsveç sonrası genel klasman:

10717_Points-Sweden-2017_001_896x504.jpg

 

Şampiyonada son durum:

10715_Positions-Sweden-2017_001_896x504.jpg

 

Takımlarda ise M-Sport Ford ekibi 73 puanla Toyota Gazoo ekbinin 20 puan önünde.

Toyota'nın ekip şefinin Makinen ve araç geliştirme bölgesinin Finlandiya olduğu düşünülürse kar ve buzda başarılı olmaları şaşırtıcı değil. 

Bakalım gelecek etapta Meksika'nın tozlu yollarında durum ne olacak. 

 

10756_JariEvent2Sweden2017_1_1920x1080.jpg

10710_ThierryNeuville-Sweden-2017_003_1920x1080.jpg

10754_Relive3Sweden2017_com_1920x1080.jpg

 

Cumartesi gününden seçmeler:

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Kaan Yagizer yazdı:

Hava ısınınca bir Wrc daha izlemek lazım, bakalım kısmet nereye? 

Biraz fazla sıcak olabilir ama kıyıdan kıyıdan tatil de yaparsınız bence... ^_^

 

Rally Italia Sardegna 08.06. - 11.06.2017

 

Capture.PNG

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.