Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 1.6 Tdci Dpf Temizliği Sonrası Yeniden Arıza


Emre Bilgili

Soru

Herkese merhaba,  forumda yeniyim,  bundan tam 2 hafta önce yine bir cumartesi günü akşam saatlerinde aracımla seyir halindeyken motor arızası verdi,  dakikalar öncesinde performans sorunu yokken, lamba yandıktan sonra araç çekişten düştü 2500 devire rahat çıkıyodu fakat 2500 den sonra tavaş yavaş çıkıyo ve en fazla 3700 civarlarını görüyordu,  aracı o şekilde swrvis götürdüm,  cihaza bağladıklarında dpf arızası olduğunu söylediler,  temizlenmesi gerektiğini,  bununla birlikte dpf basınç mı sıcaklık mı tam hatırlamıyorum,  o sensörün de bozuk olduğunu ve değişmesi gerektiğini söylediler. Onay verdim aravı ertesi gün teslim aldım,  bu arada sensör için 650 tl temizlik için 680 tl toplamda 1300 civarı bir ücret ödedim.. Ertesi gün teslim aldığımda araç ile 100 km yol yaptıklarını farkettim.  Bunun test olduğunu söylediler bana.  Ona da tamam deyip aracıma binmeye başladım,  eski performansına dönmüştü,  aracı zorlamadan,  kış şartlarında ısıtarak,  stop etmeden bekleyerek özenle kullanmaya başladım. Bugün (aracı tamirden aldıktan 13 gün sonra) aynı gün aynı saat ve aynı yerde yine motor arızası amblemi çıktı ekrana.  Yorumlarınızı bekliyorum, belirtiler de bir önceki ile aynı,  stop edip çalıştırsam da bişey değişmiyor. Teşekkürler 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 8 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Servis malesef açık değil haftasonu,  yetkili servis fakat bana garantiai yok bu işlemin demişlerdi,  temizlik sonrası km yapmak doğru mu acaba,  yoksa sitede yazdıkları gibi 3 bin devirde kullanıp pisliği mi attılar, 100 km yapmaları normal mi araç ile

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dpf eğer tıkanmış ise, ariza silip tekrar test yapmalari imkansız, o araç temizlenmeden servisten bile çıkamaz. Temizlemislerdir, sonrasinda kurumu tamamen atmak icin, 100 km yapmislardir. Kurum tamamen atılıp teslim etmislerdir. Fakat guzergahiniz ya cok kisa, ya da fazla km yapmiyorsunuz, dpf temizligini aracta anladiginiz anda aracı rolantide olsa bile kapatmayin temizligi bitirip kurumu atsin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Güzergahım kısa evet ama 100 bin kmde bir araç,  dpf i nasıl bu kadar dolmuş olabilir,  700 lira verip temizletmeme rağmen 2 haftada tekrar aynı arızayı vermesi nasıl mümkün,  ayrıca by servisler bu dpf temizliğini neden dolduktan sonra motor arızası verdikten sonra dile getiriyor,  bi başka ironi de bana dpf dolduktan sonra diyorlar ki işte ayda 1 uzun yola çıkın ototbanda aracı zorlayın,  ben boşuna mı servise gidiyorum dolmadan önce neden böyle bir uyarı vermediler bana, hatta bu safhaya gelmeden aracınız 100 bin kmde,  arıza vermeden dpf temizliği yapsak iyi olur demeleri gerekmiyor mu,  insanları illa sanayilere yönlendirecekler,  1300 lira ücret ödedik,  2 hafta sürdü,  yazıktır günahtır,  servisler para tuzağıdır

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 dakika önce, Emre Bilgili yazdı:

Güzergahım kısa evet ama 100 bin kmde bir araç,  dpf i nasıl bu kadar dolmuş olabilir,  700 lira verip temizletmeme rağmen 2 haftada tekrar aynı arızayı vermesi nasıl mümkün,  ayrıca by servisler bu dpf temizliğini neden dolduktan sonra motor arızası verdikten sonra dile getiriyor,  bi başka ironi de bana dpf dolduktan sonra diyorlar ki işte ayda 1 uzun yola çıkın ototbanda aracı zorlayın,  ben boşuna mı servise gidiyorum dolmadan önce neden böyle bir uyarı vermediler bana, hatta bu safhaya gelmeden aracınız 100 bin kmde,  arıza vermeden dpf temizliği yapsak iyi olur demeleri gerekmiyor mu,  insanları illa sanayilere yönlendirecekler,  1300 lira ücret ödedik,  2 hafta sürdü,  yazıktır günahtır,  servisler para tuzağıdır

 

Bende başka marka aracımda DPF'ten dolayı aynı sorunu yaşadığım için biliyorum; Servise siz; ''DPF doluluğuna bakın'' demeden bakmazlar. DPF her an dolabilir, devirsiz ve kısa km ve zorlamadan kullanmalarda mutlaka tıkanır. Ayda 3 kere DPF temizliği yapılan arkadaşları biliyorum. Mesela %98 DPF dolu olan bir aracı, İstanbula GİT-GEL esnasında  %20'ye düşürmüşlüğümüzde var. DPF tamamen kullanıcı kullanımına bağlı bir tıkanıklık seyredecek bir parçadır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

%98 dolu derken?  Motor arızası vermiş miydi araç?  Arızalı halde kullanıp açma şansımız var mı bizim de?  Teşekkürler cevabınız için, 1 kez temizlendi sonuçta,  aravı biraz zorlasam temizleme olasılığı var.mı? Yoksa motora bir zarar gelir mi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

DPF içerisinde pahalı metaller bulunan, sıcaklıkla çalışmasını sürdüren bir parça.

Eğer üstündeki metallerde problem var ise, temizlik vs kafi gelmez. Filtreleme işini yapamadığından zamanla yine dolar. Evet 2 haftadada dolabilir 2 gündede.

 

Birde olayın başka bir boyutu daha var. Siz arabanızdaki sorun DPF de sanırsınız ama aslında asıl problem başka bir yerde olabilir. Şöyle ki, örneğin araba bir şekilde yağ yakıyor, yada turbodan egsoz çıkışına doğru yağ kaçağı var. Noluyor bu fazladan yağ ve yağ dumanı, DPF e doluyor ve zamanla DPF dolarak arıza veriyor. Siz sorun DPF de sanırken aslında sorunun en son yoklandığı noktada yanı DPF üzerindeki sensörlerde arızayı görürsünüz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.