Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Mehmet Yıldız

Soru

2001 Model Focus 1 Ambiente aracımı yeni aldım.. araç pırıl pırıl temiz.. fakat sorunun şu;

2001 Model 1.4 Clio Symbol'um ile 100km/s'le çıktığım  rampayi bu arabayla neredeyse aynı hatta daha düşük hızda çıkıyorum.. 1.6 arabam olaun dedim ama 1.6 tadı alamadım 

sebebi nedir acaba? Bu arabaya ne yaparsam performansı artar? Bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırmısınız ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Öncelikle bu kıyaslamanız doğru değil.
İkincisi motor ve diğer akşamları kontrol ettirmekten başlayabilirsiniz, özel bir çalışma yoksa zaten şuan ilk günki performans alınamaz.

Ayrıca motor modifiye bölümüne bakınız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hocam bi performans kaybı olduğu ortada.. aynı model aynı kilimetrelerde 1.4 Clio dan daha iyi performans beklemek yanlış mı?

alirken computest e soktuk motor gücü %66 çıktı.. usta bu değer baskı bakatadan kaynaklanıyor gb birşeyler dedi.. arabanın debriyajı en yukarıda kavrıyor 

 

yani demek istediğim ne yaparsak ya da ilk etapta hangi bakımları ya da değişimleri yaparsam performansta bi artış sagalayabilirim? Ya da bu dusukluk gercekten baski balata ya da bunun gb birşeylerden kaynaklanabilir mi?

--2 dakika sonra eklendi--

Bu siyedeki ilk mesajım bu arada.. bilgi ve tecrubelerden faydalanmak isterim.. ustaya en son ve donanımlı bir şekilde gitmek istiyorum..

yoksa sallıyorlar kafadan birşeyler sonra değiş dur parçaları..:((

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşım söylediğin gibi baskı balatada sorun varsa aracın çekişi düşer.ayrıca bakımlarıda önemli hava filtresi değiştimi.birde bir öneri de bulunayım.hava filtresinin orada hava debimetresi var.o kirli ise performansın düşer.onuda ben kendi aracımda balata spreyi ile temizlemiştim.çekişi ve yakıtı bayağı farketmişti.onada baktırabilirsin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Teşekkürler Alp Bey,

Hava Filtresi Değişmedi 

Yağ ve Yağ Filtresi Değiştirdim..

usta Hava filtresi iyi diye not düşmüş bakım kağıdına,

aksam üzeri 4. Vitese taktım yavaşça debriyaji kaldırdım ve araba stop etmeden kalktı.. 2 defa denedim ikisinde de stop etmedi.. bu baskı balata testlerinden biriymiş yani sıkıntı var gb görünüyor.. inşallah bu performans dusuklugu sadece baskı balatadandir.. rektefiyeden korkuyorum:((

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10 saat önce, Mehmet Yıldız yazdı:

 

Hocam bi performans kaybı olduğu ortada.. aynı model aynı kilimetrelerde 1.4 Clio dan daha iyi performans beklemek yanlış mı?

alirken computest e soktuk motor gücü %66 çıktı..

 

Biri 100bg civarında biri 95, biri 1080kg 995, yani sanki dersin focus dağlar kadar fark açmışta karşılaştırma yapınca şaşırtmış. %66 motor gücü çıkmış artık nası ölçtülerse artık. Bakımlarını yaptırın, kompresyonuna, baskı-balatasına binin. Hayır neyin ürik asit yarışı bı anlamadım :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Biri 100bg civarında biri 95, biri 1080kg 995, yani sanki dersin focus dağlar kadar fark açmışta karşılaştırma yapınca şaşırtmış. %66 motor gücü çıkmış artık nası ölçtülerse artık. Bakımlarını yaptırın, kompresyonuna, baskı-balatasına binin. Hayır neyin ürik asit yarışı bı anlamadım :)

 

Konunun başını okursanız daha net cevap vereceğinizi düşünüyorum.. Yani bu farkı anlamamak için bu kadar zorlamaya gerek yok..

2001 clio 1.4 ve 75HP ve 950Kg

2001 focus 1.6 ve 100HP ve 1250kg

neyini anlamıyorsunuz dağlar kadar fark var bu iki arabada..

bu farkı hissedemedim diyorum.. anlayan bilen fikri olan varsa tavsiyesini bekliyorum..

neden kaynaklanır performans kaybı?

motor kesinlikle yağ kaçırmıyor üflemiyor ve neredeyse çalıştığını anlamiyorsunuz çok temiz görünüyor..

ama neden %66 çıkar soru bu.. 

fikri olan varsa yardımcı olursa sevinirim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Mehmet Yıldız yazdı:

Konunun başını okursanız daha net cevap vereceğinizi düşünüyorum.. Yani bu farkı anlamamak için bu kadar zorlamaya gerek yok..

2001 clio 1.4 ve 75HP ve 950Kg

2001 focus 1.6 ve 100HP ve 1250kg

neyini anlamıyorsunuz dağlar kadar fark var bu iki arabada..

bu farkı hissedemedim diyorum.. anlayan bilen fikri olan varsa tavsiyesini bekliyorum..

neden kaynaklanır performans kaybı?

motor kesinlikle yağ kaçırmıyor üflemiyor ve neredeyse çalıştığını anlamiyorsunuz çok temiz görünüyor..

ama neden %66 çıkar soru bu.. 

fikri olan varsa yardımcı olursa sevinirim..

Anlayan bilen.. hmm.. hayirli isler.

Yukarda verdiginiz rakamlardan zaten belli neden gitmedigi. Kolay gelsin. Benceee egsoz bilyasindandir degisitin duzelir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Olcay Sert yazdı:

bilyaları eskidiyse ondandır evet @Servet Ö. :claps: tespit doğru gibi

Eskimese de ardan yag kaciriyor bazen cok cirkin oluyor. Gaza basinca egsoz titriyosa hafiften kesin egsoz bilyasidir. Aradan basinc kaybedince manifold boguluyo tabi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Mehmet Yıldız yazdı:

Konunun başını okursanız daha net cevap vereceğinizi düşünüyorum.. Yani bu farkı anlamamak için bu kadar zorlamaya gerek yok..

2001 clio 1.4 ve 75HP ve 950Kg

2001 focus 1.6 ve 100HP ve 1250kg

neyini anlamıyorsunuz dağlar kadar fark var bu iki arabada..

bu farkı hissedemedim diyorum.. anlayan bilen fikri olan varsa tavsiyesini bekliyorum..

neden kaynaklanır performans kaybı?

motor kesinlikle yağ kaçırmıyor üflemiyor ve neredeyse çalıştığını anlamiyorsunuz çok temiz görünüyor..

ama neden %66 çıkar soru bu.. 

fikri olan varsa yardımcı olursa sevinirim..

75/950=   0.0789

100/1250=0.0800 (F1 bu kadar ağırmı gerçekten?)

Yani birim ağırlığa düşen güç miktarı çok yakın, bu durumda performansta çok farklı olmaz.

computest vs hikaye o %66nın bir geçerliliği yok. baskı balata çok kötü olduğu zaman sürekli kaçırma yapıp performansı etkiler onuda fark edersiniz.

Rampada yüksek vites düşük devirde gazı kökleyin, araç hızlanmadan devir artıyorsa balata bitmiştir.

Madem ankaradasınız Öner oto Tuncay ustaya bi uğrayın, içiniz rahatlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cevaplayar için çok teşekkürler 

Ruhsatın resmini gönderiyorum..

 

arkadaşlar clio'dan falan vazgeçtim

aynı ilçeye gidiş geliş yapıyoruz..

1.6 Focus Mk1 olan bir başka Arkadaşım yanımdan jet gibi geçip gidiyor.. dediğim gb çekişte bir kayıp olduğu kesin.. ben Rektefiye istediğini düşünmüyorum motorun.. mutlaka başka bir yerlerinde performansı etkileyen birşeyler olduğunu düşünüyorum.. ama nelerden olur en çok bunu merak ettim.. rampada dediğiniz o testi yaptım Ozan bey, devir Hız ile orantılı yukseliyor.. daha doğrusu pek yükselemiyor:)) çünkü en ufak rampayı görünce araba yemiyor ben de buna deli oluyorum :><:

 

Ama 4.viteste arabayı yavaşça kaldırdığımda araba stop etmeden kalkıyor bu da Baskı Balata testi imiş anlayamadm

IMG_0248.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ruhsatdaki kiloyu boşverin hocam :D Orada ne hatalar var. Ford'un verdiği resmi ağırlık aşağıdaki/yukardaki gibidir. (EU ağırlık şartları altında)

Her iki kıyaslanacak aracı benzer şart altında alınan ağırlık ile oranlamalı. 

 

Misal yukardaki Clio 960 kg, ton başına 78.1 beygir

Sizin sedan ise 1091 kg, ton başına 91.6 beygir

 

Diğer tüm etmenler aynı diyelim, arada %17'lik güç farkı var :yeah: 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Teşekkürler Yakup Bey,

Motoru Temiz diye düşündüğümüzde,

Sizce Nerelerden başlamalıyım Bakımına... sanayide çarpılmak istemiyorum.. bana motoru iyi olan bi arabanın performansı neden düşer ana sebebleri neler olabilir bununla ilgili yardımcı olabilir misiniz..?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
15 dakika önce, Mehmet Yıldız yazdı:

Teşekkürler Yakup Bey,

Motoru Temiz diye düşündüğümüzde,

Sizce Nerelerden başlamalıyım Bakımına... sanayide çarpılmak istemiyorum.. bana motoru iyi olan bi arabanın performansı neden düşer ana sebebleri neler olabilir bununla ilgili yardımcı olabilir misiniz..?

 

Bu işleri tecrübeli kişilere mümkünse doktoruna sormak iyidir; bknz: https://www.focusclubtr.com/topic/13471-elektrikli-bagaj-ve-bluetooth-sorunu/#comment-398412

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.