Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Yakup Çağatay

2020'de Hibrit Mustang ve Elektrikli Küçük Suv Üretilecek

Önerilen Mesajlar

Ford 2020 yılında, Kuzey Amerika için hybrid Mustang üreteceğini duyurdu.

 

  • Ford, F-150 Hybrid, Mustang Hybrid ve Transit Custom plug-in hybrid gibi önümüzdeki beş yıl içinde gelecek olan 13 yeni global elektrikli araçtan yedi tanesini doğruladı.

  • Ford,en az 480 km'lik (tahmini) bir elektrikli SUV ve iki yeni elektrikli polis aracını piyasaya sürecek.

 

Flat Rock fabrikasında üretilecek ve Kuzey Amerika, Avrupa ve Asya'da satılacak; 2020 yılına kadar tamamen elektrikli küçük SUV üretilecek yine en az 480 km menzili olacak. -Muhtemelen EcoSport'un yenisi içindir.-

 

Hybrid Mustang ise V8 gücünde olacak. -Önce sadece Kuzey Amerika için-

Transit Custom plug-in hybrid ise 2019 yılında sunulmuş olacak. (Avrupa)

 

Kablosuz Şarj

 

ev-graphic-02.jpg

 

 

C1QjUVgXgAEzPW6.jpgTransitHybridTaxi_9990_HR.jpg

 

C1QnYDVUoAEblue.jpg

 

Mustang ve F-150 için planlanan;

Hybrid: İçten yanmalı motor + ufak pil ve ufak elektrikli motor; motor tepki süresini iyileştirir ve düşük devirde tork eksikliğini yok eder. (prius hybrid, CH-R hybrid) (Kendi kendini şarj eder trafikte çok yakmaz :D )

 

Transit Custom için planlanan;

Plug-In Hybrid: Hybrid'e ek şarj edilebiliyor. Pili ve elek. motoru daha büyük. (bmw i8)

 

Küçük SUV için planlanan;

Elektrikli: Adı üzerinde sadece elektrik.  (bmw i3)

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
2 saat önce, Kaan Yagizer yazdı:

Bence "pilli" Stang Ford'un Edsel'den beri ürettiği en kötü fikir.

https://en.wikipedia.org/wiki/Edsel

 

Aslında kötü gibi görünse de 2.3 lt'den sonra pek can acıtmaz gibi. Nasıl olsa ses! pek yok ya :D En azından daha az yakacak ve daha performanslı olacak. :kıhkıh:

 

Hybrid iyidir iyi, nasıl olsa full elektrik değil can yakmaz.

 

Şu da kenarda dursun 

hybrid-comparison.jpg

http://www.fleetcarma.com/hybrids-what-is-the-difference-between-traditional-and-plug-in/

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

Daha fazla kaşınmayayım :aman:

 

...bence de zorlama. Gavurlara ne zaman Boss çıkaracaksınız?!? ...diye soruyorken Hybrid fikri ile yüzleşmek (...ve bu fikirden %110 nefret etmek) zorunda kalmak ne elem bir acıdır.

 

Boss : genelde 385 motor (429cu ~ yaklaşık 7lt'lik ve atmosferik 420+hp) ile donatılmış sınırlı üretim Stang.

 

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
3 dakika önce, Kaan Yagizer yazdı:

 

...bence de zorlama. Gavurlara ne zaman Boss çıkaracaksınız?!? ...diye soruyorken Hybrid fikri ile yüzleşmek (...ve bu fikirden %110 nefret etmek) zorunda kalmak ne elem bir acıdır.

 

Boss : genelde 385 motor (429cu ~ yaklaşık 7lt'lik ve atmosferik 420+hp) ile donatılmış sınırlı üretim Stang.

 

 

Bunlar hep, ortalama karbon salınımını düşürmek için! :D 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2021 için de seri kullanıma uygun otonom araçtan söz ediliyor, konusu var mıydı bilemedim.

ABD Las Vegas Tüketici Elektroniği furarında yeni versiyonu görücüye çıkmış: Fusion Hybrid Autonomous Development Vehicle.

CES-2017.jpg

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Fusion Hybrid Autonomous Development Vehicle.

 

...elimizden önce güzelim fosil yakıtlı motorlarımızı sonra da direksiyonlarımızı alıyorlar. 

bkn. içinden ağır küfür etmek...

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yanlış zamanlarda yanlış ülkelerde doğmak ne kadar da kötü... sürücüsüz araç nedir ya, tamam argesini vs. anlarım da. yollarda bunları görmek kısmet olmasın bize! çok yazık... Neden yemek yiyoruz abi o zaman? Tüm besin ihtiyaçlarını birer hap -yada fitil olsun bize daha uygun- olarak piyasaya sunsunlar, maksat sadece beslenmekse... Burada da maksat sadece a noktasından b noktasına gitmekse, gitmeyelim beya! :guitar:

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Şimdi, Mert Yürüyen yazdı:

Burada da maksat sadece a noktasından b noktasına gitmekse, gitmeyelim beya!

Aynen. Arabayı araç olarak kullananlarla arabayı araba olarak kullananları ayırmak lazım!

 

Şimdi, Kaan Yagizer yazdı:

...elimizden önce güzelim fosil yakıtlı motorlarımızı sonra da direksiyonlarımızı alıyorlar.

Ne zaman elektrikli araba lafı geçse içim cız ediyor ve de ne zaman ki otonom araba lafı geçse içim cazırttt... ediyor.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Şimdi, Kaan Yagizer yazdı:

...elimizden önce güzelim fosil yakıtlı motorlarımızı sonra da direksiyonlarımızı alıyorlar. 

 

Aşağıdaki fotoğraf Bosch'un hazırladığı otonom araç kokpiti. Otoyola çıkınca direksiyon katlanıyor ve içeri çekiliyor, koltuklar da biraz geriye giderek yatıyor ve araç "artık sürüşü ben yapacağım siz keyfinize bakın" diyor. 

Otomatik vitese bile zaman zaman direnen ben böyle bir durumda ne yaparım? Asla kontrolu araca bırak(a)mam. Doğru veya yanlış.

Detaylar daha aşağıda. 

CES-2.jpg

 

Şimdi, Mert Yürüyen yazdı:

sürücüsüz araç nedir ya, tamam argesini vs. anlarım da. yollarda bunları görmek kısmet olmasın bize! çok yazık...

Burada tartışılacak bir kaç şey var.

Daha önce de yazışmıştık, üşenmesem o konuyu bulup devam edeceğim ama kısaca buraya yazayım.

İdeal bir dünyada, yani kuralların belli olduğu, yol tasarımının uygun ve doğru yapıldığı sürüş ortamında otonom araçların isnan hatasından arındırılmış olmaları nedeniyle daha güvenilir oldukları (hipo)tezi var.

Ayrıca aracı salt nakil aracı olarak kullanan ve bedava sürücüye hayır demeyecek araç sahiplerinin oranı %50'den aşağı değildir. (bkn. harbi işkembeden sallama)

Buradan da iki sonuç çıkar:

1. Arabayı zevk için sürüyorsan otonomiyi boş ver, bildiğin gibi kullan. Buna da kimse engel olmasın.

2. Türkiye'de en otonom araç bile kısa sürede mavi ekrana döner, bu kadar kural belirsizliğinin ve gelişigüzel davranışların olduğu bir ortamda otonom araçların başarı şansı sıfır.

Yani Mert dert etme, gene biz sürmeye devam edeceğiz.  

Cem Boneval tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Türkiye'de en otonom araç bile kısa sürede mavi ekrana döner

Bu otonom arabaları tasarlayan ve test edenleri Türkiye'ye getir, bu projeyi önümüzdeki 50 sene için rafa kaldırırlar. :D 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
11 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

Ford 2020 yılında, Kuzey Amerika için Elektrikli Mustang üreteceğini duyurdu.

 

Yolda görmeyim, görürsem daşlarım, mındar olur metal yığınları.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Simdi şöyle tasaruf yaparım otonom araçtan :)
Beni işe bırakır eve gönderirim çocuğu okula bırakır. Çocuk eve gönderir hatun biner alışverişe gider ordan arabayı çocuğun okula gönderir. Çocuk alır eve gelir arabayı hatuna gönderir hatun eve gelir. Arabayı bana gönderir. Ben eve gelirim. Arabayı ekmek almaya yollarım. Giderkende çöpü artırırım. Hafta sonu kendini yıkamaya gider. Arada izin veririm kankalarıyla caddede dolaşır. ;)
Benim tasarım girdilerim bunlar.


Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
2 dakika önce, Volkan Ö. yazdı:

Simdi şöyle tasaruf yaparım otonom araçtan :)
Beni işe bırakır eve gönderirim çocuğu okula bırakır. Çocuk eve gönderir hatun biner alışverişe gider ordan arabayı çocuğun okula gönderir. Çocuk alır eve gelir arabayı hatuna gönderir hatun eve gelir. Arabayı bana gönderir. Ben eve gelirim. Arabayı ekmek almaya yollarım. Giderkende çöpü artırırım. Hafta sonu kendini yıkamaya gider. Arada izin veririm kankalarıyla caddede dolaşır. ;)
Benim tasarım girdilerim bunlar.

 

Arada bir kaçak et kesmeye gitmesin mi? Ne bileyim ne idüğü bilinmez bir istasyonda kaçak elektrik kullanmasın mı? :)

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Bülent Y.
      Şimdi ekte göreceğiniz yazıyı okuyunca diyeceksiniz ki adam 2015 model arabasının baskı balatasını garantiden %50 indirimli yaptırmış. Sonra 30-40 bin km. yaptıktan sonra gidip bir daha indirim istemiş, Ford neden destek versin? Olayı birde ben anlatayım da koskoca şirketin yalanı çıksın ortaya, koskoca şirketin müşteriye verdiği değer bilinsin. 
       
      Çoğu Focus kullanıcısı gibi kalkışlarda baskı balatadan ses geliyor şikayeti ile servise başvurdum. Servis garanti kapsamında %50 bedel ödemek koşulu ile değişim yapacağını söyledi. Bende kabul ettim. Aracımı verdim. 3 gün sonra cumartesi günü saat 16:00 da teslim aldım. Aracı alır almaz şikayetimin giderilmediğini tespit ettim. Pazartesi sabah servis açılır açılmaz durumu bildirdim. Servisin bahçesinde şikayetimi video ile kayıt edip haklı olduğumu gördüler. Servis durumu Otosan'a iletti. Otosandan gelen cevap ekte görüldüğü gibi. Benden aldıkları 1850,00 TL'yi sineye çekmemi, ayıplı malın bedelini benim ödememi. Yeniden değişim için aynı ücreti bir daha ödememi istediler. Yani öyle canım sıkıldığı için baskı balatamı değiştirmek istemedim. Yani verdiğim parayı çöpe atmışım gibi davranmamı bekliyorlar. 
       
      Defalarca görüştüğüm Ford yetkilileri konuya uzaylı gibi yaklaştığı için hukuki yollara başvurdum. Fakat başkaları mağdur olmasın diye paylaşmayı kendime borç bildim.

    • Yazan: Yakup Çağatay
      Şu an ön gösterimi yapılan modelin dünya lansmanı Hannover ticari fuarından yapılacak. 
      Türk mühendisler geliştirdi. 2018 Ekim'de TR lansmanıyla birlikte satışa çıkacak. Yurt dışına 2019 başında açılacak.
      Pek bilgi yok ama gücü maksimum 500 ps olacak. İçi genişlemiş vs.
      Şanzıman da yerli üretime geçiyor olacak 2 sene içinde, yerlilik oranı %90'ı geçecek bununla birlikte.
       
       
       
       

       

       

    • Yazan: Yakup Çağatay
      JMC ile birlikte geliştirilen orta sınıf SUV, Yeni Ford Territory tanıtıldı. Amerika ve Avrupa’nın EDGE’ine karşılık gelen bir boyutta.
      48V hafif hibrit veya plug-in hibrit ile seçilebilecek ve 2019’un başlarında Çin'de satışa çıkacak.
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/cin-pazari-icin-yeni-suv-2019-ford-territory/ 
       

       

    • Yazan: Yakup Çağatay
      Yeni Donanımlar eklendi bazı standartlar ve paketler değişti. 

      Üyelerimizin yaşayabileceği karışıklığı gidermek adına tüm listeyi aktarıyorum..

      Değişiklik olursa ilk mesaj güncellenecektir.Son Güncelleme: Haziran 2013
       
      Trend Donanım
      Gövde rengi kapı kolları ve yan aynalar Elektrikli, sinyalli yan aynalar 16" çelik jant kapakları Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon Manüel 4 yönlü sürücü koltuğu Tek dokunuşta açılıp kapanan elektrikli ön/arka camlar Yol bilgisayarı Vites arttırma ikazı Ford EcoMode Manuel Klima Direksiyondan kumandalı radyo CD, MP3 çalar Portatif müzikçalar bağlantı soketi (USB) Sürücü ve ön yolcu ön hava yastıkları Sürücü ve ön yolcu yan hava yastıkları ABS + EBD Acil durum fren desteği (EBA) Elektronik Denge Programı (ESP) Çekiş Kontrol Sistemi (TCS) Dinamik Tork Kontrolü (TVC) Kontrol kollu tam bağımsız arka süspansiyon Ford Kolay Yakıt Sistemi Disk frenler - ön / arka Uzaktan kumandalı merkezi kilit ISOFIX çocuk koltuğu bağlantı noktaları  
       
       
      Trend X Donanım (Trend üzerine)
      16" Aluminyum Alaşımlı Jantlar Ön sis farları Karartılmış Arka Camlar Hız kontrol sistemi Ayarlanabilir Hız Sınırlandırıcı Otomatik Start-Stop (Sadece EcoBoost motorlar ile sunulmaktadır - 1.0T) Aktif Ön Izgara (1.0 Turbo ile)  
       

      Yeni Style Donanım (Trend X üzerine)
       
       
      Elektrikli katlanan yan aynalar* Ön ve arka park sensörleri* Otomatik Park Sistemi* Gecikmeli Sönen Ön Farlar Yağmur sensörü Otomatik yanan farlar Otomatik kararan iç dikiz aynası Yan perde hava yastıkları Otomatik Start-Stop (Sadece EcoBoost motorlar ile sunulmaktadır - 1.0T) ( * = Manuel şanzımanlı araçlarda sunulmaktadır.)
       
       

      Titanium Donanım (Style üzerine)
       
       
      Elektrikli, ısıtmalı, sinyalli yan aynalar Deri kaplı direksiyon simidi & vites topuzu Manüel 4 yönlü sürücü ve ön yolcu koltuğu Sürücü ve ön yolcu koltuğunda ayarlanabilir bel desteği Ön koltuk kol dayanağı ve kapaklı eşya saklama bölmesi "Ford Power" Anahtarsız Çalıştırma Sistemi Çift Bölgeli İklim Kontrollü Otomatik Klima Led iç ortam aydınlatması Yokuş Kalkış Desteği (HLA) Ford SYNC (Aux Girişi kapsamaktadır ve USB ile birlikte Kol Dayama içindedir) Isıtmalı ön cam - Manuel araçlarda "Tekno Paket" içerisinde sunulmaktadır. Otomatik Start-Stop (Sadece EcoBoost motorlar ile sunulmaktadır - 1.0 T - 1.6 T) Aktif Ön Izgara (1.0 ve 1.6 Turbo ile) Parlak siyah ön alt ızgara Spor ön koltuklar Lüks Tavan Kumaşı Yumuşak Dokulu Ön Trimler Led Arka Stoplar (Hatchback ve StationWagon) Isıtmalı Silecekler (Püskürtme memesi)  
      Not: Titanium serisinde Otomatik Park Sistemi, elektrikli katlanır yan aynalar ve ön & arka park sensörleri ayrı bir opsiyon paketi içerisinde sunulmaktadır. (''Style üzerine'' açıklamasına uymadığından açıklanmıştır.)
      Not 2: Üç farklı Titanium ve opsiyon oldu 2012 model ve civarında! (Yazı 2013'te eklendi)
      1. Eski Titanium+(OP)
      İlk araçlarda şu anki Titaniumda olmayan aktif şehir içi güvenlik ve ısıtmalı ön cam vardı.
      Bu araca otomatik park paketi adı altında katlanır ayna park sensörleri ve otomatik park eklenebiliyordu.
      2. Yeni Titanium+(Plus)
      Aktif şehir içi güvenlik ve ısıtmalı ön cam titanium içersinden çıkartılıp otomatik park paketi ile birleştirilip plus paket adıyla sunuldu.
      3. Titanium + (smart)
      Titanium değişmedi, plus paket kaldırıldı. Isıtmalı ön cam ve aktif şehir içi güvenlik tekno pakete taşındı. Otomatik park Sony ses sistemi ile birleşip Smart paket olarak sunuldu
       
      Titanium üzerine alınabilecek Paketler - Titanium harici donanımlara ekstra paket alınamıyor.(Spor Paket ve sunroof hariç)

      X Paket 5430 TL (Temmuz)  (2013 Nisan 5810 TL )
      Parçalı Deri koltuklar Elektrikli 4yöne ayarlanabilir sürücü koltuğu Isıtmalı Ön Koltuklar Bi-Xenon Farlar (far yıkama sistemi ile) Gündüz yanan LED farlar Led çok renkli iç ortam aydınlatması Smart Paket (Manuel şanzımanlı araçlarda sunulmaktadır) 1800 TL (Temmuz) (2013 Nisan 2085 TL )
      Sony Müzik Sistemi Otomatik Park Sistemi Elektrikli katlanır yan aynalar ön ve arka park sensörleri Not: Smart paket ile teyp ekranı 4.2 inç ve renkli tft olarak gelir. Gösterge arasında, 2012 ve 2013'te satılan ilk modellede büyük TFT renkli ekran sonra gelenlerde küçük renksiz ekran mevcut.
       
      NOT: Sony Müzik Sistemi --> PowerShift Otomatik araçlarda ayrı opsiyon olarak sunulmaktadır. 900 TL (Temmuz) (2013 Nisan 1170 TL )

      Tekno Paket (Manuel araçlarda ve Smart Paket ile sunulmaktadır) 4500 TL (Temmuz) (2013 Nisan 4810 TL )
      Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi  Kör Nokta Uyarı Sistemi  Şerit Takip Sistemi  Şeritte Kalma Yardımcısı Sürücü Dikkat Takip Sistemi Otomatik Uzun Far Isıtmalı Ön cam Not: Tekno Paket ile Kadran ortasındaki ekran Renkli TFT olarak gelir. (Büyük)
      Navigasyon Paketi (Manuel şanzımanlı araçlarda Smart Paket ile; PowerShift araçlarda Sony Müzik Sistemi Paketi ile sunulmaktadır) 2.250TL (Şubat 2013) 
      Sony Navigasyon Sistemi Geri görüş kamerası  
      Opsiyon: Elektrikli sunroof (4Kapı ve 5Kapılı modellerde sunulmaktadır). 1800 TL (Temmuz) (2013 Nisan 1925 TL )
       
      Opsiyon: Spor Paket (Sadece 5 Kapılı modellerde) (Tekno Paketle birlikte sunulmamaktadır) (2013 Haziran 2900 TL) Trend x ve üzeri donanımlar'a eklenebilir.
      Bal peteği görünümünde ön ızgara Ön ve arka eteklik, yan etekler Arka spoiler 17” Alaşım jant Renkli kaliperler  
      Son Paket için örnek görsel
       

       
      Jant 17 olacak bu görseldeki DEĞİL. 
       

       
       

       
      Focus Güncel ve Eski Fiyatları
      yer almaktadır.

      Motor Çeşitleri ile Donanım Kombinasyonları

      Trend
      Dizel:1.6L TDCi 95PS 6 ileri M.
      Benzinli: 1.6L 125PS 5 ileri M. & 6 ileri PowerShift

      Trend X
      Dizel: 1.6L TDCi 95PS 6 ileri M.
      Benzinli: 1.0L EcoBoost 125PS 6 ileri M. / 1.6L 125PS 5 ileri M. & 6 ileri PowerShift

      Style
      Dizel: 1.6L TDCi 115PS 6 ileri M.
      Benzinli: 1.0L EcoBoost 125PS 6 ileri M. / 1.6L 125PS 5 ileri M. & 6 ileri PowerShift

      Titanium
      Dizel: 1.6L TDCi 115PS 6 ileri M.
      Benzinli: 1.0L EcoBoost 125PS 6 ileri M. / 1.6L EcoBoost 180PS 6 ileri M. / 1.6L 125PS 5 ileri M. & 6 ileri PowerShift

       
    • Yazan: OnurKılıç
      iyi akşamlar
      2011 model FOCUS 3 TDCİ TİTANİUM X aracımın 
      rampa yukarı kalkış yaparken birinci vitesten atma sorunu vardı
      3-4 haftadır rampa yukarı 2. viteste aracı devirlendirip 3. vitese atarken geçmeme sorunu baş göstermeye başladı 
      şanzumanla alakalı bir durum mu veya başka bir sorun olabilir mi acill yardım

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.