Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Motor çalışırken Kapıları Kilitleyemiyorum


Hakan Serçe

Soru

iyi günler herkese. benim bir sorum var nereyi araştırdıysam da bulamadım çözümünü. araca binip, motoru çalıştırıyorum. motor çalışırken arabadan inip kapıyı kilitlemek istiyorum ama kumanda tepkisiz kalıyor. bunun bir yolu var mıdır ? böyle bir şeye neden gereksinim duyuyorsun diye sorun olursa da sebebi şu: ben kışı çetin geçen bir şehirde ikamet etmekteyim. zira -35 leri gördük daha tam kış bile gelmemişken. hal böyle olunca da araba donmasın diye sık aralıklarla çalıştırıyorum. rolantide arabayı ısınmaya bırakıyorum, mesela yarım saat çalışıyor araba, o sırada ben başka yere gidiyorum. haliyle arabanın kilitli olması gerek. sebeb bu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

istanbul/kartal merkezde en işlek yerlerden birinde arabanın kapat tuşuna basmayı unutmuşum. çıktıktan sonra anahtardan bastığımı gayet net hatırlıyorum, pek tabii kilitleme gerçekleşmemiş. 1-2 saat sonra işleri halledip arabanın yanına gelince anladım kilitlemediğini ve bu süre boyunca moturun çalışır durumda olduğunu. herhalde ford mühendislerinin vardır bi bildiği deyip geçtim. 

 

Dipnot : Aracıma LPG takmadan önceden yaşandı olay @Yakup Çağatay

 

Olcay Sert tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otomatik Mesaj

Bu konu, Focus III > Ford Garajı > Mk3- Genel Bilgiler kategorisinden Focus III > Ford Garajı > Mk3- Sorular ve Sorunlar kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,
Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çözümü benzin yakıtı ile çalışan bir motorlu araca geçmek :) 

 

Veya ne yaparsınız; cam açık kalsın dışarı çıkın elle içerden kilitleyin sonra kumandadan/veya yine içerdeki düğmeden camı kapatın belki olur. Ayrıca bu yaptığınız tabii ki mantıklı bir yol değil ve izin verilmemesi çok doğal geldi bana.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arac çalışırken kapılar kumandadan kilitlenmiyor Yakup'un dediği gibi camları da açmıyor bu işin çok kolay yöntemi var.Kumandanın içindeki anahtarı çıkarın, kapıları kapı kolundaki kilitten manuel kilitleyin araç çalışırken kapılar açılıp kapanacaktır.

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

araç çalışıyor olduktan sonra kapıların kilitli olması güvenli mi? camı kır, bin, git 10sn.

yarım saat rölantide çalışınca ne kadar ısınacak? neyin donmasını engellemeye çalışıyorsunuz? yakıt israfından başka bir şey değil bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sen üşümeden araba ısınıyor da PTC miydi neydi ondan takılabilir belki alternatif olarak.

Bir çok marka modelde denedim de öyle bir şey yok malesef yapmıyorlar. En azından orjinalinde yok. 

Benim de aklıma gelmiş bir şey arabayı çalıştırıp yedek anahtarla ya da anahtarsız çalıştırma ise normal anahtarıyla çalıştırıp kitleyip sıcak bir yerde beklemek de, olmuyor.

 

Ankara/Sakarya soğuklarında sorunsuz çalışıyordu kışları da -15 -20 civarıdır 35'e kadar inmiş miyimdir hatırlamıyorum. Çalıştırırken bir problem oluyor mu uzun süre çalıştırmadığınızda?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konuya farklı yaklaşacağım.

Dondurucu soğuklarda dizel yakıtlı araçlarda neler yapılmalı, teorisi ve pratiği nedir?

Öncelikle mazotun akışkanlığı en yaygın CFPP (cold filter plugging point, ya da tercümesi ile soğuk filtre tıkanma noktası) değeri ile belirleniyor. Standart bir filtreden mazotun takılmadan geçebildiği en soğuk değer kaydediliyor. 

Buradan da anlaşılabileceği gibi tıkanmaya en duyarlı nokta aracın mazot filtresi.

Mazotun donmasının nedeni de karışımındaki parafin. 

Kutup bölgelerinde dahi dizel araçlar kullanılabildiğine göre elbet çözümler de üretilmiş, bunlara göz atarsak:

  1. Mazot üretiminde alınan tedbirler: AB ülkelerinde yaz, kış ve arktik olmak üzere farklı sınıflarda mazot üretiliyor. Her ülkenin belirlediği standartlar farklı olabiliyor. Genelde CFPP değerleri yaz yakıtı için 0 ile -15 arasında, kış dizeli -15 ile -35 arasında ve arktik dizel de -50 düzeyinde kullanılabilir oluyor. Arktik yakıtlar setan değeri düşük neredeyse saf kerozen olabiliyor. Ülkemizde özel bir üretim var mı, yoksa CFPP değerleri ne düzeyde onu da bilmiyorum (bkn. çok şey bilmeden ahkam kesen adam).  
  2. Isıtıcılar: En basiti mazot filtre ısıtıcısı, bunun yetmeyeceği durumlarda hem mazot kanalları hem de yakıt tankı için ısıtıcı gerekli. Sonradan takılabilir mi bilemiyorum, ama üreticilerin "arktik" paketlerinde bu özellik var. Ford Türkiye için böyle bir seçenek sunuyor mu yine bilmiyorum. Belki @Kaan Yagizer bilgi verebilir. 
  3. Katkılar: Mazot alırken depoya konulacak ve iyicene karışırsa etkili olabilecek katkılar var, parafinin moleküler bazda donmasına engellemese bile birleşip tıkaç oluşturmasını önlüyor. Kısmen çare olabilir. 
  4. Dizel karışımına kerozen veya benzin eklemek: Donma noktasını aşağıya çekse de güncel doğrudan püskürtmeli sistemde karışım enjektörlerin tahribatı ile sonlanacağı için kesinlikle kaçınılması gerek bir uygulama.

Peki aralıklı çalıştırmak ne kadar yararlı olur? Mazot filtresi ve mazot kanalları ısı ve akım yardımı ile işlevsel kalabilir, ama ciddi soğuklarda depodaki mazotun tehdit altında olacağını düşünüyorum.  

Bir de tabii geceyi hiç çalıştırmadan geçirip donduğuna şahit olmadan yapılanın etkili olduğunu söylemek çok doğru olmayacaktır. 

Velhasıl bu mesajla bir çok soru ürettim, hep beraber cevaplarını bulalım.

  1. Ülkemizde üretilen mazot hangi CFPP değerine sahip
  2. Pratikte kaç derecede donuyor?
  3. Ford'larda mazot donmasına karşı yapılabilecek neler var?
  4. Sipariş üzerine arktik paket alınabiliyor mu?
  5. Sonradan ısıtıcı takılabiliyor mu?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Ford Türkiye için böyle bir seçenek sunuyor mu yine bilmiyorum. Belki @Kaan Yagizer bilgi verebilir. 

 

...arctic ekipmanı mı? Hayır ... işin gerçeği ekstrem hava koşullarında Mazot doğası gereği donar. Mazottan geçtim, yakıt filtresi (içinde yakıttan süzdüğü su olduğundan dolayı) bile işlevsiz kalır. -35C aşırı soğuğun ağası, babası demek ... kutup bölgesine yakın finlandiya topraklarında kış mevsiminin -30C ortalamayı tutturduğunu düşünürsek -35C'nin ne olduğu daha net anlaşılır.

... çözüm ne?

Kapalı garaj (mümkün ise) ama bunun da ötesinde "Motor Bloğu Isıtıcıları" kullanmak  https://en.wikipedia.org/wiki/Block_heater 

... standart araçlar (benzinli olsalar dahi) -20C'den sonra işlevlerini yitirmeye başlıyor ve ekstrem koşullar için ekstrem tedbirler almak gerekiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

dört gün önce hareket halinde erzurum da havaalanı yolunda dizel connect mazot dondu va araç hareketsiz kaldı. o anki tahmini soğukluk (sıcaklık diyemiyorum) -38 idi, kullanılan yakıt, opet idi, aynı sabah kapalı garajı olmayan dizellerin neredeyse tamamı çalışmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14 saat önce, Ozan Kar yazdı:

araç çalışıyor olduktan sonra kapıların kilitli olması güvenli mi? camı kır, bin, git 10sn.

yarım saat rölantide çalışınca ne kadar ısınacak? neyin donmasını engellemeye çalışıyorsunuz? yakıt israfından başka bir şey değil bence.

burda amaç biz işimizi kisa sürede halledip gelene kadar aracın içinin biraz ısınmasını sağlamak veya motor  ısınmıştır aracın içinin sıcak kalmasını sağlamak , motoru korumak. Kışın sürekli motoru çalıştır stop et ,asıl o zaman daha çok yakıt sarfiyatı olur  ve motora zarar verir.Bu 3-5dk lık beklemelerde yapılan durum yarım saat diye birşey yok.Sen uzun yoldan sonrada stop et hemen arabayı 1dk falan çalıştırma yakıt sarfiyatı olur aman ha çok biliyon ya herşeyi ! 

Aracın camını kırıp götürmeye herkes cesaret edemez kolay kolay zaten 3-5 dk çalışacak araba ,büyük şehirlerde biraz daha riskli durum tabi  aracı götürecek adam başka türlüde götürür ,senin arabayı götürebilirler her an aman dikkatli ol

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 saat önce, çağlar çetinkaya yazdı:

burda amaç biz işimizi kisa sürede halledip gelene kadar aracın içinin biraz ısınmasını sağlamak veya motor  ısınmıştır aracın içinin sıcak kalmasını sağlamak , motoru korumak. Kışın sürekli motoru çalıştır stop et ,asıl o zaman daha çok yakıt sarfiyatı olur  ve motora zarar verir.Bu 3-5dk lık beklemelerde yapılan durum yarım saat diye birşey yok.Sen uzun yoldan sonrada stop et hemen arabayı 1dk falan çalıştırma yakıt sarfiyatı olur aman ha çok biliyon ya herşeyi ! 

Aracın camını kırıp götürmeye herkes cesaret edemez kolay kolay zaten 3-5 dk çalışacak araba ,büyük şehirlerde biraz daha riskli durum tabi  aracı götürecek adam başka türlüde götürür ,senin arabayı götürebilirler her an aman dikkatli ol

1 bana hiç bir konuda cevap vermemenizi rica edeceğim

2 ilk mesajı tekrar okumanızı, anlamadıysanız bi daha gerekirse 100 kere daha okumanızı rica ediyorum. 

Ayrıca evet ne uzun yol dönüşü ne ilk çalıştırmada rölantide bekleniyorum çünkü gerek yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cevaplarınız icin teşekkür ederim ancak ben herhangi bir sistem taktırmaya gerek duymuyorum çünkü yaşadığım şehirde 2 senem kaldı. Yakıt sarfiyatı oluyor evet ama dizel arabalar hiç çalışmıyor. Cekici ile aracı çektirip sıcak kaloriferli garajlara arabayı çektirip bir kaç gün orada beklemesi gerekiyor. Bahsettiğiniz yakıt sarfiyatindan çok daha fazla bir mebla bu. Konuyu özetlemek gerekirse eksi 40 45 derece soguk burası. Bunu yasamayan bilemez. Bende yasamadan bu kadar tahmin etmezdim. Geceleri hararetini yükseltip bırakmayınca araba sabaha çalışmıyor. Bünün icin de bir kaç saat çalısması gerekiyor. Araba bu süre içinde kilitli kalamıyor. Benim sorum bu sadece. Bunun bir yolu var mi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Hakan Serçe yazdı:

Cevaplarınız icin teşekkür ederim ancak ben herhangi bir sistem taktırmaya gerek duymuyorum çünkü yaşadığım şehirde 2 senem kaldı. Yakıt sarfiyatı oluyor evet ama dizel arabalar hiç çalışmıyor. Cekici ile aracı çektirip sıcak kaloriferli garajlara arabayı çektirip bir kaç gün orada beklemesi gerekiyor. Bahsettiğiniz yakıt sarfiyatindan çok daha fazla bir mebla bu. Konuyu özetlemek gerekirse eksi 40 45 derece soguk burası. Bunu yasamayan bilemez. Bende yasamadan bu kadar tahmin etmezdim. Geceleri hararetini yükseltip bırakmayınca araba sabaha çalışmıyor. Bünün icin de bir kaç saat çalısması gerekiyor. Araba bu süre içinde kilitli kalamıyor. Benim sorum bu sadece. Bunun bir yolu var mi 

 

Bildiklerimizi yazdık zaten. Ayrıca yukardaki sistem de mantıksız değil. 

--1 dakika sonra eklendi--

İlgili video

https://www.focusclubtr.com/topic/11606-modele-özel-anahtarsız-giriş-uzaktan-çalıştırma-sistemleri/?do=findComment&comment=347603

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu sistem anahtarsız çalıştırma olan araçlara takılamıyor. daha önce incelemiştim. webosta dedikleri sistemler var birde. ama çok maliyetli sistemler. yanlış bilmiyorsam yaklaşık 1500 lira gibi bir başlangıç fiyatı var. 

--9 dakika sonra eklendi--
24.12.2016 - 11:40 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Konuya farklı yaklaşacağım.

Dondurucu soğuklarda dizel yakıtlı araçlarda neler yapılmalı, teorisi ve pratiği nedir?

Öncelikle mazotun akışkanlığı en yaygın CFPP (cold filter plugging point, ya da tercümesi ile soğuk filtre tıkanma noktası) değeri ile belirleniyor. Standart bir filtreden mazotun takılmadan geçebildiği en soğuk değer kaydediliyor. 

Buradan da anlaşılabileceği gibi tıkanmaya en duyarlı nokta aracın mazot filtresi.

Mazotun donmasının nedeni de karışımındaki parafin. 

Kutup bölgelerinde dahi dizel araçlar kullanılabildiğine göre elbet çözümler de üretilmiş, bunlara göz atarsak:

  1. Mazot üretiminde alınan tedbirler: AB ülkelerinde yaz, kış ve arktik olmak üzere farklı sınıflarda mazot üretiliyor. Her ülkenin belirlediği standartlar farklı olabiliyor. Genelde CFPP değerleri yaz yakıtı için 0 ile -15 arasında, kış dizeli -15 ile -35 arasında ve arktik dizel de -50 düzeyinde kullanılabilir oluyor. Arktik yakıtlar setan değeri düşük neredeyse saf kerozen olabiliyor. Ülkemizde özel bir üretim var mı, yoksa CFPP değerleri ne düzeyde onu da bilmiyorum (bkn. çok şey bilmeden ahkam kesen adam).  
  2. Isıtıcılar: En basiti mazot filtre ısıtıcısı, bunun yetmeyeceği durumlarda hem mazot kanalları hem de yakıt tankı için ısıtıcı gerekli. Sonradan takılabilir mi bilemiyorum, ama üreticilerin "arktik" paketlerinde bu özellik var. Ford Türkiye için böyle bir seçenek sunuyor mu yine bilmiyorum. Belki @Kaan Yagizer bilgi verebilir. 
  3. Katkılar: Mazot alırken depoya konulacak ve iyicene karışırsa etkili olabilecek katkılar var, parafinin moleküler bazda donmasına engellemese bile birleşip tıkaç oluşturmasını önlüyor. Kısmen çare olabilir. 
  4. Dizel karışımına kerozen veya benzin eklemek: Donma noktasını aşağıya çekse de güncel doğrudan püskürtmeli sistemde karışım enjektörlerin tahribatı ile sonlanacağı için kesinlikle kaçınılması gerek bir uygulama.

Peki aralıklı çalıştırmak ne kadar yararlı olur? Mazot filtresi ve mazot kanalları ısı ve akım yardımı ile işlevsel kalabilir, ama ciddi soğuklarda depodaki mazotun tehdit altında olacağını düşünüyorum.  

Bir de tabii geceyi hiç çalıştırmadan geçirip donduğuna şahit olmadan yapılanın etkili olduğunu söylemek çok doğru olmayacaktır. 

Velhasıl bu mesajla bir çok soru ürettim, hep beraber cevaplarını bulalım.

  1. Ülkemizde üretilen mazot hangi CFPP değerine sahip
  2. Pratikte kaç derecede donuyor?
  3. Ford'larda mazot donmasına karşı yapılabilecek neler var?
  4. Sipariş üzerine arktik paket alınabiliyor mu?
  5. Sonradan ısıtıcı takılabiliyor mu?

Cem abi, sırasıyla yanıtlamak istiyorum. 1. mazot üretiminde alınan tedbirler: shel den alıyordum mazotu. yaşadığım bölgede zaten temiz mazot yok. kaçakçılığın sık olduğu bölge. bu yüzden bidon bidon temiz mazot getirip onu kullandım. hala daha bu şekilde mazot alıyorum, aldığım mazot shell. ama geçen hafta arabam dondu. çözdürmek için baya uğraştık. baya da masraflı oldu. 2. ısıtıcılar: mazot filtre ısıtıcı ali ekspres te gördüm. koltuk ısıtıcı yada elektrikli battaniye mantığı ile çalışıyor, hatta bunu mazotun motora giden boruları için falan da yapmışlar. onları sarıyorsun, kontağı açtığında boruları ısıtıyor. ancak bunun araç için tehlikeli olabileceğini düşünüyorum, ya da en azından sadece ilk çalıştırma esnasında falan açmak gerekebilir. ali ekspres ten sipariş versem benim şehrime ancak 2 ayda geliyor. malum benim sıkıntım önümünde ki 1 ay için geçerli olacak. veya bir buçuk ay. 3. katkılar: servise bakıma gittiğimde orada sakın katkı katma dediler. motoru bozarsın zararlıdır vs gibi şeyler söylediler. ayrıca yaşadığım yerde katkı kullanıp gene de arabası donan insanlar var. 4: yakıta benzin koymak. buna da cesaret edemiyorum. çevremde bunu yapanlar var ama onlar genelde eski ve modelli arabalar. benim tedbirim şu, gece saat 23:30 da çalıştırıyorum arabamı. 00:30 a ya da 01:00 a kadar çalışıyor. hatta buna rağmen hararet göstergesi orta düzeylere çıkmadığı oluyor. ama bunu yapınca sabah araç donmamıs oluyor. burada insan üstü bir soğuk var. bu soğuğu tarif edemiyorum. şu mevsimde şu aylarda -40 ları gördük. bu yüzden diyorum ki en azından bu süre de arabam kilitli olsun. ama sanırım bir yolu yok :)

--16 dakika sonra eklendi--
23.12.2016 - 18:36 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

Çözümü benzin yakıtı ile çalışan bir motorlu araca geçmek :) 

 

Veya ne yaparsınız; cam açık kalsın dışarı çıkın elle içerden kilitleyin sonra kumandadan/veya yine içerdeki düğmeden camı kapatın belki olur. Ayrıca bu yaptığınız tabii ki mantıklı bir yol değil ve izin verilmemesi çok doğal geldi bana.

arabanın motoru bile zor çalışan bir yerde, kapılar donuyor zor açılıyor. camı açmayı hiç denemedim, zira denesem sanırım bütün cam ile alakalı motor elektronik ne varsa bozulur :) ama evet benzin yakıtı ile çalışan araçlar donmuyor 

--16 dakika sonra eklendi--
24.12.2016 - 01:26 tarihinde, çağlar çetinkaya yazdı:

Arac çalışırken kapılar kumandadan kilitlenmiyor Yakup'un dediği gibi camları da açmıyor bu işin çok kolay yöntemi var.Kumandanın içindeki anahtarı çıkarın, kapıları kapı kolundaki kilitten manuel kilitleyin araç çalışırken kapılar açılıp kapanacaktır.

bunu deneyeceğim teşekkür ederim :)

--20 dakika sonra eklendi--
24.12.2016 - 10:35 tarihinde, Mertcan Çelik yazdı:

Ankara/Sakarya soğuklarında sorunsuz çalışıyordu kışları da -15 -20 civarıdır 35'e kadar inmiş miyimdir hatırlamıyorum. Çalıştırırken bir problem oluyor mu uzun süre çalıştırmadığınızda?

6 saatten fazla araç çalışmaz ise donma tehlikesi oluyor. gündüz ise 12 saatten sonrası. mesela debriyaj a bastım geçen gün aracı çalıştırmak için, basılı kaldı :D donmuş :D 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.