Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Sabah Rolantideki Anlık Yakıt Hk.


Furkan Çiçek

Soru

Bu gün aracım kendi rekorunu kırdı, 2 gündür kullanmıyordum ve soğukta ilk çalıştırdığımda yaklaşık 1 dk boyunca 2 ile 3.5 lt arasında gitti geldi. Sonra 1.5 a düştü derken 1.4 olunca hıaa.. dedim yola çıktım. 3 yıl da her kış ortalama 1 lt ekliyor araç anlık yakıtta ilk çalıştırmada (kışları)

 

Sivas soğuğunu düşünürsek belki normal ama, 30 km çevre yolunda gittikten sonra yükselen hararet göstergesi kutuptamı yaşıyorum lan ben dedirtse de devri daim pompam sağlammış.

Her sene 1'er litre yükselmesi normal mi bu anlık yakıtın rolantideyken (Soğuk ve ilk çalıştırmada) 
Artık yavaş yavaş TDCI motorum bay bay hepinis mi diyor yoksa bana? :/ (150 bin km)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 12 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
11 saat önce, Furkan Çiçek yazdı:

3 yıl da her kış ortalama 1 lt ekliyor araç anlık yakıtta ilk çalıştırmada (kışları)

 

...ben sizin yerinizde olsam "ilk çalıştırma" anında gördüğüm yakıt değerlerine değil, yol bilgisayarının 100km bazında verdiği toplam tüketim ortalamasına bakardım.

 

Aracın yaşı'da kıstastır tabi ki ... sonuçta entropi diye bir şey var ama çok da göze batmayan bambaşka faktörler ilk çalıştırma anında devreye giriyor.

 

Örnek mi? Dışarıdan alınan hava'nın ısısı, yakıt kesafeti, hava filtresinin durumu, yakıt filtresinin kondisyonu hatta akü.

Ne alaka demeyin? Bir örnek vereyim ... soğuk geçen gecenin sabahında marş'a basıyorsunuz ... daha ısıtma bujisi devreye girerken sistem check atıyor ve akü geriliminin düşük olduğunu tespit ediyor.

 

Marş basmanıza izin verecek kadar canı var ama işin dibinde akü gece soğukta resmen donmuş. Motor devreye girer girmez ECU hemen alternatörü'de "çalış köle!" diyor ... sonuçta motor çalışsa dahi elektrik tüketiyorsunuz, hem de canavar gibi ... cam rezistansı devrede, kalorifer ve hatta klima pompası çalışıyor, radyo çalışıyor vs.vs.

 

Alternatör canını dişine takıp elektrik üretirken (hem anlık tüketim talebini karşılama hem de akü'yü doldurma adına) ECU yakıt karışımını geçici olarak zenginleştiriyor ve hatta motor devrini (çünkü alternatör motordan güç çalmakta) azıcık yükseltiyor. Siz de bunu "ilk çalıştırma anında artan yakıt tüketimi" olarak gözlüyorsunuz.

 

Sonuç : Ortalama tüketim değerine bakın, size daha sağlıklı istatistik değer verir. 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Akü olayı çok mantıklı. Şimdi aklıma geldi son 4 yağ değişiminde mazot filtresini değiştirmedim. 40 bin km geçti. (Kaç binde değişmek gerekiyor onuda bilmiyorum ya)
Tez zamanda servisten orjinal bir mazot filtresi alıp aracı özgür ustama götüreyim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 saat önce, Furkan Çiçek yazdı:

Akü olayı çok mantıklı. Şimdi aklıma geldi son 4 yağ değişiminde mazot filtresini değiştirmedim. 40 bin km geçti. (Kaç binde değişmek gerekiyor onuda bilmiyorum ya)
Tez zamanda servisten orjinal bir mazot filtresi alıp aracı özgür ustama götüreyim.

Kitapcikta hangi km ve yillarda neyin degisimine ihtiyaci oldugu yaziyor. Oradan bakabilirsin. Yedek parcadan kacinma, duzgunce al degistir.

Anlik yakitla ilgili durumlarinda arac isindiktan sonra rolantideyken bak. Ha bakinca ne olacak, aslinda sana hicbirsey ifade etmeyen sayilar gormus olacaksin. Kisin yol ve hava sartlarindan dolayi fazla yakar araclar. Cok fazla takilmamak lazim bunlara.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

7 December 2016 - 01:21 tarihinde, Furkan Çiçek yazdı:

Bu gün aracım kendi rekorunu kırdı, 2 gündür kullanmıyordum ve soğukta ilk çalıştırdığımda yaklaşık 1 dk boyunca 2 ile 3.5 lt arasında gitti geldi. Sonra 1.5 a düştü derken 1.4 olunca hıaa.. dedim yola çıktım. 3 yıl da her kış ortalama 1 lt ekliyor araç anlık yakıtta ilk çalıştırmada (kışları)

 

Sivas soğuğunu düşünürsek belki normal ama, 30 km çevre yolunda gittikten sonra yükselen hararet göstergesi kutuptamı yaşıyorum lan ben dedirtse de devri daim pompam sağlammış.

Her sene 1'er litre yükselmesi normal mi bu anlık yakıtın rolantideyken (Soğuk ve ilk çalıştırmada) 
Artık yavaş yavaş TDCI motorum bay bay hepinis mi diyor yoksa bana? :/ (150 bin km)

Telefonun azizliği ?    Bende 2014 focus 1.6 tdci var ilk calistirmada rolantide 0.8 den aciyor sonra 0.41 e düşüyor. Sizin araç belliki çok yaşlanmış  ? 

 

 

Motor ısınması konusuna da söyleyeceklerim var.

-P.tesi gecesi konyadan çıktım yola , gece 2 gibi Bolu'da mola verdim sabah 6 ya kadar uyudum. Sabah arabayi calistirdim 15 dk motor iyice isinsin ben de kendime geleyim diye(hava -17 derece idi)

Neyse, çıktım yola Boluyu geçtim Sakarya'ya geldim hararet göstergesi hala dipte. Acaba araba kafayı mı yedi dedim ve Mola verdim aracin sistemine girdim ordan baktim motor sicakligi 55 derece. (Hava -5 derece tabi).

İstanbula yaklaşıp hava sıcaklığı arttıkça gösterge yükseldi haliyle...

Sonuç olarak aracınızda yakıt dışında bir anormallik yoktur diye düşünüyorum ?

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yeni başlık açacaktım ama konu hararete dönmüş buradan sorayım, az evel aracımla evden 1 km uzaklıktaki öğretmen evine gittim. Trafik ve kar dolayısı ile hiç hızlanmadım. Oradaki işimi 5 dk da hallettim eve döndüm. Tabiki hararet göstergesi yerinden oynamamıştı ama durunca aracın fan açtığını farkettim stop ettim ve bildiğin fan çalışıyordu, yine hıaa diyip eve çıktım. Bu arada hava -5 falandı.

Buz gibi havada 1 km lik normal kullanım sonrasında (bu arada sokağa girişte kalorifer açtım halen soğuktu kapattım) fan açması normal mi?

Kesin bay bay hepiniss diye benim araç :( 

 

@Burak Bodur Kardeşim hiç hava atma, zaman hızla geçiyor 2013 benim araçta öyleydi, şimdi tofaşa döndü :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Ozan Kar yazdı:

forumda bununla ilgili mesajlar var, denemek için bile açmış olabilir.

 

Şu forumların arama kısmını doğru kullanamadım gitti. 3-5 salakça denemeden sonra vazgeçtim. :)
Denemeden kastın nedir üstat? Buz gibi motorla normal mi fan açması?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
52 dakika önce, Furkan Çiçek yazdı:

 

Şu forumların arama kısmını doğru kullanamadım gitti. 3-5 salakça denemeden sonra vazgeçtim. :)
Denemeden kastın nedir üstat? Buz gibi motorla normal mi fan açması?

sistemin kendini test amaçlı açması. sıklıkla yapmıyorsa normal.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.