Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

2017 Ford Fiesta Tanıtıldı

Recommended Posts

Guest Cenk Demirel
2 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

Var var kesin olacak sadece tüm seride mi emin değilim ama bence öyle olacak :) Bu da tarihinin tozlu raflarında yerini alacak ilk kez burada konuştuyduk diye :) 

Dediğim gibi 2 hafta içinde resmî yazısı gelecek.

Ee hadi hayırlı uğurlu olsun bakalım yepyeni bir dönüşüm olacak. Benim gibi uzun uzun zaman boyunca bütçesi bir daha c segment almaya yetmeyecekler için çok güzel bir haber oldu bu. Resmiyete bir dökülsün tekrar enine boyuna yorumları yapılır :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

çok güzel bir haber oldu bu

Keyfini kaçirmak istemem ama pek düşündüğün gibi değil.

Ford'un açıklamaları burada var.

Alıntı:

New double-bonded suspension bushes are twice as stiff as the outgoing Fiesta for sharper steering response. The bushes also bulge in a specific shape designed to better isolate road imperfections, combining with a larger rear twistbeam to reduce the impact of small bumps and road noise in the cabin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cenk Demirel
1 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Keyfini kaçirmak istemem ama pek düşündüğün gibi değil.

Ford'un açıklamaları burada var.

Alıntı:

New double-bonded suspension bushes are twice as stiff as the outgoing Fiesta for sharper steering response. The bushes also bulge in a specific shape designed to better isolate road imperfections, combining with a larger rear twistbeam to reduce the impact of small bumps and road noise in the cabin.

O zaman Yakup Bey'in dediği gibi sadece performans modellerinde böyle bir değişiklik yapılır belki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

O zaman Yakup Bey'in dediği gibi sadece performans modellerinde böyle bir değişiklik yapılır belki.

I-ıh

Share this post


Link to post
Share on other sites

TÜM FİESTA serisinde; (Active serisini bilemiyorum)

Independent Control Blade multi-link system ve anti-roll bar mevcut arkadaşlar. Kesin bilgidir dilediğiniz yerde yazabilirsiniz (Mevcut Focus ile aynı) 

 Özetle; bağımsız arka süspansiyon standart. Diğer tüm teknik detayları bu ay sonuna doğru açıklanacak ayrıca başlık hazırlayacağım.

Düzeltme, hatalı bilgidir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cenk Demirel
1 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

TÜM FİESTA serisinde;

Independent Control Blade multi-link system ve anti-roll bar mevcut arkadaşlar. Kesin bilgidir dilediğiniz yerde yazabilirsiniz (Mevcut Focus ile aynı) 

 Özetle; bağımsız arka süspansiyon standart. Diğer tüm teknik detayları bu ay sonuna doğru açıklanacak ayrıca başlık hazırlayacağım.

Insaallah kesin bilgidir. Zira rakiplerinin yeni gelen kasalarinin eli kuvvetli. Insanlarin tepkilerinin bir ortalamasini aldigimizda ibiza ve polo oldukca begenildi. Suruse dair bu onemli ayrinti fiesta'yi konfor, surus zevki ve limitler konusunda baska bir boyuta tasiyabilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

TÜM FİESTA serisinde;

Independent Control Blade multi-link system ve anti-roll bar mevcut arkadaşlar. Kesin bilgidir dilediğiniz yerde yazabilirsiniz (Mevcut Focus ile aynı) 

 Özetle; bağımsız arka süspansiyon standart. Diğer tüm teknik detayları bu ay sonuna doğru açıklanacak ayrıca başlık hazırlayacağım.

Bize göre güzel, standart kullanıcıya göre ise fiyat sebebiyle üzücü haber. Kesin bilgiyi yayıyorum. Fiyat hakkında duyumun oldu mu Yakup Hocam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne diyebilirim, demek ki açıklamaların biri diğerini tutmuyor.

Yakubun kulağı deliktir, doğru kabul ediyorum.

İyi haber mi?

@Cenk Demirel için kuşkusuz.

Ancak B sınıfı B buçuk olup, C fiyatlarını zorlayacak.

Yani C müdavimleri B buçuğa doğru kayacak yüksek fiyatlar nedeniyle. 

Peki küçük sınıfta bu kadar sofistike bir süspansiyon yapısı gerekli mi?

Bence çoğu kullanıcı için değil. 

Ama belli ki Ford aksini düşünmüş.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cenk Demirel
14 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Ne diyebilirim, demek ki açıklamaların biri diğerini tutmuyor.

Yakubun kulağı deliktir, doğru kabul ediyorum.

İyi haber mi?

@Cenk Demirel için kuşkusuz.

Ancak B sınıfı B buçuk olup, C fiyatlarını zorlayacak.

Yani C müdavimleri B buçuğa doğru kayacak yüksek fiyatlar nedeniyle. 

Peki küçük sınıfta bu kadar sofistike bir süspansiyon yapısı gerekli mi?

Bence çoğu kullanıcı için değil. 

Ama belli ki Ford aksini düşünmüş.

 

Acikcasi b segmentinde fiyatlari daha da artirabilecek her donanimin ince elenip sık dokunmasi gerektigini savunuyorum ben de. Fiyatlar bu hale gelesiye kadar kesinlikle ' ne gerek var ' cumlesini ben de cok kullanirdim. Ama misal benim artik durumum sifir c segment almaya yetmeyecek. Eger ileride sifir araba alma durumum olursa bu sadece b segment olabilecegi icin bu gelismeye sevindim diyebilirim. En azindan odeyebildigim fiyatin karsiliginda daha kaliteli bir altyapiya sahip otomobili alabilecek olma ihtimali sevindirdi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TÜM FİESTA serisinde;
Independent Control Blade multi-link system ve anti-roll bar mevcut arkadaşlar. Kesin bilgidir dilediğiniz yerde yazabilirsiniz (Mevcut Focus ile aynı) 
 Özetle; bağımsız arka süspansiyon standart. Diğer tüm teknik detayları bu ay sonuna doğru açıklanacak ayrıca başlık hazırlayacağım.

Bana bunlarla gelin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben de ne gerek var diyenler tarafındayım, eğer fiyata etkisi önemli ise :)

 

Bu araca baktıkça hedef kitlenin sadece bayanlar olduğu düşünmeye başladım :) İç tasarımda eskiden asılı duran tabletlere karşıydım ama zamanla buna ben de alıştım (sanırım yeni araçların üçte biri falan bu tarza geçti, geçiyor). Bana göre bu aracın iç tasarımı polo'dan daha iyi. Polo teknolojik ama çok düz ve durgun duruyor.

Ah işte o ön tasarımdaki ifade yok mu. Amerika da değil, daha çok Hindistan ve Çin taraflarında beğeni toplayacağını düşündüğüm ifade. Bakalım Avrupada nasıl tepki alacak ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford ingiltere sayfasında bir titanium oluşturdum ekstralarla, fiyat 20bin poundu geçti. Bizdeki karşılığı bu donanımla 100bin üzeri olur.

İlginçtir 1.0 motor seçeneği 100ps ve 125ps.

fiesta.thumb.jpg.0ecd4fc07487581bb27bcba68bc36bf2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiyat konusunda Avrupa'da değişiklik yok bunu biliyoruz, şurada bahsetmiştim

https://www.focusclubtr.com/topic/13948-2017-yeni-fiesta-motor-ve-donanımları/

 

Türkiye cephesinde full versiyon 100 bin'e vuracak. Başlangıç ise bence pahalı, güncel 1.4L Titanium fiyatına 1.1L Trend alınacak; donanımlar tabii ki eskisi gibi değil biraz daha dolgun.

 

Fiesta'nın ortalama 70-80 kg ağırlaşma sebebinin büyük dilimini almıştır, sistem. Bence de gerekli değildi duyunca çok şaşırdım ama vardır bi bildikleri demek ki.

 

Bu ay sonunda Avrupa'da basın sürüşleri mevcut, ilk yorumları göreceğiz bakalım hem orada alt arkayı fotoğraflayan biri çıkar elbet :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      Ford – Volkswagen küresel işbirliğini ileri otonom sürüş, elektrikli araçlar ve daha iyi müşteri hizmeti için genişletiyor.
       
      👉Volkswagen, Ford'un otonom sürüş yatırımına katılıyor. (Argo AL)
      👉Ford, Volkwagen'in elektrikli araç platformunu (MEB) kullanacak. (2023)
      👉Pick-up ve ticari araç işbirliklikleri ise daha önce paylaşılmıştı. (2022)
       
      Tüm detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-volkswagen-kuresel-isbirligini-genisletiyor/
       
      Unutmadan MEB merkezli ilk elektrikli otomobil, 2020’den itibaren benzer bir Golf dizel fiyatıyla piyasaya sürülecek. Menzili 550 kilometreye (WLTP) dayanacak ve elektrik motoru 170 PS güç üretecek. Kompakt ID’nin üretimi, 2019 sonunda Zwickau’da başlayacak.
       
       

       

    • By Yakup Çağatay
      🏎Ford, sınırlı sayıda üretilecek ve sadece piste uygun olan Ford GT Mk II’yi tanıttı.

      📍Ford Performance ve Multimatic tarafından oluşturulan Ford GT Mk II, Ford GT'nin tam performans potansiyelini yarış serisi kurallarından, düzenlemelerinden ve sınırlamalardan bağımsız olarak tasarlanmış. Özetle yarışa ve trafiğe uygun değil sadece pistte zaman geçirmeniz için yapılmış :) 
      📍Ford GT Mk II performansındaki yenilikler ve aerodinamik geliştirmelerin de içinde yer aldığı geliştirmelerle birlikte yere basma kuvveti arttırılmış. Daha iyi yol tutuş ve daha fazla motor gücü için ise daha fazla ağırlık tasarrufu ve şasi güncellemeleri yapılmış.
      📍Şu anda satışa hazır ve sadece 45 adetle sınırlı sayıda üretilecek bu araç, 1.2 milyon $'lık bir başlangıç fiyatına sahip. Muhtemeldir ki bu da diğer GT’ler gibi belli şartları sağlayan kişilere verilecektir diye tahmin ediyoruz.

      ⚙️3.5 litrelik EcoBoost motor 700 beygir gücüne sahip (Ford GT 656 ps’idi). Motor, Ford GT'den yedi vitesli çift kavramalı şanzımanla eşleştirildi, ancak buna özel olarak ayarlandı. Artan güç ile birlikte frenleme gücü de iyileştirilmiş, karbon seramik frenler devam ediyor.
      ⚙️Büyük çift parçalı arka kanat yere basma kuvvetini iyice arttırırken bunu dengeleyecek tamamen yeni bir ön yarış tipi ayırıcı, difüzör ve çamurluk panjurlar da unutulmamış.
      ⚙️Bu agresif aerodinamik değişiklikler, GT Mk II'nin Ford GT'ye göre %400'den daha fazla yere baskı üretmesine izin verirken, yarışlarda kendini kanıtlanmış süspansiyonu ve Michelin Pilot Sport yarış lastikleri ile birlikte aerodinamik unsurları sabitlerken aracın 2 g'dan fazla yanal tutuş çekmesini sağlıyor.
      ⚙️GT Mk II ayrıca daha hafif ve daha çevik. Sokak otomobilinin ayarlanabilir sürüş yüksekliği ve sürüş modları kaldırılmış, 90 kg'ın üzerinde bir ağırlık tasarrufu sağlarken, 5 yollu ayarlanabilir DSSV amortisörleri, kullanımı iyileştirmek ve Mk II'yi mümkün olduğunca aerodinamik olarak etkin tutmak için düşürülmüş ve artık sabit bir sürüş yüksekliği ile çalışacak.
      ⚙️Güce dayanıklılık kazandırmak için GT Mk II’ye, su püskürtme teknolojisine sahip yüksek kapasiteli “air-to-air“ dışa takılı bir şarjlı hava soğutucusu içeren yenilikçi motor soğutma teknolojisi eklenmiş. Su spreyi, Ford GT Mk II'nin yüksek sıcaklıklarda tutarlı bir güç seviyesi sağlamasını sağlamak için şarj havası soğutucusuna atomize su uygulayarak soğutma sağlamak için yüksek sıcaklık durumlarında otomatik olarak devreye girer.
      ⚙️Mk II'nin debriyaj ve şanzıman soğutucularını beslemesi için yarış otomobili motor hava girişini hatırlatan tavana monte hava girişi eklenmiş.
      ⚙️Tam bir MoTeC veri toplama sistemi, bir yarışçı için hayati bilgiler sağlamak için eklenmiş ve bu aynı zamanda arka kamera için ekran olarak da kullanılabilir.
      ⚙️GT Mk II, Multimatic tarafından doğrudan müşterilere satılacak. Bir Mk II satın almak isteyen müşteriler, FordGTMkII.com adresinden Multimatic ile iletişim kurmaya davet ediliyor, acele edin çünkü sadece 45 adet var olacak 😊 😈
       

       


       

       








    • By Enes Durmaz
      Geçtiğimiz 2 haftayı aracımla ufak bir iç anadolu turu yaparak geçirdim. Oldukça keyifliydi. Fotoğrafta Kapadokya'dan kalma bir anı oldu. Focus üzmedi 🙂
    • By Yakup Çağatay
      Ford Avrupa, kârlılık, verimlilik, daha fazla yeni elektrifikasyonlu araçlar ve SUV için yeniden tasarlanıyor.
       
      Tüm Detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-avrupa-gelecegi-karlilik-verimlilik-elektrikli-araclar-ve-suv/
       
      Ticari Araçlar, Binek Araçlar, İthal Modeller (Mustang, Edge, Explorer ve GT) için müşteri odaklı üç iş grubunu içeren yeni işletme modeli ve organizasyonu düzenlendi. Önümüzdeki beş yıl içinde en az üç yeni model ile Ford’un yeni araç serisi büyüyecek. Tamamı SUV türünde. Organizasyon yapısı da dahil olmak üzere tüm operasyonlardaki verimlilik iyileştirmeleri, iş performansının iyileştirilmesine temel sağlayacak. Avrupa’daki finansal sonuçlar, 2019 yılının tamamı için önemli ölçüde iyileşme yolunda ilerliyor. Altı adet tesis kapatılacak.
    • By Egemen Yılmaz
      Öncelikle merhaba focusclubtr okuyucuları,
      20 yaşında bir üniversite öğrencisiyim 2 yıldır ehliyetim var fakat çok uzun zamandır araba kullanıyorum. 15bin₺ ye kadar bir araba bakıyorum önceliğim arkadan itiş olsa da malum tofaş dan başka araba yok bir kaç sierra baktım ama forumlarda okuduklarım beni korkuttu o yüzden nispeten daha sorunsuz bir araç arayışına girdim ve ka düşüncesi geldi sahibi olan var mıdır, tecrübesi olan var mıdır diye sormak istedim ek olarak aklımda olan arabalar Peugeot 205/106, Citroen Saxo, Opel Tigra, Mk1 megane coupe.
       
      Teşekkürler.

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.