Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Alfa Romeo Stelvio (4 Yapraklı Yonca)


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

SUV segmentini kendi adıma anlamsız bulsam da nedense üreticiler ve tüketiciler tarafından çok ilgi görüyor ve son zamanlarda ilgi çekici yeniliklerin çoğu da SUV dünyasında.

Tasarımların giderek benzeştiği ve bence grileştiği bir ortamda geleneksel ama yeni, sade fakat dinamik ve özgün çizgileri ile Alfa Romeo'nun Giulia zemininde hazırladığı yeni SUV'u Stelvio hoş bir rüzgar estirecek gibi görünüyor.

Los Angeles fuarında otomobil dünyasına resmi girişini yapan Stelvio 2017 ilkbaharında Avrupa'da tanıtılacak ve muhtemelen sonbaharında da Avrupa'da satışa sunulmuş olacak. 

Araç adını İtalya'da bulunan ve Avrupa'nın en yüksek dağ yolu olan 2750 m yüksekliğinde ve 20 km uzunluğundaki geçitten alırken bir yerde kullanım hedefleri de tanımlamış oluyor. Zaten resmen tescilli görünmese de Nürburgring SUV hız rekorunun Stelvio Quadrifoglio (=dört yapraklı yonca) tarafından kırıldığı belirtiliyor (bkn. lansman açıklamaları).

468 cm boy, 165 cm yükseklik ve 216 cm genişlikle küçük olmasa da artık klasikleşmiş güçlü ve dinamik Alfa çizgileri aracı olduğundan kompakt gösteriyor. Dış görünüşüne göre iç hacmi genişliği ve rahatlığı ile dikkat çekiyor.

Tanıtımı yapılan Quadrifoglio modeli serinin en üst ve sportif donanımlı hali ve karoserideki aerodinamiyi arttıran özellikleri ve dört çıkışlı egzozu ile güç tutkunlarının hemen dikkatini çekecek nitelikte. 

Giulia'da da kullanılmış olan 510 PS'lik 2.9L V6 BiTurbo tümden alüminyum benzinli motor 8 ileri ZF otomatik şanzımanla birleşince hız meraklılarını tümüyle tatmin edecek gibi görünüyor (bkn. aşağıdaki performans verileri karşılaştırması). Daha mütevazi motor arayanlar içinse yine alüminyum 4 silindirli 280 PS güç ve 400 Nm torka sahip 2.0L turbo motoru da olacak.

Alt modellere arkadan itişli olan aracın en üst modelinde Alfa'nın özel DNA Pro sürüş modu selektörü ile Dynamic, Natural, Advanced Efficiency (ekonomik sürüş) ve Race modlarından biri ile güç dört çeker sistemine Torque Vectoring özellikli orta diferansiyel üzerinden aktarılabiliyor. Normal şartlarda tümüyle arkadan itişli seyir halinde olan araç çok sayıda parametreyi değişik sensörlerle takip ederek tork dağılımını ön arka %50-%50 yapabilirken arka akstaki özel kavramalı sistemle her tekerleğe giden torku da ayrı ayrı ayarlayabiliyor. Bu da limitte kullanımlarda aracın performansını belirgin iyileştiriyor.

Alfa tarafından geliştirilen CDC (Chassis Domain Control) sistemi de yol koşulları ve sürücü taleplerine göre DNA seçimi üzerinden şasi, motor, süspansiyon, fren, direksiyon ve diferansiyel tepkilerini düzenleyerek uygun sürüş performansını sağlıyor.

Tabii bu kadar gücü dizginlemek için elektromekanik bir karbon-seramik fren sistemi geliştirilmiş. 

SUV karşıtıyım ama ne yalan söyleyeyim bu kız gözüme pek çekici göründü...

 

Alfa_Romeo-Stelvio_Quadrifoglio-2018-1024-09.jpg

 

Alfa_Romeo-Stelvio_Quadrifoglio-2018-1024-0a.jpg

 

Alfa_Romeo-Stelvio_Quadrifoglio-2018-1024-0b.jpg

 

Alfa_Romeo-Stelvio_Quadrifoglio-2018-1600-02.jpg

 

Alfa_Romeo-Stelvio_Quadrifoglio-2018-1600-07.jpg

 

Lansmanda performans ile ilgili verileri de ekleyelim:

stelvio1.JPG

stelvio2.JPG

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 13
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Zafer Yusoğlu yazdı:

Şimdi merak ettim. Bu kızı babasından mı yoksa bayiden mi istiyoruz. Başlık parası varmı? Varsa kaç liradır?Bu kızı 1000 kişi isteyip bir kişimi alabiliyor? Daha aklımda ne sorular var ama bu kadar yeter. :)

İstismar edersen evlendiriyorlar ;)

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende SUV sevmeyengillerdenim. Asfaltta; yüksek, melez oğlu melez arabayı binek-aile aracı olarak kullanmak  hiç cazip gelmedi bugüne kadar. Fakat ne yalan söyliyeyim Alfa'nınki çekici geldi. Bir de o jantların hareket halindeki görüntüsünü çok merak ettim. 

Süleyman Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Kız çok güzel latif şirin :)

 

@Murat Kavukbir dahaki baharı beklesen mi ?

 

Ha ha, 1,5 dizel otomatik ne zaman geliyormuş? :)

 

Nedense bana pek çekici gelmedi. İçi güzel ama dışarıdan, klasik alfa romeonun biraz kaba saba hali gibi geldi. Gerçi suv dediğin de biraz kaba olmalı. İçerideki ekran hatırladığım kadarıyla geleceğin teknoloji ürünü olarak lanse edilmişti.

 

Videodaki reklam filmi etkileyici olmuş :) 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Süleyman Ünal yazdı:

Bende SUV sevmeyengillerdenim. Asfaltta; yüksek, melez oğlu melez arabayı binek-aile aracı olarak kullanmak  hiç cazip gelmedi bugüne kadar. Fakat ne yalan söyliyeyim Alfa'nınki çekici geldi. Bir de o jantların hareket halindeki görüntüsünü çok merak ettim. 

 

Veni Vidi Vıcı !!!

Attenzione attenzione :)

 

Siyah jantları ve drl-farları beğendim...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Olcay Sert yazdı:

konsol jantlar ve ekran şık olmuş.

bu motoru Türkiyede üç bej kişi alabilecek olasada teknik verilerini okumak bile keyifli idi

2L 280 ps lik motor da var. Bu satılır , Ford EDGE ten daha pahalı olmaz muhtemelen.

 

Bu segmentte jag, range rover discovery vs de 2 litre motorlu versiyon var. Bunlara rakip olur. Her ne kadar göze hoş görünse de ben öncelikle Disco, sonda Jag bakardım(disco ve jag dizel bu benzinli bu arada)    

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.