Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Landirenzo + Otokoç Anlaşması


Turhan Onat

Önerilen Mesajlar

3250 civarı fiyat atmosferik icin. 10 günü geçti, uzun yolda yaptım bir defa.. böyle giderse arıza vs olmazsa oldukça memnunum..dizelden ekonomik ve performans kaybı kesinlikle yok varsada ben anlayamadım.

Neler yapmamız gerekli nereyle muhatap olmamız gerekli.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otokoç'un kaçınılmaz olduğunu fark ettiği LPG dönüşümünden kâr elde etme çabası ile geliştirdiği yeni program LPG'yi cazip hale getirdi. 

Pazar sabahı eğlencesi olarak ben de bir amortisman tablosu oluşturdum.

Karma sisteme göre yılda 15.000 km yapan değişik araç modelleri için güncel yakıt fiyatları ile son hanede amortisman süresi görünüyor.

Olasıdır ki kullanım sürecinde çıkan ek masraflar ikinci eldeki göreceli avantajlı satış fiyatını dengeleyecektir.

 

lpgkiti.JPG

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Cem Boneval yazdı:

Otokoç'un kaçınılmaz olduğunu fark ettiği LPG dönüşümünden kâr elde etme çabası ile geliştirdiği yeni program LPG'yi cazip hale getirdi. 

Pazar sabahı eğlencesi olarak ben de bir amortisman tablosu oluşturdum.

Karma sisteme göre yılda 15.000 km yapan değişik araç modelleri için güncel yakıt fiyatları ile son hanede amortisman süresi görünüyor.

Olasıdır ki kullanım sürecinde çıkan ek masraflar ikinci eldeki göreceli avantajlı satış fiyatını dengeleyecektir.

 

lpgkiti.JPG

Cem hocam, yorumlarınıza katılmakla birlikte kısa sürede edindiğim tecrübelerimi paylaşmak istiyorum. Geçtiğimiz hafta sonu Gölcük milli parkı Bolu ya günübirlik gittik. Ankara'da depoyu doldurdum  ( 48 lt simit fakat max 38 litre alıyor) 130-140(üstü var altı yok) civarı hızlarda gittim geldim. Döndüğümde toplam km 399 oldu, tekrar fulledigimde 77 TL gaz aldı.. Yani kilometreye 19 kuruş yapıyor. 120 ve altı hızlarda 16-17 kuruş değerleri bile elde edilebilir. LPG taktirinca temel amaç elbette ekonomi fakat bu sistemle arabanın konforundan cekisinden de herhangi bir ödün verildiğini düşünmüyorum ( ya da ben anlamadım :)) Teknik personelim ve araba konusunda çok titizimdir ve hep LPG için hiç işim olmaz derdim.. Ama bakıldığında gerçekten tasarruflu(tabi yakin zamanda sorun cikarmazsa) Özetle benzinle kıyaslandığında, LPG ile km başına minimum profit; 10 kuruş hatta ortalama 13 kuruş olduğunu düşünüyorum ( 1.6 ti vcti motor için) bu durumda yılda 20.000 km yapan biri büyük oranda amorti edebilir.

 

Not: verilen rakamlar beni bağlar, kişiden kişiye değişir:)

 

Selam ve Saygılarımla..  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abilerim ben meslek icabı çok aracımı kullanamıyorum hatta 1 haftadır aynı şehirde bile değiliz en az 1 ayımız var buluşmak için. Yıllık ben bu halde en fazla 6000 olmadı 7000 yaparım. Bu şekilde benzinli binmek mantıklı geliyor hemde motorun selameti açısından ben karşıyım aslında lpy. Sizce yanlış mı yapıyorum?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Oğuzham Demir yazdı:

Abilerim ben meslek icabı çok aracımı kullanamıyorum hatta 1 haftadır aynı şehirde bile değiliz en az 1 ayımız var buluşmak için. Yıllık ben bu halde en fazla 6000 olmadı 7000 yaparım. Bu şekilde benzinli binmek mantıklı geliyor hemde motorun selameti açısından ben karşıyım aslında lpy. Sizce yanlış mı yapıyorum?

 

Yanlış olan bir şey yok ortada. LPG gerekli bir ihtiyaç değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

 

Yanlış olan bir şey yok ortada. LPG gerekli bir ihtiyaç değil.

Tabiki bir ihtiyaç değil ama ülkemizin yakıt fiyatları dahilinde bir seçenek oldu ve ben bu seçeneği yıllardır çözemedim. Araçta motor ömrünü azaltır mı? Yoksa pek fark etmez mi? Ustalara bile danıştım hep farklı cevaplar geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Motor ömrünü kisaltiyor (kuru yakıt ve daha fazla sıcaklık olusturuyor), özellikle yeni nesil subaplarda sorun çıkarıyor fakat bunun garantisi veriliyor.. Yaptığınız km bazında iyi değerlendirmek lazım.. Sizin  bahsettiğiniz km için hiç bulaşmaya değmez.. 20.000 ve üstü mantıklı..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Oğuzham Demir yazdı:

Tabiki bir ihtiyaç değil ama ülkemizin yakıt fiyatları dahilinde bir seçenek oldu ve ben bu seçeneği yıllardır çözemedim. Araçta motor ömrünü azaltır mı? Yoksa pek fark etmez mi? Ustalara bile danıştım hep farklı cevaplar geldi.

 

https://www.focusclubtr.com/topic/12747-lpg-kullanım-tavsiyesi/

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Erdem Ay yazdı:

Motor ömrünü kisaltiyor (kuru yakıt ve daha fazla sıcaklık olusturuyor), özellikle yeni nesil subaplarda sorun çıkarıyor fakat bunun garantisi veriliyor.. Yaptığınız km bazında iyi değerlendirmek lazım.. Sizin  bahsettiğiniz km için hiç bulaşmaya değmez.. 20.000 ve üstü mantıklı..

Teşekkür ediyorum bilginiz için. Dediğiniz bulaşmaya değmez o zaman

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Erdem Ay yazdı:

LPG ile km başına minimum profit; 10 kuruş hatta ortalama 13 kuruş olduğunu düşünüyorum ( 1.6 ti vcti motor için) bu durumda yılda 20.000 km yapan biri büyük oranda amorti edebilir

Farklı bir şey yazmadım ki.

Ben tabloyu şehir içi yakıt tüketim değerlerine göre yaptım. Genelde yapılan yolun %70-80'i şehir içinden oluşuyor.

Benim yaptığım tabloda da zaten 7-10 Kuruş/km arası bir tasarruf çıkıyor ve amorti süresi belirleniyor.

Yani tecrübelerinle örtüşüyor. 

Elde edilecek tasarruf için değer mi?

Herkes kendi karar verecek.

Söz gelimi ben yılda 15.000 km yaparken yaklaşık ayda 100-150 TL civarında tasarruf edeceğim, şimdi bunun için baştan 5000 TL'ye yakın para ver, bagaj hacminden kaybet ya da yedek lastiğinden ol, kapalı otoparklardan yasaklı ol, arıza olduğunda Suriyeli muamelesi gör, ne zaman süpaplarım yanar diye endişe et, yok gelemem bu kadar sıkıntıya. 

Ama bu tasarrufa ihtiyacı olan varsa da yapma diyemem. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Cem Boneval yazdı:

Farklı bir şey yazmadım ki.

Ben tabloyu şehir içi yakıt tüketim değerlerine göre yaptım. Genelde yapılan yolun %70-80'i şehir içinden oluşuyor.

Benim yaptığım tabloda da zaten 7-10 Kuruş/km arası bir tasarruf çıkıyor ve amorti süresi belirleniyor.

Yani tecrübelerinle örtüşüyor. 

Elde edilecek tasarruf için değer mi?

Herkes kendi karar verecek.

Söz gelimi ben yılda 15.000 km yaparken yaklaşık ayda 100-150 TL civarında tasarruf edeceğim, şimdi bunun için baştan 5000 TL'ye yakın para ver, bagaj hacminden kaybet ya da yedek lastiğinden ol, kapalı otoparklardan yasaklı ol, arıza olduğunda Suriyeli muamelesi gör, ne zaman süpaplarım yanar diye endişe et, yok gelemem bu kadar sıkıntıya. 

Ama bu tasarrufa ihtiyacı olan varsa da yapma diyemem. 

Cem abiye tamamen katılmakla birlikte en çok kapalı otoparklardan dışlanmak olur ki günümüzde hepimiz araçlarımıza gözümüz gibi bakarken dışarda neler olabileceği az çok belli hele ki büyük şehirlerde. Bagaj küçülmesi veya istetmeden fedakarlık cabası. O zaman yaşasın benzinli günler?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Landirenzo + Otokoç Anlaşması olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.